Klipsch klubben - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 27 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 527 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 20659
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. ser lite folk som nemner Rf83 her.

Dette er vel den beste i RF serien?

Noen internet sider som selger mye forskjelligt klipsch? Er liksom sjeldent at jeg ser at det selger alt, som regel bare et lite utvalg. Og hva koster den minste gulvhøytaleren i palladium serien, og hvordan er disse kontra RF ?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole

Noen internet sider som selger mye forskjelligt klipsch? Er liksom sjeldent at jeg ser at det selger alt, som regel bare et lite utvalg. Og hva koster den minste gulvhøytaleren i palladium serien, og hvordan er disse kontra RF ?
    RF83 fungerer først i rom på over 40m2 og det er det vel ikke alle som har,har hørt de opp mot rf63 i et rom på 35m2 og rf63 spilte dritten av rf83 da rommet ble for lite.Rognlien er jo norges klipsch (ekspert) han har en del gode råd

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TonArt har ganske bra utvalg av Klipsch, hvertfall RF serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole

Om RF83 er den beste i RF serien er vel en smaksak går eg ut fra Selv om RF83 er den dyreste i serien så er det jo ikke dermed sagt att den er den "Beste" høgtaleren for alle:wink: Har faktisk hørt att noen sier att RF63 etter deres mening er bedre på musikk enn RF83. Dette blir som sagt en smaksak og eg kann ikke uttale meg om RF63 vs RF83 siden eg ikke har hørt de, men eg kann for min egen del si att eg ikke har plass til RF83 i mitt rom og att den i tilleg blir for dyr for meg. Eg hører også veldig mye på musikk så viss det stemmer att RF63 er bedre på musikk enn RF83 så er jo det helt greit for meg Men som sagt vi har alle litt ulike meninger om hva vi liker best av de forskjellige høgtalerne og det handler til syvende og sist om smaksak for den enkelte Det finnes ikke noe fasitsvar når det gjelder hver enkelt sin smak og krav til lyd:-D Det viktigeste er å finne den modellen en liker best selv. Det er derfor det er så fint att det er litt å velge mellom for enhver smak:-D Dette er bare hva eg mener og respekterer selvfølgelig om andre mener noe annet:-D

Men du har vel rett i att det ikke er så mange som skriver om RF83.

Edit: Det eddie skriver litt lenger oppe er helt riktig. En må selvfølgelig også ta hensyn til størrelse på rommet de skal stå i. Det er det eg mente med att eg ikke hadde plass til RF83. (bare litt klønete skrevet fra min side:-)) Hadde jo hatt plass til å plassere RF83 i mitt rom, men rommet mitt er for lite og høgtalerne hadde stått alt for ner bakvegg og sidevegg i tillegg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde RF 82,solgte de og kjøpte 83 rommet er 20kvad. De ble alt for store
    til mitt rom,lyden hvar veldig bra men ble kastett på meg. Byttet til RF 63 de låter litt anerledes enn 83,kommer sikkert av størelsen på rommet men de er bedre på musikk. Med det mener jeg at det er bedre sammenheng i diskant mellomtone i 63, ikke kast i trynet bass:-D det kan jo selvfølgelig ha med rommet
    og gjøre som sakt,etter min mening er 63 en mere hifi høyttaler. Jeg ser film,men 80% musikk da passer 63 bedre til meg -

Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jeg hadde RF 82,solgte de og kjøpte 83 rommet er 20kvad. De ble alt for store
    til mitt rom,lyden hvar veldig bra men ble kastett på meg. Byttet til RF 63 de låter litt anerledes enn 83,kommer sikkert av størelsen på rommet men de er bedre på musikk. Med det mener jeg at det er bedre sammenheng i diskant mellomtone i 63, ikke kast i trynet bass:-D det kan jo selvfølgelig ha med rommet
    og gjøre som sakt,etter min mening er 63 en mere hifi høyttaler. Jeg ser film,men 80% musikk da passer 63 bedre til meg -

Ove
    Eg må jo høre RF63 og sammenligne med RF82 selv for å finne ut om RF63 er noe for meg selvfølgelig, men hvordan opplever du RF63 vs RF82? Har fått med meg litt av forskjellene av noen her i tråden, men siden du har hatt RF82 og RF63 i samme rom tenker eg att det kunne være interessant å høre hva du mener:-D Det blir jo aldri den samme lyden hjemme som i butikk heller med tanke på størrelse og utforming av rom, demping, møblering og sist men ikke minst match av forsterker og andre komponenter som cd siller o.s.v i oppsettet som er VELDIG viktig Men siden du har prøvd RF82 og RF63 i samme rom og kansje med samme oppsett av samme forsterker, andre komponenter, kabler o.s.v hadde det vært fint om du kunne skrevet litt om forskjellene på RF63 vs RF82:-D Er jo ikke sikkert eg kann oppgradere til RF63 heller, men det skader vel ikke med litt informasjon om forskjellene på RF82 og RF63 heller:wink:

Takker for svar:-D

Edit: Forstår jo det du skriver om forskjellene i RF63 vs RF83 i ditt rom, men eg har RF82 selv som eg er veldig fornøyd med og lurer selvfølgelig på forskjellene på RF63 vs RF82 av den grunn i tilfelle eg var litt uklar på det:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp koblet mine RF-62 opp , og testet litt , er det vanlig at det er en stuselig liten suselyd i hornet når volumet ligger på ca -20 , (-13 spilles i film )
    Har bi-ampet dem

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Eg må jo høre RF63 og sammenligne med RF82 selv for å finne ut om RF63 er noe for meg selvfølgelig, men hvordan opplever du RF63 vs RF82? Har fått med meg litt av forskjellene av noen her i tråden, men siden du har hatt RF82 og RF63 i samme rom tenker eg att det kunne være interessant å høre hva du mener:-D Det blir jo aldri den samme lyden hjemme som i butikk heller med tanke på størrelse og utforming av rom, demping, møblering og sist men ikke minst match av forsterker og andre komponenter som cd siller o.s.v i oppsettet som er VELDIG viktig Men siden du har prøvd RF82 og RF63 i samme rom og kansje med samme oppsett av samme forsterker, andre komponenter, kabler o.s.v hadde det vært fint om du kunne skrevet litt om forskjellene på RF63 vs RF82:-D Er jo ikke sikkert eg kann oppgradere til RF63 heller, men det skader vel ikke med litt informasjon om forskjellene på RF82 og RF63 heller:wink:

Takker for svar:-D

Edit: Forstår jo det du skriver om forskjellene i RF63 vs RF83 i ditt rom, men eg har RF82 selv som eg er veldig fornøyd med og lurer selvfølgelig på forskjellene på RF63 vs RF82 av den grunn i tilfelle eg var litt uklar på det:-)
    Hei. RF 63 låter vell på en måte mere oppløst og er tyngre i lyden enn 82
    fikk mere informasjon av 63 om du skjønner hva jeg mener jeg spillte på parasound effekt og rotel forforsterker,jeg mener 63 på alle måter spiller mye bedre enn 82. Skulle bare mangle også prisen tatt i betrakning. Det bor mye i 63 som kan tas ut med rett forsterker,en god rørforsterker er tingen har marantz i dag,og venter på en counterpoint solid 2e 2x200w.Blir morro og høre med den koblet opp
    Mvh Ove

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe info om når Palladium serien blir å få kjøpt i norske butikker? tenker da evt på 17B og senter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hei. RF 63 låter vell på en måte mere oppløst og er tyngre i lyden enn 82
    fikk mere informasjon av 63 om du skjønner hva jeg mener jeg spillte på parasound effekt og rotel forforsterker,jeg mener 63 på alle måter spiller mye bedre enn 82. Skulle bare mangle også prisen tatt i betrakning. Det bor mye i 63 som kan tas ut med rett forsterker,en god rørforsterker er tingen har marantz i dag,og venter på en counterpoint solid 2e 2x200w.Blir morro og høre med den koblet opp
    Mvh Ove

Glimrende:-D. Dette høres VELDIG bra ut:-D Må selvfølgelig høre RF63 selv først, men RF63 blir helt sikkert min neste høgtaler Føler meg veldig trygg på att RF63 blir en god oppgradering for meg:-D Tror RF63 er verd den prisforskjellen for meg som hører mye på musikk:-D Ble litt gira nå

Tusen takk for ett betryggende svar:-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende:-D. Dette høres VELDIG bra ut:-D Må selvfølgelig høre RF63 selv først, men RF63 blir helt sikkert min neste høgtaler Føler meg veldig trygg på att RF63 blir en god oppgradering for meg:-D Tror RF63 er verd den prisforskjellen for meg som hører mye på musikk:-D Ble litt gira nå

Jeg ser ingen grunn til å ikke oppgradere til RF-63 når musikk er såpass viktig for deg, det er rett å slett en kjempebra høyttaler med tanke på hvor bra den er til både musikk og film.

Og du trenger ikke være redd for at den skal spille mindre bass enn RF-82, det gjør den ikke! Den trykker vannvittig bra til å ha 6,5"! Naboen min nekter å tro på at jeg mangler sub!

Men samtidig virker den veldig godt balansert i forhold til mengde bass, mellomtone og diskant som wikstrøm sier, jeg har aldri hatt noe problem med at noen frekvenser har stukket seg spesielt ut slik at lydbildet blir utydelig

Løp å kjøp sier bare jeg, du blir ikke å angre!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-83

Jeg har RF-83 i et 22kvm stort rom og er kjempe fornøyd. :-D Men jeg håper jeg har et større rom å bygge hjemmekino i da jeg kjøper meg hus. Rommet anlegget står i dag er bare 3,40m bredt, og det er for lite synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Noe info om når Palladium serien blir å få kjøpt i norske butikker? tenker da evt på 17B og senter.

Hele Palladium serien er for salg allerede den.

Bare å kontakte en Klipschforhandler.

-Tim

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Hele Palladium serien er for salg allerede den.

Bare å kontakte en Klipschforhandler.

-Tim

oki, det var bare litt merkelig at det ikke fantes noe nærmere info hos verken Tonart eller Audiocompaniet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    oki, det var bare litt merkelig at det ikke fantes noe nærmere info hos verken Tonart eller Audiocompaniet.

Skyldes nok bare treghet

Ton Art har hatt inne både P39F og P17B til test. Begge er bra. Ingen tvil om det.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er bare og kline til . De er riktignok en del større enn RF 82,men de trenger ikke så mye lengre avstand til bakvegg enn 82,jeg flyttet mine 4cm lengere ut enn 82 og det holder. Har ca 60cm til bakvegg.

Ove

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om RF83 er den beste i RF serien er vel en smaksak går eg ut fra Selv om RF83 er den dyreste i serien så er det jo ikke dermed sagt att den er den "Beste" høgtaleren for alle:wink: Har faktisk hørt att noen sier att RF63 etter deres mening er bedre på musikk enn RF83. Dette blir som sagt en smaksak og eg kann ikke uttale meg om RF63 vs RF83 siden eg ikke har hørt de, men eg kann for min egen del si att eg ikke har plass til RF83 i mitt rom og att den i tilleg blir for dyr for meg. Eg hører også veldig mye på musikk så viss det stemmer att RF63 er bedre på musikk enn RF83 så er jo det helt greit for meg Men som sagt vi har alle litt ulike meninger om hva vi liker best av de forskjellige høgtalerne og det handler til syvende og sist om smaksak for den enkelte Det finnes ikke noe fasitsvar når det gjelder hver enkelt sin smak og krav til lyd:-D Det viktigeste er å finne den modellen en liker best selv. Det er derfor det er så fint att det er litt å velge mellom for enhver smak:-D Dette er bare hva eg mener og respekterer selvfølgelig om andre mener noe annet:-D

Men du har vel rett i att det ikke er så mange som skriver om RF83.

Edit: Det eddie skriver litt lenger oppe er helt riktig. En må selvfølgelig også ta hensyn til størrelse på rommet de skal stå i. Det er det eg mente med att eg ikke hadde plass til RF83. (bare litt klønete skrevet fra min side:-)) Hadde jo hatt plass til å plassere RF83 i mitt rom, men rommet mitt er for lite og høgtalerne hadde stått alt for ner bakvegg og sidevegg i tillegg:-)
    er jo lov og være matcho og kjøpe den største i rf serien men i stuer på 40m2 eller mindre så låter rett og slett rf63 bedre på alle måter

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg ser ingen grunn til å ikke oppgradere til RF-63 når musikk er såpass viktig for deg, det er rett å slett en kjempebra høyttaler med tanke på hvor bra den er til både musikk og film.

Og du trenger ikke være redd for at den skal spille mindre bass enn RF-82, det gjør den ikke! Den trykker vannvittig bra til å ha 6,5"! Naboen min nekter å tro på at jeg mangler sub!

Men samtidig virker den veldig godt balansert i forhold til mengde bass, mellomtone og diskant som wikstrøm sier, jeg har aldri hatt noe problem med at noen frekvenser har stukket seg spesielt ut slik at lydbildet blir utydelig

Løp å kjøp sier bare jeg, du blir ikke å angre!

Ja eg er nå 100% sikker på att RF63 blir min neste høgtaler Er helt sikker på att de vil passe perfekt til meg siden eg er VELDIG glad i musikk og eg er også veldig glad i film, men til film er jo over 60% av lyden i senteren og da sier det seg selv att eg for min del først og fremst tenker på musikk i ren stereo når eg tenker oppgradering og stiller "høgre" krav til fronthøgtalerne til musikk enn film Men ikke misforstå meg Stiller høge krav til fronthøgtalerne på film også, men det får eg jo med på kjøpet med RF63 også:-D Det er jo Klipsch vi snakker om her:wink: Att RF63 er bedre balansert i forhold til mengde bass, mellomtone og diskant høres lovende ut for meg som er SÅ glad i musikk:-D Eg liker som sagt RF82 veldig godt, men det er alltid gøy å oppgradere til noe som er enda bedre:-D Hadde eg bare skulle bruke høgtalerne til film hadde eg kansje ikke tenkt på å oppgradering enda, men RF63 er nokk en mye bedre høgtaler for meg på både musikk og film Selv om over 60% av lyden kommer fra senteren betyr jo fronthøgtalerne veldig mye på film også:-D Skulle helst hatt de med en gang, men må desverre spare opp litt penger først:-? Mye rekninger for tiden:twisted: Men når eg har spart meg opp litt penger og solgt RF82 da blir det LØP OG KJØP fortere enn toget

Takker for god beskrivelse av RF63:-D

Har aldri hørt noen høgtalere med større "gøy faktor" enn Klipsch etter min smak:-D Klipsch RF82 er de beste høgtalerne eg har hørt i mitt rom til nå etter min smak. Er ikke rart att eg nesten ikke klarer å vente med å bestille RF63 da

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    er jo lov og være matcho og kjøpe den største i rf serien men i stuer på 40m2 eller mindre så låter rett og slett rf63 bedre på alle måter
    Du har nokk rett i det. Eg har ikke målt opp rommet mitt, men vil tro att det er mellom 30-35m2 og da blir det som du sier att RF63 blir det beste valget Med tanke på att eg er så glad i musikk i ren stereo også så tror eg RF63 blir det beste for meg:-D Har RF82 nå og er jo veldig fornøyd, men eg tror RF63 blir en veldig god oppgradering for meg:-D

Edit: Eg kann ikke uttale meg om RF83 vs RF63 når det gjelder hvem som er best på musikk i stereo selvfølgelig siden eg ikke har hørt noen av de:-) Blir jo også en smaksak:-) Bare litt klønete skrevet av meg. Når eg skriver att RF63 blir det beste for meg med tanke på ett eg er så glad i musikk i ren stereo mente eg oppgradering fra RF82 til RF63 i mitt rom på ca. 30-35m2:-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at ikke klipsch har tatt valget å bytte ut ene elementet i RF-83 mot det som står i RF-63. Men er vel et design valg at alle skal vere like stor, ser litt finere ut da..

Men såvidt som jeg forstår så virker det ut som at 8" i RF-83 blir for stor som et mellomtone element. (I det designet klipsch bruker)

Da burde vel det ha blitt litt meir sammenkjørt? eller er jeg gått meg vild på fjellet no?

Det er vel 2.5 veis konstruksjon klipsch kjører?

Side 27 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 527 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •