Klipsch klubben - Side 251

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 251 av 1034 FørsteFørste ... 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 247 248 249 250 251 252 253 254 255 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 751 ... SisteSiste
Viser resultater 5,001 til 5,020 av 20677
    Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk et annet tips at hybrid rør-transistor effekten Vincent SP-331 er ganske bra, så jeg kjøpte den før 6 500 kr. Fant den billig på bruktmarknadet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    Fikk et annet tips at hybrid rør-transistor effekten Vincent SP-331 er ganske bra, så jeg kjøpte den før 6 500 kr. Fant den billig på bruktmarknadet.
    Det var lurt
    Sjekk også SP 331 MK

O

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra og høre. Skal se på den du nevner også. Blir ikke kjøp av den nå, men kanksje seinere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Cayin 12 EX og den var kanonbra på mine Klipsch RF 83!!! Har Parasound HCA 2205 nå den er veldig lik Cayin...men mere power! Har også testet XPA 2....og den var ikke bra...synes jeg da

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Har Parasound HCA 2205 nå den er veldig lik Cayin...men mere power! Har også testet XPA 2....og den var ikke bra...synes jeg da
    Kan du beskrive i grove trekk hva som var negativt med XPA-2, og hva som var positivt med HCA 2205?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes XPA 2 manglet mellomtone og dynamikk ved moderat lyttevolum,den ble bedre når jeg spilte høyt,men bra til film da sikkert verd pengene hvis man i hovedsak skal se film......................................
    Synes at Parasound HCA 2205 har meget bra dynamikk, basstrøkk og den "roer" ned hornene.Og ikke minst stålkontroll på RF83 Men den må spilles varm først.Ps: jeg har en Yamaha RX V 1900 som forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ONKYO 807 for å drive RF-82

Hei alle sammen!

Nå har jeg spilt inn høytalerene, Prøvd alle funksjonene på forsterkeren(ONKYO 807)... osv...

Jeg har konkludert av 807 ikke er strømsterk nok til å gi skikkelig kraft ut av Rf-82`ne (bassen er nesten borte t.o.m i stereomode.) Men forsterkeren funker skikkelig bra til å se film, da subben suplementerer helt perfekt (RW-12)!

Så da er det bare for meg å spare til effektfosterker til frontene, har bestemt meg for paradyne halo A21 (tror det er det den heter), var skikkelig bra at det var PreOUT på forsterkeren!

Noen andre som sitter med samme konklusjonen?

sitter med:
    Rf-82
    rc-62
    rs-52
    rw-12d

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å sette alle høytalerene til SMALL så lenge du kjører SUB. Du kan jo teste å kjøre delingen til 60 eller 80 hz å se hva som funker best hos deg. Får du da fremdeles ikke noe bass i stereo så er noe galt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Anbefaler deg å sette alle høytalerene til SMALL så lenge du kjører SUB. Du kan jo teste å kjøre delingen til 60 eller 80 hz å se hva som funker best hos deg. Får du da fremdeles ikke noe bass i stereo så er noe galt.
    Ja prøvde det, får jo bass ut av sub hvis jeg setter dubble bass on, Men jeg har satt frontene til fullrange og satt dubble bass til off. Men mangler den ekstra trøkken som jeg vet at disse kan gi da jeg har testet dem i en butikk!

se denne filmen slik ser det ut til at elementene skal bevege seg:
    YouTube - Klipsch RF82 - Action 2

Mine slår så vidt det er, hvis jeg holder fingeren inntil elementet kan jeg merke det beveger seg så vidt, å det er nesten ikke luft som går inn/ut gjennom bassportene (Hullene bak på høytalerene).

Har også sjekket at ikke jeg har blandet + og - på høytalerkablene :P

Forsterkeren er også satt til rett antall ohm, har kjørt audyssy kalibreringa, har også prøvd manuelt, har prøvd alle instillingene på forsterkeren (med mindre det er hemmlige instillinger på den :P) Har også biampa nå bare for å sjekke om det hjalp, og bruker 2,5 kvadrat høytalerkabler...

Merklig altså!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må du ha gjort noe feil et eller annet sted. Om du bruke pure direct, slik at displayet på forsterkeren slås av får du fortsatt ingen bass?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Her må du ha gjort noe feil et eller annet sted. Om du bruke pure direct, slik at displayet på forsterkeren slås av får du fortsatt ingen bass?
    Hei, Prøvde Pure direct, Når jeg skrur skikkelig opp med en bass test på HTPC`n virker alt bra, Tror jeg må prøve å resette Forsterkeren, og sette opp alt på nytt, kansje den skjerper seg!

Takk for hjelp! skal gi en tilbakemelding når jeg har testet dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    Hei, Prøvde Pure direct, Når jeg skrur skikkelig opp med en bass test på HTPC`n virker alt bra, Tror jeg må prøve å resette Forsterkeren, og sette opp alt på nytt, kansje den skjerper seg!

Jeg har prøvd min 807 på både RF 82 og 62 og det spilte helt ok. En effekt er så klart å anbefale men det skal ikke være slik at du ikke har bass, du må sjekke kilden din og at alt er på stell med Onkyoen.

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom

Resatt forsterker
    Kjørt update av fw
    Kjørt audyssy for 5 plasser (i stede for 3 som jeg gjorde sist)

Brukt Radioshacken til å stille inn 80 db på vær kanal med "white noice".

Av en merkelig grunn er bassen kommet nå !!! fant en feet låt å teste om elementene faktisk kan bevege seg i det hele tatt heter: "BassTronics - I Love You Bass"

Å da flytter elementene seg endelig ut og inn!

Tusen takk for all Hjelp!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell på de nyproduserte RF-7 og de klassiske som jeg er så glad for å ha i eie? *klappe RF-7'ene*

De spiller bare bedre og bedre faktisk. RF-83, RF-63, RF-whatever, gå å legg dere :P

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Er det noen forskjell på de nyproduserte RF-7 og de klassiske som jeg er så glad for å ha i eie? *klappe RF-7'ene*

De spiller bare bedre og bedre faktisk. RF-83, RF-63, RF-whatever, gå å legg dere :P
    Etter det jeg har forstått fra Klipsch forumet skal de være identiske. Vet ikke noe sikkert før jeg får mine nye om en uke.......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått fra Klipsch forumet skal de være identiske. Vet ikke noe sikkert før jeg får mine nye om en uke.......
    Det er ekte treverk i frontbaffelen mens den gamle har sveiset plast.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

Samme opplever jeg også, og jeg selv er glad i dem :-D

klapp klapp

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er ekte treverk i frontbaffelen mens den gamle har sveiset plast.
    Okay, var innvendig de er identiske tenker jeg da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, var innvendig de er identiske tenker jeg da.
    Ja der er de like, man kan også få et eller annet Deans crossover til de som jeg ser mange liker på klipsch forumet men vi får se

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effekt til hjemmekinoen

Jeg er i tenkeboksen når det gjelder innkjøp av effektrinn til frontene i oppsettet mitt, i denne forbindelse har jeg vurdert 3 stk parasound, nemmelig
    nc2250, halo a21/23, prøvde meg med ett spørsmål til klipsch guru rognlien om det var verdt å strekke seg opp til A21, fikk ett detaljert og ufyllende svar fra han idag hvor han sier mer eller mindre at jeg ikke burde svi av 20 k på effekt så lenge jeg bruker en hjemmekinoreceiver til pre, det vil være lite økonomisk da pre preger lyden i alt for stor grad til å rettferdiggjøre det

fikk derimot to forslag, ett hvis jeg absolutt skulle kjøpe effektrinn og ett hvis jeg var villig til å revurdere hva jeg var ute etter.
    til effekt anbefalte han (siterer)

" Insisterer du på å klinke til med ekstra effkttrinn vil jeg i din situasjon anbefale Rotel 1572 Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS til 9000,- Den inneholder 2 stk silkeglatte ICE-blokker på 250 potente Watt hver, og vil gjøre det meste rett. Rett og slett urimelig mye for pengene."

hans andre forslag(siterer)

Skulle jeg dog få tenke litt fritt, ville jeg derimot kjøpt denne: Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...
    Ayon Audio Spirit 2 er en fullblods rørforsterker med Theatre-inngang, hvilket betyr at den fletter greit inn i hjemmekinoanlegget. Det betyr at når du ser film, styrer pre-delen i Marantz'en effekttrinnet i Ayon'en, men spiller du kun tokanals musikk er ikke Marantz'en med i det hele tatt. Det er visse muligheter for en liten tendens til "kant" og hardhet i øvre mellomtone med KT 88 rør, men Ayon er blant de som er meget dyktige til å kontrollere sånt. Dette er en type forsterker som viser deg hvor utrolige høyttalerne din kan være når de får "riktig mat"!

er det noen som har testet en av disse på klipsch oppsett ? eller har andre innspill? setter pris på alle svar

Side 251 av 1034 FørsteFørste ... 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 247 248 249 250 251 252 253 254 255 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 751 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •