Klipsch klubben - Side 253

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 253 av 1033 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 753 ... SisteSiste
Viser resultater 5,041 til 5,060 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også brukt Halo A21 en tid på mine fronter, og også A23 en stund før jeg fikk A21 også... og jeg brukte en Onkyo 875 som pre da, og jeg synes Halo var klart bedre enn f.eks NC serien, og jeg kan helt klart anbefale Halo...

Forøvrig kan jeg også anbefale NC også, som faktisk er meget god til prisen den også :-)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det høres bra ut, oppsettet mitt blir brukt til både tv/spill/film og musikk så timene flyr fort, copland er vel også noe jeg har ett sted i bakhodet, tanken med 2250 er at jeg også kanskje kunne byttet frontene i samme slengen, med rf63, hvis det blir rørforsterkeren har jeg nok ikke mulighet til å gjøre det, men da får jeg vel kanskje makset rf82 bedre enn 2250 gjør med rf63,det er jo også noe som må vurderes, F***** at det ikke skal være enklere valg å ta
    mange rørforsterkere som passer bra til rf63,ingen problemer med power...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg har også brukt Halo A21 en tid på mine fronter, og også A23 en stund før jeg fikk A21 også... og jeg brukte en Onkyo 875 som pre da, og jeg synes Halo var klart bedre enn f.eks NC serien, og jeg kan helt klart anbefale Halo...

Forøvrig kan jeg også anbefale NC også, som faktisk er meget god til prisen den også :-)

takker for tips

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg har brukt A21 på flere Klipsch oppsett med stor hell, og kan absolutt annbefale det. Hvis du har en bra Kilde og kan kjøre pure direct i reciever, vil "fargingen" fra reciever bli veldig liten.
    takker

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-83 eller rf-63?

hei

skal nå kjøpe meg nye høyttalere og har da sett meg ut ett av disse parene. hadde i utgangspunktet valgt rf-83 men etter å ha tenkt meg litt om med tanke på at di skal stå i ett rom på utrolige 15kvm så er kanskje rf-63 ett bedre valg.

så det jeg spør etter er i grunnen bare meininger og erfaringer om dette, og i tilfelle hva forskjellen vil bli =)

takker for svar og hjelp.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilkins
    hei

skal nå kjøpe meg nye høyttalere og har da sett meg ut ett av disse parene. hadde i utgangspunktet valgt rf-83 men etter å ha tenkt meg litt om med tanke på at di skal stå i ett rom på utrolige 15kvm så er kanskje rf-63 ett bedre valg.

så det jeg spør etter er i grunnen bare meininger og erfaringer om dette, og i tilfelle hva forskjellen vil bli =)

dette har vel vært tatt opp i denne tråden dusinvis av ganger, senest for en uke eller 2 siden.. bla litt i tråden, så får du egentlig de svarene du ønsker, for det blir nok uansett bare den samme diskusjonen atter en gang uansett!

folk har forskjellige meningner om disse, så bla litt i tråden du :-)

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror har nå anskaffet et par klipsch rf63, og har kjøpt inn en nad c275bee(2x150w) men føler at de fortsatt vil ha litt mer krefter hva tror dere? holder den eller muligens bytte ut for noe kraftigere.. har tenkt på emotiva xpa-3 eller 2 også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Kjøp RF 52 og Halo 21 det rocker vilt her hehe.

Men RF 63 eller RF 7 er vel veien å gå

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gulvstående eller veggmontert til surround?

Driver fortsatt å leter etter bakhøyttalere og har ikke heelt bestemt meg for om jeg vil ha gulvstående eller veggmonterte. Det står da mellom RS-42 eller 52 på vegg eller RF-52 gulvstående. Jeg kjører et 5.1-oppsett så de blir egentlig stående vinklet rett mot sweetspot fra sidene, tenkte kanskje rs-serien ble bedre med tanke på spredning.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Min bror har nå anskaffet et par klipsch rf63, og har kjøpt inn en nad c275bee(2x150w) men føler at de fortsatt vil ha litt mer krefter hva tror dere? holder den eller muligens bytte ut for noe kraftigere.. har tenkt på emotiva xpa-3 eller 2 også
    Kan varmt anbefale Vincent til Klipsch iallefall, har stålkontroll på mine RF-82!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Kan varmt anbefale Vincent til Klipsch iallefall, har stålkontroll på mine RF-82!
    ja trenger ikke store forsterkeren bare den er strømsterk...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Gå for RF82 så får du penger til overs,du vil aldrig være i nærheten av og få ut potensialet på de to større...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jippi!

Da fikk jeg en kongepris på nye rf 63 og de står nå i stua mi og spilles inn! :-D

Anlegget mitt begynner etterhvert å bli av en respektabel -klipsch standard- synes jeg selv og jeg må si at RF 63 ene spiller sykt bra allerede!

Har fortsatt rf 82 stående, men spørs om ikke disse havner på brukten! litt perler for svin å ha disse stående å støve ned!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Da fikk jeg en kongepris på nye rf 63 og de står nå i stua mi og spilles inn! :-D

Anlegget mitt begynner etterhvert å bli av en respektabel -klipsch standard- synes jeg selv og jeg må si at RF 63 ene spiller sykt bra allerede!

Har fortsatt rf 82 stående, men spørs om ikke disse havner på brukten! litt perler for svin å ha disse stående å støve ned!
    Har du med subbene når du spiller stereo? I såfall, hvordan er komboen RF-63 og 2x rt-10d?
    Pretty good I assume 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Har du med subbene når du spiller stereo? I såfall, hvordan er komboen RF-63 og 2x rt-10d?
    Pretty good I assume 8)
    Hei!

Jeg regner med jeg kommer til å prøve med Rt`ene når jeg får spilt de inn. akkurat nå er bassen gainet opp max for å løsne litt på elementene

Jeg brukte subbene når jeg hadde rf 82, men kjører dem VELDIG lavt i forhold til frontene! bare sånn for å få det siste i bunn på enkelte spor..

Hvordan gjør du det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Gå for RF82 så får du penger til overs,du vil aldrig være i nærheten av og få ut potensialet på de to større...
    -1

Etter hva jeg har lest så skal Rf-63 uansett vær hvert det og har man da pengene hadde ikke jeg vært i tvil.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg regner med jeg kommer til å prøve med Rt`ene når jeg får spilt de inn. akkurat nå er bassen gainet opp max for å løsne litt på elementene

Jeg brukte subbene når jeg hadde rf 82, men kjører dem VELDIG lavt i forhold til frontene! bare sånn for å få det siste i bunn på enkelte spor..

Hvordan gjør du det?
    Skjønner.
    Jeg kjører vanligvis deling på 80hz, også i stereo, med mine RF-82 og RSW-10d.
    Akkurat nå kjører jeg kun frontene i stereo, det trives jeg dårligere med. Det føltes bedre når subbene var med.
    Mine RT-10d står hos en kompis for øyeblikket, men skal snart få testet de med RF-82. Det blir spennende.

Drømmen er å ha et par RF-63 i tillegg til de to RT-10d, slik som du har8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo allerede et kremoppsett da!

Haddde det ikke vært for at jeg hadde endel penger til overs akkurat nå hadde jeg nok slått meg til ro med rf 82 ene!

Jeg gainer opp litt fra rundt 45 hz og opp til ca 100 hz i eq på receiver, sånn at bassgitar og og basstrommepunchet ( ligger rundt 70-100hz..) blir bra på musikk, derfor kan jeg gaine MYE ned på subbene sånn at det ikke blir "boomy"..

SKal du kjøre to rsw og to rt`er?

Johan

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKal du kjøre to rsw og to rt`er?
    Johan
    Haha. Ja, det hadde vært noe!
    Har ikke plass til det der jeg bor nå, men hvem vet :P
    Inntil videre blir det RSW-10d som kommer til å bli stående her fast.
    Jeg skal ha RT-10d'ene til test, men har ikke plass til dem fast.
    Så en kompis får gleden av å ha RT-10d'ene inntil videre.

Haddde det ikke vært for at jeg hadde endel penger til overs akkurat nå hadde jeg nok slått meg til ro med rf 82 ene!

Jeg gainer opp litt fra rundt 45 hz og opp til ca 100 hz i eq på receiver, sånn at bassgitar og og basstrommepunchet ( ligger rundt 70-100hz..) blir bra på musikk, derfor kan jeg gaine MYE ned på subbene sånn at det ikke blir "boomy"..
    Jeg skal beholde RF-82 enn så lenge, blir ikke eventuell oppgradering før jeg finner et nytt sted å bo.
    Jeg har ikke boosta noe i noen områder. Kjører det ganske flat.
    Jeg opplever bassen som mye mer boomy på frontene enn på subbene(RSW-10d) på generell basis(skyldes nok plassering). Så hos meg er det nok mer aktuelt å kjøre ned gain på front, og opp på sub(rsw-10d).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    -1

Etter hva jeg har lest så skal Rf-63 uansett vær hvert det og har man da pengene hadde ikke jeg vært i tvil.
    etter hva jeg har testet så er rf63 den beste i rf serien men de trenger bra med luft rundt seg,spesielt til bakvegg og da synes jeg 15m2 blir veldig lite menmen

Side 253 av 1033 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 753 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •