Klipsch klubben - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 25 av 1033 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 525 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dekslene må av for best lyd. Plastgittere i frontene ødelegger lyden en del.

-Tim

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Kjøpte du den ny Vincent_vega? Bestilte min for ca 2 uker siden men fikk beskjed om at leverandør var tom så eg måtte vente ja ca 2 uker.. :/
    Ja jeg har kjøpt min ny, jeg bestilte den vel for ca litt over 2 uker siden så den har ligget hos elkjøp til jeg fikk penger. Da var det jo kanskje litt flaks at jeg bestilte min på forhånd 8)

Men du kan glede deg vilt! Har koblet min som høyre front foreløpig for å spille den litt inn. (Jeg har ikke fått nye kabler enda) Idag prøvde jeg å teste med kun RC-64 i drift, ved bi-amping på rx-v1800 å -10 i volum klarte senteren alene å få veggene til å vibrere! Punchen var også meget merkbar i sweetspot!

Eg ser at på mange av bildene som ligger ute har folk som oftest av dekslene. Eg skjønner ikke dette, da eg synes det ser mye bedre ut med dekslene PÅ. :P
    Jeg synes Reference serien ser like flott ut med dekslene på som med dem av så jeg bruker å variere litt.

Jeg har katter så jeg er mest nervøs med dekslene på, mine katter rører ikke elementer men de har klort på dekslene til noen CV høyttalere som jeg hadde før...

En annen ting er jo at mange høyttalere fra ulike produsenter ser ganske like ut med dekslene på, kanskje derfor folk tar dekslene av når de tar bilder?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er kalibrert med dekslene AV :-D

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ser at på mange av bildene som ligger ute har folk som oftest av dekslene. Eg skjønner ikke dette, da eg synes det ser mye bedre ut med dekslene PÅ. :P
    Høgtalarar som ser såpass breiale ut skal sjølvsagt ikkje gjømast vekk bak plast og stofftrekk.

For folk som har katt/hund/ungar eller andre skadedyr vert det sjølvsagt noko anna, samt i dedikerte kinorom, der det er best at ting er svart.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker looken på mine Klipsch RF, med de cermaiske (eller hva det nå var) bassere og den silkegrå(finnes det en slik farge? :P) frontene. Det var først og fremst looken på disse som gjorde at Klipsch var noe som dukket opp på radaren min, når dem i tillegg er så råe lydmessig og passer meg perfekt så er det vel ikke rart at det faktisk ble Klipsch rund baut hos meg?

Og det er jo ikke til å unngå at så mye plastikk det er på gitteret til RF'ene at det må jo gjøre NOE med lyden? Jeg har frem til nå kjørt med gitter på på bakHT, men disse skal av ASAP nå ja

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Heresey III er den minste modellen i Heritage serien til Klipsch. Det er denne serien som ER Klipsch.

Sjekk litt historikk så vil du oppdage at Klipsch selv også synes dette.
    -Tim
    hadde du sjekket litt historikk ville du se at de ikke har prestert å lage et eneste element i serien, de fleste er atpåtil standard.
    nei det er faktisk heritage som IKKE er klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duverden så sinna da.

Sjekk litt historikk så vil du oppdage at Klipsch selv også synes dette.

RF er laget for å være tidsriktig.

Jeg sa heller ikke at RF er jalla. Barre Jalla i FORHOLD til. Stor forskjell på det.

Det siste du skriver sier mye mer om deg enn om meg

-Tim
    Du må får mene hva du vil !. Du skriver jalla og det er de ikke,ikke i forhold til Heresey heller. De er laget for og se bra ut i et moderne hjem. Heresey er jo ikke akurat pene og se på. Det er bra høyttalere,ikke noe og si på lyden,men for spesielt inntresserte er de!
    Er ikke ute etter og bli uvenner med noen,men jeg ble kanskje litt ufin,beklager det!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KHorn, La Scala, Belle og Heresy var PWK's barn - dette ER Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    KHorn, La Scala, Belle og Heresy var PWK's barn - dette ER Klipsch
    I 1946 ja! tiden går fremover.den står ikke stille:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hadde du sjekket litt historikk ville du se at de ikke har prestert å lage et eneste element i serien, de fleste er atpåtil standard.
    nei det er faktisk heritage som IKKE er klipsch.

Det er jeg fullt klar over. Hva er poenget?

Skal man ramse opp alle som ikke lager egne ellementer blir utvalget plutselig skralt.

Går ikke ann å komme utenom at det er Heritage serien som innehar lydsignaturen som Klipsch ønsker å bli forbundet med. Mulig det endrer seg med Palladium. Det gjennstår å se.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor krangle om noe så teit som hva som er best klipsch høyttaler? Jeg regner med at de fleste klipsch eiere har kjøpt den modellen som passer best for sitt behov(?) Og lyd-preferanser kan jo være veldig individuelt...

Men uansett, jeg oppdaget igår at både sentern og frontene mine er testet og signert av Barbara Miller.

Hvem har testet deres høyttalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Du må får mene hva du vil !. Du skriver jalla og det er de ikke,ikke i forhold til Heresey heller. De er laget for og se bra ut i et moderne hjem. Heresey er jo ikke akurat pene og se på. Det er bra høyttalere,ikke noe og si på lyden,men for spesielt inntresserte er de!
    Er ikke ute etter og bli uvenner med noen,men jeg ble kanskje litt ufin,beklager det!

Ja du er veldig ufin. Jeg bryr meg ikke, men lurer på hva du tror at du oppnår.

Hvorfor er Heritage for spesielt interesserte? Pga design?, Lyd?. Personlig synes jeg Heritage serien ser vesentlig penere ut enn RF. I det minste skikkelig skrudd sammen.

Verden har heller ikke gått så mye fremover desverre. Det er bare propagandamaskinen som vil vi skal tro det. Selv om firma som Scanspeak, Vifa, Focal +++ ramser opp sine nyvinninger, så er faktum at det meste har vært prøvd før. At de kanskje har forfinet noe, ja absolutt, men de har ikke funnet opp hjulet på nytt.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Men uansett, jeg oppdaget igår at både sentern og frontene mine er testet og signert av Barbara Miller.

Hvem har testet deres høyttalere?

Hæ????

Tenker du på den lille foilcalen på baksiden?

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommebok?? De koster mindre enn RF-63. 15k for et par.

-Tim

Beklager Eg fant ikke bilde og pris på Heresy III i går, men eg fann bilde og pris på LaScala II på siden til TonArt i går. Tenkte da att Heresy III også var dyrere siden LaScala II var såpass dyr. Men eg må jo ha vært blind i går:-? he he... Nå har eg funnet bilde og pris på Heresy III på siden til TonArt. Konkluderte for fort med tanke på pris på Heresy III i går. Så feil kan en ta Prisen på Heresy III er grei den, men Heresy III blir for stor med tanke på plassmangel i bredden. Liker også bedre litt høge og forholdsvis slanke høgtalere Men det er min smak Så eg må jo være erlig å si att eg liker utseendet på RF serien mye bedre etter min smak, selv om lyd selvfølgelig er det viktigeste Eg reagerte også på att frekvensresponsen på Heresy III er oppgitt fra 58Hz-20kHz±3dB og det passer ikke mine personlige krav. Eg liker å spille av musikk i stereo uten subwoofer. Da blir jo RF82 og RF63 mer riktig for meg. Blir vel også veldig feil å sammenligne Heresy III og RF63 siden det er så forskjellige høgtalere med tanke på konstruksjon og måten de er oppbygd med forskjellige løsninger for lydgjengivelse (Sikkert litt klønete forklart, men er ikke så flink til å forklare) Kann selvfølgelig ikke uttale meg om lyden i Heresy III og RF63 siden eg ikke har hørt de, men for min del blir det vel selvfølgelig rettere og sammenligne RF63 vs RF82 siden eg liker lyden i RF82 veldig godt og dette er høgtalere i samme serie:-D Tror da att RF63 blir en mye bedre oppgradering for meg med tanke på smak og krav av lyd:-D Respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger om dette Vi har jo ikke alle lik smak og like krav og det må vi jo respektere:-D

Takker uansett for tipset ditt om Heresy III Men for meg så tror eg ikke det blir den rette høgtaleren med tanke på min smak og mine krav som eg har prøvd å forklart litt om lenger oppe i teksten

Har funnet ut att eg ikke skall oppgradere enda siden eg liker lyden i RF82 veldig godt:-D Har ikke råd til å oppgradere enda heller og eg må jo få hørt RF63 først, men skall ikke se bort i fra att det blir RF63 neste gang Elsker lyden i Klipsch og har stor tro på RF63:-D

Edit: Er helt enig med Vincent vega her som forklarer dette veldig godt:-) Sitat: "Hvorfor krangle om noe så teit som hva som er best klipsch høyttaler? Jeg regner med at de fleste klipsch eiere har kjøpt den modellen som passer best for sitt behov(?) Og lyd-preferanser kan jo være veldig individuelt..."

Det vi har felles er i allefall att vi alle elsker Klipsch og det er vel bedre å heller hjelpe hverandre viss noen lurer på noe når det gjelder enkelte Klipsch modeller:-) Eg for min del vart veldig takknemlig når noen kunne forklare for meg hva RF63 var bedre på enn RF82:-) Skader vel ikke å være litt høflige med hverandre:-) Vi sitter jo i samme båt selv om vi har forskjellig smak når det gjelder modellene til Klipsch:-)

Edit 2: Var ikke klar over att det var så mye "oppstyr" med tanke på heritage serien og RF serien her på forumet når eg skrev innlegget mitt så eg måtte bare skrive en edit i innlegget mitt om hva eg mente om dette:-)

Edit 3: skriveleif:-) Skrev RF83 i steden for RF82 i edit 1 og det kunne fort blitt misforstått;-) Har vel snart verdensrekord i edit'er;-) Beklager det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ????

Tenker du på den lille foilcalen på baksiden?

-Tim
    Jepp 8)

På mine klipsch høyttalere står det "testet by Barbara Miller" bakpå høyttalerne...

Såvidt som jeg har skjønt så blir alle Klipsch høyttalere testet i deres anechoiske (ikke helt rett stavet tror jeg) kammer, så jeg lurer på om det er der denne Babara Miller jobber? Lurer på hvor omfattende denne testingen muligens er?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et bilde av Barbara Miller på et Klipsch-forum

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten endel bilder fra byggeprosessen av en ht.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RC-62 i boks

Da har jeg fått handlet meg en RC-62 av gonigogo for 2000inkl frakt , og lørdagen ble plutselig mye mer mengingsfyl xD ut og pilse litt nå.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er Barbara Miller? Den dama har nok hørt mange klipsch høyttalere i løpet av sitt liv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt tenke med LaScala eller Heresy høytaler men de er ikke særlig waf over de. Poenget er jo en gammel design som reproduksjoner, noe jeg synes er kult at Klipsch gjør. Ser det er mange på Klipschforum som har disse. Men pent er det ikke.

RF, spesielt RF 82 synes jeg kanskje er noen av de høytalerne som har perfekt match med størrelse og utseende.

Men det er kanskje smart at vi alle er litt mer forsikte med bastante uttrykk som jalla osv. Man må jo respektere andre sin smak selv om de ikke en gang liker Klipsch

Side 25 av 1033 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 525 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •