Klipsch klubben - Side 248

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 248 av 1033 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 748 ... SisteSiste
Viser resultater 4,941 til 4,960 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hører du sier det her, men jeg må si jeg er nesten helt overbevist om at f.eks en kombo som Kane snakket om på Rf82 spiller fletta av 40w rør på Rf82.
    Høyere ja,penere nei.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Høyere ja,penere nei.

O
    Det sa jeg ikke noe om Derfor jeg kjører MA på diskantene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører du sier det her, men jeg må si jeg er nesten helt overbevist om at f.eks en kombo som Kane snakket om på Rf82 spiller fletta av 40w rør på Rf82.
    Å savnet plutselig MC 275 og RF 82 komboen min.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja hvis lydkvalitet ikke betyr noe men kun hvor høyt de klarer og spille over hva ørene klarer så ok men da er det vel bedre og kjøre med cv,klipsch kan faktisk gjøre mer enn og spille høyt og der kommer de fleste transistorer til kort,klipsch trives best med rør enkelt og greit

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe ja hvis lydkvalitet ikke betyr noe men kun hvor høyt de klarer og spille over hva ørene klarer så ok men da er det vel bedre og kjøre med cv,klipsch kan faktisk gjøre mer enn og spille høyt og der kommer de fleste transistorer til kort,klipsch trives best med rør enkelt og greit
    Sier seg selv at 40 rør watt ikke kan måle seg med 500w fra en vanlig effektforsterker med tanke på råhet. Kan legge til at den Crown blokken passet veldig godt sammen med Klipschene mine. Mye mulig rør spiller finere, men en av grunnene til jeg har hatt Klipsch før er at de spiller pent, men alikevel spiller rått hvis man vil. Skal man det med rør kan det fort bli veldig dyrt tror jeg, pluss det er veldig mange som mener Klipsch funker veldig bra på andre ting enn kun rør..........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sier seg selv at 40 rør watt ikke kan måle seg med 500w fra en vanlig effektforsterker. Kan legge til at den Crown blokken passet veldig godt sammen med Klipschene mine. Mye mulig rør spiller finere, men en av grunnene til jeg har hatt Klipsch før er at de spiller pent, men alikevel spiller rått hvis man vil. Skal man det med rør kan det fort bli veldig dyrt tror jeg, pluss det er veldig mange som mener Klipsch funker veldig bra på andre ting enn kun rør..........
    kom en tur innom og hør rør på rf35 og la scala så skal vi se om det spiller rått med rør i tilegg så kan du faktisk sitte å nyte hvor bra diskant/mellomtone det er i klipsch...les testen til klipsch guru Rognlien i fidelity på la scala,er det 2#8 watt han spiller på tro!!! spiller fletta av det meste annet

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom en tur innom og hør rør på rf35 og la scala så skal vi se om det spiller rått med rør i tilegg så kan du faktisk sitte å nyte hvor bra diskant/mellomtone det er i klipsch...les testen til klipsch guru Rognlien i fidelity på la scala,er det 2#8 watt han spiller på tro!!! spiller fletta av det meste annet
    Tviler ikke på at det spiller både fint å høyt. Spørsmålet er om det er høyt nok? Har ingen tro på at RF-35 klarer de volumene jeg av å til er ute etter med 8 watt.

Vi er ute etter forskjellige ting tror jeg eddie. Du vil ha frem mest mulig microdetaljer, å volumet er ikke fullt så viktig. Jeg vil ha frem fin lyd, men med min musikksmak trenger det sikkert ikke være så detaljert som du ønsker. Jeg derimot, vil bunne db måleren hvis jeg vil, noe som blir vanskelig med en liten rør forsterker. Ett rør BEIST derimot hadde sikkert vært perfekt for meg, men så mye penger er jeg rett å slett ikke ute etter å bruke. Istedet har jeg Onkyo reciever å Emotiva effekt blokk nå, noe de fleste mener er en kjempebra match til Klispch (selvom det sikkert ikke er så bra som rør lydmessig)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at det spiller både fint å høyt. Spørsmålet er om det er høyt nok? Har ingen tro på at RF-35 klarer de volumene jeg av å til er ute etter med 8 watt.

Vi er ute etter forskjellige ting tror jeg eddie. Du vil ha frem mest mulig microdetaljer, å volumet er ikke fullt så viktig. Jeg vil ha frem fin lyd, men med min musikksmak trenger det sikkert ikke være så detaljert som du ønsker. Jeg derimot, vil bunne db måleren hvis jeg vil, noe som blir vanskelig med en liten rør forsterker. Ett rør BEIST derimot hadde sikkert vært perfekt for meg, men så mye penger er jeg rett å slett ikke ute etter å bruke. Istedet har jeg Onkyo reciever å Emotiva effekt blokk nå, noe de fleste mener er en kjempebra match til Klispch (selvom det sikkert ikke er så bra som rør lydmessig)
    har selv onkyo 876 til film men da styrer copland frontene,på la scala så går folk ut av rommet med volum på kl 21,da spiller det villere enn mine rf7 klarte men nå er jo la scala syyykt lettdrevne og en større høytaler enn rf7 men selv på rf35 så får folk nok når volumet nærmer seg kl 12,det jeg ikke kan forstå er hvordan folk orker spille ennå høyere enn det!!! har en stue på 36m2 selv...
    du må være klar over at mange rørforsterkere er veldig strømsterke selv om det er oppgitt "lite" watt
    selv så liker jeg rammstein,katie melua,dire straits,raga rockers osv

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Scala tør jeg ikke uttale meg om, for de har jeg ikke hørt.

Hvor høyt som er høyt er jo forskjellig fra person til person. Er ikke SÅ ofte jeg spiller grisehøyt. Liker å spille høyt, men er forskjell fra der å opp til full guffe liksom. Men når jeg ikke har muligheten til å gnu skikkelig på, så savner jeg det.

Når jeg da leser at andre her inne ikke får nok guffe ut av MA rørforsterkeren sin, å foretrekker at en "ussel" reciever driver bunnene, så mister jeg litt troen på "små" rørforsterkere. Men for all del, hadde vært morro å teste, å kommer jeg over noen kjente som har en grei en, så skal jeg heller koble den opp på RF-7'ene når jeg får de i hus......... :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Scala tør jeg ikke uttale meg om, for de har jeg ikke hørt.

Hvor høyt som er høyt er jo forskjellig fra person til person. Er ikke SÅ ofte jeg spiller grisehøyt. Liker å spille høyt, men er forskjell fra der å opp til full guffe liksom. Men når jeg ikke har muligheten til å gnu skikkelig på, så savner jeg det.

Når jeg da leser at andre her inne ikke får nok guffe ut av MA rørforsterkeren sin, å foretrekker at en "ussel" reciever driver bunnene, så mister jeg litt troen på "små" rørforsterkere. Men for all del, hadde vært morro å teste, å kommer jeg over noen kjente som har en grei en, så skal jeg heller koble den opp på RF-7'ene når jeg får de i hus......... :-)
    hehe nå er ikke akkurat jeg beundre av ma da jeg selv har hatt en og hørt flere andre,grei til prisen(300$) men en svak strømforsyning bl annet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,948
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane: Byd du på demo når RF7 er oppe å går? Sikler litt på disse( eller rf 63) selv sammen med en copland effekt...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør vel kunne la seg gjøre etterhvert, men først må L-Sound få inn høytalerene, så må jeg få de i hus, så gjenstår endel timer med kalibering av de opp mot SVS tubene mine. Så er det bare ett par uker med innspilling, så bør det være klart for en ordentlig lyttetest

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,948
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har god tid venter på skattepengene hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Kane: Byd du på demo når RF7 er oppe å går? Sikler litt på disse( eller rf 63) selv sammen med en copland effekt...
    Gå for RF63 etter min mening den klart beste i RF serien,men de liker rørforsterkere og da er copland det billigste alternativet,du starter altså på nesten 30000.- disse krever skikkelig elektronik...helst audionote men syyykt dyrt hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,948
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for RF63 etter min mening den klart beste i RF serien,men de liker rørforsterkere og da er copland det billigste alternativet,du starter altså på nesten 30000.- disse krever skikkelig elektronik...helst audionote men syyykt dyrt hehe

Jeg også lurt på vincent mono-rørblokker men jeg er litt frelst på copland effekten 505 (?)... kommer til å bruke ren cd kilde med rørbuffer og så Pioneer vsa ax 10 som pre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg også lurt på vincent mono-rørblokker men jeg er litt frelst på copland effekten 505 (?)... kommer til å bruke ren cd kilde med rørbuffer og så Pioneer vsa ax 10 som pre
    nå tror jeg ikke pioneer yter copland rettferdighet som pre,jeg bruker copland cta 405 både som ren forsterker til musikk og som effekt til film,vincent rør kan også være spennende,vil uansett unngå transistor da du ikke vil få ut GO lyden av RF63,da må du i tilfelle ha en rør pre med transistor effekt men det blir jo ikke lett hvis du skal kombinere med film...les litt på klipsch tråden på hifisentralen.no
    der er det mye mer erfaring på klipsch enn her inne,flere med flere tiårs erfaring hehe bl annet klipsch guru Rognlien

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En herremann fra Fidelity anbefalte Ayon Audio Spirit 2 til RF-63.
    Tror han har RF-63 selv. Og "litt" peil... ingen navn nevnt...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    En herremann fra Fidelity anbefalte Ayon Audio Spirit 2 til RF-63.
    Tror han har RF-63 selv. Og "litt" peil... ingen navn nevnt...
    en spennende forsterker med gode omtaler...skal man gå for transistor til rf 63 så må man ihvertfall gå for ren klasse A,strøm er viktig for klipsch men de krever ikke mye watt som enkelte hevder...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en spennende forsterker med gode omtaler...skal man gå for transistor til rf 63 så må man ihvertfall gå for ren klasse A,strøm er viktig for klipsch men de krever ikke mye watt som enkelte hevder...
    Nesten ordrett sittert fra Fidelity-mannen...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Nesten ordrett sittert fra Fidelity-mannen...
    Var akkurat inne på "Klipsch venner" på hifisentralen, og han sier også at Parasound A23 er en knallmatch til alle Klipsch'er i RF serien. Så rør er som jeg har sagt flere ganger nå ikke nødvendigvis den eneste veien å gå.

Side 248 av 1033 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 748 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •