Klipsch klubben - Side 244

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 244 av 1034 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 744 ... SisteSiste
Viser resultater 4,861 til 4,880 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    copland cta 405/cayin 88 er de to jeg har testet på rf63/rf35,har ikke testet på rf83 men alle sier jo at de er tungdrevne,fikk samme svar fra rognlien ang rf7/83

sikkert ikke helt på jorde, min erfaring tilsier at RF63 ikke virker å være altfor mye lettere last enn RF83, men at steget ned fra RF63 - RF82/62 derimot er merkbart lettere å få futt i..

mulig jeg er helt på jorde nå, men det er slik jeg har oppfattet det når jeg har testet... dog med transistor forsterkere og med receivere etc.. ikke med rør.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville Parasound A21 eller MA 4.1 vært det beste valget til RF-63? Parasounden er ca 3000.- dyrere en MA på brukten.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    ville Parasound A21 eller MA 4.1 vært det beste valget til RF-63? Parasounden er ca 3000.- dyrere en MA på brukten.

mest sannsynlig parasounden.. :-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrHolm
    Jeg har ikke 17, men 28kvm. som skal utnyttes.
    Blir det fortsatt for mye?

Noen som har prøvd, enten RF83 og/eller RF63 på 40kvm. +- og hørt betydelig forskjell?
    Jeg har RF-63 i en 24 kvm stor stue, og en kompis av meg har RF-63 i en stue som er ca 35-40 kvm. Og for å si det mildt så er det mye mindre fysisk trøkk av hans høyttalere enda han har en Parasound NC 2250! Jeg kjører mine kun med effekt fra min Yamaha receiver og det trøkker en del bedre!

Så jeg vil ikke anbefale større rom enn 25 kvm til RF-63...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har RF-63 i en 24 kvm stor stue, og en kompis av meg har RF-63 i en stue som er ca 35-40 kvm. Og for å si det mildt så er det mye mindre fysisk trøkk av hans høyttalere enda han har en Parasound NC 2250! Jeg kjører mine kun med effekt fra min Yamaha receiver og det trøkker en del bedre!

Det har ikke noe med den svs en din å gjøre da

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    mest sannsynlig parasounden.. :-)
    Mest sannsynlig ja :P Men er snakk om 3000.- forskjell også da. ikke mye penger igrunn, men får noen fine kabler for den prisen der =)

Men omformulerer spm. Ville MA 4.1 vært noe dårlig valg på RF-63?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig ja :P Men er snakk om 3000.- forskjell også da. ikke mye penger igrunn, men får noen fine kabler for den prisen der =)

jeg står fremdeles på mitt valg: er en del som mener annet, MEN flesteparten mener at ICE, som midgard er, blir litt kald og klinisk på klipsch, og at spesielt horndiskanten kan bli noe lys..

På parasound f.eks får man en mer fyldig lyd, opplever at det føles ut som det er litt mer bass/mellomtone, og en varmere lydsignatur som gjør at horndiskanten ikke vil bli så lys..

ikke alle er enig, men det virker som flest mener at Klipsch sin diskant kan være noe kvass i lengden, og da er ikke ICE veien å gå dersom man er litt var for dette, siden ice vil føles noe lysere i toppen..

hvorfor ikke gå for A23, som også klarer seg meget godt, til en noe lavere pris, evt prøve deg på Emotiva, som har tilsvarende krefter men koster en del mindre? er også mange som liker Vincent til Klipsch, litt fyldigere og varmere lyd, og kanskje også en hybrid forsterker med rør i forsteg hadde vært veien å gå?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det KAN være at rommet hans sluker litt bass, det kan også være at ditt forsterker bass noe.. så litt vanskeli å si, RF63 kan hvertfall uten problem brukes på rom rundt 20-30kvadrat, og de klarer nok også å fylle en mye større rom også..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg står fremdeles på mitt valg: er en del som mener annet, MEN flesteparten mener at ICE, som midgard er, blir litt kald og klinisk på klipsch, og at spesielt horndiskanten kan bli noe lys..

På parasound f.eks får man en mer fyldig lyd, opplever at det føles ut som det er litt mer bass/mellomtone, og en varmere lydsignatur som gjør at horndiskanten ikke vil bli så lys..

ikke alle er enig, men det virker som flest mener at Klipsch sin diskant kan være noe kvass i lengden, og da er ikke ICE veien å gå dersom man er litt var for dette, siden ice vil føles noe lysere i toppen..

hvorfor ikke gå for A23, som også klarer seg meget godt, til en noe lavere pris, evt prøve deg på Emotiva, som har tilsvarende krefter men koster en del mindre? er også mange som liker Vincent til Klipsch, litt fyldigere og varmere lyd, og kanskje også en hybrid forsterker med rør i forsteg hadde vært veien å gå?
    KAn skjønne hva du sier her. har ikke hørt det selv men høres jo relativt logiskt ut

Jeg får en brukt A21 for samme prisen som en A23 koster ny, så da kjøper jeg hellere brukt. Kanske kompliterer med en A23 seinere til en RC-64

Er jo lov og drømme litt, er det ikke? Men da skal jeg se hva jeg får til av handel på den parasounden.

Men over til Vincent 331. Ville den være nok for å få igang RF63?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det KAN være at rommet hans sluker litt bass, det kan også være at ditt forsterker bass noe..
    Et vesentlig poeng i kvm-diskusjonen.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt MA 6.1, og det finnes mye som er bedre.
    Brukte de på Focal Electra BE, og de gjorde ikke noe hallaluja med meg, da var Hegel H200 og Parasound myyyye bedre..

Vil tro det blir samme på Klipsch..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Det sies at Parasound Halo A21 funker som fjell på RF63/83.
    Noen med erfaring?
    Ja det funker som fjell her i hvertfall.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Jeg har hatt MA 6.1, og det finnes mye som er bedre.
    Brukte de på Focal Electra BE, og de gjorde ikke noe hallaluja med meg, da var Hegel H200 og Parasound myyyye bedre..

Vil tro det blir samme på Klipsch..
    Da var Paraen i boks Da manghler jeg bare høytallere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Paraen i boks Da manghler jeg bare høytallere
    Gratulerer den er fantastisk. Løp å kjøpt RF 63 hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Klipschfan på besøk hos HIFI Klubben.

Dro hele familien inn på HIFI Klubben i dag. Hadde lyst tå å kikke på B&W og Dali saker for morro skyld. Fikk en demo på noen små tasser i 800 serien til ca 40 laken.

Uten å slenge noe dritt om andre produsenter så synes jeg Klipsch gir utrolig mye god lyd for pengene i forhold. Også går det jo 3 sånne 800 serie saker på ca metern på mine RF 63 til halve prisen da. Men det spilte sånn helt ok.

Uansett det som slo meg var hvor småt jeg syntes alt så ut hehe. Tydligvis blitt litt godt vant til store amerikanske kasser.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Gratulerer den er fantastisk. Løp å kjøpt RF 63 hehe.
    Får jeg noen grei pris på dette så slår jeg til. skal høre meg litt rundt omkring på de lokale sjappene her, ev. bestille på nett.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornman Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Roqer
    Det sies at Parasound Halo A21 funker som fjell på RF63/83.
    Noen med erfaring?

Ja det funker som fjell her i hvertfall.
    Ja, helt klart A21 + Rf83 er pur njutning, for meg i alle fall.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Det har ikke noe med den svs en din å gjøre da
    Vi har begge Klipsch RF-63, RC-64 og Svs PB13-ultra

Eneste forskjellen er at han har en Yamaha rx-v3800 receiver og en Parasound NC 2250 til å drive frontene, og jeg driver alt mitt med kun en Yamaha rx-v1800.

Så nei, det har ingenting med subben å gjøre da vi har ganske likt utstyr. Klipsch RF-63 vil ikke gi nok trykk i rom som er større enn max 25 kvm...

det KAN være at rommet hans sluker litt bass, det kan også være at ditt forsterker bass noe.. så litt vanskeli å si, RF63 kan hvertfall uten problem brukes på rom rundt 20-30kvadrat, og de klarer nok også å fylle en mye større rom også..
    Nei jeg har et håpløst rom for bass i utgangspunktet. Klarer såvidt å bryte 115db barrieren som BURDE være piece of cake mtp utstyret jeg har...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har testet Rega/Naim/Sugden effekt-trinn på Klipsch?
    I så fall hvilke modeller?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har begge Klipsch RF-63, RC-64 og Svs PB13-ultra

Eneste forskjellen er at han har en Yamaha rx-v3800 receiver og en Parasound NC 2250 til å drive frontene, og jeg driver alt mitt med kun en Yamaha rx-v1800.

Så nei, det har ingenting med subben å gjøre da vi har ganske likt utstyr. Klipsch RF-63 vil ikke gi nok trykk i rom som er større enn max 25 kvm...

Nei jeg har et håpløst rom for bass i utgangspunktet. Klarer såvidt å bryte 115db barrieren som BURDE være piece of cake mtp utstyret jeg har...

kjenner jeg ble glad, at jeg fikk enda en grunn til at jeg gjorde et bra valg med RF83.. jeg hadde ikke noe problem med trøkket fra de når jeg testet de på gamle stua hjemme, som er i 40kvadrat størrelsen.. :-)

Side 244 av 1034 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 744 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •