Klipsch klubben - Side 240

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 240 av 1034 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 740 ... SisteSiste
Viser resultater 4,781 til 4,800 av 20677
    Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Noen som har RF-83 hjemme og kunne gitt meg en demo??
    Vurderer disse men har aldri hørt de ordentlig innspilt.... Jeg holder til 10 min
    fra asker...
    Jeg solgte mine til en kar fra asker for ikke så lenge siden, men husker ikke helt hva han kalte seg her på forumet desverre=(

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Totalt bortkastet og kjøre RF83 i rom under 40m2 da du vil få myyye bedre lyd ut av de mindre modellene,men vil du kaste bort penger for å ha en fysisk større høytaler så ok

Dette blir nesten litt patetisk å si, må jeg innrømme!

jeg har faktisk hatt RF83 i flere år, jeg har RF82 som jeg også har hatt i 1 års tid, og jeg har også hatt RF62/63 hjemme å testet, så jeg må si at jeg har hatt all tid og mulighet til å teste ut dette selv, det er ikke noe jeg bare spyr ut!

jeg mener at rom størrelsen betyr noe ja, men IKKE alt, rommet og betyr mye, likeså størrelsen på det. jeg HAR mye BEDRE resultat i mitt nåværende rom med BÅDE RF83 OG RF82 på 17kvadrat, enn hva jeg hadde i et rom på ca 25-30kvadrat.. DVS størrelsen er IKKE alt! nå er det rommet jeg har nå mye bedre bygget, nettopp med tanke på lyd og bilde..

siden jeg har kastet bort pengene mine; JA jeg har testet RF82 som jeg jo også eier, i samme rom som jeg har RF83, og NEI, de mindre modellene låter IKKE like bra som RF83 i selv et så "lite" rom.. da må man vel være temmelig tom mellom øra for å mene?

MEN; jeg kan tillate meg å si; RF83 vil ikke alene forsvare pris mellomlegget fra f.eks RF82 når de skal stå i et rom av den størrelsen, men RF83 låter en god del bedre likevel - og jeg hadde ikke flyttet mine RF82 inn i kinoen når jeg har mulighet til å gjøre det eddie..

nei, alt er ikke bare svart/hvitt, men kanskje i din verden?

kanskje prøve å se hva jeg faktisk eier - og hva jeg dermed har mulighet å teste i dette rommet, før du skal mene at jeg kaster bort penger..

RF83 låter meget bra selv i rom LANGT under 40kvadrat, men det gjør også de mindre modellene..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Dette blir nesten litt patetisk å si, må jeg innrømme!

jeg har faktisk hatt RF83 i flere år, jeg har RF82 som jeg også har hatt i 1 års tid, og jeg har også hatt RF62/63 hjemme å testet, så jeg må si at jeg har hatt all tid og mulighet til å teste ut dette selv, det er ikke noe jeg bare spyr ut!

jeg mener at rom størrelsen betyr noe ja, men IKKE alt, rommet og betyr mye, likeså størrelsen på det. jeg HAR mye BEDRE resultat i mitt nåværende rom med BÅDE RF83 OG RF82 på 17kvadrat, enn hva jeg hadde i et rom på ca 25-30kvadrat.. DVS størrelsen er IKKE alt! nå er det rommet jeg har nå mye bedre bygget, nettopp med tanke på lyd og bilde..

siden jeg har kastet bort pengene mine; JA jeg har testet RF82 som jeg jo også eier, i samme rom som jeg har RF83, og NEI, de mindre modellene låter IKKE like bra som RF83 i selv et så "lite" rom.. da må man vel være temmelig tom mellom øra for å mene?

MEN; jeg kan tillate meg å si; RF83 vil ikke alene forsvare pris mellomlegget fra f.eks RF82 når de skal stå i et rom av den størrelsen, men RF83 låter en god del bedre likevel - og jeg hadde ikke flyttet mine RF82 inn i kinoen når jeg har mulighet til å gjøre det eddie..

nei, alt er ikke bare svart/hvitt, men kanskje i din verden?

kanskje prøve å se hva jeg faktisk eier - og hva jeg dermed har mulighet å teste i dette rommet, før du skal mene at jeg kaster bort penger..

RF83 låter meget bra selv i rom LANGT under 40kvadrat, men det gjør også de mindre modellene..
    hehe er du hårsår! syntes selv mine gamle RF7 låt bra i min 36 kvadrat stue helt til jeg hørte de i et lokale på 100 kvadrat,da først fikk jeg høre hva høytalerne klarte og lire ut av seg...har hørt mye på div RF høytalere og synes klart RF63 og RF35 låter klart best.horn høytalere passer best til rør uansett og skal du drive RF83/7 så koster det syyykt med penger skal du ha rør...Mulig jeg har kresne ører men aldrig i mitt liv hørt klipsch spille noe spesielt bra uten rør...
    Uansett så vil jeg anbefale RF63 uansett når vi snakker om den serien men Heritage serien er ennå bedre selvfølgelig...i min stue spiller ihvertfall RF35 langt bedre enn RF7 men da blir det jo rør vs transe igjen da hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe er du hårsår! syntes selv mine gamle RF7 låt bra i min 36 kvadrat stue helt til jeg hørte de i et lokale på 100 kvadrat,da først fikk jeg høre hva høytalerne klarte og lire ut av seg...har hørt mye på div RF høytalere og synes klart RF63 og RF35 låter klart best uansett da horn høytalere passer best til rør uansett og skal du drive RF83/7 så koster det syyykt med penger skal du ha rør...Mulig jeg har kresne ører men aldrig i mitt liv hørt klipsch spille noe spesielt bra uten rør...
    Uansett så vil jeg enbefale RF63 uansett nåpr vi snakker om den serien men Heritage serien er ennå bedre selvfølgelig...i min stue spiller ihvertfall RF35 langt bedre enn RF7 men da blir det jo rør vs transe igjen da hehe

jeg har aldri sagt at RF83 ikke låter bedre når de får mer rom, det jeg har sagt er at det ikke er å drite bort penger med RF83 i et mindre rom enn 40kvadrat. jeg står fremdeles på at et godt bygget rom er bedre enn et dårlig men litt større rom..

likevel, hadde jeg hatt 30-40kvadrat med godt bygget lytterom hadde jeg nok fått enda bedre resultat enn hva jeg nå har; helt klart.

MEN jeg får likevel BEDRE resultat med RF83 i 17kvadrat, enn hva jeg får med RF82.. så helt bortkastet penger er det nok ikke..

man kan utnytte mindre av potensialet, uten at det betyr at de låter dritt, men har bare mer å gå på hvis rommet skulle bli større etterhvert..

JEG hadde hvertfall ikke gått ned til RF82/62 i kinoen uten videre, og jeg hadde heller ALDRI tatt tilbake forrige lytterom på 25-30kvadrat over det jeg nå har.. til det er rommet nå mye bedre, rett og slett..

personlige preferanser er også en ting å mene om; selv har jeg testet RF82 med litt rør (og nei, ikke de i 30-40 000 +++ klassen) og jeg har testet klasse D forsterkere og AB, JEG liker bedre en stor transistor forsterker, og trenger derfor ikke å bry meg om hvos dyrt det hadde blitt med rør til RF83, eller RF82 for den saks skyld..

hva du liker og mener er en annen ting, men man kan likevel være såpass våken at man skjønner at ikke alle er like, og at rør ikke er for alle, på samme måte som ikke transistor er for alle..

edit: du kan godt ha kresne ører, likeså kan jeg ha det, uten at vi trenger å ha samme smak av den grunn..

tror nok ikke f.eks eiere av Dali og B&W ser på seg selv som ikke kresne, de bare liker noe annet enn Klipsch..
    jeg har 2 ganger hatt valget mellom RF63 og RF83 og begge ganger har valget endt på RF83, og jeg angret ikke noen av gangene... om du mener noe annet er jo helt greit, for det er også derfor det selges flere enn 1 modell, slik folk kan velge selv..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN jeg får likevel BEDRE resultat med RF83 i 17kvadrat, enn hva jeg får med RF82.. så helt bortkastet penger er det nok ikke..
    Må du ikke glemme at RF-82 er en "bililghøytaler" i forhold til RF-63 og RF-83. Har hørt alle 3 selv i egen stua, og RF-82 låter crap i forhold til de 2 andre jeg nevner her. RF-63 og RF-83 derimot, synes jeg var mer hipp som happ, og kanskje heller kommer mer ann på personlig preferanser hva man er mener funker best.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Må du ikke glemme at RF-82 er en "bililghøytaler" i forhold til RF-63 og RF-83. Har hørt alle 3 selv i egen stua, og RF-82 låter crap i forhold til de 2 andre jeg nevner her. RF-63 og RF-83 derimot, synes jeg var mer hipp som happ, og kanskje heller kommer mer ann på personlig preferanser hva man er mener funker best.

jeg er klar over det, men jeg fikk til svar at jeg kaster bort pengene mine med RF83 i rommet mitt, og de mindre modellene var mye bedre.. jeg har jo en av de mindre modellene i tillegg, og mener at den ikke er på høyde..

synes bare det blir dumt når man skal mene man kaster bort pengene sine bare fordi man ikke har samme mening...

vil ikke gå så langt å si RF82 låter crap, men ikke helt i samme liga som RFx3...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke gå så langt å si RF82 låter crap, men ikke helt i samme liga som RFx3...
    Nei for all del. Er en kjempehøytaler til prisen, men når man setter den opp mot sine to storebrødre i RF serien kommer den veldig kort til synes jeg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei for all del. Er en kjempehøytaler til prisen, men når man setter den opp mot sine to storebrødre i RF serien kommer den veldig kort til synes jeg.

og hvor stor er så ditt rom? 70kvadrat? (en smule ironisk... siden det klart er bortkastet med så store høytalere på noe særlig mindre...)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rundt 50 kvadrat tenker jeg. Men forskjellen på lyden merket jeg umiddelbart fra RF-82 og oppover. Er ett helt klart skille derfra å oppover. Hvordan modellene under RF-82 funker vet jeg ikke, for de har jeg ikke testet. At man trenger så stort rom har jeg heller aldri sagt. Men at kanskje forskjellen blir enda større da skal man nok ikke se bort fra.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rundt 50 kvadrat tenker jeg. Men forskjellen på lyden merket jeg umiddelbart fra RF-82 og oppover. Er ett helt klart skille derfra å oppover. Hvordan modellene under RF-82 funker vet jeg ikke, for de har jeg ikke testet. At man trenger så stort rom har jeg heller aldri sagt. Men at kanskje forskjellen blir enda større da skal man nok ikke se bort fra.

et utsagt jeg kan stille meg bak..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også fortsatt RF 63 er en 8000 kroners bedre høytaler en RF 82 selv i mitt rom på 15 kvm. Dynamikk, plasseringsevne og diskant er helt klart bedre. Jeg kan guffe mye mer og det slår hardt i brystkassa.

Men jeg bare lurer litt men mine 15 så har min kino en kvm pris her jeg bor på ca 450 000,- Så kommer utstyret osv. Hvem har kinorom på 50 - 100 kvm dette er jo gigantisk. Vet noen bor litt mindre sentralt og kan bygge og bo men alikevel.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min beskjedene erfaring fra 2 rom og RF-62 og RF-63 er at rommet betyr vel så mye som høyttalervalget. Når det er sagt, så er diskanten i RF-63 nå i mitt rom på 14 kvm m/aksutikkplater silkemyk fremfor RF-62, som er parkert som bakhøyttalere ... der de forøvrig gjør en svært god jobb.

Holografien i lydbildet er på plass med RF-63, så min initielle frykt for at RF-63 var for store for rommet var heldigvis ubegrunnet.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Noen som har RF-83 hjemme og kunne gitt meg en demo??
    Vurderer disse men har aldri hørt de ordentlig innspilt.... Jeg holder til 10 min
    fra asker...
    Du kan prøve å kontakte hjur1 mener jeg å huske han heter. Han bor i Asker.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    min kino en kvm pris her jeg bor på ca 450 000,-
    OT, men, mener du at der du bor, så er kvm prisen på 450.000,- ????
    Da er jo bare kinorommet ditt, på 15m2 værdt - i underkant av 7 mill.
    Lurer på hvor høy verdien på hele huset ditt er da .. Hadde solgt tvært!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser folk er forveten på lyden i RF-7,eg kan med handa på hjerte si att di høytalerene med rett elektronikk er helt RÅ!
    du kan spille vannvittig høyt alikevel er det klart og en vannvittig bass!
    Eg hadde dem kombinert med parasound P3 preeamp og A21 effekttrinn! Gudhjelpemeg! Angrer den dag idag att eg solgte det oppsettet!

Har nå rf-63 ihus og har kjøpt rørforsterker,om dette ikkje blir det samme så blir det ut med rør og inn med emotiva/parasound

Eg personli vil tro att det kan bli litt pusslete med Xindak v30 rørampen eg har per idag, den er inne til cervis om dagen så håper den snart er klar

Men somsagt RF-7 er noe som må oppleves!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken rørforsterker har du kjøpt til RF-63?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken rørforsterker har du kjøpt til RF-63?
    Xindak V30, erfaring med den?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det ikke bare jeg som er "steingal" og kaster bort pengene mine på "tull" slik eddie mener..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Xindak V30, erfaring med den?
    Nei. Vurderte den blandt mange, men endte opp med MA og Copland CTA-405.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull er vell litt drøyt sakt dette med rør er en litt kilen sak,jeg mener og står på det! dette er en smak sak,noen liker rør lyden andre ikke RF serien låter bra med en litt varm transistor også,heritage som har horn i diskant og mellomtone låter bedre med rør. Jeg bruker en hybrid nå som audionoten er til rep,det låter meget bra det også,nå er den på 2x10 watt klasse A og det hjelper jo. Men som sakt dette har med smak og gjøre og ikke noe og krangle om vi får prøve og holde en god tone her inne !

O

Side 240 av 1034 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •