Klipsch klubben - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 24 av 1034 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 524 1024 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Har du sett i manualen? Alt står enkelt forklart der.

-Tim

på speaker set up kan du velge : fulrange eller videre hvilken deling du skal ha..

velger du " FULLRANGE" er det large..

velger du eks 80, 60 osv har du "små" høytalere med denne aktuelle delingen....

har du fullrange på front, kan du i tillegg bruke noe som heter " double bass" som gjør at subben får signaler fra front bass i tillegg til at de spilles i frontene også.. altså max bass - men da er fase viktig å ha korrekt..

ellers opplevde jeg at min onkyo trøkket mye mer enn min H/K noengang gjorde.. Onkyoen går liksom ikke tom heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer om jeg skal gå for en skikkelig oppgradering av anlegget. tenkte å gjøre det gradvis frem til våren. planen er å bruke 2 røreffektforsterker en til center og en til front. blir nok rc64 og usikker på hva det blir i front. bakhøytalere er uvisst hva blir enda. tenkte meg rundt fem lapper for en reciever som bare skal drive bakhøytalere i et 5.1 system i første omgang. er det yamaha og onkyo som er de bestealternativene. hvilket av disse ville dere anbefalte md tanke på justeringsmuligheter osv

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei, LFE both betyr at man får LFE i både sub og fronthøytalerne! Har testet på min Yamaha og det er ingen forskjell (i frontene) når jeg velger LFE-both eller LFE-front 8)

For å kutte bassen under 80 hz på frontene må man sette ht'ene som small...

Og nei, mine 6.5" har ingen problemer med spille LFE enda jeg kun driver de med min puslete lille rx-v1800. Veggene,gulvet og taket derimot, de blafrer!

Dette er helt feil. Når du velger BOTH så går LFE signalet kunn til subwoofer og du får lågfrekvenssignaler i fronthøgtalerne Dette står i manualen. Mulig noen forveksler LFE med lågfrekvenssignaler? Uansett er det lurt å lese på side 67 i manualen på svensk der det står svart på hvitt hva som går hvor alt etter hva en velger av BOTH, SWFR eller FRONT:-)

Innstillingen av LFE/BASS OUT på V1900 står som sagt enkelt forklart når det gjelder LFE signalutmatning og utmatning av lågfrekvenssignaler på side 67 i manualen på svensk:-)

Edit: Er ikke meningen å virke frekk:-) Prøver bare å hjelpe:-) Dumt viss en stiller dette inn feil;-)

Edit 2: Eneste måten å få LFE og lågfrekvenssignaler til fronthøgtalerne på er å velge FRONT, men da får du hverken LFE signaler eller lågfrekvenssignaler i subwoofer. Da er det som eg har skrevet i det første innlegget mitt om dette att det sannsynligvis er en innstilling for de som har STORE fronthøgtalere med aktiv bass innebygd i høgtalerne og som ikke har subwoofer:-) Men dette er bare hva eg tror så respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger:-) I følge manualen får en i allefall ikke lyd i subwoofer med valget front, men en får da LFE og lågfrekvenssignaler i fronthøgtalerne. Eg personlig ville ikke anbefalt dette viss en ikke har høgtalere til det:-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Dette er helt feil. Når du velger BOTH så går LFE signalet kunn til subwoofer og du får lågfrekvenssignaler i fronthøgtalerne Dette står i manualen. Mulig noen forveksler LFE med lågfrekvenssignaler? Uansett er det lurt å lese på side 67 i manualen på svensk der det står svart på hvitt hva som går hvor alt etter hva en velger av BOTH, SWFR eller FRONT:-)

Innstillingen av LFE/BASS OUT på V1900 står som sagt enkelt forklart når det gjelder LFE signalutmatning og utmatning av lågfrekvenssignaler på side 67 i manualen på svensk:-)

Edit: Er ikke meningen å virke frekk:-) Prøver bare å hjelpe:-) Dumt viss en stiller dette inn feil;-)
    Neida, jeg tar det ikke så tungt. du har mest sannsynligvis rett egentlig

Men jeg mener å huske at jeg fikk LFE i front og sub samtidig (på min rx-v1800) når jeg valgte LFE BOTH. Men det er også mulig at jeg husker feil, men dette skal jeg sjekke når jeg får (egen) sub i hus, har bare lånt sub tidligere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    vurderer om jeg skal gå for en skikkelig oppgradering av anlegget. tenkte å gjøre det gradvis frem til våren. planen er å bruke 2 røreffektforsterker en til center og en til front. blir nok rc64 og usikker på hva det blir i front. bakhøytalere er uvisst hva blir enda. tenkte meg rundt fem lapper for en reciever som bare skal drive bakhøytalere i et 5.1 system i første omgang. er det yamaha og onkyo som er de bestealternativene. hvilket av disse ville dere anbefalte md tanke på justeringsmuligheter osv

Prosessordelen i en reciever til 5k vil ikke rettferdigjøre bruk av RC-64 og rørutstyr synes jeg. Gå heller litt ned på høyttalerne og legg litt mer i recieveren, så blir systemet ditt mer balansert. Det du beskriver her blir som å kjøpe en Ferrari med en 1300 boblemotor.

-Tim

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    på speaker set up kan du velge : fulrange eller videre hvilken deling du skal ha..

velger du " FULLRANGE" er det large..

velger du eks 80, 60 osv har du "små" høytalere med denne aktuelle delingen....

har du fullrange på front, kan du i tillegg bruke noe som heter " double bass" som gjør at subben får signaler fra front bass i tillegg til at de spilles i frontene også.. altså max bass - men da er fase viktig å ha korrekt..

ellers opplevde jeg at min onkyo trøkket mye mer enn min H/K noengang gjorde.. Onkyoen går liksom ikke tom heller...

har prøvet alt dette . game over .

koblet til en cerwin vega efektforsterker og nad forforsterker . fy fy men den spiller 300 ganger bedre enn onkyo, så må verre feil på onkyo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Neida, jeg tar det ikke så tungt. du har mest sannsynligvis rett egentlig

Men jeg mener å huske at jeg fikk LFE i front og sub samtidig (på min rx-v1800) når jeg valgte LFE BOTH. Men det er også mulig at jeg husker feil, men dette skal jeg sjekke når jeg får (egen) sub i hus, har bare lånt sub tidligere...
    Var usikker på dette med LFE og lågfrekvenssignaler innstillingene eg også i starten:wink: Har ikke prøvd annet enn SWFR innstillingen i praksis selv så eg skall ikke være så bestemt på dette området, men i følge manualen er det slik Det hender vel av og til att det står feil i manualer, men det bør være riktig i manualen når det gjelder dette i allefall Viss en velger å ha innstilt lågfrekvenssignaler i fronthøgtalerne slik som eg har gjort så er det fort gjort å ta feil av lågfrekvenssignaler og LFE signalet. Anbefaler å bruke LFE signalet kunn på subwoofer så lenge en har subwoofer og er usikker på om høgtalerne takler LFE signalet. Men det er bare min mening Har skrevet en edit 2 i innlegget mitt der eg forklarer litt mer om innstillingen FRONT også Viss en velger FRONT får en LFE og lågfrekvenssignaler til fronthøgtalerne, men da får en ikke noe i subwooferen i følge manualen. Eg personlig ville ikke anbefalt dette viss en ikke har høgtalere til det:-) Har som sagt skrevet en edit 2 der eg skriver litt om dette:-)

Edit: Må bare si att eg aner ikke hvor "store" fronthøgtalere en må ha for att de skall tåle LFE signaler;-) Men i følge manualen kann du ikke ha LFE på fronthøgtalerne og subwoofer samtidig på V1900, men er det nødvendig da? Det tordner og rister rikelig synes i allefall eg:-) Er vel nokk når bildene henger skeivt på veggen etter en film og det rister i sofa og vegger når en ser film:-) Trenger vel ikke mer da;-) he he...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessordelen i en reciever til 5k vil ikke rettferdigjøre bruk av RC-64 og rørutstyr synes jeg. Gå heller litt ned på høyttalerne og legg litt mer i recieveren, så blir systemet ditt mer balansert. Det du beskriver her blir som å kjøpe en Ferrari med en 1300 boblemotor.

-Tim

da får jeg heller spare noen mnd til. haster ikke

det var vel å dra den litt vel langt men skjønner hva du vil frem til. hehe

kunne Yamaha RX-V863 klart jobben eller må jeg høyere opp i pris. 10k+?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresey III er den minste modellen i Heritage serien til Klipsch. Det er denne serien som ER Klipsch.

RF og Synergy og alt det andre er bare jalle til samenligning. Synes jeg da.

Har hørt mye på LaScala II og duverden for en lyd. Kresen som fy på elektronikk, men det er ingen hindring

-Tim
    Forstår jo att disse høgtalerne du nevner her er spesielle høgtalere, men de passer ikke meg og min lommebok Har egentlig ikke råd til RF63 heller. Tror eg skall klare meg lenge med RF82:-D Er jo VELDIG fornøyd med RF82 høgtalerne også da, så tror ikke eg skall tenke på å oppgradere til RF63 med det første:-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jo allerede innmeldt i klubben men jeg ville bare stolt vise frem mitt nyeste medlem i lydparken, the biggest, badest, strongest and loudest heavyweight champion of all center speakers under 10000 NOK:

Klipsch RC-64!

Klipsch klubben-dsc0058421212-jpg

Klipsch klubben-dsc0058322-jpg

Fyyyytti rakkern hvor svær den egentlig er! Har målt og prøvd å se for meg hvor stor den var før jeg kjøpte den men ingenting er som å se den "live"! endelig er 2 år med våte drømmer blitt realitet. Nå er den i hus!

Edit: måtte bare slenge med et bilde av RC-64'en ved siden av en gammel CV senter jeg har fra "rølpebass tiden"...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Forstår jo att disse høgtalerne du nevner her er spesielle høgtalere, men de passer ikke meg og min lommebok Har egentlig ikke råd til RF63 heller. Tror eg skall klare meg lenge med RF82:-D Er jo VELDIG fornøyd med RF82 høgtalerne også da, så tror ikke eg skall tenke på å oppgradere til RF63 med det første:-D

Lommebok?? De koster mindre enn RF-63. 15k for et par.

-Tim

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du den ny Vincent_vega? Bestilte min for ca 2 uker siden men fikk beskjed om at leverandør var tom så eg måtte vente ja ca 2 uker.. :/

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresey III er den minste modellen i Heritage serien til Klipsch. Det er denne serien som ER Klipsch.

RF og Synergy og alt det andre er bare jalle til samenligning. Synes jeg da.

Har hørt mye på LaScala II og duverden for en lyd. Kresen som fy på elektronikk, men det er ingen hindring

-Tim
    For en utrolig tåplig ting og si,Jeg har hørt Heresey og de låter bra!. Men og si at RF serien er jalla er jo helt dustete og påstå,du rakker ned på stolthetene til folk her:twisted: du kan synes hva du vil, men sånt er ikke noe særlig og skrive på klipsch klubben. TULLING. Det er min mening om deg!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

anbefalinger av bakhøytalere

Får melde meg inn i klubben , fikk i går RF-62 front høytalerer , men desverre ikke testet , bare pakket ut Har tenkt og anskaffe meg en RC-62 , da 64 blir ganske mye dyrer. Men så lurer jeg på hva slags bakhøytalerer vil dere anbefale ? , tenkte kanskje 5000kr ca.

Samt i dag tenkte jeg og kjøpe kabler , og satser på biltema kabler , etter mye lesing , så skal vist dette lønne seg litt , isteden for og betale enorme summer for kabler.

takk for svar

(Pleier dere å ta dekslene på fronthøytalerene ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rs-52

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke folk skrive litt om forsterker valg mm ? afaringer med forskellige forsterkere til rf serien ? jeg har pøvet hk. avr 330 nad c350 cerwin vega 0,8 kw. beste så langt er hk avr . har oxo onkyo 875 den likte jeg ikke til rf alt for tam lyd .

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    (masse blablabla..)

(Pleier dere å ta dekslene på fronthøytalerene ?
    Eg ser at på mange av bildene som ligger ute har folk som oftest av dekslene. Eg skjønner ikke dette, da eg synes det ser mye bedre ut med dekslene PÅ. :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Eg ser at på mange av bildene som ligger ute har folk som oftest av dekslene. Eg skjønner ikke dette, da eg synes det ser mye bedre ut med dekslene PÅ. :P
    enige der . er livred unger som skal røre ved elementer oxo. så deksel på

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Er som kvinner... er best nakene :-D mohahaha

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    For en utrolig tåplig ting og si,Jeg har hørt Heresey og de låter bra!. Men og si at RF serien er jalla er jo helt dustete og påstå,du rakker ned på stolthetene til folk her:twisted: du kan synes hva du vil, men sånt er ikke noe særlig og skrive på klipsch klubben. TULLING. Det er min mening om deg!!!!!!

Duverden så sinna da.

Sjekk litt historikk så vil du oppdage at Klipsch selv også synes dette.

RF er laget for å være tidsriktig.

Jeg sa heller ikke at RF er jalla. Barre Jalla i FORHOLD til. Stor forskjell på det.

Det siste du skriver sier mye mer om deg enn om meg

-Tim

Side 24 av 1034 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 524 1024 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •