Klipsch klubben - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 26 av 1033 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 526 1026 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Så det er Barbara Miller? Den dama har nok hørt mange klipsch høyttalere i løpet av sitt liv
    Lurer på hvilke høgtalere denne dama har hjemme:-D he he...Tror ikke eg tar veldig feil viss eg tipper Klipsch Det får vi vel aldri vite, men det spiller selvfølgelig ingen rolle for oss:wink:

Fra spøk til revolver. Ser du har RF63 Klarer ikke helt å legge fra meg tanken om RF63 som oppgradering etter RF82. Har du hørt RF82 vs RF63 med ditt oppsett? Hvordan vil du i såfall beskrive forskjellene med tanke på lyd RF82 vs RF63? Har fått ett utfyllende og godt svar før, men ser du har nesten samme receiver som meg og er litt nysjerrig på hvordan du synes RF63 spiller Vet att effektforsterker og størrelse og utforming av rom, demping, møblering, match av komponenter har mye å si. Men kann få litt inntrykk av hvordan det kan bli i forhold til RF82 viss du har hatt de med samme oppsett som med RF63 Må jo uansett høre de selv en gang, men det blir heller aldri det samme som i mitt eget rom med mitt oppsett. Trenger RF63 mye mer strøm og krefter enn RF82 for å få de til å spille opp mot sitt beste i forhold til RF82? Ser du har Yamaha v1800 som receiver. Eg har v1900 og lurer på hva du bruker av effekt til RF63 også

Vet det er mange spørsmål og det er jo ikke sikkert du har hørt RF82 heller, men setter pris på svar som kan være nyttig informasjon for meg:-D

Men eg vet att til syvende og sist må eg prøve de selv for å finne ut hva eg synes om RF63 med mitt oppsett i mitt rom:-D

Takker uansett for alle synspunkter og erfaringer på RF82 vs RF63:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg kan godt tenke med LaScala eller Heresy høytaler men de er ikke særlig waf over de. Poenget er jo en gammel design som reproduksjoner, noe jeg synes er kult at Klipsch gjør. Ser det er mange på Klipschforum som har disse. Men pent er det ikke.

RF, spesielt RF 82 synes jeg kanskje er noen av de høytalerne som har perfekt match med størrelse og utseende.

Men det er kanskje smart at vi alle er litt mer forsikte med bastante uttrykk som jalla osv. Man må jo respektere andre sin smak selv om de ikke en gang liker Klipsch

Jeg tar den Hornmann. Synes likevel det bør være åpenbart at jeg setter ting på spissen med en slik uttalelse.

Fant ikke noe navn på mine RF-62. Var det på eksen eller selve høyttaleren du fant navnet?

-Tim

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg sier bare en ting:

Vedlegg 46619

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BGuarden; du kjenner litt til min musikksmak. Tror du Klipsch kan være noe for meg når neste runde med oppgradering kommer krypende?

Passer Klipsch til min salige blanding av musikk?

ps! tenkte å starte med et par bokhyllesaker til lo-fi oppsettet - B-3 ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    BGuarden; du kjenner litt til min musikksmak. Tror du Klipsch kan være noe for meg når neste runde med oppgradering kommer krypende?

Passer Klipsch til min salige blanding av musikk?

ps! tenkte å starte med et par bokhyllesaker til lo-fi oppsettet - B-3 ?
    Ingen tvil om det du!
    ...men det er ett merke som trenger god matching for å låte på sitt beste
    T-amp har jo vist seg å funke bra med Klipsch, men muligens er rør en smule hvassere? Music Angel kan jo trygt kalles for "busjett" *hint hint*, og riktig signalkilde har iallefall i mitt oppsett vist seg å være en fordel.

Hvilken modell er det du vurderer?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ser du har RF63 Klarer ikke helt å legge fra meg tanken om RF63 som oppgradering etter RF82. Har du hørt RF82 vs RF63 med ditt oppsett? Hvordan vil du i såfall beskrive forskjellene med tanke på lyd RF82 vs RF63? Har fått ett utfyllende og godt svar før, men ser du har nesten samme receiver som meg og er litt nysjerrig på hvordan du synes RF63 spiller Vet att effektforsterker og størrelse og utforming av rom, demping, møblering, match av komponenter har mye å si. Men kann få litt inntrykk av hvordan det kan bli i forhold til RF82 viss du har hatt de med samme oppsett som med RF63 Må jo uansett høre de selv en gang, men det blir heller aldri det samme som i mitt eget rom med mitt oppsett. Trenger RF63 mye mer strøm og krefter enn RF82 for å få de til å spille opp mot sitt beste i forhold til RF82? Ser du har Yamaha v1800 som receiver. Eg har v1900 og lurer på hva du bruker av effekt til RF63 også

Vet det er mange spørsmål og det er jo ikke sikkert du har hørt RF82 heller, men setter pris på svar som kan være nyttig informasjon for meg:-D

Men eg vet att til syvende og sist må eg prøve de selv for å finne ut hva eg synes om RF63 med mitt oppsett i mitt rom:-D

Takker uansett for alle synspunkter og erfaringer på RF82 vs RF63:-D
    Vel, jeg har hørt både RF-82 og RF-63 på Abrahamsen anlegg der hvor jeg har kjøpt mine klipsch høyttalere. Men det er veldig lenge siden jeg hørte RF-82 og det ble bare en kort lytt, men det var de som trigget interessen min for Klipsch! :-D

Så det eneste jeg kan konkludere med er at RF-63 spiller litt mer oppløst i toppen og bassen er noe tørrere enn på RF-82. Du bør få en demo hvor du kanskje kan høre begge to samtidig...

Jeg bruker faktisk bare yammi'en til å drive høyttalerne, skal spare til effekt etter jeg har fått suben (jeg har bestilt) og har kjøpt bakhøyttalere. Regner sterkt med at det blir Parasound new classic 2250 til frontene, 2125 til senter og en 2125 til hvert par bakhøyttalere.

Sitat Opprinnelig postet av timc
    Fant ikke noe navn på mine RF-62. Var det på eksen eller selve høyttaleren du fant navnet?

-Tim
    På mine høyttalere står navnet signert på et slags klistremerke bakpå ht'ene ja... Ca midt på bak.

Bguarden: Kan du skalere ned de bildene ca tre tusen hakk?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre nå? 8)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Bedre nå? 8)
    Ja, bare vent litt så skal jeg finne frem kikkerten :lol:

Men fra spøk til revolver, denne tråden er faktisk døll uten bilder. Så her er mitt bidrag for kvelden:

Klipsch klubben-bilde-401121-jpg

Idag fikk jeg ånden over meg å fikk montert opp veggfestet til lcd'en slik at jeg fikk frigjort den plassen som RC-64 senteren fortjener! :-D

Bguarden: Dette bildet har en oppløsning på 640x480, er ikke det stort nok?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Ja du er veldig ufin. Jeg bryr meg ikke, men lurer på hva du tror at du oppnår.

Hvorfor er Heritage for spesielt interesserte? Pga design?, Lyd?. Personlig synes jeg Heritage serien ser vesentlig penere ut enn RF. I det minste skikkelig skrudd sammen.

Verden har heller ikke gått så mye fremover desverre. Det er bare propagandamaskinen som vil vi skal tro det. Selv om firma som Scanspeak, Vifa, Focal +++ ramser opp sine nyvinninger, så er faktum at det meste har vært prøvd før. At de kanskje har forfinet noe, ja absolutt, men de har ikke funnet opp hjulet på nytt.

-Tim
    Du får lese det jeg skriver da!!. Lyden er ikke noe og si på,men
    designet er ikke får alle. Prøver ikke og oppnå noe,mener du kom med en useriøs påstand og det har jeg min fulle rett til. Du liker den klipsch serien og det må du få lov til,men du behøver ikke slenge dritt om RF serien:twisted:.
    Det er designet jeg mener ikke noe mere,det er skjedd mye på den fronten siden 1946

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har alle forskjellige preferanser, jeg ville ikke hatt Heritage høytalere om du heiv dem etter meg, helt ærlig. Synest de er kanon-ugly, but thats me

Ikke spesielt hyggelig lesing for noen som elsker de nydelige Heritage sine, men dette mener jeg 100%.
    Har det da noe i "Klipsch klubben" tråden å gjøre ? Nei, jeg synest ikke det.

Så så karer, ta dere en tur ut i hagen og begrav øksa :-D

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Men pent er [Klipsch Heritage] ikke.
    Jo, det er akkurat det det er, meiner no eg. Personleg så rådigger eg den stilen, og at eit anerkjent merke som Klipsch fortsatt prøver å halde det ved like er beundringsverdig. Alle lager jo slanke HT etter "waf"-prinsippet i dag. Heresy I, II eller III skal i hus til sommaren.

Meiner eg fann sitatet "Two sixes does not make a 12" " ein gong.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz

Meiner eg fann sitatet "Two sixes does not make a 12" " ein gong.

Nei. Ikke engang i nærheten

-Tim

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på fest i går . høytaler som var på festen B&W DM683 lol

mine Klipsch rf 82 er 100 gange bedre =) var tam lyd hehe

Klipsch 4 ever =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    var på fest i går . høytaler som var på festen B&W DM683 lol

mine Klipsch rf 82 er 100 gange bedre =) var tam lyd hehe

Klipsch 4 ever =)
    Hehe... klipsch er nok endel mer spenstig enn hva B&W er . Mye mer "live" i klipsch, og siden du er gammel CV mann, så skjønner jeg det godt . KLIPSCH er og blir RÅTT!!! men jeg får aldri bestemt meg hva jeg vil ha....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble glad over mit valg =) var litt red att B&W skulle banke opp rf 82 di koster jo 2000 kr mere og skal jo verre mere rett høytaler . Men nei da =

festen forsatte med rf 82 og folk danset mye mere til rf 82.

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg Parasound NC 2250 igår og da våknet RF82 VIRKELIG til liv

Var egentlig litt skeptisk på forhånd :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Fikk meg Parasound NC 2250 igår og da våknet RF82 VIRKELIG til liv

Var egentlig litt skeptisk på forhånd :P
    gratulere. link ? hvor kjøper eg ?

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens.

Har lest litt rundt ang baffelstep og diffraksjoner og diverse, og forlenging av baffelen ved hjelp av stativer. Det jeg da lurer på, er om det vil være samme effekt på en RB81 hvis jeg lager stativer med flat front eller om jeg burde trekke stativfronten bak, altså skråstille stativet litt. Jeg er en DIY mann, så stativer blir jeg å lage selv.

Noen som kan komme med litt innspill på dette til meg, om noen har noen formening om hva effekten av flat front på stativene blir å gjøre med lyden på RB81.

På forhånd takk for svar.

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    gratulere. link ? hvor kjøper eg ?
    Takke takk! Du får kjøpt den hos Avshop, men eg kjøpte den brukt hos Andreas21 her på forumet.

Han har foresten en NC 2125 også til salgs.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har hørt både RF-82 og RF-63 på Abrahamsen anlegg der hvor jeg har kjøpt mine klipsch høyttalere. Men det er veldig lenge siden jeg hørte RF-82 og det ble bare en kort lytt, men det var de som trigget interessen min for Klipsch! :-D

Så det eneste jeg kan konkludere med er at RF-63 spiller litt mer oppløst i toppen og bassen er noe tørrere enn på RF-82. Du bør få en demo hvor du kanskje kan høre begge to samtidig...

Jeg bruker faktisk bare yammi'en til å drive høyttalerne, skal spare til effekt etter jeg har fått suben (jeg har bestilt) og har kjøpt bakhøyttalere. Regner sterkt med at det blir Parasound new classic 2250 til frontene, 2125 til senter og en 2125 til hvert par bakhøyttalere.

På mine høyttalere står navnet signert på et slags klistremerke bakpå ht'ene ja... Ca midt på bak.

Ok Ja eg må høre de opp mot hverandre for å sammenligne og gjøre meg opp en mening selv Men det kan bli lenge til eg kann oppgradere uansett, så eg har god tid. Liker RF82 veldig godt så det blir ikke noe oppgradering til RF63 viss eg ikke synes lyden er verd prisforskjellen (med tanke på min smak av lyd selvfølgelig) Er litt redd for att det kann bli litt mindre bass med tre 6,5" mot RF82 sine doble 8". Men det har selvfølgelig mye å si hva en mater de med og lydkilde en bruker o.s.v. Mulig RF63 er ltt mer kravstore i forhold til RF82. Men alt eg skriver her er bare synsing fra min side og eg må selvfølgelig som du sier få en demo der eg får høre de samtidig med samme oppsett for å virkelig finne ut om RF63 er høgtalere som passer min smak:-D Mulig eg blir overasket og mulig eg blir litt skuffet alt etter som:wink: Det MÅ bare prøves siden eg har en god følelse for RF63:-D Det er jo Klipsch vi snakker om her så trøkk og dynamikk blir vel aldri ett problem uansett For meg er Klipsch bare helt rått og det er lyd etter min smak:-D Blir aldri lei lyden i RF82 og de overasker stadig:-D Men er alltid gøy å oppgradere uansett og da er RF63 den høgtaleren eg tror kann være rette oppgraderingen for meg:-D Det gjenstår å se eller rettere sagt høre:-D

Takker for svar Vincent vega:-D

Edit: Skriveleif:-)

Side 26 av 1033 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 526 1026 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •