Klipsch klubben - Side 266

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 266 av 1033 FørsteFørste ... 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 262 263 264 265 266 267 268 269 270 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 766 ... SisteSiste
Viser resultater 5,301 til 5,320 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demo av Klipsch Reference!

Hei igjen.

Jeg har tenkt å bygge hjemmekino med følgende høyttalere:
    Klipsch RF-63, RC64, RS52 og mest sannsynlig SVS Sub.
    Finnes det noen med tilsvarende anlegg rundt Oslo området?? Det hadde vært knall og hørt dette i et dedikert hjemmekino !

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    høyttalerene det er snakk om er jo ganske lekre da, rf serien til klipsch ser sikkert kjedelig og "typiske" ut på bilder men i virkeligheten er spes rf-63 og rf-83 noen mektige høyttalere å se på, de gir fra seg sitt på sin måte:-D
    Joda, de er store, samt elmentene har et meget flott design.. Men vil aldri si jeg har fine høyttalere :lol:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Joda, de er store, samt elmentene har et meget flott design.. Men vil aldri si jeg har fine høyttalere :lol:

heldigvis uenig i det:-) og lyden er jo i tillegg uslåelig :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, misforstå meg rett De er ikke stygge!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Hehe, misforstå meg rett De er ikke stygge!
    jo, jeg skjønner godt hva du mener.

Altså, det finnes et utall av dyre FLOTTE høytalere som ser praktfull ut, se f.eks på Eurotrip sitt nyte Hifi oppsett, noen skikkelig perler av noen høytaler, og som Referance, og de fleste andre normale høytalere er jo stort sett en firkantet boks med bass/diskant/mellomtone foran.. sånn sett veldig begrenset hvor "flott" det kan bli, og jeg liker utseende til Referance betydelig mer enn enkelte andre i dens prisklasse, men det finnes selvsagt også mye flottere ting å hvile øynene på, (les: Palladium f.eks...)

Men jeg hadde personlig aldri igjen gått over til noe fordi det så "penere" ut, når lyden hadde blitt dårligere for mine ører, det er uaktuelt, da mitt kompromiss er lyden er første kriteriet, så utseende, som også er viktig, men dog kun som et kriterie lenger bak. Kan jeg ikke leve med utseende må jeg prøve å finne et kompromiss, kan jeg derimot ikke leve med lyden er det totalt uaktuelt å vurdere det engang!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe her blir vi aldrig enige! etter min mening så er det elementene i rf serien som er direkte stygge,gjør at høytalerne ser mye billigere ut enn det de er.Penere med deksel på for og si det slik

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjøpt RF-63 (ref. "Er Klipsch en bøllehøyttaler?"), spilt dem inn og nyter dem i lange drag på ulik musikk, så synes jeg det er litt trist å lese en del av de siste sidene i denne vennetråden. Hvorfor? Jo, mitt inntrykk er at det er utrolig mye fokus på å få Klipsch til å spille høyt. Er det ikke noen som fokuserer på å få dem til å spille pent?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Etter å ha kjøpt RF-63 (ref. "Er Klipsch en bøllehøyttaler?"), spilt dem inn og nyter dem i lange drag på ulik musikk, så synes jeg det er litt trist å lese en del av de siste sidene i denne vennetråden. Hvorfor? Jo, mitt inntrykk er at det er utrolig mye fokus på å få Klipsch til å spille høyt. Er det ikke noen som fokuserer på å få dem til å spille pent?

en del av oss kjøpte jo disse fordi de likte lyden i de, deriblant meg, og jeg liker å spille høyt, men jeg liker også veldig godt lyden i de jeg:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "liker lyden" og "spille høyt" er ikke gjensidig utelukkende alternativ til "få dem til å spille åpent og med stort lydbilde og holografi". Poenget mitt var mer på hvorfor det snakkes så lite om:

- Hvordan bør Klipsch med horn plasseres i rommet (toe-in, sidevegg og balvegg)?
    - Er aksustiske tilatk nødvendig for å få dem til å spille mindre "pågående"? JA, og hvordan løste man dette?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "liker lyden" og "spille høyt" er ikke gjensidig utelukkende alternativ til "få dem til å spille åpent og med stort lydbilde og holografi". Poenget mitt var mer på hvorfor det snakkes så lite om:

- Hvordan bør Klipsch med horn plasseres i rommet (toe-in, sidevegg og balvegg)?
    - Er aksustiske tilatk nødvendig for å få dem til å spille mindre "pågående"? JA, og hvordan løste man dette?

er enig i alt du skriver, bortsett fra en ting - mindre pågående, mulig jeg ikke har dette problemet i mitt rom, men jeg har aldri følt de slik, ei heller har andre nevnt lignende som har tilbringt tid i dette rommet...

Men toe-in, plassering osv er alfa omega, helt klart, men det er jo det også men alle høytalere i større eller mindre grad!

Selv hørte jeg mine på McIntosh MC275, oghar fått en følelse av hva jeg er "gått glipp" av, spesielt på musikk, det rocket fælt, og samtidig så pen og rolighet over lydbildet.. virkelig nydeli!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet med å snakke generelt om dette i tråden blir litt vanskelig, siden dette er helt forskjellig fra rom til rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch spiller jo ekstermt høyt men samtidig er jo noe av poenget å ha elektronikk til å holde kontroll på elementene. Jeg synes feks RF 7 spiller mye mer oppløst i forhold til den nye RF serien som virket veldig spiss i forhold, de trenger også et vist volum for å blomstre. Med RF 7 kan jeg sitte å nyte trøkket og den deilige diskanten uten å skru volumpotten til kl 12.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jo, jeg skjønner godt hva du mener.

Altså, det finnes et utall av dyre FLOTTE høytalere som ser praktfull ut, se f.eks på Eurotrip sitt nyte Hifi oppsett, noen skikkelig perler av noen høytaler, og som Referance, og de fleste andre normale høytalere er jo stort sett en firkantet boks med bass/diskant/mellomtone foran.. sånn sett veldig begrenset hvor "flott" det kan bli, og jeg liker utseende til Referance betydelig mer enn enkelte andre i dens prisklasse, men det finnes selvsagt også mye flottere ting å hvile øynene på, (les: Palladium f.eks...)

Men jeg hadde personlig aldri igjen gått over til noe fordi det så "penere" ut, når lyden hadde blitt dårligere for mine ører, det er uaktuelt, da mitt kompromiss er lyden er første kriteriet, så utseende, som også er viktig, men dog kun som et kriterie lenger bak. Kan jeg ikke leve med utseende må jeg prøve å finne et kompromiss, kan jeg derimot ikke leve med lyden er det totalt uaktuelt å vurdere det engang!
    Det er myyye som er fint å se på, men det meste passer ikke inn i vanlige stuer syns jeg.
    Klipsch tar seg uttolig bra i stuer syns jeg og er lekre å se på.
    Selv liker jeg best høyttalere som er firkantede da det ser best og kulest ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Problemet med å snakke generelt om dette i tråden blir litt vanskelig, siden dette er helt forskjellig fra rom til rom.
    Nei. Beklager å være så kategorisk, men generelt (understreket og uthevet) så er det å få et par slike høyttalere til å yte best i ethvert normalt rom (dvs; ikke konstruert akustisk spesielt fra bunn av) det å følge generelle råd. Ref. flere fagbøker på området...

For å være mer spesifikk:

- alle rom lyder forskjellig

MEN: det betyr ikke at generelle råd til plassering og akustiske tiltak ikke vil bedre lyden i rommet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Klipsch spiller jo ekstermt høyt men samtidig er jo noe av poenget å ha elektronikk til å holde kontroll på elementene. Jeg synes feks RF 7 spiller mye mer oppløst i forhold til den nye RF serien som virket veldig spiss i forhold, de trenger også et vist volum for å blomstre. Med RF 7 kan jeg sitte å nyte trøkket og den deilige diskanten uten å skru volumpotten til kl 12.

hmm... jeg har det helt motsatte erfaringer, dvs meg forrige generasjon, (rf7) så virket diskant litt mer spiss, samtidig så den måtte ha noe mer volum for å våkne skikkelig, mens RF83 ikke virker å være heelt like "rå", men tilgjengjeld ikke like spiss, og trengte ikke like mye volum for å blomstre...

kan tyde på af folk har forskjellige erfaringer på dette området..

EDIT; føler meg må utdype at jeg ikke mer at de plussene RF83 har over RF7, og omvendt ikke er store, men små forskjeller i mine ører som gjør at man heller mot mot det ene valget, kontra det andre...

Jeg opplevde de IKKE som STORE forskjeller disse seg i mellom. men siden jeg som helhet likte RF83 noe bedre, i tillegg til at jeg mener den nye serien i tillegg ser noe bedre ut, valgte jeg RF83 over RF7..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- alle rom lyder forskjellig

MEN: det betyr ikke at generelle råd til plassering og akustiske tiltak ikke vil bedre lyden i rommet.

jeg er helt enig i det du skriver, alle rom er forskjellig til en viss grad, og lyder derfor også forskjellig. MEN; på et generelt grunnlag, er jeg enig i at generelle akustiske tiltak og plassering vil trolig forbedre lyd i de fleste rom.

Men til syvende og sist har jo folk forskjellige preferanser, og det er derfor ikke sikkert at slik jeg ønsker resultatet, er det samme for alle andre..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hmm... jeg har det helt motsatte erfaringer, dvs meg forrige generasjon, (rf7) så virket diskant litt mer spiss, samtidig så den måtte ha noe mer volum for å våkne skikkelig, mens RF83 ikke virker å være heelt like "rå", men tilgjengjeld ikke like spiss, og trengte ikke like mye volum for å blomstre...

kan tyde på af folk har forskjellige erfaringer på dette området..

EDIT; føler meg må utdype at jeg ikke mer at de plussene RF83 har over RF7, og omvendt ikke er store, men små forskjeller i mine ører som gjør at man heller mot mot det ene valget, kontra det andre...

Jeg opplevde de IKKE som STORE forskjeller disse seg i mellom. men siden jeg som helhet likte RF83 noe bedre, i tillegg til at jeg mener den nye serien i tillegg ser noe bedre ut, valgte jeg RF83 over RF7..
    Har aldri hatt RF 83 men i forhold til RF 63 er det mye mye mer bass så klart og omtrent samme diskant men syntes RF 63 var spissere men det kan også være at selve lyden blir litt varmere med såpass mye mer i bunn. Men tror nok RF 83 er en verdig arvtager ja.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har cerwin vega, men lurer på om eg skal bytte til klipsch, hvilke høytaler anbefales? Jeg har sett litt på RF7.Hvor mye koster de?
    Jeg har et budsjett på 3000-4000.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei

Jeg har cerwin vega, men lurer på om eg skal bytte til klipsch, hvilke høytaler anbefales? Jeg har sett litt på RF7.Hvor mye koster de?
    Da mangler du bare 20 000.-
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei

fra 3 til 5 lapper så kan du få tak i rf3/35 bedre enn cv på absolut alle måter,klarer du og skaffe 5 til 7 lapper så kan du få tak i forte II eller lign som er bedre enn rf serien etter min mening

Side 266 av 1033 FørsteFørste ... 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 262 263 264 265 266 267 268 269 270 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 766 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •