Klipsch klubben - Side 269

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 269 av 1033 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 769 ... SisteSiste
Viser resultater 5,361 til 5,380 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Klipsch spiller jo ekstermt høyt men samtidig er jo noe av poenget å ha elektronikk til å holde kontroll på elementene. Jeg synes feks RF 7 spiller mye mer oppløst i forhold til den nye RF serien som virket veldig spiss i forhold, de trenger også et vist volum for å blomstre. Med RF 7 kan jeg sitte å nyte trøkket og den deilige diskanten uten å skru volumpotten til kl 12.
    Dette kan jeg bekrefte etter et X antall timer med RF-7 VS RF-83.

En her hos oss som har stor erfaring med Klipsch, mener at denne utgaven av RF-7 er forbedret sammenlignet med den forrige. Selv kan jeg ikke si noe om det da jeg aldri har hørt den forrige utgaven,

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    I leilighet og sikkert dertil naboer er jeg ikke sikker på at du trenger effekt. Kjenner ikke din receiver personlig. Med min onkyo 807 er MER enn nok til en leilighet.
    Jojo, klar over det. Reciveren min er i noe alà samme sjanger som 1007 hvis jeg husker riktig. Men greia er jo at jeg nødvendigvis ikke skal spille så høyt, men jeg vil utnytte de best mulig og ha stålkontroll når jeg først skal kjøpe noe nytt. Så derfor tenkte jeg på et effekttrinn. Gjerne rør / hybrid somsagt. Hva er det folk her inne bruker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    Dette kan jeg bekrefte etter et X antall timer med RF-7 VS RF-83.

En her hos oss som har stor erfaring med Klipsch, mener at denne utgaven av RF-7 er forbedret sammenlignet med den forrige. Selv kan jeg ikke si noe om det da jeg aldri har hørt den forrige utgaven,
    Har han noe konkret han mener er forbedret annet en frontbaffelen. Artig å høre. Selv har jeg sett folk på Klipschforum hvor representater fra Klipsch sier det ikke er endret noe på motorer, delefilter eller annet. Men hvis noen vet noe mer så hadde det vært artig å vite.

De spiller uansett enormt bra. Og med den fine senternt fra L Sound, Thomas spiller det bra i alle kanaler også :grin:

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette blir ultrarått. Gled deg " hvor får du høytalere fra osv.

Selv har jeg valgt Parasound, har en P7 og en A23 på vei som skal spre glede på senterkanalen

Lykke til.
    lsound selger RF7 og RS7 men RC7 må jeg kjøpe brukt. gleder meg som en unge. skal bli bra dette når alt kommer på plass

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    dette blir et rått oppsett, får du pakkepris på det høyttalerne eller kjøper du dem separat?
    Pakkepris på høytalerpakke m/receiver og div kabler

Evt. prosjektor pakke vill nok bli kjøpt inn fra avshop.no, så ser an hva prisen vil komme på der8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Klipsch selv så er det ingen teknisk forskjell på den nye RF7 kontra den gamle.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    I følge Klipsch selv så er det ingen teknisk forskjell på den nye RF7 kontra den gamle.
    Godt sagt.

Da stoler jeg på dem. Dem vet det best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Godt sagt.

Da stoler jeg på dem. Dem vet det best.
    Skal kun være frontbaffelen som er forskjellig og den nye brunfargen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Sounds good:-D
    Ja, det er ikke dumt med effektforsterkere for å utnytte høytalerne litt mer...
    Jeg for min del er usikker på hvilket effektforsterker oppsett det vill bli, men lurer evt på Emotiva XPA-3 for å drive frontrekken, og muligens Emotiva UPA-7 for å drive resten:-D

PARASOUND! testa i hifi butikk VAR KUUULT

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har han noe konkret han mener er forbedret annet en frontbaffelen. Artig å høre. Selv har jeg sett folk på Klipschforum hvor representater fra Klipsch sier det ikke er endret noe på motorer, delefilter eller annet. Men hvis noen vet noe mer så hadde det vært artig å vite.

De spiller uansett enormt bra. Og med den fine senternt fra L Sound, Thomas spiller det bra i alle kanaler også :grin:
    Vi har blitt fortalt det samme fra Klipsch, at det ikke er endret på noe, det kan selvfølgelig være at minnet har sviktet min kollega, og det er ikke annet enn spekulasjon etter at vi når vi sammenlignet RF-83 og RF-7 hørte det samme som du beskrev tidligere i denne tråden.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    PARASOUND! testa i hifi butikk VAR KUUULT

Hehe... neeeh, blir nok Emotiva ja8)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten er no hærk -.-
    Henta høytalerne mine idag, å di hadde skade i fronten
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Posten er no hærk -.-
    Henta høytalerne mine idag, å di hadde skade i fronten
    RS-62? Er så dårlig system her i norge at det er sykt! fikk en tom pakke som skulle ha inneholdt 3 relativt dyre HDMI kabler. Får ikke noe igjenn :S tragisk!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    RS-62? Er så dårlig system her i norge at det er sykt! fikk en tom pakke som skulle ha inneholdt 3 relativt dyre HDMI kabler. Får ikke noe igjenn :S tragisk!
    Yupp.
    Ja jeg begynner å bli luta lei av postens behandlig av pakker. Di skulle vært skutt på stedet hvil om noen kasta en pakke rundt om kring.
    Det er ikke første gangen jeg har fått skadede pakker i posten

Litt synd i han som har solgt di til meg, som faktisk var så grei å ga meg penger igjenn pga dette. Skal dra å snakke med det såkalte "postkontoret" av en kiosk vi har her i området, så får jeg håpe dette blir erstattet. Om di må sendes inn så blir dette mye tull å vas, så håper jeg bare trenger å fylle ut skadeskjema å sånt, å sende bilder til dem. Høytalerne fungerer som fy, å skadene kan lett tildekkes med svart tusj. så erstatningspenger er vell det som blir enklest! Så får både jeg igjenn, å selger får igjenn.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor tar ikke folka å klager? jeg har ikke opplevd det enda men skal satan meg ikke gjøre det heller! best å gjøre noe med det før det er for sent! posten går no jævlig dårlig for tiden etter flyttingen av brevsenteret til lørenskog har de gått på glatt is med økonomien og roter fælt, dårlig systematisk og har måttet kutte både avdelinger og ansatte pga dårlig lønnsomhet i avdelinger og dårlige investeringer! KLAG KLAG KLAG!!!

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sendte med posten og varen ikke dukket opp hos mottaker, fikk han beskjed om å ta kontakt meg meg som avsender. Der jeg måtte søke om erstatning til posten. Vet ikke hvordan det er med skade på varen.

Erstatning må vell være rett å rimlig fra posten sin side! På posten sine hjemmesider står det at man KAN få inntil 10.000,- i erstatning på pakker, med mindre verdien på varen er over det og man har oppgitt varens verdi til posten. Men dog, bare opptil 40.000,-

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somsagt tidligere så skal jeg handle inn noe klipsch til høsten. Klart jeg skjønner jo og at dyrest er best. :razz: men mtp at jeg har en Marantz SR6001, kanskje evt muligens siden så blir det effekt av noe slag. Brukes 50/50 musikk og film. Også det at jeg snart flytter te en leilighet. Skal da ha RB61. Som jeg vet om.
    RF63/82 og RC62/64.
    Noen kombinasjoner som dere syntes virker bra? Har selv satt opp noen forskjellige, men nyskjerrig på hva dere der ute med litt mer peiling enn meg syntes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 63 og RF 82 er jo to helt forskjellige klasser i pris og ytelse vil jeg si.

RC 62 og RC 64 har jeg begge hatt og synes RC 64 gav mer av det gode som RC 62 hadde. Om det er værdt prisen er opp til en vær enkelte , selv synes jeg det var værdt det

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du rå så går du for 63 og 64 med enn gang .

Jeg er dog skeptisk til marantzen din til 63 spesielt på musikk . Jeg hadde 5001 som dog er noe svakere for noen år tilbake på eit par rf83 . Det ble brukt separat effekttrinn den gang , men jeg testa noen dager med bare reciver og den falt desverre igjenom på musikk.

Men det dukker jo opp mange gode kandidater til effekttrinn på brukten om dagene , så det trenger ikke koste så frykteligt mye for god lyd .

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Somsagt tidligere så skal jeg handle inn noe klipsch til høsten. Klart jeg skjønner jo og at dyrest er best. :razz: men mtp at jeg har en Marantz SR6001, kanskje evt muligens siden så blir det effekt av noe slag. Brukes 50/50 musikk og film. Også det at jeg snart flytter te en leilighet. Skal da ha RB61. Som jeg vet om.
    RF63/82 og RC62/64.
    Noen kombinasjoner som dere syntes virker bra? Har selv satt opp noen forskjellige, men nyskjerrig på hva dere der ute med litt mer peiling enn meg syntes.
    Kommer litt an på hvor stort rom du stiller til disposisjon, men RF63 går fremfor RF82 anyday.. Da må du heller se til RF83, men de krever gjerne et stort rom for å låte riktig..

Dersom det ikke står på pengene velger du RC64 over 62.

Side 269 av 1033 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 769 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •