Klipsch klubben - Side 236

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 236 av 1034 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 736 ... SisteSiste
Viser resultater 4,701 til 4,720 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som har RB/51/61/81 som fronthøyttalere, hva er deres erfaringer med hensyn til plassering og vinkling?

Jeg har etter endel prøving, funnet ut jeg syns de er best når de er vinkel rett fram og ikke inn mot sweetspot.

Jeg lurer på om det har noe å si hvor langt de skal stå ifra vegg, mtp at bassporten er framme?

Problemet er at jeg opplever vel lite bass, tatt i betrakning over at det kun er et lite element i hver høyttaler.
    Dette er spesielt i musikk, på film syns jeg de leverer bra med bass, fortsatt mtp størrelsen til høyttalerne.
    Reciveren er en Denon 2805, som jeg kjører bi-wire på til høyttalerne, så jeg regner med at den ikke er for svak..
    Rommeter på 3.2 x 3.5 meter, og høyttalerne står ca 40cm ifra veggen.

Kan nevne at jeg i en periode sendte signalet ut ifra pc til PHONO istedenfor CD, å da gikk bassen mye dypere, å generelt mye mer bass.
    Jeg har sjekket at høyttalerne står i "LARGE"

Så deres erfaringer å hjelp mottas med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du trenger ikke egen utgang som preout da du kan bruke tape eller lign
    Du må vel ha preout hvis du skal justere lyden til effekttrinn når det justeres på receiver/prosessor?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Får vell oppsumere enkelt her:

Hvordan Klipsch vil selge sine høyttalere betyr vell heller lite,
    det jeg gjør er helt lovlig. Ingen lover som sier at jeg ikke kan importere høyttalere og selge de vidre. Jeg er ikke en importør som i butikk/forhandler som selger høyttalerne vidre med 5års reklamasjon, og må derfor ikke stå ansvarlig for 5års reklamasjon som en her inne sier, det er helt feil. Jeg bare vidreselger et nytt produkt.

(f.eks; jeg kjøper et par høyttalere, får de hjem og finner ut at jeg ikke vil ha de, så selger jeg de vidre,
    dette er helt lovlig)

Jeg opplyser til alle som tar kontakt at høyttalerne selges med 2års garanti,
    de er importert fra innen EU, og selges med 2års garanti etter EU's lover!
    Dette er da "tapet" du må tåle for og spare tusner - og for de som ikke har råd til høyttalerne i butikk, er det værdt det!
    (om noe skulle oppstå tar kjøper kontakt med meg, og jeg fikser resten, enten blir høyttaler reparert, eller ny tilsendt kjøper!)

Dette vil ikke en som f.eks kjøper høyttalere fra utlandet og bruker de, for så og vidre selge de som brukt i Norge gjøre.

Og ang. prisene så er alle prisene lavere en hva norske forhandlere reklamerer med. Og det står heller ikke i annonsen at pruting ikke er lovlig. Og ved kjøpt av "pakker" vil det også bli gitt avsalg av opplyst pris.

Istede for og sitte og "snakke dritt" om meg her, så går det veldig fint ann og sende en mail og spørre om det som lures på. Det er kun opplyst med navn og mail i finn.no's annonse fordi jeg ikke vil bli oppringt av flere foldige kjøpere. Tlf vil bli gitt ut i mail til kjøpere som viser seg og være seriøse.

Om det er noen som lurer på noe, hva som helst, så oppfordrer jeg dere til og ta kontakt gjennom PM eller 'kontakt selger' i annonsen, så får dere svar på alt.

alt dette garanterer dusinvis av useriøse bilselgere også, poenget mitt er at når du ikke engang kan ha ett tlfnr i annonsen så er det ugler i mosen,
    den eu importøren du får kjøpt av vil få påpakning av klipsch da de er nøye med hvordan sine produkter selges, du er jo heller ikke førstemann som har gjort det slik, det er du vel klar over?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nødvendig
    Til dere som har RB/51/61/81 som fronthøyttalere, hva er deres erfaringer med hensyn til plassering og vinkling?

Jeg har etter endel prøving, funnet ut jeg syns de er best når de er vinkel rett fram og ikke inn mot sweetspot.

Jeg lurer på om det har noe å si hvor langt de skal stå ifra vegg, mtp at bassporten er framme?

Problemet er at jeg opplever vel lite bass, tatt i betrakning over at det kun er et lite element i hver høyttaler.
    Dette er spesielt i musikk, på film syns jeg de leverer bra med bass, fortsatt mtp størrelsen til høyttalerne.
    Reciveren er en Denon 2805, som jeg kjører bi-wire på til høyttalerne, så jeg regner med at den ikke er for svak..
    Rommeter på 3.2 x 3.5 meter, og høyttalerne står ca 40cm ifra veggen.

Kan nevne at jeg i en periode sendte signalet ut ifra pc til PHONO istedenfor CD, å da gikk bassen mye dypere, å generelt mye mer bass.
    Jeg har sjekket at høyttalerne står i "LARGE"

Så deres erfaringer å hjelp mottas med takk
    Jeg har RB81.
    Disse står ca 20cm fra veggen.
    Da spiller de med skikkelig trøkk, og hos meg er det heller ikke "boomy".
    Hele frontveggen min er dempet med 50mm rockwool plater, og gjør nok sitt til at jeg kan ha dem så nært veggen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Du må vel ha preout hvis du skal justere lyden til effekttrinn når det justeres på receiver/prosessor?
    MÅ vel ikke ha prosessor-inngang, men det er en fordel da jeg ikke trenger å tenke på volum, tror jeg? Preout fra receiver til f.eks prosessorinngang gjør at kalibrering av lyd utføres, og jeg slipper og tenke på volum på evt. rørforsterkeren. Eller hva?
    Tenkte på Copland 405 eller noe, men den er utgått og erstattes i løpet av året av noe annet iflg. selger.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    alt dette garanterer dusinvis av useriøse bilselgere også, poenget mitt er at når du ikke engang kan ha ett tlfnr i annonsen så er det ugler i mosen,
    den eu importøren du får kjøpt av vil få påpakning av klipsch da de er nøye med hvordan sine produkter selges, du er jo heller ikke førstemann som har gjort det slik, det er du vel klar over?
    Gi han the benefit of the doubt da.
    Du kan da ikke fastslå om det er en seriøs selger eller ikke fordi han ikke har lagt ut tlf-nummeret ....

Hei så lenge du holder deg under prisen vanlige forhandlere har her i norge så synes jeg det du gjør må være veldig positivt for de som er ute etter klipsch
    word!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig å si at man ikke ønsker å dele ut sitt telefonnr., når man har telefonnr i signaturen? :razz:

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Merkelig å si at man ikke ønsker å dele ut sitt telefonnr., når man har telefonnr i signaturen?
    Ja jeg så det

EDIT:
    Han sier at han deler ut telefon når det viser seg å være seriøs kjøper.

greit nok det han bomma litt når det står i nick da, hehe

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=( trenger ny forsterker

trist men min hk avr 220 som passet meget bra til mine rf 82 døde i natt .

da må jeg har nye forsterker , tenkte og opgradere til hk avr 330 , men så så jeg att hifiklubben har tilbud på denon forsterkere ? noen som har testet denon og Klipsch ? blir det for lyst =? vett yamaha passer bra men har lyst og prøve noe nytt ,

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbud og tilbud...
    Denon har meldt fra om feil i softwaren, og de selger da forsterkerne med redusert pris. Riktignok ser det ut som det er en grei fiks på dette da det skal være å bare oppgradere softwaren.
    Sjekk ut servicemeldingen på HIFIklubben sine sider. Gjelder kun xx10 modeller etter hva jeg vet.

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med hif k var vist lang levringstid på denon for tiden , så dette utgår , må ha lyd til helgen =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke pliktig til og informere om noe, det jeg gjør er det samme som dette, jeg bestiller meg et par høyttalere (eller annen vare) fra utlander, og finner så ut at jeg ikke vil ha de, så selger jeg de igjen til noen i Norge. Så er det opp til kjøper og da spørre om hvor den er kjøp, kvittering og garanti ++ .. Det er ikke jeg som selger pliktig til og opplyse om, men jeg forteller uansett kjøper om det med garantien og slik, jeg er ikke ute etter og lure noen, men gir jo en god deal til de som er ute etter, i dette tilfellet, Klipsch høyttalere til gode priser. Og så stiller jeg meg også tilgjengelig for kjøpere dersom det skulle oppstå problemer.

Har solgt en del varer jeg har importert, og bestandi stillt opp helt og fullt for kjøper. Hadde f.eks et eksempel hvor en KRP-600M fra usa kom til kjøper transport skadet, kjøper ringte meg og sa det, så gjorde han ikke mere en og vente på og få den tilbake. Selv ringte jeg og fikk den fraktet til verksted, hvor den ble reparert og returnert til kjøper. Uten noen større problemer for kjøper, uten om en litt lengere vente tid. Og slikt kan oppstå, og da står jeg for og få ordnet alt, kjøper trenger ikke gjøre noe annet en og kontakte meg. Men slikt som den ekstra vente tiden er det som kan hende, i butikk hadde du fått ny der og da, det er det man "gir slipp" på når man slår til på slike kupp, men du blir ikke lurt og du får garantert produktet du har betalt for, i ny, strøken og fungerende stand.
    (krp-600m'en ble solgt langt under utsalgs pris i norge) ..

Så igjen, jeg er ikke ute etter og lure noen. Men tilbyr produkter til gode priser til kjøpere som ser seg "villig" til og gi opp 5års reklamasjon - mot kun 2år.
    Jeg tror du fort kommer inn under forbrukerkjøpsloven da du fremtrer som professjonell under varesortimentet du tilbyr. Her kommer også markedsføringsloven inn i bildet. Men egentlig samme det bare gjør som du vill og ta støyten hvis den evnt kommer.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    snakket med hif k var vist lang levringstid på denon for tiden , så dette utgår , må ha lyd til helgen =)
    Hva med en Marantz?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Hva med en Marantz?
    +1

O

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Marantz?
    +1

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    MÅ vel ikke ha prosessor-inngang, men det er en fordel da jeg ikke trenger å tenke på volum, tror jeg? Preout fra receiver til f.eks prosessorinngang gjør at kalibrering av lyd utføres, og jeg slipper og tenke på volum på evt. rørforsterkeren. Eller hva?
    Tenkte på Copland 405 eller noe, men den er utgått og erstattes i løpet av året av noe annet iflg. selger.
    jeg har justert med volum kl12 på copland så må huske på at den står der når jeg går fra musikk til film...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    Godt der er fler som er enige

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Merkelig å si at man ikke ønsker å dele ut sitt telefonnr., når man har telefonnr i signaturen? :razz:
    Har ikke sakt at jeg ikke vil dele ut tlf'nr ... Men for og unngå 100 tlf'er om dag fra folk som ser på finn.no,
    får de som er interesserte sende mail, så vil tlfnr bli utdelt seriøse kjøpere. At det kun er opplyst med navn og mail gjelder finn.no annonsen.

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Klipsch kan ikke bestemme hvem du, som forhandler, selger produktene dine til. Du har allerede kjøpt de av Klipsch, og da er de dine, men de kan komme med rettningslinjer på hvordan de vil ha salget til og fåregå, f.eks ikke netthandele eller lignende. Og bryter du de rettningslinjene så kan Klipsch bare ganske enklet bestemme seg for om de vil slutte og selge produktene til deg eller ikke, men dette igjen er jo et tap for Klipsch. Dette er bare tull og usaklig og en ganske vanlig kommentar fra folk som enten driver butikk selv og er livredd for og "miste" sine kunder, eller folk som ikke kan få til noe selv og hater og se andre prøve. Og hva har det med saken at jeg ikke er den første som gjør dette?

Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg tror du fort kommer inn under forbrukerkjøpsloven da du fremtrer som professjonell under varesortimentet du tilbyr. Her kommer også markedsføringsloven inn i bildet. Men egentlig samme det bare gjør som du vill og ta støyten hvis den evnt kommer.
    Som tidligere forklart, jeg kan være en privat person som har kjøpt alt dette til meg selv, så funnet ut at jeg ikke skal ha det, for så og selge det vidre.
    Er ingen lover eller regler som kan hindre meg i og gjøre det, og det jeg gjør er lovlig! Ikke vær så trangsynt folkens, la heller de som vil unne seg et par Klipsch høyttalere til gode priser få gjøre det, det er ikke alle som har råd til og gå til forhandler og betale f.eks 23.900,- for et par FR-83, når de kan spare 5000+ av og kjøpe den av meg.

Men egentlig så var det vell dette jeg hadde forventet når annonsen ble lagt ut på avtorget også, slike reaksjoner er helt vanlig i forum. Uansett hva det gjelder, er det noen som "kremen" synes er rart/muffens/ugler i mosen, så ja, da går forumet bananas og de stortrives med og skrive dritt om den andre part - og tror de selv er så jævli mye smartere.
    (dette er ikke et angrep på noen spesielle, og gjelder heller ikke bare dette forumet, slik er det bare dessverre på alle forumer)...Og til alle som sender mail, men som ikke er ute etter og kjøpe, bare har masse spørsmål - hva er vitsen med og spørre da? Dere har jo ikke tengt og kjøpe noe uansett.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, det var vell egentlig snakk om at tlf nr ikke var ute i annonsen på finn.no, dette er fordi (forklart tidligere) ... Er jo en del flere som er innom annonsen der enn her.

Klipsch kan ikke bestemme hvem du, som forhandler, selger produktene dine til. Du har allerede kjøpt de av Klipsch, og da er de dine, men de kan komme med rettningslinjer på hvordan de vil ha salget til og fåregå, f.eks ikke netthandele eller lignende. Og bryter du de rettningslinjene så kan Klipsch bare ganske enklet bestemme seg for om de vil slutte og selge produktene til deg eller ikke, men dette igjen er jo et tap for Klipsch. Dette er bare tull og usaklig og en ganske vanlig kommentar fra folk som enten driver butikk selv og er livredd for og "miste" sine kunder, eller folk som ikke kan få til noe selv og hater og se andre prøve. Og hva har det med saken at jeg ikke er den første som gjør dette?

Som tidligere forklart, jeg kan være en privat person som har kjøpt alt dette til meg selv, så funnet ut at jeg ikke skal ha det, for så og selge det vidre.
    Er ingen lover eller regler som kan hindre meg i og gjøre det, og det jeg gjør er lovlig! Ikke vær så trangsynt folkens, la heller de som vil unne seg et par Klipsch høyttalere til gode priser få gjøre det, det er ikke alle som har råd til og gå til forhandler og betale f.eks 23.900,- for et par FR-83, når de kan spare 5000+ av og kjøpe den av meg.

Men egentlig så var det vell dette jeg hadde forventet når annonsen ble lagt ut på avtorget også, slike reaksjoner er helt vanlig i forum. Uansett hva det gjelder, er det noen som "kremen" synes er rart/muffens/ugler i mosen, så ja, da går forumet bananas og de stortrives med og skrive dritt om den andre part - og tror de selv er så jævli mye smartere.
    (dette er ikke et angrep på noen spesielle, og gjelder heller ikke bare dette forumet, slik er det bare dessverre på alle forumer)...Og til alle som sender mail, men som ikke er ute etter og kjøpe, bare har masse spørsmål - hva er vitsen med og spørre da? Dere har jo ikke tengt og kjøpe noe uansett.
    Altså, for å være litt objektiv her. Det virker jo muffens, men så lenge jeg hadde fått en kontrakt, hvor det står dette med garanti, hadde det vært det samme for min del. Kastet meg på slikt før. Men så lenge du står for ditt og det du gjør, ikke bry degfor mye om drittslenging osv. Syns det er godt du gir oss blakke studenter en mulighet.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, for å være litt objektiv her. Det virker jo muffens, men så lenge jeg hadde fått en kontrakt, hvor det står dette med garanti, hadde det vært det samme for min del. Kastet meg på slikt før. Men så lenge du står for ditt og det du gjør, ikke bry degfor mye om drittslenging osv. Syns det er godt du gir oss blakke studenter en mulighet.
    Hadde jeg sett en slik annonse så ville ikke jeg trodd det var noen muffens med den, og ville heller ikke automatisk trodd at denne selgeren var en svindler... Jeg hadde skjønt hva det dreide seg om.
    Og det kan jo ikke benektes, opplyste priser er jo lavere en opplyst pris i butikk i Norge, joda, du nok prute litt der hos noen av selgerne, men hvem sier du ikke kan prute hos meg?...

Side 236 av 1034 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •