Klipsch klubben - Side 262

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 262 av 1033 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 762 ... SisteSiste
Viser resultater 5,221 til 5,240 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er det ikke bedre med en senter enn ingen da. Kjedelig med stereolyd på film vel.
    Vet ikke, er derfor jeg spør:P Tenkte ikke kjøre stereo, men om det var mulig at frontene spiller lyden som skulle vært i center istede. Mulig dette blir dårligere enn å kjøre billig center som jeg gjør nå da?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre med en senter enn ingen da. Kjedelig med stereolyd på film vel.
    hos meg så ble film lyden faktisk bedre uten senter!!! så lenge jeg sitter noelunde i sweetspot

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Noen som har litt peiling på dette med rør forresten? bør de stå på hele tiden for å yte rettferdig, eller kan de slåes av på nattestid og dagtid når man sover/jobber? eller mister man mye av ytelsene da?

også, hvor lang holdbarhet er det på rørene, før de evt må byttes?

og til et eksempel, hva koster det ca for nye original rør til f.eks MC275, eller tilsvarende rør ?
    På copland så står det vel ca 10000 timer hvis jeg ikke tar feil.rørforsterkeren trenger noen min før den låter bra men den skal ikke stå på når den ikke er i bruk,det blir både varmt og dyrt hehe

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    På copland så står det vel ca 10000 timer hvis jeg ikke tar feil.rørforsterkeren trenger noen min før den låter bra men den skal ikke stå på når den ikke er i bruk,det blir både varmt og dyrt hehe

med andre ord langt fra daglig dags å bytte rør.. :P

høres flott ut!

bare å begynne å spare litt La Scala og en finfiin rørforsterker til stereo oppsett på stua da ja :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig i det du sier ang. cherry, liker selv best sort, uten tvil!

men likevel liker jeg bedre RF83/63 kontra RF7/RF5.. men uten tvil kanon høytalere alle sammen..

sikler selv etter La Scala, men det er i en litt vel høy prisklasse dessverre, og ikke blant de peneste å se til er de heller, men men.... :-)
    Hva med brukte la scala ? ga selv 15 lapper for mine som er de siste som ble solgt i norge(2006)
    kan også anbefale copland som selv bruker la scala i sitt demo oppsett med cta-405...
    mange klipsch guruer bruker mindre rørforsterkere på la scala og andre høytalere i heritage serien da forsterkere som copland og mcintosh faktisk har for mye krefter hehe.
    De spiller laaangt bedre enn rf serien selv om enkelte savner litt dypbass som du enkelt løser med en sub.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med brukte la scala ? ga selv 15 lapper for mine som er de siste som ble solgt i norge(2006)
    kan også anbefale copland som selv bruker la scala i sitt demo oppsett med cta-405...
    mange klipsch guruer bruker mindre rørforsterkere på la scala og andre høytalere i heritage serien da forsterkere som copland og mcintosh faktisk har for mye krefter hehe.
    De spiller laaangt bedre enn rf serien selv om enkelte savner litt dypbass som du enkelt løser med en sub.

er ikke det en vel heftig pristap, koster ikke disse ca 60 000 kr nye? og fra 2006 til i dag, er vel det et heftig pristap vel?

hvor får man tak i La Scala til en fornuftig peng da? og de MÅ være i topp stand!

er det noe store forskjeller på LS1 og 2?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vet ikke helt på det, litt avhengig av bruksområde mener nå jeg..

kommer ikke til å bytte ut RF på filmrommet:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke det en vel heftig pristap, koster ikke disse ca 60 000 kr nye? og fra 2006 til i dag, er vel det et heftig pristap vel?

hvor får man tak i La Scala til en fornuftig peng da? og de MÅ være i topp stand!

de ble satt ned til 40 lapper tror jeg når II var på vei.Er vel ikke store forskjellen på de og mange mener vel at la scala I er den beste av de...la scala er jo konge på film da med en syk dynamikk,problemet er at du nesten må ha en like bra senter som frontene.
    de ligger vel på 15-20 lapper brukt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LS 1 kostet vel 40 lapper,15 er en meget bra pris. LS 2 er litt snillere i lyden ennn LS 1,men meget bra den også den ligger på 65 nå tror jeg. LS kan bestilles hoss klipsch både som LS 1 og 2 ellers er det noen på ebay nå og da.Spør på audiocompaniet de vet dette 100%. De ligger på brukten til rundt 20 for LS 1
    Jeg ga 16 for mine,men fikk igjen 6000,- i fra tollpost pga 2 hakk i siden som sjaføren klarte og ordne :twisted: fikk lett ordnet det med litt trefyll og sliping.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de ble satt ned til 40 lapper tror jeg når II var på vei.Er vel ikke store forskjellen på de og mange mener vel at la scala I er den beste av de...la scala er jo konge på film da med en syk dynamikk,problemet er at du nesten må ha en like bra senter som frontene.
    de ligger vel på 15-20 lapper brukt

jeg er nok mest interessert i disse, enten det er la scala 1 eller 2, da til stereo og rør, så egentlig mest til musikk - og siden de vil stå i et rent stereo oppsett på stua, vil det nok også bli brukt til å stå for TV-lyd etc :-)

RF83, RC64, RS62 og RT-12d/SVS pc13ultra er jeg nå meget fornøyd med til film, og kommer IKKE til å bytte ut dette hvis ikke noe uforutsett skulle dukke opp!

Masse dynamikk, masse god bass, kjapphet, og en virkerlig snert over lydbilde - rett og slett morro å bruke rommet nå etter de siste ukers flytting, tweaking og effektforsterker kom på plass igjen!

og RT-12d har VIRKELIG kommet til sin rett etter utallige forsøk på kalibrering, autoEQ og utallige plasseringer, nå med manuel kalibrering og der der nå står er den GULL!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 ca for la scala 1, og 59 000for la scala 2, stort sprang gitt, og de ser jo omtrent idetiske ut, og i tillegg omtrent samme høytaler, så er jo det bare å se om jeg kommer over et par la scale i flott stand brukt, skal nok klare å ordne sort farge på de selv :-)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell på tide å opgradere kabelstrekket til bakhøytalerne med tanke på att RS-62 strax kommer i hus.
    til nå har jeg bare en ultra TYNN kabel som går på 2x10m strekk, dette blir for min del alt for ille nå som jeg får inn skikkelige bakhøytalere.

Vurderte 2,5mm Supra classic, vill denne være tykk nokk med tanke på lengde?
    Eller må jeg rett å slett gå for noe tykkere? 2,5mm'ern var billig for 20m på netonnet.no

Netonnet.no Supra 2,5mm

Dynabel skulle ha dobbel pris for 4,0mm for 20m
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F*** I* jeg bestilte 20m 6MM Supra classic :twisted:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    F*** I* jeg bestilte 20m 6MM Supra classic :twisted:
    Det burde være tykt nok hvertfall:P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det burde være tykt nok hvertfall:P
    Ja, om ikke så gir jeg opp hele oplegget

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ramlet min nye gamle RC 7 inn døra i ny original innpakknig osv. Aldri åpnet så spennende å se hvor langt tid det tar å spille inn denne. Får håpe importøren har lagret den i romtemperatur.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ramlet min nye gamle RC 7 inn døra i ny original innpakknig osv. Aldri åpnet så spennende å se hvor langt tid det tar å spille inn denne. Får håpe importøren har lagret den i romtemperatur.

da er det bare å få på plass denne, og oppdatere profilen din med nye bilder av herligheten:-)
    grattis med TØFF frontrekke!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det bare å få på plass denne, og oppdatere profilen din med nye bilder av herligheten:-)
    grattis med TØFF frontrekke!
    Ja bildene i hjemmekinoen min er ikke oppdatert.Blir nok en veldig tøff front tror jeg.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bildene i hjemmekinoen min er ikke oppdatert.Blir nok en veldig tøff front tror jeg.
    Stå på Hornman
    Flotters oppsett. Blir det et par JC-1 eller MC501 etterhvert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Stå på Hornman
    Flotters oppsett. Blir det et par JC-1 eller MC501 etterhvert?
    Jeg må si jeg liker lyden i Parasound veldig godt. Nå kommer jo P7 inn i neste uke så et par JC 1 hadde vært veldig morro men får ta ting over tid. Dattern driver med spranghester så det er nok å bruke penger på i tillegg ( for de som ikke vet det, dette er en dritdyr sport )

Men så lenge får jeg kose med med A 21 en.

Side 262 av 1033 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 762 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •