Klipsch klubben - Side 235

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 235 av 1034 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 735 ... SisteSiste
Viser resultater 4,681 til 4,700 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Spilte litt musikk i går, ganske høyt, på mine KL-650THX. Må si de begynner å imponere nå, etter ca 50-60 timer effektiv spilletid. Men det er som om ikke dynamikken slipper helt ut, på en måte. De holder litt igjen på høyt volum. Ikke egentlig anstrengt, det høres bare ut som om de vil mer enn de får til. Om dette er innspilling eller forsterker eller rett og slett mekanisk dynamisk kompresjon vet jeg ikke. De er spilt mye på referansenivå eller rett under, så de har fått kjørt seg godt. Jeg mistenker at de vil ha mer effekt enn de får (Denon AVR-4308). Men spilte i stereo og med subbene (delt på 80Hz), så det burde jo være greit med strøm tilgjengelig.

Forøvrig spilte jeg i over en time før jeg innså at subbene ikke stod på. Det tyder på to ting: De klarer seg bra alene, og subbene mine er bra integrert. Ble ikek særlig annerledes med subbene innkoblet, det ble litt mer vibrasjon i sofaen og man merket at det gikk dypere, men ble ikke ANNERLEDES.
    Interessant valg av høyttaler. :-) Går ut fra at de er til en dedikert hjemmekino. Hvordan spiller de i forhold til RF-serien?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Baya: Har ikke sammenliknet med RF-serien. Hadde Dali Euphonia MS4 og CS-4 før. De er mer dynamiske enn Daliene, men mindre bass, naturlig nok. Mye mer detaljerte også, men samtidig mer krevende til forsterker.
    Ja, det er dedikert hjemmekino, men fikk det for meg å spille litt musikk der i går.

FredrikC: Nei, har ikke bestilt ennå. Må jo ha tre eller fem av dem, så det koster litt...

Og så kom det en liten bommert med noen dekk, så hvis noen trenger Toyo R888 i 195/50-15 dimensjon til en billig penge, så er det bare å handle....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Spilte litt musikk i går, ganske høyt, på mine KL-650THX. Må si de begynner å imponere nå, etter ca 50-60 timer effektiv spilletid. Men det er som om ikke dynamikken slipper helt ut, på en måte. De holder litt igjen på høyt volum. Ikke egentlig anstrengt, det høres bare ut som om de vil mer enn de får til. Om dette er innspilling eller forsterker eller rett og slett mekanisk dynamisk kompresjon vet jeg ikke. De er spilt mye på referansenivå eller rett under, så de har fått kjørt seg godt. Jeg mistenker at de vil ha mer effekt enn de får (Denon AVR-4308). Men spilte i stereo og med subbene (delt på 80Hz), så det burde jo være greit med strøm tilgjengelig.

Forøvrig spilte jeg i over en time før jeg innså at subbene ikke stod på. Det tyder på to ting: De klarer seg bra alene, og subbene mine er bra integrert. Ble ikek særlig annerledes med subbene innkoblet, det ble litt mer vibrasjon i sofaen og man merket at det gikk dypere, men ble ikke ANNERLEDES.
    Problemet ligger garantert i for lite effekt. Er ikke noen reciever som jeg vet om under 20 tusen som klarer å dra høytalere skikkelig i stereo. Begynner man å guffe skikkelig på kneler som regel recieverene ganske fort. Holder selv på å oppgradere til en større effektforsterker enn jeg har nå til frontrekka, da jeg føler det er enda mer å hente der. Og i min frontrekke står det kun 6.5 tommere
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Problemet ligger garantert i for lite effekt. Er ikke noen reciever som jeg vet om under 20 tusen som klarer å dra høytalere skikkelig i stereo. Begynner man å guffe skikkelig på kneler som regel recieverene ganske fort. Holder selv på å oppgradere til en større effektforsterker enn jeg har nå til frontrekka, da jeg føler det er enda mer å hente der. Og i min frontrekke står det kun 6.5 tommere
    Det er 2x 6,5" i hver av frontene mine også. Hadde samme i Daliene, men Dali gjør mye for å få enkle høyttalere å drive, selv om de er mye mindre følsomme. Treger litt på at jeg solgte NAD M25 nå, kjenner jeg...

Men en stabel Emotiva eller noe PA burde gjøre susen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok også at hornet trenger flere innspillingstimer før høyttaleren åpner seg. Hornet spiller innestengt og metallisk under innspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke på noen måte verken metallisk eller innestengt. Det spiller uanstrengt og fint, men som sagt virker det som om det er dynamisk kompresjon eller en limiter i systemet. Tipper det er forsterkeren som går tom, rett og slett. Skal se om jeg får lånt meg en stor forsterker for å se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det nok mer effekt du trenger. For lite effekt har aldri vært et problem i mitt oppsett, så det du beskriver har jeg nok ikke opplevd selv. :-) Har aldri fått forsterkeren mer enn lunka.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Med Daliene ble forsterkeren lunka, litt over kroppstemperatur etter en god konsert. Med klipsch er forsterkeren varm, men ikke brennvarm. Men definitivt mer hardkjør med Klipsch enn med Dali.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atledreier, har du aktivtert DRC(dynamic range compression) på receiveren? Kan jo være det som gjør at du føler at det mangler noe i dynamikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har selvfølgelig deaktivert alt slikt. Dette vil uansett virke likt uansett volum. Mitt problem er at det er grei dynamikk opp til temmelig høyt volum, så blir det komprimert på veldig høyt nivå (nær referanse).

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel egentlig bare være 2 ting da. For dårlige høytalere ( bare kødder ) eller for liten forsterker ( høyest sannsynlig )

Ville lånt meg en skikkelig effektforsterker å testet om det hjalp var jeg deg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et par RF62 et par uker nå.
    Er det store sjanser for at diskanten blir fortere noe rundere i toppen om jeg spiller en del Trompetmusikk ala Finn Eriksen? Ville tro diskanten får kjørt seg litt med sånn musikk med bra volum.

PS: Er uansett veldig fornøyd med de:smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med bassen etterhvert? Blir det mer punch etterhvert eller er det bare diskanten som blir roligere/rundere. For ht'ene synes jeg spiller veldig høyt, men bassen derimot er ikke helt der den skal og blir fort veldig kjedelig uten subben.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Ang. Klipsch annonse på finn.no og avtorget

Får vell oppsumere enkelt her:

Hvordan Klipsch vil selge sine høyttalere betyr vell heller lite,
    det jeg gjør er helt lovlig. Ingen lover som sier at jeg ikke kan importere høyttalere og selge de vidre. Jeg er ikke en importør som i butikk/forhandler som selger høyttalerne vidre med 5års reklamasjon, og må derfor ikke stå ansvarlig for 5års reklamasjon som en her inne sier, det er helt feil. Jeg bare vidreselger et nytt produkt.

(f.eks; jeg kjøper et par høyttalere, får de hjem og finner ut at jeg ikke vil ha de, så selger jeg de vidre,
    dette er helt lovlig)

Jeg opplyser til alle som tar kontakt at høyttalerne selges med 2års garanti,
    de er importert fra innen EU, og selges med 2års garanti etter EU's lover!
    Dette er da "tapet" du må tåle for og spare tusner - og for de som ikke har råd til høyttalerne i butikk, er det værdt det!
    (om noe skulle oppstå tar kjøper kontakt med meg, og jeg fikser resten, enten blir høyttaler reparert, eller ny tilsendt kjøper!)

Dette vil ikke en som f.eks kjøper høyttalere fra utlandet og bruker de, for så og vidre selge de som brukt i Norge gjøre.

Og ang. prisene så er alle prisene lavere en hva norske forhandlere reklamerer med. Og det står heller ikke i annonsen at pruting ikke er lovlig. Og ved kjøpt av "pakker" vil det også bli gitt avsalg av opplyst pris.

Istede for og sitte og "snakke dritt" om meg her, så går det veldig fint ann og sende en mail og spørre om det som lures på. Det er kun opplyst med navn og mail i finn.no's annonse fordi jeg ikke vil bli oppringt av flere foldige kjøpere. Tlf vil bli gitt ut i mail til kjøpere som viser seg og være seriøse.

Om det er noen som lurer på noe, hva som helst, så oppfordrer jeg dere til og ta kontakt gjennom PM eller 'kontakt selger' i annonsen, så får dere svar på alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hvordan er det med bassen etterhvert? Blir det mer punch etterhvert eller er det bare diskanten som blir roligere/rundere. For ht'ene synes jeg spiller veldig høyt, men bassen derimot er ikke helt der den skal og blir fort veldig kjedelig uten subben.
    Opplever ikke bassen som kjedelig i stua mi. Kjører uten sub på musikk og har bare en Onkyo 607 som driver de. Men må nok si at jeg ikke er så godt vant med høytalere fra før, så det skal nok ikke så mye til at jeg synes det er mye bedre enn før. Men det vi opplevde i helga da vi spile Linkin Park fra spotify manglet noe trykk helt til jeg kjørte onkyo`n over til DIRECT. Det gjorde susen, og ga vesentlig mer trykk ut på høyttalerne

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86

Hvordan Klipsch vil selge sine høyttalere betyr vell heller lite,
    det jeg gjør er helt lovlig. Ingen lover som sier at jeg ikke kan importere høyttalere og selge de vidre. Jeg er ikke en importør som i butikk/forhandler som selger høyttalerne vidre med 5års reklamasjon, og må derfor ikke stå ansvarlig for 5års reklamasjon som en her inne sier, det er helt feil. Jeg bare vidreselger et nytt produkt.

(f.eks; jeg kjøper et par høyttalere, får de hjem og finner ut at jeg ikke vil ha de, så selger jeg de vidre,
    dette er helt lovlig)

Dette er da "tapet" du må tåle for og spare tusner - og for de som ikke har råd til høyttalerne i butikk, er det værdt det!
    (om noe skulle oppstå tar kjøper kontakt med meg, og jeg fikser resten, enten blir høyttaler reparert, eller ny tilsendt kjøper!)

Dette vil ikke en som f.eks kjøper høyttalere fra utlandet og bruker de, for så og vidre selge de som brukt i Norge gjøre.

Og ang. prisene så er alle prisene lavere en hva norske forhandlere reklamerer med. Og det står heller ikke i annonsen at pruting ikke er lovlig. Og ved kjøpt av "pakker" vil det også bli gitt avsalg av opplyst pris.

Istede for og sitte og "snakke dritt" om meg her, så går det veldig fint ann og sende en mail og spørre om det som lures på. Det er kun opplyst med navn og mail i finn.no's annonse fordi jeg ikke vil bli oppringt av flere foldige kjøpere. Tlf vil bli gitt ut i mail til kjøpere som viser seg og være seriøse.

Om det er noen som lurer på noe, hva som helst, så oppfordrer jeg dere til og ta kontakt gjennom PM eller 'kontakt selger' i annonsen, så får dere svar på alt.
    Hei så lenge du holder deg under prisen vanlige forhandlere har her i norge så synes jeg det du gjør må være veldig positivt for de som er ute etter klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beean
    Opplever ikke bassen som kjedelig i stua mi. Kjører uten sub på musikk og har bare en Onkyo 607 som driver de. Men må nok si at jeg ikke er så godt vant med høytalere fra før, så det skal nok ikke så mye til at jeg synes det er mye bedre enn før. Men det vi opplevde i helga da vi spile Linkin Park fra spotify manglet noe trykk helt til jeg kjørte onkyo`n over til DIRECT. Det gjorde susen, og ga vesentlig mer trykk ut på høyttalerne
    Merker jeg også får mye mer bass i pure direct også, men da blir diskanten veldig lys synes jeg og nesten uten mellomtone. Setter jeg den i stream direct hører jeg egentlig ikke noen vesentlig forskjell fra vanlig stereo og i tillegg i begge "direct modusene" så spiller nesten ikke subben.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Så lenge det er lovlig er det ikke noe å si på. Det jeg lurer på er om du er pliktig til å forhåndsinformere i annonser om de regler som du lister opp ovenfor. De avviker fra folk normale oppfatning av norske regler. Hva med å bruke små skrift?

Skyter ellers inn at vi må selvfølgelig holde oss til tema, men hvilken rørforsterker passer til mine RF63? Gjerne effekt, men finnes det integrert med inngang som kan brukes til prossessor ala receiver for kinobruk så...
    Hvis dette er tilrådelig da.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Så lenge det er lovlig er det ikke noe å si på. Det jeg lurer på er om du er pliktig til å forhåndsinformere i annonser om de regler som du lister opp ovenfor. De avviker fra folk normale oppfatning av norske regler. Hva med å bruke små skrift?
    Jeg er ikke pliktig til og informere om noe, det jeg gjør er det samme som dette, jeg bestiller meg et par høyttalere (eller annen vare) fra utlander, og finner så ut at jeg ikke vil ha de, så selger jeg de igjen til noen i Norge. Så er det opp til kjøper og da spørre om hvor den er kjøp, kvittering og garanti ++ .. Det er ikke jeg som selger pliktig til og opplyse om, men jeg forteller uansett kjøper om det med garantien og slik, jeg er ikke ute etter og lure noen, men gir jo en god deal til de som er ute etter, i dette tilfellet, Klipsch høyttalere til gode priser. Og så stiller jeg meg også tilgjengelig for kjøpere dersom det skulle oppstå problemer.

Har solgt en del varer jeg har importert, og bestandi stillt opp helt og fullt for kjøper. Hadde f.eks et eksempel hvor en KRP-600M fra usa kom til kjøper transport skadet, kjøper ringte meg og sa det, så gjorde han ikke mere en og vente på og få den tilbake. Selv ringte jeg og fikk den fraktet til verksted, hvor den ble reparert og returnert til kjøper. Uten noen større problemer for kjøper, uten om en litt lengere vente tid. Og slikt kan oppstå, og da står jeg for og få ordnet alt, kjøper trenger ikke gjøre noe annet en og kontakte meg. Men slikt som den ekstra vente tiden er det som kan hende, i butikk hadde du fått ny der og da, det er det man "gir slipp" på når man slår til på slike kupp, men du blir ikke lurt og du får garantert produktet du har betalt for, i ny, strøken og fungerende stand.
    (krp-600m'en ble solgt langt under utsalgs pris i norge) ..

Så igjen, jeg er ikke ute etter og lure noen. Men tilbyr produkter til gode priser til kjøpere som ser seg "villig" til og gi opp 5års reklamasjon - mot kun 2år.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer

Skyter ellers inn at vi må selvfølgelig holde oss til tema, men hvilken rørforsterker passer til mine RF63? Gjerne effekt, men finnes det integrert med inngang som kan brukes til prossessor ala receiver for kinobruk så...
    Hvis dette er tilrådelig da.
    Masse forskjellige typer/merker der ute,har selv Cayin og Copland på klipsch.Du trenger ikke egen utgang som preout da du kan bruke tape eller lign

Side 235 av 1034 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •