Klipsch klubben - Side 242

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 242 av 1034 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 742 ... SisteSiste
Viser resultater 4,821 til 4,840 av 20677
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation ebay handel

Sitat Opprinnelig postet av 242
    1 av mange... Men problemet om du handler på ebay, er at selger vil ikke godta betaling gjennom paypal, fordi adressen din hos jetcarrier er ikke vertifisert hos paypal. Og da må du betale gjennom bank overføring,
    som igjen gjør det 100% Utrygt og handle gjennom ebay.
    (om betaling skjer med paypal er du beskyttet mot svindel)..

Bare et tips om noen skal bestille noe fra f.eks ebay.com
    Og vell, om du handler fra butikk og får de til og sende dit, så har du nok ikke noe og frykte.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ikke til Wikstrøm, men generelt:

Er det ikke litt snevert og generaliserende at man hele tider hevder at man omtaler "rørlyd" som en dimensjon av lyd på Klipsch (og andre høyttalere)?

Det finnes jo så mange ulike typer rør man kan sette inn i pre-delen og såpass mange i effektdelen at de ulike kombinasjoner vel egentlig ikke kan kalles "rørlyd". Man kan mao. få en rørforsterker til å låte "lyst og skingrende" og med rørbytte "mørkt og ullen bass".

På samme måte som man egentlig ikke har grunnlag for å påstå at transistorbasert forsterker på Klipsch låter "slik".
    Er også enig med dette. Har hørt div Klipsch på rør som låter veldig bra, men nå er det engang slik at rør er rør, og vil uansett på en eller annen måte "farge" lyden, og vet det er nettopp denne fargeleggingen mange liker. Bruker selv Transistor på Klipsch, og kommer nok aldri til å gå over til rør.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.

... også har vi ikke en gang touchet innpå signalkildens betydning ...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    1 av mange... Men problemet om du handler på ebay, er at selger vil ikke godta betaling gjennom paypal, fordi adressen din hos jetcarrier er ikke vertifisert hos paypal. Og da må du betale gjennom bank overføring,
    som igjen gjør det 100% Utrygt og handle gjennom ebay.
    (om betaling skjer med paypal er du beskyttet mot svindel)..

Bare et tips om noen skal bestille noe fra f.eks ebay.com
    Og vell, om du handler fra butikk og får de til og sende dit, så har du nok ikke noe og frykte.
    For å ikke havne way off topic så får jeg si at følgende erfaring er basert på handel av klipschprodukter på ebay.com:
    Nå vet jeg ikke om min jet carrier adresse er "verifisert" hos paypal, men jeg har den ihvertfall registrert som "Gift adress" og det har ikke vært noe problem og betale med norsk kredittkort og likevel fått ebay-selgerene til å sende til jetcarrier.

Når selgeren mottar din paypal betaling vil han få opp to addresser når han mottar betalingen din, det er altså "primary adress" eller "gift adress". Gir du beskjed til selgeren om å sende varen til "gift adress"(min jetcarrier addresse) så skal saken være biff.

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Da ser RF63 mest "bang_for_the_buck" ut i mine øyne. (Til mitt bruk og lommebok)
    HK'n blir så lydtett og akustisk korekt som jeg har råd til, så hvordan det blir får nesten bare tiden vite..

Men hva med Ultra2-serien, noen som har hatt gleden av å ha opplevd et slikt oppsett?
    Titter litt på KL-525 og KS-525 også, men kanskje det ikke duger like bra til musikk? HK'n blir jo mest til film, men er og veldig glad i musikk med "trøkk" i.
    Dream Theater, Tool, Pink Floyd, Circus Maximus, Rammstein osv osv..

Tenkte meg en tur ned til AVshop på Alnabru for en liten demo, kanskje i dag?

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AfroAlien
    jeg har ett par i oslo som du sikkert kunne hørt på om du ville..
    jeg vet ikke helt når jeg er i oslo igjen men send en PM hvis du er i oslo plutselig..
    Det skal jeg gjøre :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrHolm
    Hmm.. Da ser RF63 mest "bang_for_the_buck" ut i mine øyne. (Til mitt bruk og lommebok)
    HK'n blir så lydtett og akustisk korekt som jeg har råd til, så hvordan det blir får nesten bare tiden vite..

Men hva med Ultra2-serien, noen som har hatt gleden av å ha opplevd et slikt oppsett?
    Titter litt på KL-525 og KS-525 også, men kanskje det ikke duger like bra til musikk? HK'n blir jo mest til film, men er og veldig glad i musikk med "trøkk" i.
    Dream Theater, Tool, Pink Floyd, Circus Maximus, Rammstein osv osv..

Tenkte meg en tur ned til AVshop på Alnabru for en liten demo, kanskje i dag?
    Jeg har KL-650 framme og KS-525 bak. Funker som juling det. De krever mye strøm, forøvrig. Kjører dem på en Denon AVR-4308, og den blir i minste laget når det står på som verst. Men de spiller dritbra til film. Har ikke sammenliknet dem med RF-serien i mitt rom, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg har KL-650 framme og KS-525 bak. Funker som juling det. De krever mye strøm, forøvrig. Kjører dem på en Denon AVR-4308, og den blir i minste laget når det står på som verst. Men de spiller dritbra til film. Har ikke sammenliknet dem med RF-serien i mitt rom, så det skal jeg ikke uttale meg om.
    Så en AVR 745 vil også bli for "svak"?
    Hva med en Emotiva XPA-3 til frontrekka f.eks.?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd andre forsterkere, men merker at 4308 blir litt kortpustet på høyt nivå. Emotiva er på trappene, men men vårsesongen på trappene går det mye penger rett i garasjen, og mindre film.

Men hvis noen vil låne meg en Emotiva så har jeg veldig lyst å prøve!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg sier bare at jeg ikke har hørt rf serien med transistor og blitt fornøyd,mener også at klipsch passer best med rør og at rf83/7 er mer en party høytaler enn en "highend" høytaler.er vel ikke alene om og mene at du må ha store rom for at rf83/7 skal komme til sin rett,audiocompaniet sa selv at det var tull og kjøpe rf83 til rom mindre enn 40 kvadrat...
    Nb! sier ikke at de største klipschene i rf serien låter ræva i mindre rom men de får ikke ut sitt potensiale og det er nok mange som er enige i at lillebror rf63 er en bedre høytaler enn rf83...

du sa vel tydelig at jeg kastet bort penger.. det er nok mange som mener RF63 er best, og sikkert mange som mener RF83 er best, jeg mener sist nevnte, ellers hadde jeg helt klart kjøpt RF63, som jo i tillegg er billigere..

rør vs transistor er også smak og behag, jeg liker best transistor, og er fornøyd med det.

synes bare du drar ting veldig unødvendig langt med at du ikke kan være saklig, og skjønne at ikke alle mener det samme som deg.

det er IKKE bortkastet, og ikke alle liker rør best, på samme måte som ikke alle liker transistor best..

må være mulig å holde deg vennskapelig her inne likevel..

hvis folk spørr, kan man svare ærlig på hva du liker best, men ikke lukke døren helt på andre ting enn hva du selv mener, når tydelig det er mange her inne som liker RF83, og mange liker også transistor forsterkere...

klarer man å være venner selv om folk er forskjellig, og gi folk saklig hjelp, ikke bare kjøre enveiskjøring, så blir ting mye hyggeligere!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt RF 83 i stua mi ca 65 kvadrat....og hjemmekinoen min ca 25 kvadrat......min påstand er at RF83 IKKE låter "ræva" i et godt tunet rom (på 25 kvadrat) med akustikk plater ,faktisk MYE bedre enn test rommet til Tonart i trondheim....

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med C-V her. Likte selv RF-63 utrolig godt, men syntes eddie må lære seg å bli motsagt. Gjennomgående i alle tråder han er med i, at det han har/liker er det beste for alle og virker som han blir like overrasket over at folk faktisk kan mene det stikk motsatte. Kunne kommet med en lang rekke eksempler her, men det skal jeg spare meg for.

Dette er min mening om det, og om ingen andre har samme oppfatning er det bare mitt problem, men er mye som tyder på det motsatte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Enig med C-V her. Likte selv RF-63 utrolig godt, men syntes eddie må lære seg å bli motsagt. Gjennomgående i alle tråder han er med i, at det han har/liker er det beste for alle og virker som han blir like overrasket over at folk faktisk kan mene det stikk motsatte. Kunne kommet med en lang rekke eksempler her, men det skal jeg spare meg for.

Dette er min mening om det, og om ingen andre har samme oppfatning er det bare mitt problem, men er mye som tyder på det motsatte.
    Er ikke bare din oppfattning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    OT, men, mener du at der du bor, så er kvm prisen på 450.000,- ????
    Da er jo bare kinorommet ditt, på 15m2 værdt - i underkant av 7 mill.
    Lurer på hvor høy verdien på hele huset ditt er da .. Hadde solgt tvært!
    Nei desverre ca 30 000 pr kvm altså 450000 for 15 kvm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var xindake v30 oppe og spiller her på mine rf63..
    madammen lite fornøyd,høytalerene er helt nye og hun mener dem er allt for kvass i lyden. håper dette vil utbedre seg betraktlig!
    tok nå og kløpte 2 svampebiter og sette inni hornet for og dempe litt, og det ble mye bedre og hun sluttet og klage:P kan dette skade horna?

blir eg ikkje fornøyd me rør så skal eg gå over til emotiva

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    da var xindake v30 oppe og spiller her på mine rf63..
    madammen lite fornøyd,høytalerene er helt nye og hun mener dem er allt for kvass i lyden. håper dette vil utbedre seg betraktlig!
    tok nå og kløpte 2 svampebiter og sette inni hornet for og dempe litt, og det ble mye bedre og hun sluttet og klage:P kan dette skade horna?

blir eg ikkje fornøyd me rør så skal eg gå over til emotiva
    De trenger laaang innspillingstid,hvilke rør sitter i?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    du sa vel tydelig at jeg kastet bort penger.. det er nok mange som mener RF63 er best, og sikkert mange som mener RF83 er best, jeg mener sist nevnte, ellers hadde jeg helt klart kjøpt RF63, som jo i tillegg er billigere..

rør vs transistor er også smak og behag, jeg liker best transistor, og er fornøyd med det.

synes bare du drar ting veldig unødvendig langt med at du ikke kan være saklig, og skjønne at ikke alle mener det samme som deg.

det er IKKE bortkastet, og ikke alle liker rør best, på samme måte som ikke alle liker transistor best..

må være mulig å holde deg vennskapelig her inne likevel..

hvis folk spørr, kan man svare ærlig på hva du liker best, men ikke lukke døren helt på andre ting enn hva du selv mener, når tydelig det er mange her inne som liker RF83, og mange liker også transistor forsterkere...

klarer man å være venner selv om folk er forskjellig, og gi folk saklig hjelp, ikke bare kjøre enveiskjøring, så blir ting mye hyggeligere!
    sier at jeg aldrig har hørt transistor låte bra på klipsch,andre kan selvfølgelig mene noe annet...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når folk spør om tips/hjelp, kan man godt få lufte sine egne preferanser, men ikke låse seg helt inne.. man kan ytre meninger, men kan likeså være objektiv på samme tidspunkt. å hevde at man kaster bort pengene sine er ikke å mene noe objektivt - det er tullfære! det er en mening sak. jeg fikk beskjed om i mitt rom hadde de "mindre" modellene vært MYE bedre, ikke billigere, ikke bedre pr krone, men BEDRE! hadde man sett etter at jeg faktisk HAR en av de "mindre" modeller og dermed har litt grunnlag for hva JEG mener, så er vel det opplagt at jeg ikke hadde hatt RF83 dersom jeg ikke synes de låt en del bedre enn de mindre utgavene..

bare fordi jeg liker RF83 bedre, betyr ikke at jeg låser alle mine innlegg bomfast på dette, og ikke klarer å anbefale folk RF63, RF82 etc.. det er en smakssak og hvor mye folk vil betale osv..

Jeg synes hvertfall at måten du skrev til meg om at jeg har kastet bort mine penger, og hvor tull og tøys dette var, vitner om hvor dumt uttalt dette var.

at du mener at rør og klipsch er best - helt i orden.. at du mener RF83 ikke er "ekte" klipsch - også helt i orden.. JEG lever hvertfall i beste velgående med mine "drømmehøytalere" til prisen, og vel vitne om at de er så er "made by klipsch" altså så ekte man får det..

til filmbruk har jeg rett og slett ikke opplevd en rør forsterker som passer like bra (til vettug pris) som f.eks en transistor (f.eks under 20 000 ca..)

kan man bruke 100K på utstyr kan det hende ting er annerledes ja..

min oppfordring er, ha sine egne meninger, men vær åpen for synspunkter, og prøv å svar på det folk lurer på, ikke låse de også inn på samme rom, uten å vise argumenter for og mot..

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo

noen her som har hørt eller har peiling på om KW-120-THX er bra. hva innom på resonans i stavanger der har de fått opp thx front og center. spurte om de skulle få inn KW-120-THX men de var ikke helt sikker siden de var ikke sikker på om de ville få solgt noe av den typen siden de er passive og nytt for mangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i dette.

Må si jeg ikke er helt solgt på dette med rør enda. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hører noen STORE forskjeller mellom receiver og MA'en. Riktignok lenge siden jeg prøvde receiver nå, men skal gjøre det en dag snart å se om jeg faktisk hører noen store forskjeller. Hvis ikke blir det vel brått en emotiva på meg også når lommeboka blir litt kamerat igjen. Kan være det er mine ører som ikke hører dette eller det at jeg har receiver som pre, ikke vet jeg.

Side 242 av 1034 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 742 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •