Klipsch klubben - Side 246

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 246 av 1034 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 746 ... SisteSiste
Viser resultater 4,901 til 4,920 av 20677
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter det jeg har hørt av folk så sier det at RF-7'ene er enda mer brutale enn det RF-83'ene er. Men også enda mer følsom på hva man kobler til av elektronikk. Er litt smaksak. Er ikke alle som liker lyden i de nyere Klipschene i forhold til de litt eldre, å tenker da spesielt på RF-5 og RF-7. Er ikke uten grunn det har vært så mye mas på Klipsch sine hjemmesider om å bringe tilbake RF-7'en at de til slutt bestemte seg for å gjøre det
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Da har du sinnsykt høye forventninger til høytalene. Skal ganske mye til for å klare å matche ett bilanlegg. De aller færreste har nok det som mål.

Kjørte selv 2 x Stroker 12 i min gamle bil for mange år siden. Den ble målt til 145db så å komme i nærheten av det i stua er ikke mulig. Over 120db er det hardt oppover...............
    Nja, vet jo at det ikke er så mye mer å hente ut av Klipschene, ihvertfall ikke uten effektforsterker...

En annet alternativ er å gå tilbake til CV, noe jeg DEFINITIVT ikke blir å gjøre! :lol:

Så det eneste jeg kan gjøre er å stacke noen flere subber :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synergy serien..

Noen som har erfaringer med Synergy serien? Tenker da spesiellt på F2, om det er noe jeg kan blir forløbig fornøyd med i et kinooppsett.. Saken er at jeg har i hus B3 og C2, og da fornuften plutselig tok meg i en vill seanse med planlegging av ny Monitor Audio RS eller en JBL LS pakke i stua slo det meg at akkurat det kan vente til kinorommet er ferdig om en stund.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nja, vet jo at det ikke er så mye mer å hente ut av Klipschene, ihvertfall ikke uten effektforsterker.
    Effektforsterker av god kvalitet er must på Klispch. Recievere yter de rett å slett ikke rettferdighet. Beste er en effektforsterker som er varm i klangen å har tonnevis med strømreserver, spesielt hvis man snakker om RF-7 og RF-83 som begge har noen vanskelige dipper i frekvensgangen sin.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker av god kvalitet er must på Klispch. Recievere yter de rett å slett ikke rettferdighet. Beste er en effektforsterker som er varm i klangen å har tonnevis med strømreserver, spesielt hvis man snakker om RF-7 og RF-83 som begge har noen vanskelige dipper i frekvensgangen sin.
    +1

Tok meg 15 min før jeg skjønte at en reciever ikke driver RF-63 på en bra måte. Lite kontroll, punch og masse vandring i elementene = forvrengning,

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet en hel drøss med effektforsterkere når jeg hadde RF-82 for noen år siden. Det helt klart råeste ble med en Crown K2 effektforsterker ( av de jeg testet altså ) Denne yter 2x500w i 8ohm og er stabil langt ned i ohm på samme tid som den har en helt sinnsykt dempefactor. Var mange innom som ikke hadde noe tro på at jeg ikke hadde SUB'er tilkoblet når jeg gnudde skikkelig på med dette oppsettet på basstung musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet en hel drøss med effektforsterkere når jeg hadde RF-82 for noen år siden. Det helt klart råeste ble med en Crown K2 effektforsterker ( av de jeg testet altså ) Denne yter 2x500w i 8ohm og er stabil langt ned i ohm på samme tid som den har en helt sinnsykt dempefactor. Var mange innom som ikke hadde noe tro på at jeg ikke hadde SUB'er tilkoblet når jeg gnudde skikkelig på med dette oppsettet på basstung musikk.
    Ja enhver Klipsch kommer til sin rett med en deilig effektforsterker. Det er utrolig hva man kan få ut av en RF82. Selv mener jeg at man kommer ekstremt langt med Parasound Halo A21, mht kraft og lydkvalitet. En suveren match, som er verdt å teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

Er det noen her på forumet som har eller vet om noen som har klipsch rf-63/83 og Parasound A21 eller emotiva xpa2/3/5?

I stavanger/sandnes områet?
    Skulle så gjerne hatt en demo

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt smånysjerrig på denne K2. Leser mye bra om den.
    Den ser imidlertidig ikke så altfor rå ut. Men det blir fort glemt når det blir guffa på tenker jeg

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgarvik
    Noen som har erfaringer med Synergy serien? Tenker da spesiellt på F2, om det er noe jeg kan blir forløbig fornøyd med i et kinooppsett.. Saken er at jeg har i hus B3 og C2, og da fornuften plutselig tok meg i en vill seanse med planlegging av ny Monitor Audio RS eller en JBL LS pakke i stua slo det meg at akkurat det kan vente til kinorommet er ferdig om en stund.
    Synest Synergy serien gir mye for pengene, spesielt til hjemmekinobruk. Nå har jeg handet F-1 brukt, hadde nok ikke betalt fullpris for dem, da hadde jeg heller godt opp et par lapper til RF serien (med bedre kabinett og flottere finnish). RF serien er endel bedre på musikk (min mening).

Synergy brukt, gir som sagt mye for pengene. C-3 som jeg har, spiller meget bra med tanke på pris (har hatt rc-64 tidligere).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Klipsch RF-7

Klipsch RF-7.... Lsound kan skaffe de i en kort periode om det er noen som tørr... 21.600 kroner.

Flere butikker som kan skaffe de ???
    Tips de som er ute etter om du vet noe...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    +1

Tok meg 15 min før jeg skjønte at en reciever ikke driver RF-63 på en bra måte. Lite kontroll, punch og masse vandring i elementene = forvrengning,

selv har jeg nesten ingen vandring på elementene med kun receiver, og de pumper betydelig mer når jeg har tilkoblet effekt forsterker..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    selv har jeg nesten ingen vandring på elementene med kun receiver, og de pumper betydelig mer når jeg har tilkoblet effekt forsterker..
    Stikk motsatt med meg, men jeg kjørte på den tiden RF-82 som fullrange. Hvis man kjører de delt, så vet jeg ikke om forskjellen blir så stor. Uansett, å koble tilbake til kun Recieveren jeg brukte på den tiden (en pioneer på 7x100 ettellerannet) var så totalt nedtur at det ikke ble aktuelt engang.

Samme gjaldt RF-83'ene jeg hadde. Rotel RB-1092 var effektforsterkeren jeg kjørte på de, å selv på sykt høye volumer var det lite elementene vandret. Med kun recieveren derimot skulle det ikke mye til før elementene var på tur.

Det er klart, i begge tilfeller hvis jeg begynte å nærme meg grensen av hva høytalerene ville så jobbet selvsagt elementene, men det var så kontrollert at det så ikke så ille ut som det kanskje var (?)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Klipsch RF-7.... Lsound kan skaffe de i en kort periode om det er noen som tørr... 21.600 kroner.

Flere butikker som kan skaffe de ???
    Tips de som er ute etter om du vet noe...
    Hvis du ser på forrige side, så ser du at jeg allerede har linket opp til de. De kom på websiden til L-Sound igår, å første parret er allerede "øremerket" at skal til meg.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Ble litt smånysjerrig på denne K2. Leser mye bra om den.
    Den ser imidlertidig ikke så altfor rå ut. Men det blir fort glemt når det blir guffa på tenker jeg
    Spilte noe helt ut av det ******* ja :razz: Jeg fikk min igjennom L-Sound på den tiden jeg hadde den, men vet ikke hvem som forhandler de i Norge nå. Var forøvrig samme forsterkerene SVS solgte med SUB'ene sine før de begynte å selge aktive SUB'er.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk motsatt med meg, men jeg kjørte på den tiden RF-82 som fullrange. Hvis man kjører de delt, så vet jeg ikke om forskjellen blir så stor. Uansett, å koble tilbake til kun Recieveren jeg brukte på den tiden (en pioneer på 7x100 ettellerannet) var så totalt nedtur at det ikke ble aktuelt engang.

Samme gjaldt RF-83'ene jeg hadde. Rotel RB-1092 var effektforsterkeren jeg kjørte på de, å selv på sykt høye volumer var det lite elementene vandret. Med kun recieveren derimot skulle det ikke mye til før elementene var på tur.

Det er klart, i begge tilfeller hvis jeg begynte å nærme meg grensen av hva høytalerene ville så jobbet selvsagt elementene, men det var så kontrollert at det så ikke så ille ut som det kanskje var (?)

selv kjører jeg RF83 i large (full band) når jeg hører på musikk, og med receiver skjer det fint lite, med effektforsterker tilkoblet skjer det mye mer. (alt er relativt; det er ikke MYE bevegelse uansett men...)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt tips fra "høyeste hold" til mine RF-63: NAIM NAIT XS II, eller Ayon Audio Spirit II.
    Noen av dere som har sjekket denne comboen?
    Eller hva med NAIM NAP200 som effekt til en Yamaha RX-V3900? Eller er det en skam å ødelegge for Naim med en receiver kjørt som pure?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på forrige side, så ser du at jeg allerede har linket opp til de. De kom på websiden til L-Sound igår, å første parret er allerede "øremerket" at skal til meg.
    Jasså ja... ikke kinavare men tilbake til gamle takter da ja... hyrer emoen på de da tro...

Må få laget deg en egen tråd nå da... !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterkere merker passer sammen med Klipsch RF-62, og kor stor effekt er anbefalt? Står heilt sikkert tidligere i tråden men har ikkje tid til å gå gjennom alt

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myself123
    Hvilke forsterkere merker passer sammen med Klipsch RF-62, og kor stor effekt er anbefalt? Står heilt sikkert tidligere i tråden men har ikkje tid til å gå gjennom alt
    Noe som parasound nc 2125 og opp mot 200w går fint på rf-62 (har de selv)

Side 246 av 1034 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 746 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •