Klipsch klubben - Side 234

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 234 av 1034 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 734 ... SisteSiste
Viser resultater 4,661 til 4,680 av 20677
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har testet rs42 mot rs52? er 52 verdt prisdifferansen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Noen som har testet rs42 mot rs52? er 52 verdt prisdifferansen?

har rs42 nå og har hatt rs52 og sier JA

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er det ikke sånne kjøp som dette BSU kontoen er til for ?

Nei, Jeg vet ikke helt, får jo RF82, RW10 og RC62 for samme prisen som RF63. Og snakker vi best mulig lyd for pengene så kanskje det er alternativet. Da får man et veldig greit oppsett for under 20.000.- sikkert mulig og prute litt på disse prisene også. Eller ha såpass mye is i magen å bare sitte å vente å følgemed på brukten. MEN synes ikke at det er så mye Klipsch på bruktmarkedet at det gjør noe. Men vi får se litt ann. Har akk. kjøpt med HDMI kabler fra Monster av god kvalitet så der røyk jeg på en god sum med penger. Men sånn er det

Men har et "dumt" spørsmål til. Hvorfor så stor forskjell på RW8 og RW10D ? Er det grunnet annen type forsterker og/eller et mye bedre element?
    akkurat det kan ikke jeg svare på da jeg ikke kjenner rw8,men vil anta at rw8 leverer en del mindre trykk enn rw10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RS-62 kommet i hus! Skal bli deilig med en liten smak av kinofølelse, selv om jeg fortsatt mangler sub og senter.

Har ennå ikke fått koblet dem opp, men blir vel ikke lenge til før det skjer:-D

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    akkurat det kan ikke jeg svare på da jeg ikke kjenner rw8,men vil anta at rw8 leverer en del mindre trykk enn rw10
    Ja, leverer nok en del mindre trøkk. Men hvis man sa går for 2stk RW8 isteden for 1stk RW10D eller RW12D. Bare leker litt med tanken her.

Vurderer som sagt og bytte ut litt etter litt, så kanskje bare skal se hva som dukker opp på brukten fram til sommeren og da ev. komplitere med det jeg ikke fått tak i.

Skal ta å legge ut mine 2 Dali concept 6 pakker på Finn idag og se om det er noen interesse for dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Vet noen om noen butikker i Stavanger/Sandnes som lar folk låne effektforsterkere? Kunne spesielt tenke meg å prøve rør, men alt som er bedre enn 3900 er også interessant.

Nå som jeg allerede er i gang … Hadde tenkt å dempe 1. refleksjonen bak lytteposisjon med en 120x60, 15cm tykk ( 3 eller 5 cm Rockwool akustikkplate, 8-10cm Ultimat/mineralull og så noe luft), blir den kanskje for tykk for det bruket?
    Slik det er nå er ihvertfall diskanten noe skarp til tider (RF-63 uinnspilt i ubehandlet rom), satser på demping fikser den biffen.
    Sendte deg en PM

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    Da er RS-62 kommet i hus! Skal bli deilig med en liten smak av kinofølelse, selv om jeg fortsatt mangler sub og senter.

Har ennå ikke fått koblet dem opp, men blir vel ikke lenge til før det skjer:-D
    Dette blir bra og gled deg til du får full klipsch kino, for det er morro.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har rs42 nå og har hatt rs52 og sier JA
    Kan du utdype litt mer?
    Er rs52 mye større fysisk?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare spørre da jeg føler dette er litt usikkert.

Er det noen som har kontaktet han her? http://avforum.no/avtorget/showprodu...0619&cat=last7

Det er jo ganske greie priser på dette.

Men jeg har nå lyst til å teste ut RF-82 og la ut annonse om at jeg ønsker å kjøpe, men så fikk jeg mail av han om at jeg kunne kjøpe ett par nye RF-82 for 7290 kr inkl frakt og at det tokk 1-2 uker leveringtid.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Kan du utdype litt mer?
    Er rs52 mye større fysisk?
    rs54 har 2x4" elementer hvor rs5 har 2x5.25". Så ja, den er større.

rs4;
    H x W x D - 25.4 x 27.3 x 19.7
    4.5kg

RS52;
    H x W x D - 33 x 32 x 21.6
    6.8kg

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Er det noen som har kontaktet han her? http://avforum.no/avtorget/showprodu...0619&cat=last7

Men jeg har nå lyst til å teste ut RF-82 og la ut annonse om at jeg ønsker å kjøpe, men så fikk jeg mail av han om at jeg kunne kjøpe ett par nye RF-82 for 7290 kr inkl frakt og at det tokk 1-2 uker leveringtid.
    Vil tro det er samme som denne karen: Klipsch Høytalere selges (flere høytalere, billig!) - FINN Torget

Uten å ha kontaktet selger eller kjenner til ham er det kanskje dårlig gjort av meg å mistenke noe, men virker litt muffens. Har jeg vært kjøper ville jeg ringt og snakket med vedkommede, og prøvd å være så sikker som mulig.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pass på at du vet hvor og hvem du skal kontakte dersom det er noe galt med høyttalerene, enten det er garanti eller reklamasjon.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg forstår, har vedkommende som selger Klipsch til redusert pris, en kontakt i utlandet som han kjøper fra.
    Det vil si at han selv er importør til Norge, og må stå for reklamasjonsretten.

Garantien kommer fra fabrikk,og er vel 1 eller 2 år.
    Reklamasjonsretten som er 5 år på slike produkter, må importøren stå for.

Litt usikker på om en privatperson har kapasitet/kapital/avsatte midler til slike ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe galt i å handle fra firmaer ( hvis de er solide ) som sideimportererer, dette er jo slik Komplett har bygd opp nesten all sin virksomhet. ( ikke bare hifi men også data osv )

Problemet er prisene. Dette er jo så å si det man får de for i de fleste norske butikker etter litt pruting.

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Problemet er prisene. Dette er jo så å si det man får de for i de fleste norske butikker etter litt pruting.
    +1

Tenker mange vil oppnå bedre priser ved å be om et tilbud i en butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Spilte litt musikk i går, ganske høyt, på mine KL-650THX. Må si de begynner å imponere nå, etter ca 50-60 timer effektiv spilletid. Men det er som om ikke dynamikken slipper helt ut, på en måte. De holder litt igjen på høyt volum. Ikke egentlig anstrengt, det høres bare ut som om de vil mer enn de får til. Om dette er innspilling eller forsterker eller rett og slett mekanisk dynamisk kompresjon vet jeg ikke. De er spilt mye på referansenivå eller rett under, så de har fått kjørt seg godt. Jeg mistenker at de vil ha mer effekt enn de får (Denon AVR-4308). Men spilte i stereo og med subbene (delt på 80Hz), så det burde jo være greit med strøm tilgjengelig.

Forøvrig spilte jeg i over en time før jeg innså at subbene ikke stod på. Det tyder på to ting: De klarer seg bra alene, og subbene mine er bra integrert. Ble ikek særlig annerledes med subbene innkoblet, det ble litt mer vibrasjon i sofaen og man merket at det gikk dypere, men ble ikke ANNERLEDES.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Forøvrig spilte jeg i over en time før jeg innså at subbene ikke stod på. Det tyder på to ting: De klarer seg bra alene, og subbene mine er bra integrert. Ble ikek særlig annerledes med subbene innkoblet, det ble litt mer vibrasjon i sofaen og man merket at det gikk dypere, men ble ikke ANNERLEDES.
    Jeg har samme erfaring når jeg spiller musikk med mine RF-82 og RSW-10d.
    Så vi krediterer oss selv god kalibrering 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ser ikke noe galt i å handle fra firmaer ( hvis de er solide ) som sideimportererer, dette er jo slik Komplett har bygd opp nesten all sin virksomhet. ( ikke bare hifi men også data osv )

Enig i dette,hadde styrt unna.
    Kan bli masse krangling om det skulle oppstå en feil,er bedre da og betale en hundrings eller mer og handle fra en forhandler med tingene i orden

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg ville vært svært skeptisk til å handle fra han, han oppgir intet mer enn en email adresse og postnr i annonsen, dette er ikke slik klispch ønsker å selge høytalerne sine heller, de ønsker kun seriøse importører og butikker. Tror neppe han blir lenge oppegående heller når rette folk får greie på dette og da tror jeg heller ikke han står for garanti eller reklamasjon

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Spilte litt musikk i går, ganske høyt, på mine KL-650THX. Må si de begynner å imponere nå, etter ca 50-60 timer effektiv spilletid. Men det er som om ikke dynamikken slipper helt ut, på en måte. De holder litt igjen på høyt volum. Ikke egentlig anstrengt, det høres bare ut som om de vil mer enn de får til. Om dette er innspilling eller forsterker eller rett og slett mekanisk dynamisk kompresjon vet jeg ikke. De er spilt mye på referansenivå eller rett under, så de har fått kjørt seg godt. Jeg mistenker at de vil ha mer effekt enn de får (Denon AVR-4308). Men spilte i stereo og med subbene (delt på 80Hz), så det burde jo være greit med strøm tilgjengelig.

Jeg tror du trenger mer strøm. Høy følsomhet betyr ikke at høyttalerne vil ha lite strøm. Mente at du hadde bestilt UPA-1? Tror vil gi deg den spruten du er på jakt etter på høyt volum.
    Er de som Klipsch flest blir de også bedre med lang innspillingistid.

Side 234 av 1034 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •