Klipsch klubben - Side 243

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 243 av 1033 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 743 ... SisteSiste
Viser resultater 4,841 til 4,860 av 20659
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    hallo

noen her som har hørt eller har peiling på om KW-120-THX er bra. hva innom på resonans i stavanger der har de fått opp thx front og center. spurte om de skulle få inn KW-120-THX men de var ikke helt sikker siden de var ikke sikker på om de ville få solgt noe av den typen siden de er passive og nytt for mangen.
    KW-120-THX er kvalitetssuber uten tvil. Men de er som resonans sier ukurante fordi de er passive. De er heller ikke spesielt billige, ikke spesielt pene og de spiller ikke så dypt som f.eks SVS.
    De spiller høyt, rent og med skikkelig dynamikk også høyere opp i frekvens. (Tror de kan spille oppimot 300hz med litt eq)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    KW-120-THX er kvalitetssuber uten tvil. Men de er som resonans sier ukurante fordi de er passive. De er heller ikke spesielt billige, ikke spesielt pene og de spiller ikke så dypt som f.eks SVS.
    De spiller høyt, rent og med skikkelig dynamikk også høyere opp i frekvens. (Tror de kan spille oppimot 300hz med litt eq)
    En skikkelig forsterker på disse så får du litt trøkk i brystkassa da med andre ord. Phatbull kjører vel en kombo av disse og svs i sin kino? Det kan jeg tenke meg fyller det meste av bass behov hvertfall.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    sier at jeg aldrig har hørt transistor låte bra på klipsch,andre kan selvfølgelig mene noe annet...
    Da må jeg nesten spørre om hvor mange Klipsch/ Transistor oppsett du har hørt og hvilke?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt mange rørforsterkere på klipsch kanskje 4-5 typer og kanskje 10 forskjellige transistorer på Klipsch. For meg handler det om lydmessig match og kontroll. Ikke at det er en helt annen verden, med noen av delene.

Det jeg syntes spilte best var Mcintosh transistor. Likte også MC275 veldig godt, men den manglet en del av kontrollen til sine transistor søsken, noe som gikk utover hele registeret når man dro på mye. Så det kommer litt an på preferanser og bruksmønster også. RF-63 er ikke noen lettdreven høyttaler selv om den har høy følsomhet.
    Jeg tror uten å ha sett nøye på målinger at LaScala og Heresy er en snillere last for en rørforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trenger laaang innspillingstid,hvilke rør sitter i?
    Nå sitter orginal røra i,men har svovtek rør utenom!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    da var xindake v30 oppe og spiller her på mine rf63..
    madammen lite fornøyd,høytalerene er helt nye og hun mener dem er allt for kvass i lyden. håper dette vil utbedre seg betraktlig!
    tok nå og kløpte 2 svampebiter og sette inni hornet for og dempe litt, og det ble mye bedre og hun sluttet og klage:P kan dette skade horna?

blir eg ikkje fornøyd me rør så skal eg gå over til emotiva
    Hadde satt pris på om du holdt meg oppdatert på nettopp det (mine er også pitte-litt kvasse i diskanten enda).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må melde meg inn her jeg og. Klipsch pakke på vei
    Men det var så vidt det blei kjøp pga noen bastante meninger at KUN rør funker på Klipsch. Men satser alt på jeg blir fornøyd med transistor kraft.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er så mye snakk her om RF63 vs. RF82. Jeg skal handle nå snart, hva skal jeg tenke på da jeg velger?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at Parasound Halo A21 funker som fjell på RF63/83.
    Noen med erfaring?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Det sies at Parasound Halo A21 funker som fjell på RF63/83.
    Noen med erfaring?
    Hadde tidligere RF83 og A21 og det var en veldig bra match som kan absolutt annbefales.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Må melde meg inn her jeg og. Klipsch pakke på vei
    Men det var så vidt det blei kjøp pga noen bastante meninger at KUN rør funker på Klipsch. Men satser alt på jeg blir fornøyd med transistor kraft.
    Det er jeg 100% sikker på at du blir ;P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Det er jeg 100% sikker på at du blir ;P
    Høres betryggende ut

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd, ønsker du diskutere pris/forhandler gjøres det under "Produkt- og prisjakt"-forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hadde satt pris på om du holdt meg oppdatert på nettopp det (mine er også pitte-litt kvasse i diskanten enda).
    Nå er det sånn at RF 63 spiller ikke bra nye ut av esken,så låter de bedre og så låter de ikke så bra igjen,så låter det meeeget bra
    De har mao en fase midt i mellom som de låter litt pussig i diskanten-mellomtonen,men det går over etter noen timer med spilling.

O

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting ang. diskanten på Klipsch, er at fryktelig mangen klager på at den er kvass, og samtlige har fronttrekket av for å vise de "tøffe" elementene...

(på enkelte høyttalere skal/bør trekket være )

Demper ikke så mye, men det kan i noen tilfeller være akkurat nok.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette var et godt innlegg fra et annet forum. Tok meg den frihet til å klippe og lime litt.

"Har i mine artikler for Fidelity forsøkt å forklare skillet mellom lettdrevet og lettstyrt, men er ikke sikker på at det har blitt oppfattet helt av leserne.
    RF 3 har enkle delefiltre, og er svært lett last for forsterkeren. De fleste småtasser styrer disse uten trøbbel. RF5 spiller lettere høyt, og er dermed lettere drevet, men de er til dels betydelig tyngre styrt (og RF7 er enda verre). Dette krever enten kraftigere strømforsyning på transistorforsterkere, eller bedre kvalitet på utgangstrafoene på rørforsterkere. Dermed opplever man at RF 5 og 7 er mer effekthungrige enn mange andre Klipsch'er. Dette er dog bare halve sannheten. Forutsatt at de får gode nok utgangstrafoer, har de faktisk lavere effektbehov for samme lydtrykk. Problemet med f.eks. en del kinesiske forsterkere er nettopp utgangstrafoer (og/eller strømforsyninger), og dette manifisterer seg fort som manglende kontroll over høyttaleren, og subjektivt opplevd dårligere dynamisk kontrast. Dette feiltolkes ofte som om høyttalerne krever mer effekt for å spille like høyt.
    I tillegg kommer fabrikkenes løgnaktighet; Klipsch' høyttalere har ikke alltid den
    virkningsgrad de påstår, dessverre. Som eksempel bel Heresy III testet i siste Hi-Fi News, der de ble målt til ca 95 dB/1W/1m, hvilket er ca 4 dB lavere enn Klipsch selv opplyser. 3dB innebærer en effektdobling, ergo kan vi fastslå at dette ikke er en helt liten overdrift fra Klipsch' side. Til tross for relativt kompliserte filtre også i Heresy, er de, så langt min erfaring viser, svært lettstyrte, allikevel. Litt usikker på hvorfor.
    Men sikreste valget for de fleste små (og kinesiske) amp'er er RF3 Mk2. Det blir så å si alltid en grei match."

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Syns dette var et godt innlegg fra et annet forum. Tok meg den frihet til å klippe og lime litt.

"Har i mine artikler for Fidelity forsøkt å forklare skillet mellom lettdrevet og lettstyrt, men er ikke sikker på at det har blitt oppfattet helt av leserne.
    RF 3 har enkle delefiltre, og er svært lett last for forsterkeren. De fleste småtasser styrer disse uten trøbbel. RF5 spiller lettere høyt, og er dermed lettere drevet, men de er til dels betydelig tyngre styrt (og RF7 er enda verre). Dette krever enten kraftigere strømforsyning på transistorforsterkere, eller bedre kvalitet på utgangstrafoene på rørforsterkere. Dermed opplever man at RF 5 og 7 er mer effekthungrige enn mange andre Klipsch'er. Dette er dog bare halve sannheten. Forutsatt at de får gode nok utgangstrafoer, har de faktisk lavere effektbehov for samme lydtrykk. Problemet med f.eks. en del kinesiske forsterkere er nettopp utgangstrafoer (og/eller strømforsyninger), og dette manifisterer seg fort som manglende kontroll over høyttaleren, og subjektivt opplevd dårligere dynamisk kontrast. Dette feiltolkes ofte som om høyttalerne krever mer effekt for å spille like høyt.
    I tillegg kommer fabrikkenes løgnaktighet; Klipsch' høyttalere har ikke alltid den
    virkningsgrad de påstår, dessverre. Som eksempel bel Heresy III testet i siste Hi-Fi News, der de ble målt til ca 95 dB/1W/1m, hvilket er ca 4 dB lavere enn Klipsch selv opplyser. 3dB innebærer en effektdobling, ergo kan vi fastslå at dette ikke er en helt liten overdrift fra Klipsch' side. Til tross for relativt kompliserte filtre også i Heresy, er de, så langt min erfaring viser, svært lettstyrte, allikevel. Litt usikker på hvorfor.
    Men sikreste valget for de fleste små (og kinesiske) amp'er er RF3 Mk2. Det blir så å si alltid en grei match."
    stemmer vel det,rf7 rf83 og rf5 er de tyngste klipschene og drive,har selv rf35 som drives lekende lett med rør,det samme med rf63...små kinesiske amper har som regel ikke den beste strømforsyningen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    er så mye snakk her om RF63 vs. RF82. Jeg skal handle nå snart, hva skal jeg tenke på da jeg velger?
    Rf63 har bedre diskant, bedre konstruerte kasse, bedre bass/mellomtone.(si ifra om jeg tar feil) Var kanskje noe mer, men kommer ikke på det i farten.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer vel det,rf7 rf83 og rf5 er de tyngste klipschene og drive,har selv rf35 som drives lekende lett med rør,det samme med rf63...små kinesiske amper har som regel ikke den beste strømforsyningen

så du mener at RF63 drives "lekende lett" med rør, men samme forsterker sliter med f.eks RF83?

jeg har ikke akkurat samme oppfatningen, RF63 er ikke sååå mye lettere å drive enn RF83 med tilsvarende forsterker..

vil være enig i at de mindre vil være stor forskjell, men at spranget får fra RF82.. for det er mindre forskjeller fra RF63 --> RF83 etter det jeg har testet, men større sprang ned mot RF82 igjen..

Hvis en forsterker driver RF63 lekende lett, bør den samme klare seg meget habilt på RF83 også..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    så du mener at RF63 drives "lekende lett" med rør, men samme forsterker sliter med f.eks RF83?

jeg har ikke akkurat samme oppfatningen, RF63 er ikke sååå mye lettere å drive enn RF83 med tilsvarende forsterker..

vil være enig i at de mindre vil være stor forskjell, men at spranget får fra RF82.. for det er mindre forskjeller fra RF63 --> RF83 etter det jeg har testet, men større sprang ned mot RF82 igjen..

Hvis en forsterker driver RF63 lekende lett, bør den samme klare seg meget habilt på RF83 også..
    copland cta 405/cayin 88 er de to jeg har testet på rf63/rf35,har ikke testet på rf83 men alle sier jo at de er tungdrevne,fikk samme svar fra rognlien ang rf7/83

Side 243 av 1033 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 743 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •