Klipsch klubben - Side 252

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 252 av 1033 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252 253 254 255 256 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 752 ... SisteSiste
Viser resultater 5,021 til 5,040 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Jeg er i tenkeboksen når det gjelder innkjøp av effektrinn til frontene i oppsettet mitt, i denne forbindelse har jeg vurdert 3 stk parasound, nemmelig
    nc2250, halo a21/23, prøvde meg med ett spørsmål til klipsch guru rognlien om det var verdt å strekke seg opp til A21, fikk ett detaljert og ufyllende svar fra han idag hvor han sier mer eller mindre at jeg ikke burde svi av 20 k på effekt så lenge jeg bruker en hjemmekinoreceiver til pre, det vil være lite økonomisk da pre preger lyden i alt for stor grad til å rettferdiggjøre det

fikk derimot to forslag, ett hvis jeg absolutt skulle kjøpe effektrinn og ett hvis jeg var villig til å revurdere hva jeg var ute etter.
    til effekt anbefalte han (siterer)

" Insisterer du på å klinke til med ekstra effkttrinn vil jeg i din situasjon anbefale Rotel 1572 Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS til 9000,- Den inneholder 2 stk silkeglatte ICE-blokker på 250 potente Watt hver, og vil gjøre det meste rett. Rett og slett urimelig mye for pengene."

hans andre forslag(siterer)

Skulle jeg dog få tenke litt fritt, ville jeg derimot kjøpt denne: Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...
    Ayon Audio Spirit 2 er en fullblods rørforsterker med Theatre-inngang, hvilket betyr at den fletter greit inn i hjemmekinoanlegget. Det betyr at når du ser film, styrer pre-delen i Marantz'en effekttrinnet i Ayon'en, men spiller du kun tokanals musikk er ikke Marantz'en med i det hele tatt. Det er visse muligheter for en liten tendens til "kant" og hardhet i øvre mellomtone med KT 88 rør, men Ayon er blant de som er meget dyktige til å kontrollere sånt. Dette er en type forsterker som viser deg hvor utrolige høyttalerne din kan være når de får "riktig mat"!

er det noen som har testet en av disse på klipsch oppsett ? eller har andre innspill? setter pris på alle svar
    Det blir uansett litt vel mye dine preferanser som styrer. Jeg holder en knapp på 2250 på RF 82, det må jo bli en vanvittig bra match. Hva da med en 2100 med prosessoringang i tillegg.

Men jeg må si jeg fikk litt hakeslepp i stad. RF 63ene gikk ut døra til en heldig ny eier. Kobla opp mine små RF 52 på A 21. Å herregud å de småtassene spiller nå. Så nok effekt er en ting men riktig er en annen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke uttale meg om de to du nevner jokris, men Parasound er jo sikkert som banken. Du kan også sjekke opp Anthem hos tonart.no , de skal være en meget bra match til klipsch!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i tenkeboksen når det gjelder innkjøp av effektrinn til frontene i oppsettet mitt, i denne forbindelse har jeg vurdert 3 stk parasound, nemmelig
    nc2250, halo a21/23, prøvde meg med ett spørsmål til klipsch guru rognlien om det var verdt å strekke seg opp til A21, fikk ett detaljert og ufyllende svar fra han idag hvor han sier mer eller mindre at jeg ikke burde svi av 20 k på effekt så lenge jeg bruker en hjemmekinoreceiver til pre, det vil være lite økonomisk da pre preger lyden i alt for stor grad til å rettferdiggjøre det

fikk derimot to forslag, ett hvis jeg absolutt skulle kjøpe effektrinn og ett hvis jeg var villig til å revurdere hva jeg var ute etter.

" Insisterer du på å klinke til med ekstra effkttrinn vil jeg i din situasjon anbefale Rotel 1572 Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS til 9000,- Den inneholder 2 stk silkeglatte ICE-blokker på 250 potente Watt hver, og vil gjøre det meste rett. Rett og slett urimelig mye for pengene."

Skulle jeg dog få tenke litt fritt, ville jeg derimot kjøpt denne: Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...
    Ayon Audio Spirit 2 er en fullblods rørforsterker med Theatre-inngang, hvilket betyr at den fletter greit inn i hjemmekinoanlegget. Det betyr at når du ser film, styrer pre-delen i Marantz'en effekttrinnet i Ayon'en, men spiller du kun tokanals musikk er ikke Marantz'en med i det hele tatt. Det er visse muligheter for en liten tendens til "kant" og hardhet i øvre mellomtone med KT 88 rør, men Ayon er blant de som er meget dyktige til å kontrollere sånt. Dette er en type forsterker som viser deg hvor utrolige høyttalerne din kan være når de får "riktig mat"!

er det noen som har testet en av disse på klipsch oppsett ? eller har andre innspill? setter pris på alle svar
    At Rognlien har anbefalt rotel høres nesten uvirkelig ut da han til nød kan bruke transistor til klipsch men da klasse A!!! Ayon tror jeg vil fungere meget bra og ihvertfall laaangt bedre enn parasound...
    NB!!! dette var vist til hjemmekino så beklager.......................................... ....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    At Rognlien har anbefalt rotel høres nesten uvirkelig ut da han til nød kan bruke transistor til klipsch men da klasse A!!! Ayon tror jeg vil fungere meget bra og ihvertfall laaangt bedre enn parasound...

det var hvis jeg absolutt skulle koble til effektrinn til receiver,vil kanskje modere meg til å si at det var ett forslag istedenfor anbefalingog som sagt av han , han liker virkelig ikke receiver som pre

har vel ihvertfall fått det klart for meg at hvis det blir parasound så blir det en 2250 og muligens forforsterkeren også, men rørforsterkeren frister meget noen som vet ca hvor mange timer man kan bruke disse typer rør
    før man må skifte?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Kan ikke uttale meg om de to du nevner jokris, men Parasound er jo sikkert som banken. Du kan også sjekke opp Anthem hos tonart.no , de skal være en meget bra match til klipsch!

takker for tipset, har vært inne på tanken på de, men de er ikke bedre priset enn parasound her i landet og ut ifra specs ser ikke de minste modellene så veldig strømsterke ut, tenkte litt på den 2x200 wattern til rundt 15 k

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null stress det
    Dersom du har mulighet for hjemlån er jo det virkelig å anbefale, da får du testet den/de trinnene du ønsker, på dine egene høytalere i det aktuelle rommet.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som Anthem har kommet på markedet, så lurer jeg på om noen av dere har hørt dem på Klipsch? Sammenlignet med feks Parasound.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det blir uansett litt vel mye dine preferanser som styrer. Jeg holder en knapp på 2250 på RF 82, det må jo bli en vanvittig bra match. Hva da med en 2100 med prosessoringang i tillegg.

Men jeg må si jeg fikk litt hakeslepp i stad. RF 63ene gikk ut døra til en heldig ny eier. Kobla opp mine små RF 52 på A 21. Å herregud å de småtassene spiller nå. Så nok effekt er en ting men riktig er en annen.
    helt klart, har hatt gleden av å høre rf52 på
    på naim oppsett som spillte sinnsykt bra, + jeg har hørt de på jc1 blokker med audioreaserch pre og de har vannvittig god lyd i seg som de fleste i rf serien med godt utstyr koblet til

KOOOOOS deg

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var hvis jeg absolutt skulle koble til effektrinn til receiver,vil kanskje modere meg til å si at det var ett forslag istedenfor anbefalingog som sagt av han , han liker virkelig ikke receiver som pre

har vel ihvertfall fått det klart for meg at hvis det blir parasound så blir det en 2250 og muligens forforsterkeren også, men rørforsterkeren frister meget noen som vet ca hvor mange timer man kan bruke disse typer rør
    før man må skifte?
    vet ikke med andre men min copland tror jeg det er 10000 timer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null stress det
    Dersom du har mulighet for hjemlån er jo det virkelig å anbefale, da får du testet den/de trinnene du ønsker, på dine egene høytalere i det aktuelle rommet.

jepp, skal prøve å få lånt rotel trinnet så fort jeg får tid, bare for å få krysset det av listen, rør frister men da må det spares noe lenger, kjekt med theater inngangen

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Nå som Anthem har kommet på markedet, så lurer jeg på om noen av dere har hørt dem på Klipsch? Sammenlignet med feks Parasound.
    Har hørt det såvidt på RF63, en mildt sagt kort demo. Det virket som høytalerne likte det de ble matet med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    vet ikke med andre men min copland tror jeg det er 10000 timer

det høres bra ut, oppsettet mitt blir brukt til både tv/spill/film og musikk så timene flyr fort, copland er vel også noe jeg har ett sted i bakhodet, tanken med 2250 er at jeg også kanskje kunne byttet frontene i samme slengen, med rf63, hvis det blir rørforsterkeren har jeg nok ikke mulighet til å gjøre det, men da får jeg vel kanskje makset rf82 bedre enn 2250 gjør med rf63,det er jo også noe som må vurderes, F***** at det ikke skal være enklere valg å ta

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F***** at det ikke skal være enklere valg å ta
    Er en del av sjarmen det :lol: Moro blir det nok uansett hva du velger.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de fleste hifi-sjapper nokså velvillige når det gjelder utlån av slikt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en annen måte å tyde dette på er jo at parasound simpelten vil være for gode til at pre på receiver vil kunne klare å yte de rettferdighet, mens rotellen vil være en grei løsning

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del av sjarmen det :lol: Moro blir det nok uansett hva du velger.

håper det ja, tror jeg for første gang skla gå skikkelig i tenkeboksen og seriøst prøve å få testet de forskjellige løsningene hjemme hvis mulig før jeg tar valg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Er de fleste hifi-sjapper nokså velvillige når det gjelder utlån av slikt?

mitt inntrykk er at det varierer, det kommer ofte an på butikkens erfaringer med uitlån,noen opplever at enkelte kunder låner utstyr på fast basis uten å virkelig kjøpe noe over tid, andre får skadede produkter i retur osv osv, så det bunner nok ut i kjenne butikken kanskje?

vet om tilfelle hvor en person gav inntrykk av å være seriøst interesert i å kjøpe ganske dyrt utstyr, senere viste det seg at han lånte det for å skrive en hjemmesnekret anmeldelse på nettet

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet av en KSPC-6 til meg?
    KSP-C6 Center Speaker - Overview

Jeg har en KV-4 som byttes
    KV-4 Center Speaker - Overview

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    Ja prøvde det, får jo bass ut av sub hvis jeg setter dubble bass on, Men jeg har satt frontene til fullrange og satt dubble bass til off. Men mangler den ekstra trøkken som jeg vet at disse kan gi da jeg har testet dem i en butikk!

se denne filmen slik ser det ut til at elementene skal bevege seg:
    YouTube - Klipsch RF82 - Action 2

Mine slår så vidt det er, hvis jeg holder fingeren inntil elementet kan jeg merke det beveger seg så vidt, å det er nesten ikke luft som går inn/ut gjennom bassportene (Hullene bak på høytalerene).

Har også sjekket at ikke jeg har blandet + og - på høytalerkablene :P

Forsterkeren er også satt til rett antall ohm, har kjørt audyssy kalibreringa, har også prøvd manuelt, har prøvd alle instillingene på forsterkeren (med mindre det er hemmlige instillinger på den :P) Har også biampa nå bare for å sjekke om det hjalp, og bruker 2,5 kvadrat høytalerkabler...

Merklig altså!
    Prøv å slå av kalibreringen, for hos meg med kalibrering så spiller mellomtone og diskant for høyt

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har brukt A21 på flere Klipsch oppsett med stor hell, og kan absolutt annbefale det. Hvis du har en bra Kilde og kan kjøre pure direct i reciever, vil "fargingen" fra reciever bli veldig liten.

Side 252 av 1033 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252 253 254 255 256 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 752 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •