Klipsch klubben - Side 275

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 275 av 1033 FørsteFørste ... 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 271 272 273 274 275 276 277 278 279 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 775 ... SisteSiste
Viser resultater 5,481 til 5,500 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Zeke1983]
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

Hørtes veldig bra ut.. Får holde øynene oppe på brukten, eller evt importere fra Hong Kong!

Har du link til de NOS rørene som du bruker i bufferen?
    Disse skal gi bedre lyd Mullard CV4010 6AK5- søk på nettet hvor de selger de.
    O

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=wikstrøm]
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Disse skal gi bedre lyd Mullard CV4010 6AK5- søk på nettet hvor de selger de.
    O
    Takk Ove!

Skal sjekke disse ut! Alt for litt tweak!

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en mulighet å plugge igjen bassportene bak på gulvhøyttalerne hvis de blir stående nært bakvegg, slik andre merker/høyttalere har mulighet til? Hvordan vil isåfall lyden bli? Tenker i hovedsak på 82 eller 63.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Er det en mulighet å plugge igjen bassportene bak på gulvhøyttalerne hvis de blir stående nært bakvegg, slik andre merker/høyttalere har mulighet til? Hvordan vil isåfall lyden bli? Tenker i hovedsak på 82 eller 63.
    Det er mulig og gjøre.
    Men vær ups på at du mister headroom... det er jo bare og prøve

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Å der forsvant MTS frontrekken min ut av hus. Nesten med litt tungt hjerte jeg solgte de. Men alltid morro å teste litt nytt.

Her er bilde av mine 4 tårn Håper på å ha RC-7'en også i hus innen en drøy uke.
    Gratulerer

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk. De passet kanon sammen med 2 x Ultra ihvertfall. Eneste jeg er redd for nå er at jeg skal spille istykker hele huset
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Takk Takk. De passet kanon sammen med 2 x Ultra ihvertfall. Eneste jeg er redd for nå er at jeg skal spille istykker hele huset
    Om det i såfall skulle se ut til å ramle ned, så må du prøve å få mest mulig på film :razz:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens,

Lurer på å bytte ut hjemmekinoen min å gå over til rent stereo oppsett.
    Trenger litt forandring, har per dags dato Rf82, Rc64, Rs52, 2x rsw10d, denon reciver og parasound effektforsterker.

Vurderer i helheten å bytte ut alt. Ser for meg at RF63 kan være en bra kandidat i budsjettsklassen. Lurer da på litt ting rundt dette, hva bruker dere i stereo sammenheng? Effekt, pre-amp, rør med mer. Rommet er på 27kvadrat ca.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf63 vil være en enorm oppgradering kontra 82, og er vel kanskje den rf høyttaleren som egner seg best til stereo..!? Har du prøvd å kjøre i stereo slik som du har det nå? Kan jo være at en Parasound 2 kanaler m. pre kan gjøre susen om det er en lydklang du liker..?

Rør har jeg desverre verken peiling på, eller interesse for :lol:

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nokk så fornøyd med det som det er nå, liker det jeg hører.
    Har også forstått at 63 egner seg best i rf serien til musikk, derfor jeg er litt nyskjerrig på disse. Ligger feks et par på finn.no i cherry utførelse som jeg liker ganske godt!

Jeg så for meg å selge alt jeg har å kjøre KUN stereo

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller spørsmålet først som sist:
    Kommer du til å savne surround? Om svaret er ja ville jeg handlet rf63 først og eventuelt gå videre derfra Lå ikke Parasounden din ute for salg her forleden?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som mener 63 er "best" på musikk her i klipschklubben; har ALLE dere hørt på dette selv, og dermed har en egen konkret mening, eller bare videreformidler dere det et par andre mener, og sprer det videre, uten mål og mening?

det spørs veldig hva man liker spør du meg, og gjerne også hva som er hovedmusikk smak..

8x har gjerne mer bass og også mer kontant og punch i bassen enn tilsvarende 6x modell.. eneste man kan si om 6x i såmåte, er at de har en noe mer "nøytralt" lydbilde, og at ikke f.eks bass stikker seg litt mer ut, enn resten.

Selv hadde jeg ikke under noen omstendigheter vurdert å gå ned til RF63 fra RF83, hadde ikke falt meg inn en eneste tanke, fordi 83 har faktisk merbart mer punch i mitt oppsett, og mengde bass kan man faktisk også stille litt om man ønsker det...

smak og behag? absolutt...

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adium:

Kommer nokk ikke til å savne surround før til neste vinter, når det blir mye innetid. Har ikke lagt ut Parasounden på avtorget ennda. Dukker nokk opp der iløpet av uken med resten av oppsettet.

c-v:
    Jeg har desverre ikke hørt disse, men føler disse går igjen her igjennom disse 275sidene i denne tråden. Jeg liker godt punchen 82ene gir meg, og kan neppe se for meg at 63ene vil vær noe dårligere på dette punktet. Føler 63 kan vær en ht som passer inn her på rommet de skal stå i. Musikk sjanger for meg, varierer veldig etter dagshumør. Hører stort sett på alt.

Men det er som du sier, alt etter smaken selv.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Hei folkens,

Lurer på å bytte ut hjemmekinoen min å gå over til rent stereo oppsett.
    Trenger litt forandring, har per dags dato Rf82, Rc64, Rs52, 2x rsw10d, denon reciver og parasound effektforsterker.

Vurderer i helheten å bytte ut alt. Ser for meg at RF63 kan være en bra kandidat i budsjettsklassen. Lurer da på litt ting rundt dette, hva bruker dere i stereo sammenheng? Effekt, pre-amp, rør med mer. Rommet er på 27kvadrat ca.
    Etter min mening er RF-63 den beste i RF serien og passer utmerket til rør.Vil du ha det beste av Klipsch til en rimelig penge men da brukt så har du Heritage serien.Mange meninger om dette men har selv hatt mye Klipsch både med transistor og rør,min mening er at du må ha rør for at Klipsch virkelig skal få ut potensialet.Men som sagt det er min mening.Hatt mange på besøk som ikke akkurat har hvert Klipsch fanatikere etter hva de tidligere har hørt som nå har snudd helt om etter å ha testet ut kombinasjonen rør/horn hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler bare (med andre ord ikke noe konkret, og ikke ute etter å trakke noen på tærne her..) at det er et par stk som mener at RF63 er noe bedre til musikk, og med tanke på at de er lettere å drive, trenger mindre rom (noe mye av jeg ikke er enig i selv) så henger mange mulig seg på dette, og danner seg en mening uten egentlig å ha hørt på det det er snakk om.

Jeg bruker mitt som hovedsak til film, men total pakken gjør at musikk også er viktig, selv synes jeg RF83 faktisk er bedre på alle områder.

Synes også det (kanskje) er en selvmotsigelse at noen av de som mener RF63 er bedre enn RF83 og på bakgrunn av hvorfor dfe mener det (ref: bass og helhet) så er plutselig RF7 som i mine ører har like stor, hvis ikke større fokus på nettopp bass - hvordan kan da disse plutselig være best?

Jeg mener man bør danne seg en mening selv, for ørene til folk og oppfatningen er også noe forskjellig.

selv mener jeg at RF83 og RF7 rett og slett er bedre enn sine noe mindre søsken RF63 og RF5, dette mer basert på egene test, på samme forsterker i et par forskjellige rom opp gjennom siste årene.

kan dog skjønne de som mener det motsatte - og det er vel også litt derfor det finnes flere modeller, slik alle kan finne det som passe seg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening er RF-63 den beste i RF serien og passer utmerket til rør.Vil du ha det beste av Klipsch til en rimelig penge men da brukt så har du Heritage serien.Mange meninger om dette men har selv hatt mye Klipsch både med transistor og rør,min mening er at du må ha rør for at Klipsch virkelig skal få ut potensialet.Men som sagt det er min mening.Hatt mange på besøk som ikke akkurat har hvert Klipsch fanatikere etter hva de tidligere har hørt som nå har snudd helt om etter å ha testet ut kombinasjonen rør/horn hehe

er delvis ganske enig, men også uenig.

selv mener jeg RF83 er bedre p alle områder, og ikke er noe særlig vanskeligere å drive enn RF63.

transistor trykker noe bedre til film, rør har noe behageligere lyd. en smakssak.
    selv kommer ikke transistor til å fyke ut me det første, men må si jeg LIKTE det jeg hørte når jeg hadde en MC275 på RF83 og RF82, og det skal nok inn til et rent stereo oppsett iløpet av nærmeste mnd.

til Lascala og rør ble mitt musikk nirvana rett og slett oppfylt til punkt å prikke. kan ikke se for meg noe bedre til musikk!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt hva du mener og er veldig enig c-v.

Spilte nettopp musikk med litt trøkk i her og fytti f*** som Rf-62 har begynt å våkne til live! Hørtes ut som subben stod på og det slo veldig punchy!

Klarer egentlig ikke engang å tenke meg hvor mye det trøkker med Rf83/7 8)

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Hva rør er da spessielt anbefalt på disse? Ser noen bruker Music angel, ligger feks en slik en brukt på avtorget nå til 4500,-
    Jeg har mer eller mindre forhåndsbestemt meg for 63 da jeg mener disse har en noelunde grei pris. Ser skjeldent noe heritage på brukten. Hva anbefaler du meg på 63? Som sakt tidligere har jeg Parasound på Klipsch nå om dagen, og liker dette veldig bra egentlig. Og jeg hører på mye forskjellig musikk, så greit at jeg kan høre på det meste. Vil heller ikke bruke sånn mangfoldige tusen som på hjemmekino, ser for meg et enkelt og greit stereo oppsett som kan putte et smil på meg når jeg måtte ønske dette. Eventuelt supplere med en sub, om dette er nødvendig.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva rør er da spessielt anbefalt på disse? Ser noen bruker Music angel, ligger feks en slik en brukt på avtorget nå til 4500,-
    Jeg har mer eller mindre forhåndsbestemt meg for 63 da jeg mener disse har en noelunde grei pris. Ser skjeldent noe heritage på brukten. Hva anbefaler du meg på 63? Som sakt tidligere har jeg Parasound på Klipsch nå om dagen, og liker dette veldig bra egentlig. Og jeg hører på mye forskjellig musikk, så greit at jeg kan høre på det meste. Vil heller ikke bruke sånn mangfoldige tusen som på hjemmekino, ser for meg et enkelt og greit stereo oppsett som kan putte et smil på meg når jeg måtte ønske dette. Eventuelt supplere med en sub, om dette er nødvendig.

music angel er jo egentlig en meget billig forsterker, og kanskje et billig og greit sted å begynne for å teste ut litt om dette er noe for deg.

men en høytaler til 15-20 000, fortjener i lengden kanskje en litt bedre forsterker? jeg har fullstendig forelsket meg i Mcintosh mc275 rør forsterker, men disse koster ny over 30 000.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var ikke 100% fornøyd med ma,delvis på grunn av støy.Har faktisk ikke testet så mye.har selv Cayin(spark) og Copland,disse koster jo litt men er meget bra til klipsch.Audio Note er jo drømmen men koster flesk.
    Er du fornøyd med Parasound så er det ihvertfall ingen vits i og kjøpe en ny forsterker uten å få lånt en først.Tror du klarer deg fint uten sub.

Side 275 av 1033 FørsteFørste ... 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 271 272 273 274 275 276 277 278 279 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 775 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •