Klipsch klubben - Side 265

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 265 av 1034 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 765 ... SisteSiste
Viser resultater 5,281 til 5,300 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Etter å ha hørt en del på RF7 (ikke nye versjonen) og RF83 når jeg handlet RF83, og har også fått æren av å høre palladium med noe gode forsterkere, har jeg hele tiden sagt at jeg har funnet "mitt" merke, om det kan sies, Referance har vært, og er mine drømme høytalere til overkommelig pris, og palladium som en litt uoppnåelig drøm!

men etter å ha hørt La Scala spilte denne faktisk i mine ører fletta av både RF og Palladium.. :-) det sier ikke rent lite:-)
    +1veldig mange synes faktisk at la scala låter bedre enn palladium og har du først hørt heritage serien så er det vanskelig å velge noe annet innen klipsch,heritage serien er jo syyykt billig også hvis du først kommer over noe brukt

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen skulle ha penger så står Kongen av Klipsch til salgs på sentralen.
    Klipsch Horn

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    +1veldig mange synes faktisk at la scala låter bedre enn palladium og har du først hørt heritage serien så er det vanskelig å velge noe annet innen klipsch,heritage serien er jo syyykt billig også hvis du først kommer over noe brukt

jeg har hørt mine RF83 på masse forskjellig, blant annet fra Emotiva, Rotel, Oberon, Parasound etc, og det spiller herlig, og kommer nok til å ha dette stående til film og morro ja, som nevnt frister Palladium i det fjerne, med da må vikinglotto slå skikkelig til først:-)

Var forbløffet over Palladium på JC-1 og MC501 mener jeg på det var når jeg fikk høre på disse kvalitets forsterkerne, og har hele tiden ment at de var drømmen.

Men så.. Fikk relativt nylig høre La Scala II på McIntosh MC275, og det var ikke annet enn himmelen for meg, har dessverre ikke hørt MC275 på verken RF eller Palladium, men den skal innhandles straks jeg har råd eller kommer over en i bra stand på brukten! Hvis den passer en brøkdelen på RF83 av det den gjorde på La Scala, så spiller det også trolig makeløst!

Kanskje forsvinner RF82 ut døra til fordel for La Scala til stereo snart - tiden vil vise:-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer dere virkelig å handle høyttalere ut fra hvordan de spiller? Har utseendet ikke noe som helst å si?

Blir nesten litt forundret, trodde at hos de fleste hadde utseendet en viss betydning for valg av høyttaler.. Har det for meg :lol:

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Klarer dere virkelig å handle høyttalere ut fra hvordan de spiller? Har utseendet ikke noe som helst å si?

Blir nesten litt forundret, trodde at hos de fleste hadde utseendet en viss betydning for valg av høyttaler.. Har det for meg :lol:
    Utseendet har klart litt betydning, men lyden teller mest for meg. Kan forøvrig nevne at jeg syns La Scala ser flott ut. Mye flottere en mange "plastikk" lignende designkister.

Og det syns jeg om samtlige klipsher i Heritage serien....som selfølgelig er den beste.8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart folk har forskjellig smak Det jeg mener er pent misliker helt sikkert mange av dere og motsatt.. Men det er jo bra det er slik også!

Kunne vært moro med en poll på akkurat dette temaet..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Utseendet har klart litt betydning, men lyden teller mest for meg. Kan forøvrig nevne at jeg syns La Scala ser flott ut. Mye flottere en mange "plastikk" lignende designkister.

Og det syns jeg om samtlige klipsher i Heritage serien....som selfølgelig er den beste.8)
    Jeg hadde ikke byttet La Scala med noen andre høyttalere

O

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er RC-7 iforhold til RC-64 ? ble litt nysjerrig , ville tro rc-64 er en del bedre , eller ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Hvordan er RC-7 iforhold til RC-64 ? ble litt nysjerrig , ville tro rc-64 er en del bedre , eller ?

det blir litt som RF83 vs RF7, noen mener det ene, og andre mener det andre..

jeg hadde valgt RC64 til dagens RF serie, og RC7 mot forrige versjon RF serie..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt RC-64 uansett :lol:
    Hør på C-V du, jeg har ingen erfaring med RF7/RC7

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nå er jo jeg en av de som faktisk mener La Scala ser bra ut, dog spesielt - og det er nettop dette som gjør at de ikke er "pene" på samme måte..
    de ser litt hjemmesnekra ut, men likevel på en skikkelig måte. og ja, de ser umåtelig mye bedre ut i virkeligheten!

heller bra lyd fra en annerledes design, enn stor waf med kjedlig lyd..

og waf er vel også forskjellig fra person til person, min samboer liker meget godt RF serien, og også la scala, tro det eller ei, dvs si i mitt tilfelle at jeg har høy waf hos den personen det teller for :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det du sier, tror også at de tar seg bedre ut i virkeligheten enn på hva som kommer frem på bilder.. Men.. :lol:

Er heldigvis i den posisjonen at jeg kjøper de høytalerne jeg selv vil ha, hva hu mener om de spiller ingen kasserolle Må legge til at hu ikke har med å klage på hva jeg drar med hjem av lyd og bilde heller da..

Lyd kommer i forsetet, men liker man ikke designet hjelper det så lite.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Snakk med Lsound som har sikkert begge oppkoblet, det er en grunn til at den ble produsert igjen.
    Di fleste liker den gamle RF-serien mye bedre og det sier litt hvorfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jeg hadde ikke byttet La Scala med noen andre høyttalere

O
    Ikke en gang Klispchorn? den har jo akkurat samme horn, bare ikke hornladet bass ergo mye dypere bass, faktisk samme element som på cornwall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Snakk med Lsound som har sikkert begge oppkoblet, det er en grunn til at den ble produsert igjen.
    RC 7 rt ikke produsert på nytt kun RF7 og 5

Jeg fikk vel den siste som var ny i norge og den er fet. Kun sett RC 64 og jeg mener RC 7 passer mye bedre til RF 7 ser mucho macho ut :-D

Og for en lyd. Bassen fra den slår deg i brystet 2- er jo nesten som en liggende RF82 hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

tror ikke alle uten videre er med på at den gamle serien er bedre enn den nye, smaken er som baken rc 64 er en seriøs center og jeg tror ikke uten videre at rc7 er umiddelbart voldsomt mye bedre
    men for all del , all klipsch har sin sjarm, og rf7 er jo en klassiker som jeg gjerne skulle hatt gleden av å ha, men tror hvis jeg skulle kjøpe annet nå utenfor den nye rf serien så ville det blitt heritage for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Ikke en gang Klispchorn? den har jo akkurat samme horn, bare ikke hornladet bass ergo mye dypere bass, faktisk samme element som på cornwall.
    Ikke en gang K Horn,men det kommer av rommet mitt. Har ikke muligheten av og få tatt ut potensialet av dem,har hørt K Horn flere ganger og de er utrolig bra.
    La Scala er litt villere og det passer meg utmerket,jeg spiller mest pop/rock.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tror ikke alle uten videre er med på at den gamle serien er bedre enn den nye, smaken er som baken rc 64 er en seriøs center og jeg tror ikke uten videre at rc7 er umiddelbart voldsomt mye bedre
    men for all del , all klipsch har sin sjarm, og rf7 er jo en klassiker som jeg gjerne skulle hatt gleden av å ha, men tror hvis jeg skulle kjøpe annet nå utenfor den nye rf serien så ville det blitt heritage for min del
    RC 64 blir korekt til Rf 63 og 83 RC7 til RF 5 og 7 begge er meget store og seriøse sentere. Mer punch i 64 og mer bass i 7. Totalt forskjellige delefilter osv.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    RC 64 blir korekt til Rf 63 og 83 RC7 til RF 5 og 7 begge er meget store og seriøse sentere. .

+1

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høyttalerene det er snakk om er jo ganske lekre da, rf serien til klipsch ser sikkert kjedelig og "typiske" ut på bilder men i virkeligheten er spes rf-63 og rf-83 noen mektige høyttalere å se på, de gir fra seg sitt på sin måte:-D

Side 265 av 1034 FørsteFørste ... 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 261 262 263 264 265 266 267 268 269 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 765 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •