Klipsch klubben - Side 261

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 261 av 1034 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 264 265 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 761 ... SisteSiste
Viser resultater 5,201 til 5,220 av 20677
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er synd at det ikke har vært så veldig mye snakk om denne Klipsch rf-7 før den kom på markedet igjen nå. Den har vel vært ganke vansklig å få tak i nå i ettertid før den kom til salg igjen.
    Dette er en høyttaler som må ha oppmerksomhet hele tiden.

GOOOOO RF-7

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det er synd at det ikke har vært så veldig mye snakk om denne Klipsch rf-7 før den kom på markedet igjen nå. Den har vel vært ganke vansklig å få tak i nå i ettertid før den kom til salg igjen.
    Dette er en høyttaler som må ha oppmerksomhet hele tiden.

GOOOOO RF-7
    Helt enig. og at de har tatt seg bryet med å fiffe opp utseende på den er også veldig kult, har forsøkt å finne sorte RF 7 i over ett år på brukten men nada. Cherry fargen er ikke my cup og tea med all respekt for de som synes den er pen.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan det blir om jeg har subwooferen bak den ene fronten? Går det utover bass porten på høyttaleren?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Helt enig. og at de har tatt seg bryet med å fiffe opp utseende på den er også veldig kult, har forsøkt å finne sorte RF 7 i over ett år på brukten men nada. Cherry fargen er ikke my cup og tea med all respekt for de som synes den er pen.

helt enig i det du sier ang. cherry, liker selv best sort, uten tvil!

men likevel liker jeg bedre RF83/63 kontra RF7/RF5.. men uten tvil kanon høytalere alle sammen..

sikler selv etter La Scala, men det er i en litt vel høy prisklasse dessverre, og ikke blant de peneste å se til er de heller, men men.... :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Lurer på hvordan det blir om jeg har subwooferen bak den ene fronten? Går det utover bass porten på høyttaleren?
    Bare og gjøre et forsøk frekvensresponsen er ikke lik i begge høytalerne... har begge subene mine bak frontene og det funker bra

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan prøve, har sett på noen hjemmkinoer her inne som har Klipsch og 1 sub som står bak høyre front.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Ja kan prøve, har sett på noen hjemmkinoer her inne som har Klipsch og 1 sub som står bak høyre front.
    Beste er jo og sette suben i et hjørne med yttervegger.

Pass på og ha minst en knyttneves mellomrom mellom sub og vegger

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at jeg har veldig lite hjørner og plassere den i, altså med skrå tak i hvert hjørne. Men denne plasseringen har jeg hatt før og følte jeg fikk mye grei bass da. Skal huske og ha litt avstand fra vegg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    helt enig i det du sier ang. cherry, liker selv best sort, uten tvil!

men likevel liker jeg bedre RF83/63 kontra RF7/RF5.. men uten tvil kanon høytalere alle sammen..

sikler selv etter La Scala, men det er i en litt vel høy prisklasse dessverre, og ikke blant de peneste å se til er de heller, men men.... :-)
    HVA ikke PENE!!!!

O

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg syns cherry er finest, jeg har hatt svarte høyttalere i alle år og ble så møkk lei av den fargen på ht.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    HVA ikke PENE!!!!

O

det er tidløse klassikere, men kan vel ikke kalles noe designstudie? de virker å være laget for en ting, og det er lyd - noe de tydeligvis kan til de grader ettersom de fortsatt produserer dette, som vel kom på 50-60 tallet en gang?

nei.. nå fikk jeg meg et skikkelig skudd for baugen i går kveld å - vel å merke ikke noe negativt.. satt å viste min samboer La Scala (uten å si så mye om prisen) og hun synes jo de var skikkelig tøff, og det var bare å bytte ut RF82 i stua, med et par La Scala.. helt til prisen ble et tema - da ble det litt mer skeptisk.. bare å begynne å spare det gitt:-)

et par sorte La Scala f.eks, med en McIntosh MC275 burde vel være himmelen til musikk vel..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er tidløse klassikere, men kan vel ikke kalles noe designstudie? de virker å være laget for en ting, og det er lyd - noe de tydeligvis kan til de grader ettersom de fortsatt produserer dette, som vel kom på 50-60 tallet en gang?

nei.. nå fikk jeg meg et skikkelig skudd for baugen i går kveld å - vel å merke ikke noe negativt.. satt å viste min samboer La Scala (uten å si så mye om prisen) og hun synes jo de var skikkelig tøff, og det var bare å bytte ut RF82 i stua, med et par La Scala.. helt til prisen ble et tema - da ble det litt mer skeptisk.. bare å begynne å spare det gitt:-)

et par sorte La Scala f.eks, med en McIntosh MC275 burde vel være himmelen til musikk vel..
    Himmelsk er det,men ikke for sarte sjeler!. De trenger en del jobbing for og blomstre opp,de må ha rør mc 275 er det jeg sparer til. Ligger sorte på e bay til tider,husker ikke pris men ikke noe problem og lakke de selv,LS 2 er ikke det mulig på tror jeg,men de spiller ikke likt som LS 1 heller. Har du plass CV så bare trå til. Hvor bor du? jeg bor i ski så er det ikke langt unna er det bare og komme på kaffe og lytte

O

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hei..
    Holder på å ordner siste rest i kinorommet mitt, og jeg skal til å henge opp bakhøyttalerne ( i ett 5.1 system) som er ett par RS52.
    Men lurer litt på hvor jeg skal henge de. Sidevegg eller bakvegg?
    I et 5.1 system så bør vel surroundhøyttalerne henge på sidevegg 90-110 grader ut fra sitteposisjon og ca. 60 cm, eller høyere, over ørehøyde (THX).

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Thrawn.
    Det ble faktisk så godt som THX standaren ja. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg syns cherry er finest, jeg har hatt svarte høyttalere i alle år og ble så møkk lei av den fargen på ht.
    Full forståelse for det og lyden er det samme så her er det kun preferanser.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Himmelsk er det,men ikke for sarte sjeler!. De trenger en del jobbing for og blomstre opp,de må ha rør mc 275 er det jeg sparer til. Ligger sorte på e bay til tider,husker ikke pris men ikke noe problem og lakke de selv,LS 2 er ikke det mulig på tror jeg,men de spiller ikke likt som LS 1 heller. Har du plass CV så bare trå til. Hvor bor du? jeg bor i ski så er det ikke langt unna er det bare og komme på kaffe og lytte

O

jeg bor dessverre langt unna.. i ålesund:-(

er jeg i nærheten så tar jeg nok kontakt! ifølge Klipsch.com fåes LaScala 2 i black ash, så det er nok mulig det også, og ifølge de opplysninger jeg kan skaffe så skal de ikke være store forskjeller fra La Scala 1 og 2 ? eller?

sort er ikke et must, ettersom det er rimelig greit å få ordnet ny farge på de!

La Scala og MC275 er nok drømmen min i stereo også, men foreløpig får RF82 holde på stua en stund til:-) La Scala vil hvertfall ikke gå på bekostning av kino oppsettet, men det vil da bli fult fokus på et kjempe stereo oppsett!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har litt peiling på dette med rør forresten? bør de stå på hele tiden for å yte rettferdig, eller kan de slåes av på nattestid og dagtid når man sover/jobber? eller mister man mye av ytelsene da?

også, hvor lang holdbarhet er det på rørene, før de evt må byttes?

og til et eksempel, hva koster det ca for nye original rør til f.eks MC275, eller tilsvarende rør ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har litt peiling på dette med rør forresten? bør de stå på hele tiden for å yte rettferdig, eller kan de slåes av på nattestid og dagtid når man sover/jobber? eller mister man mye av ytelsene da?

også, hvor lang holdbarhet er det på rørene, før de evt må byttes?

og til et eksempel, hva koster det ca for nye original rør til f.eks MC275, eller tilsvarende rør ?
    Jeg slo alltid av min, er vel noen som mener den ikke skal brenne hvitt støy ( altså ingen lyd ) men vet ikke. Tror rørene holder mange 1000 timer. Jeg betalte ca 6 000 for NOS rør og Swetlana winged c til min. Men rørene den kommer mer er veldig bra. Originale GEC er svidyre mener de koster ca 2500 pr stk fra Motron.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke lage en ny tråd for det så spør bare her.

Har nå en XTZ 89 center i oppsettet mitt med Rf-62 fronter. Tror dere det ville vært bedre å droppe center helt til jeg kjøper Rc-62/64 senere?

Edit: Jeg skrur alltid av MA'en min når den ikke er i bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Gadd ikke lage en ny tråd for det så spør bare her.

Har nå en XTZ 89 center i oppsettet mitt med Rf-62 fronter. Tror dere det ville vært bedre å droppe center helt til jeg kjøper Rc-62/64 senere?

Edit: Jeg skrur alltid av MA'en min når den ikke er i bruk.
    Er det ikke bedre med en senter enn ingen da. Kjedelig med stereolyd på film vel.

Side 261 av 1034 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 264 265 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 761 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •