Klipsch klubben - Side 249

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 249 av 1034 FørsteFørste ... 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 245 246 247 248 249 250 251 252 253 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 749 ... SisteSiste
Viser resultater 4,961 til 4,980 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Var akkurat inne på "Klipsch venner" på hifisentralen, og han sier også at Parasound A23 er en knallmatch til alle Klipsch'er i RF serien. Så rør er som jeg har sagt flere ganger nå ikke nødvendigvis den eneste veien å gå.
    Rognlien anbefaler A21 men da helst med rørpre...men hvis du skal ha trans anbefaler han sugden til den prisen i ren klasse A,førstevalget er vel audionote men copland som nummer to men det spiller vel egentlig ikke noen rolle,det jeg sier er at de fleste rørforsterkere av kvalitet har mer enn nok power til klipsch,trafoer er som sagt viktigst så ikke se så mye på watt...
    rør er ikke den eneste veien og gå nei,det har jo også litt med budsjett å gjøre...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg da leser at andre her inne ikke får nok guffe ut av MA rørforsterkeren sin, å foretrekker at en "ussel" reciever driver bunnene, så mister jeg litt troen på "små" rørforsterkere. Men for all del, hadde vært morro å teste, å kommer jeg over noen kjente som har en grei en, så skal jeg heller koble den opp på RF-7'ene når jeg får de i hus......... :-)
    Nå er det fult mulig at jeg bare har dårlig matcha rør eller noe slikt for jeg føler ikke at MA'en ikke har kontroll på elementene bare det at bassen er altfor fraværende og elementene flytter seg nesten ikke. Prøvde med kun receiver igjen og det blir ikke aktuelt for uten MA'en på diskantene hørtes det ikke bra ut synes jeg. Men MA på diskantene og transistorkraft til bass/mellomtone føler jeg fungerer veldig bra.

Fremtidsplanene(om en god stund etter studier osv) er Rf63 eller noe sånt med rør på diskant og emotiva på bass/mellomtone. Da føler jeg at jeg får frem den fine horn diskanten det blir med rør og samtidig "råheten" i transistor krefter.

Edit: Eddie husk nå at alle ikke har samme mening og bruksområdet som deg. At du nesten bannlyser transistor på klipsch synes jeg blir for dumt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fisket meg frem til en pris på RF7 hos JFS i drammen, 21.500.- og høytalerne ankommer snarlig hvis jeg forsto rett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Nå er det fult mulig at jeg bare har dårlig matcha rør eller noe slikt for jeg føler ikke at MA'en ikke har kontroll på elementene bare det at bassen er altfor fraværende og elementene flytter seg nesten ikke. Prøvde med kun receiver igjen og det blir ikke aktuelt for uten MA'en på diskantene hørtes det ikke bra ut synes jeg. Men MA på diskantene og transistorkraft til bass/mellomtone føler jeg fungerer veldig bra.

Fremtidsplanene(om en god stund etter studier osv) er Rf63 eller noe sånt med rør på diskant og emotiva på bass/mellomtone. Da føler jeg at jeg får frem den fine horn diskanten det blir med rør og samtidig "råheten" i transistor krefter.

Edit: Eddie husk nå at alle ikke har samme mening og bruksområdet som deg. At du nesten bannlyser transistor på klipsch synes jeg blir for dumt.
    Jeg hadde MA på Rf 82. Var fint så lenge man ikke guffa på da ga den seg. Les mine innlegg i MA tråden på dette. Den hørtes rett og slett for spak ut. MC 275 fikset biffen for å si det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet sånn ca hva man kan ta for RF 63 på brukten. OBS dette er ingen annonse.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Noen som vet sånn ca hva man kan ta for RF 63 på brukten. OBS dette er ingen annonse.
    10-15. spørs vel litt på stand, alder, garanti..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Da har jeg fisket meg frem til en pris på RF7 hos JFS i drammen, 21.500.- og høytalerne ankommer snarlig hvis jeg forsto rett
    Der ble jeg lykkelig ( forhåpentligvis ) eier av et par RF 7 sorte reissue jeg også Yohoooooooo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    10-15. spørs vel litt på stand, alder, garanti..?
    1 mnd gamle som nye ja og legger de ut da

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ble jeg lykkelig ( forhåpentligvis ) eier av et par RF 7 sorte reissue jeg også Yohoooooooo.
    Mine ankommer ikke Arendal før 19.Mars, men håper på å få hentet de på L-Sound samme dagen.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    nå tror jeg ikke pioneer yter copland rettferdighet som pre,jeg bruker copland cta 405 både som ren forsterker til musikk og som effekt til film,vincent rør kan også være spennende,vil uansett unngå transistor da du ikke vil få ut GO lyden av RF63,da må du i tilfelle ha en rør pre med transistor effekt men det blir jo ikke lett hvis du skal kombinere med film...les litt på klipsch tråden på hifisentralen.no
    der er det mye mer erfaring på klipsch enn her inne,flere med flere tiårs erfaring hehe bl annet klipsch guru Rognlien

Dette er ikke en vanlig surround reciever altså.. denne kostet 45000,- og veier 35 kilo. Uten å gå videre inn på alt mulig så tror jeg nok denne gjør en god jobb som pre. uansett vil jeg bruke rørbuffer og en Pioneer pds 06 så tror dette kan bli bra!

På hifisentralen.no sine klipsch sider har jeg møtt lite hjelp utenom etpar informative pm med Håkon Rognlien Bruker du noe annet enn rør og sier det der inne er du F....d Litt på spissen dah..

Men uansett. denne 405 somdu bruker, er det en integrert sak? som du kjører som effekt? hvordan er dette mtp på sub og å bruke denne som effekt til surround?

MVH Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine ankommer ikke Arendal før 19.Mars, men håper på å få hentet de på L-Sound samme dagen.
    JFS Sa neste slutten av neste uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde MA på Rf 82. Var fint så lenge man ikke guffa på da ga den seg. Les mine innlegg i MA tråden på dette. Den hørtes rett og slett for spak ut. MC 275 fikset biffen for å si det sånn.
    Det tviler jeg ikke på at den gjorde. Men noe sånt har jeg absolutt ikke råd til som en fattig student :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg ikke på at den gjorde. Men noe sånt har jeg absolutt ikke råd til som en fattig student :P
    Nei det er kjipt med høye priser noen ganger. Men da er det bra det finnes billige saker som gir en god smak av det man en gang i fremtiden kan kjøpe seg. Slik er det og har vært for alle.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Dette er ikke en vanlig surround reciever altså.. denne kostet 45000,- og veier 35 kilo. Uten å gå videre inn på alt mulig så tror jeg nok denne gjør en god jobb som pre. uansett vil jeg bruke rørbuffer og en Pioneer pds 06 så tror dette kan bli bra!

På hifisentralen.no sine klipsch sider har jeg møtt lite hjelp utenom etpar informative pm med Håkon Rognlien Bruker du noe annet enn rør og sier det der inne er du F....d Litt på spissen dah..

Men uansett. denne 405 somdu bruker, er det en integrert sak? som du kjører som effekt? hvordan er dette mtp på sub og å bruke denne som effekt til surround?

MVH Johan
    kobler bare gjennom tape utgangen,må huske på hvor volum knappen står når jeg intergrerer den med reciever kontra da jeg spiller i to kanal musikk

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bannlyser ikke og forstår at rør forsterkere fort koster penger,snakker bare av erfaring og hva veldig mange andre mener

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC 275 fikset biffen for å si det sånn.
    Kanskje det er en sånn jeg skal holde øynene åpne etter hvis Emotiva'en ikke innfrir

Er det en ren stereo forsterker, å går det isåfall å bruke den som effekt til frontene i ett surroundoppsett? Er ihvertfall utrolig nice å se på, å får skryt alle veier jeg leser om den.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei kjære med fans.

Jeg ha nå en økonomistereo som består av denon pma 510 på 2x45 watt og en tilsvarende dcd 510 cd spiller.

Jeg skal nå kjøpe meg noen ht, og valget står mellom rb61 og rf52. Disse vil bli bakhøyttalere når det blir hdmi 1.4 hjemmekino til sommeren. De kommer på bortimot samme pris siden jeg må kjøpe stativer til rb 61. Hva ville dere gjort? Viktigst er stereo egenskapene, men de må også funke bra som bakhøyttalere.

Har savnet litt klipsch lyd etter at rf 83 gikk ut av hus, men jeg trenger på langt nær så store=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er en sånn jeg skal holde øynene åpne etter hvis Emotiva'en ikke innfrir

Er det en ren stereo forsterker, å går det isåfall å bruke den som effekt til frontene i ett surroundoppsett? Er ihvertfall utrolig nice å se på, å får skryt alle veier jeg leser om den.
    Jepp jeg brukte min i kinoen også fungerte som bare rakkern.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utroligt gøy å se at så mange har bestilt seg RF7 . Dere har virkeligen noe å se frem til . Etter min mening den beste RF høyttalere om den matches riktigt .

Nå har jeg aldri lagt sjul på min begeistring for Mcintosh , så jeg våger meg og anbefale dere å få testa noe elektronikk fra det holdet .

Den comboen som passa meg best var AudioValve Eklipse pre , MC275 effekt og enn rimelig Marantz cd spiller . Men som sagt det kommer an på bruks området . Når jeg kjøpte MC602 å kobla opp fik ordet "stål kontroll" ny betydening .

Jeg fik også eit ganske greit reslutat med Midgard Oberon 6.1 .

Men vær litt obs på elektronikk , RF7 er ikke serligt tilgivende . De kan bli utroligt slitsome om det ikke får nok strøm og gode signaler fra resten av kjedet .

Kane : Jeg max`a radioshacken på musikk med Rf7 , dog med litt dra hjelp fra suben . Det begynner og bli greit volum da :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF 63 og Onkyo TX-NR1007

Heisann Klipsch eiere.

Jeg vurderer sterkt innkjøp av RF 63.

Er det noen som har erfaring med kombinasjonen?

Side 249 av 1034 FørsteFørste ... 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 245 246 247 248 249 250 251 252 253 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 749 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •