Klipsch klubben - Side 237

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 237 av 1033 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 737 ... SisteSiste
Viser resultater 4,721 til 4,740 av 20659
    Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    +1

O

ble en hk avr 330

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere forklart, jeg kan være en privat person som har kjøpt alt dette til meg selv, så funnet ut at jeg ikke skal ha det, for så og selge det vidre.
    Er ingen lover eller regler som kan hindre meg i og gjøre det, og det jeg gjør er lovlig! Ikke vær så trangsynt folkens, la heller de som vil unne seg et par Klipsch høyttalere til gode priser få gjøre det, det er ikke alle som har råd til og gå til forhandler og betale f.eks 23.900,- for et par FR-83, når de kan spare 5000+ av og kjøpe den av meg.

Men egentlig så var det vell dette jeg hadde forventet når annonsen ble lagt ut på avtorget også, slike reaksjoner er helt vanlig i forum. Uansett hva det gjelder, er det noen som "kremen" synes er rart/muffens/ugler i mosen, så ja, da går forumet bananas og de stortrives med og skrive dritt om den andre part - og tror de selv er så jævli mye smartere.
    (dette er ikke et angrep på noen spesielle, og gjelder heller ikke bare dette forumet, slik er det bare dessverre på alle forumer)...Og til alle som sender mail, men som ikke er ute etter og kjøpe, bare har masse spørsmål - hva er vitsen med og spørre da? Dere har jo ikke tengt og kjøpe noe uansett.[/QUOTE]

Som sagt bare hold på du. Men la oss si du får en kjempesuksess med dette, du selger la oss si 100 Rf 82 sett på ett år Dette er en omsettning på ca 849 000. Du blir da sansynligvis lignet som yrkesselger og du må betale en del offentlige avgifter osv. I Tillegg må du forholde deg til forbrukerkjøpsloven. Kjøpsloven som du sneiet innom dekker jo avtalefriheten mellom næringsdrivende, du sier du tilbyr 2 års garanti. Dette kunne du godt ha gjort mellom næringsdrivende men ikke mellom yrkesselger og forbruker.

Men hvis du har ambisjoner bør du jo virkelig satse på sideimport av Klipsch, jeg forstår ikke hvorfor andre ikke har gjort det. Og lets face it hvor mange har egentlig problemer med høytalere som ikke kommer av fraktskade ol, altså ting man finner ut av ved utpakking og bruk de første timene. Da burde jo dine 2 år fra produsent/distributør i utlandet fungere helt fint. Med dagens kurser burde det være gode penger å tjene på sideimport men man må være trofast mot sine kunder og opparbeide et godt rykte. Hvis du klarer å holde de prisene og shave av enda litt til kan du fint få et kjempevolum. Dette er ikke ulovlig lenger og potensialet er kjempebra.

Bare mine tanker, og som sagt ikke kritikk. Lykke til videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og et lite åpent spørsmål.

Er på jakt etter RF 7 i sort. Fint hvis du sener meg en PM hvis du kan skaffe fra andre land. Her er det jo støvsugd.

Lars.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Klipsch kan ikke bestemme hvem du, som forhandler, selger produktene dine til. Du har allerede kjøpt de av Klipsch, og da er de dine, ...

...Og til alle som sender mail, men som ikke er ute etter og kjøpe, bare har masse spørsmål - hva er vitsen med og spørre da? Dere har jo ikke tengt og kjøpe noe uansett.
    Er ikke ute etter å "ta deg", men uttalelser som ovenfor er ikke bra. Kunder som søker etter hva de vil ha av HT kan føle seg støtt av den siste. Hvis spørsmål er plagsomt, hvorfor søke kunder?
    Mens kunder som til å begynne med trodde du var seriøs med tanke på 2 års garanti, vil tenke seg om igjen etter å ha lest den første. Du er jo bare en privatperson som selger det du ikke vil ha...

Sorry, OT så det holder...

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Er ikke ute etter å "ta deg", men uttalelser som ovenfor er ikke bra. Kunder som søker etter hva de vil ha av HT kan føle seg støtt av den siste. Hvis spørsmål er plagsomt, hvorfor søke kunder?
    Mens kunder som til å begynne med trodde du var seriøs med tanke på 2 års garanti, vil tenke seg om igjen etter å ha lest den første. Du er jo bare en privatperson som selger det du ikke vil ha...
    Sorry, OT så det holder...
    Vell, for og si det slikt, de fleste kundene kommer ikke fra avforum/torget. Spørsmål er ikke plagsomt, svarer gjerne på spørsmål.
    Denne var ment til folk som sender PM som:
    Du er vell ikke forhandler. Hvem står for ganranti, du stå for 5års reklamasjon +++ slike spørsmål/kommentarer er ikke fra noen som vil kjøpe HT.
    HT'ene selges med 2års garanti. enkelt og grett.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, for og si det slikt, de fleste kundene kommer ikke fra avforum/torget. Spørsmål er ikke plagsomt, svarer gjerne på spørsmål.
    Denne var ment til folk som sender PM som:
    Du er vell ikke forhandler. Hvem står for ganranti, du stå for 5års reklamasjon +++ slike spørsmål/kommentarer er ikke fra noen som vil kjøpe HT.
    HT'ene selges med 2års garanti. enkelt og grett.
    Skjønner. I rest my case. Har selvfølgelig handlet inn Klipsch all over og anbefaler de lett. Men jeg fikk også så fine priser at det forsvarer lett 5 års reklamasjon. Case closed for min del.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    du sier du tilbyr 2 års garanti. Dette kunne du godt ha gjort mellom næringsdrivende men ikke mellom yrkesselger og forbruker.
    Det er jo ikke jeg personlig som tilbyr 2års garanti, men de leveres med 2års garanti fra de jeg bestiller fra. Jeg stiller meg tilgjengelig for de som handler hos meg til og kontakte meg dersom noe skulle oppstå, så skal jeg ta meg av resten, så blir enten produktet reparert eller erstattet dersom det ikke lar seg reparere.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Skjønner. I rest my case. Har selvfølgelig handlet inn Klipsch all over og anbefaler de lett. Men jeg fikk også så fine priser at det forsvarer lett 5 års reklamasjon. Case closed for min del.
    Skjønner, men det er ikke alle som er klarover at man kan prute litt på prisen, og det er heller ikke alle som har butikk tilgjengelig, slik at man bare kan stikke innom en butikk og prute/hente seg et par. og skal du bestille rett fra nett på butikker som selger disse, så er jo mine priser lavere. Som sakt tidligere, det er ikke her inne jeg selger produkter, men gjennom finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg har RB81.
    Disse står ca 20cm fra veggen.
    Da spiller de med skikkelig trøkk, og hos meg er det heller ikke "boomy".
    Hele frontveggen min er dempet med 50mm rockwool plater, og gjør nok sitt til at jeg kan ha dem så nært veggen.
    Ok, nå har jeg bare RB61, så du har vel litt mer bass en meg, samt det å begynne å lyddempe veggen ikke blir sett på som så populært

Har hatt mine litt lenger bak før, mens syns lydbildet ble bedre ved å flytte de lengre fram.

Jeg ser du har en Denon i avatarn din, kjører du på Pure Direct, eller er det stereo?
    Kan godt hende at jeg har noen innstillinger feil selv om jeg har sjekket endel i menyene osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men det er ikke alle som er klarover at man kan prute litt på prisen, og det er heller ikke alle som har butikk tilgjengelig, slik at man bare kan stikke innom en butikk og prute/hente seg et par. og skal du bestille rett fra nett på butikker som selger disse, så er jo mine priser lavere. Som sakt tidligere, det er ikke her inne jeg selger produkter, men gjennom finn.no

uavhengig av hvor du selger de er du ansvarlig for garanti reklamasjon
    håper du også er registrert som firma og betaler de avgifter du skal

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    uavhengig av hvor du selger de er du ansvarlig for garanti reklamasjon
    Her er visst noen som har vanskelig for og forstå.
    Jeg er ikke ansvarlig for garantien, som for øvrig er på bare 2år.
    Jeg opplyser dette til kjøper, men stiller meg disponibel til at jeg hjelper med og få ordnet saken om noe skulle oppstå.
    Sammenlign det jeg gjør med at du kjøper deg et par høyttalere fra utlander og så selger du de vidre på bruktmarkede - da er det jo ikke du som er ansvarlig for garanti / reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det nok ikke du som bestemmer, men omfanget av det du gjør. Så fort omsetning er oversteget 50 000.- er det plutselig litt andre regler som spiller inn uavhengig av hva du selv vil kalle dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplyser dette til kjøper, men stiller meg disponibel til at jeg hjelper med og få ordnet saken om noe skulle oppstå.
    Sammenlign det jeg gjør med at du kjøper deg et par høyttalere fra utlander og så selger du de vidre på bruktmarkede - da er det jo ikke du som er ansvarlig for garanti / reklamasjon.

ja,men da er jo poenget mitt om useriøs selger herved bevist
    da kan man jo like så godt kjøpe disse høytalerne direkte fra det landet du kjøper fra og spare seg ett unødvendig ledd(deg) dette blir jo da billigere og med samme garanti

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thion
    Det er det nok ikke du som bestemmer, men omfanget av det du gjør. Så fort omsetning er oversteget 50 000.- er det plutselig litt andre regler som spiller inn uavhengig av hva du selv vil kalle dette.
    Er fullt klarover dette, men slik jeg selger de nå er det framdeles ikke jeg som står ansvarlig for garantien. De selges med 2års garanti fra de jeg bestiller av, og garantisaker vil gå gjennom de, men stiller meg disponibel slik at kjøpere kan kontakte meg, så skal jeg ta meg av resten.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er useriøs når du selger f.eks en brukt høyttaler?
    Vell, kall det hva du vil, useriøs, svindel osv osv... De er helt opp til deg om du betaler flere tusen mere for 3år ekstra garanti, noen vil gjerne spare de lappene og "bare" sitte igjen med 2års garanti.

Skjønner ikke hvordan du kan kalle det useriøst. Og vidreformidle et godt tilbud er jo ikke useriøst. For alt du vet, så er det ikke sikkert jeg tjener noe på de? ...

Men dine kommentarer og reaksjoner på en slik annonse viser jo mere om hvordan person du er ... du er vell også imot alt nytt som oppstår i lokal samfunnet ditt, at noen vil prøve på noe og klare seg selv - fordi du selv ikke klarer det!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette kan du jo ikke seriøst mene , da du påstår å selge nye produkter og ikke brukte, tipper du er rundt 18-22 år gammel jeg og ikke veldig reflektert

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan man jo like så godt kjøpe disse høytalerne direkte fra det landet du kjøper fra og spare seg ett unødvendig ledd(deg) dette blir jo da billigere og med samme garanti
    Er ikke alle som er erfaren på det vet du gutten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er useriøs når du selger f.eks en brukt høyttaler?
    Vell, kall det hva du vil, useriøs, svindel osv osv... De er helt opp til deg om du betaler flere tusen mere for 3år ekstra garanti, noen vil gjerne spare de lappene og "bare" sitte igjen med 2års garanti.

Skjønner ikke hvordan du kan kalle det useriøst. Og vidreformidle et godt tilbud er jo ikke useriøst. For alt du vet, så er det ikke sikkert jeg tjener noe på de? ...

Men dine kommentarer og reaksjoner på en slik annonse viser jo mere om hvordan person du er ... du er vell også imot alt nytt som oppstår i lokal samfunnet ditt, at noen vil prøve på noe og klare seg selv - fordi du selv ikke klarer det!

skulle nok fint klart å importere ett par høytalere hvis jeg ønsket det, du selger jo uten gyldig garanti i norge, hvis det skulle skje noe må man vente på at det skal løses via ett annet land

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette kan du jo ikke seriøst mene , da du påstår å selge nye produkter og ikke brukte
    Ja, jeg selger nye produkter med de garantiene som følger med fra de jeg bestiller fra. Har ikke sakt noe annet, bare gir deg som tydligvis har litt vanskelig for og forstå et lett eksempel.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle nok fint klart å importere ett par høytalere hvis jeg ønsket det, du selger jo uten gyldig garanti i norge, hvis det skulle skje noe må man vente på at det skal løses via ett annet land
    Du ja, ikke alle.. Og det er vell nettopp derfor de koster mye mindre enn i Norge?

Side 237 av 1033 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •