Klipsch klubben - Side 233

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 233 av 1033 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 733 ... SisteSiste
Viser resultater 4,641 til 4,660 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Hei,

jeg kjører følgende oppsett i min hjemmekino: Klipsch RF83 - RC64 - RS52 - Onkyo TX-NR906 - SVS PCi 25-31 x 2 og i utgangspunktet funker dette meget bra (i mine ører). Dog kunne jeg tenke meg å forsøke å "stramme opp" lyden litt, spesielt til musikk men også i forhold til dynamikk i filmlyd og da på lavere volum. Har lest diverse forum og ser at de aller fleste anbefaler effektforsterker i tillegg til AV receiver, selvom en har en relativt kraftig AV Receiver slik som NR906`en. I første omgang er det RF83`ene jeg kunne tenke meg å kjøre effektforsterker på og evt. center høytaler etter hvert.

På finn.no kan en finne følgende effektforsterker:
    Emotiva UPA 2 (3990,-), Parasound A21 (13000,-), Parasound A23 (7500,-), Parasound N2250 (8500,-) og Crown Dsi 1000 (nypris 6990,-).

Det er sikkert like mange ulike meninger som det er effektforsterkere på markedet, men i utgangspunktet synes jeg en A21 (som jeg ser mange mener er en bra match til Klipsch) er for dyr til å "eksperimentere med". Emotiva UPA 2, Parasound N2250 og Crown er forsterkere som ligger "ok" an i pris, men pris er en ting men match/effekt i forhold til dagens oppsett med NR906 betyr mest. Mao. så må resultatet/forbedringen være verdt kostnaden på forsterkeren.

Som sagt er det ikke for å kunne gnu enda høyere volum at jeg er nyskjerrig på effektforsterker, men for å tilføre det "lille ekstra".

Noen anbefalinger/erfaringer med nevnte forsterkere/høytalere?

Takk på forhånd!
    A21 !- Det er jeg som selger 2250 en og grunnen er altså A 21. Til 13000 er dette et røverkjøp. Hvis du mener dette ikke funker kan du selge den igjen til meg for det samme.

Ligger også en Krell på brukten her men da må du virkelig opp i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    A21 !- Det er jeg som selger 2250 en og grunnen er altså A 21. Til 13000 er dette et røverkjøp. Hvis du mener dette ikke funker kan du selge den igjen til meg for det samme.

Ligger også en Krell på brukten her men da må du virkelig opp i pris.
    Takk for svar men er virkelig forskjellen mellom å ha et effektrinn og ikke ha det verdt 13 000? Anlegget mitt spiller høyere enn jeg har bruk for/har mulighet til, så at jeg vurderer effektrinn er mer for å stramme opp lydbildet og mulighet for mer dynamikk ved lavere volum.

Har lite sammenligningsgrunnlag og er derfor interessert i innspill og tips fra andre

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Er det noen som har hørt disse opp mot hverandre:

Krell fpb300, fpb200, kav 2250, Halo A21?
    Hei

Nå aner ikke jeg hva disse Krell forsterkerene du nevner her koster, eller hvilken max pris du har satt deg. Men, kan Pass Labs være intressant?

Leste en tysk test her en dag, å da mente testeren at Palladium P-39F var en meget stødig match med Pass Labs elektronikk. Det ble testet med Pass for å effekt forsterker sammen med en Audio Research cd-spiller. Det ble også testet en integrert fra McIntosh som forsterkeri, men testeren foretrakk Pass som forsterker. Alt er selvfølgelig relativt.

Som sagt: Jeg vet ikke hvilken pris du har sett for deg, men jeg vet jo at Krell er dyre saker, derfor nevner jeg også Pass som ett alternativ.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjenn, med litt annen vri. Sitter å tenker på følgene oppsett.
    Klipsch RF-62
    Klipsch RC 62
    Klipsch RB-51
    Klipsch RW 10D

RB-51 kjøpte jeg for litt siden så dem har jeg liggendes her i esken. Tenkte ikke handle allt med engang men bytte ut litt etter litt. Også tenkt tanken og bruke Klipsch RB-81 som front. Vet ikke åssen disse er iforhold til Klipsch RF-62 i et 5.1 eller 7.1 system?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei

Nå aner ikke jeg hva disse Krell forsterkerene du nevner her koster, eller hvilken max pris du har satt deg. Men, kan Pass Labs være intressant?

Leste en tysk test her en dag, å da mente testeren at Palladium P-39F var en meget stødig match med Pass Labs elektronikk. Det ble testet med Pass for å effekt forsterker sammen med en Audio Research cd-spiller. Det ble også testet en integrert fra McIntosh som forsterkeri, men testeren foretrakk Pass som forsterker. Alt er selvfølgelig relativt.

Som sagt: Jeg vet ikke hvilken pris du har sett for deg, men jeg vet jo at Krell er dyre saker, derfor nevner jeg også Pass som ett alternativ.
    Ja har også lest at Pass Labs skal være veldig bra. Grunnen til at Krell frister, er fra generell lesing av andres erfaringer og bekjente som også har annbefalt det.
    Prisene på Krell ligger fra ca 35k for fpg200, 45k fpb300, og 25k kav2250.
    Dette er bruktpriser, og må nok satse på brukt hvis jeg skal ha endten Krell, Mark Levinson, PassLabs etc. Hadde bare vært morro å hørt om andre har testet disse og hvilke opplevelser de fikk?
    Men takker for alle innspill...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jeg paranoid, og i ferd med å bli døv?

Hadde fyrt opp anlegget og spilte rimelig høyt, plutselig kutter lyden i et par sekunder, usikker på om dette var forsterkeren, lydmediet, eller kablingen, etter at lyden kom tilbake syntes jeg å høre at det knittret i den ene diskanten. Etter litt mere lytting er jeg i tvil, om det knittrer, men nå synes jeg mellomtonen er borte på lavere volum:lol:

Tyder dette på at jeg har sitti litt lenge forran ht, med høyt volum?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Prøver igjenn, med litt annen vri. Sitter å tenker på følgene oppsett.
    Klipsch RF-62
    Klipsch RC 62
    Klipsch RB-51
    Klipsch RW 10D

RB-51 kjøpte jeg for litt siden så dem har jeg liggendes her i esken. Tenkte ikke handle allt med engang men bytte ut litt etter litt. Også tenkt tanken og bruke Klipsch RB-81 som front. Vet ikke åssen disse er iforhold til Klipsch RF-62 i et 5.1 eller 7.1 system?
    jeg har hatt ett oppsett med rf62,rc62, rs52 og RW12, dette var ett oppsett jeg likte veldig godt, ville anbefalt deg og gå for rw 12 istdenfor rw 10, og hvis du går for rb81 så ville jeg gått for 2 stk subber, du blir sikkert fornøyd uansett, lykke til med valg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Takk for svar men er virkelig forskjellen mellom å ha et effektrinn og ikke ha det verdt 13 000? Anlegget mitt spiller høyere enn jeg har bruk for/har mulighet til, så at jeg vurderer effektrinn er mer for å stramme opp lydbildet og mulighet for mer dynamikk ved lavere volum.

Har lite sammenligningsgrunnlag og er derfor interessert i innspill og tips fra andre
    For noen er det verdt mye mer en 13000. Får fint effektforsterkere til både 10og 30 ganger den prisen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har hatt ett oppsett med rf62,rc62, rs52 og RW12, dette var ett oppsett jeg likte veldig godt, ville anbefalt deg og gå for rw 12 istdenfor rw 10, og hvis du går for rb81 så ville jeg gått for 2 stk subber, du blir sikkert fornøyd uansett, lykke til med valg
    Grunnen til RW10 er at jeg bor i i en betongblokk, og naboene liker ikke for mye bass Får så å si klager hver helg jeg har folk her. Noe som er litt slitsomt så prøver og komme til en komprimiss

Men hvorfor er RF-63 over 10k dyrere enn RF-62?

Takker for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til RW10 er at jeg bor i i en betongblokk, og naboene liker ikke for mye bass Får så å si klager hver helg jeg har folk her. Noe som er litt slitsomt så prøver og komme til en komprimiss

Men hvorfor er RF-63 over 10k dyrere enn RF-62?

Takker for svar.
    for å gi en kort versjon av det så kan jeg si følgende

det er en høytaler produsert i usa(ikke østen som rf 62), den har bedre elementer, ikke minst diskanten, bedre delefilter, kasse osv, om forskjellen er verdt mellomlegget blir opp til hver enkelt , men man trenger ganske dyrere elektronikk også for å lokke potensialet ut av 63 kontra 62

sikkert mange andre som kan utdype enda mer:-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å gi en kort versjon av det så kan jeg si følgende

det er en høytaler produsert i usa(ikke østen som rf 62), den har bedre elementer, ikke minst diskanten, bedre delefilter, kasse osv, om forskjellen er verdt mellomlegget blir opp til hver enkelt , men man trenger ganske dyrere elektronikk også for å lokke potensialet ut av 63 kontra 62

sikkert mange andre som kan utdype enda mer:-D
    Kunne skjønne at det var noe sånt. eneste jeg visste var at det var en annen type duskant. Å 10k for en bedre diskant og en ekstra mid. synes jeg var litt mye

Kanskje hadde vært et bedre valg og velge RF-82 isteden for RF-63 utifra det du sier. Nå har jeg bare en Yamaha 765 men det vil komme en Emotiva XPA-5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever plutselig mine rf 82 som veldig "falte" i lyden, kan de ha skjedd noe med delefilteret? hvordan vil man oppleve et defekt delefilter?:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne skjønne at det var noe sånt. eneste jeg visste var at det var en annen type duskant. Å 10k for en bedre diskant og en ekstra mid. synes jeg var litt mye

Kanskje hadde vært et bedre valg og velge RF-82 isteden for RF-63 utifra det du sier. Nå har jeg bare en Yamaha 765 men det vil komme en Emotiva XPA-5.
    det kommer helt an på hva du selv ønsker, og ikke minst hva lommeboka tillater, jeg skulle gjerne hatt rf63 med passende tilbehør jeg men jeg er godt fornøyd med høytalerne jeg har nå også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det grunner til syvende og slutt i hva du ønsker av dynamikk. RF 63 er rett og slett en bedre, større og råere høytaler. Om prisforskjellen er verdt det er det kun du som kan svare på. Gå og hør så vurder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Jeg opplever plutselig mine rf 82 som veldig "falte" i lyden, kan de ha skjedd noe med delefilteret? hvordan vil man oppleve et defekt delefilter?:-?
    Plassering og match. Hvis det er noe som plutselig har skjedd må du sjekke alt av instillinger og elektronikk. så evnt delefilteret.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer helt an på hva du selv ønsker, og ikke minst hva lommeboka tillater, jeg skulle gjerne hatt rf63 med passende tilbehør jeg men jeg er godt fornøyd med høytalerne jeg har nå også
    Er det ikke sånne kjøp som dette BSU kontoen er til for ?

Nei, Jeg vet ikke helt, får jo RF82, RW10 og RC62 for samme prisen som RF63. Og snakker vi best mulig lyd for pengene så kanskje det er alternativet. Da får man et veldig greit oppsett for under 20.000.- sikkert mulig og prute litt på disse prisene også. Eller ha såpass mye is i magen å bare sitte å vente å følgemed på brukten. MEN synes ikke at det er så mye Klipsch på bruktmarkedet at det gjør noe. Men vi får se litt ann. Har akk. kjøpt med HDMI kabler fra Monster av god kvalitet så der røyk jeg på en god sum med penger. Men sånn er det

Men har et "dumt" spørsmål til. Hvorfor så stor forskjell på RW8 og RW10D ? Er det grunnet annen type forsterker og/eller et mye bedre element?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med RC25?
    Funnet noen billige på Finn.no hvor de da har de samme elementene som RC52.
    Og er billigere enn 52. Men er det forskjell på dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånne kjøp som dette BSU kontoen er til for ?

Nei, Jeg vet ikke helt, får jo RF82, RW10 og RC62 for samme prisen som RF63. Og snakker vi best mulig lyd for pengene så kanskje det er alternativet. Da får man et veldig greit oppsett for under 20.000.- sikkert mulig og prute litt på disse prisene også. Eller ha såpass mye is i magen å bare sitte å vente å følgemed på brukten. MEN synes ikke at det er så mye Klipsch på bruktmarkedet at det gjør noe. Men vi får se litt ann. Har akk. kjøpt med HDMI kabler fra Monster av god kvalitet så der røyk jeg på en god sum med penger. Men sånn er det

Men har et "dumt" spørsmål til. Hvorfor så stor forskjell på RW8 og RW10D ? Er det grunnet annen type forsterker og/eller et mye bedre element?
    RF 82 er helt klart en høytaler som scorer veldig høyt på mye for pengene ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Plassering og match. Hvis det er noe som plutselig har skjedd må du sjekke alt av instillinger og elektronikk. så evnt delefilteret.
    Skal sjekke litt av hvert når jeg får tid. Greier ikke å sette helt fingeren på det, men ting har kanskje blitt litt mer grøtete. Er som om dypbassen har blitt mer dominant, og den hurtige bassen(kanskje) er blitt litt hulere. Vanskelig å si, muligens skal det være sånn(spilt ca 150 timer).

Har ikke endret ht plasseringen, og forsterker har rimelig enkle skruknotter for lydinnstillingene og de står likt som før. Regner ikke med at det kan ha noe for seg å prøve noen av de andre terminalene på forsterker.

Totalt sett vil jeg si at de oppleves bløtere enn før på lavere volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere Klipsch SS-1 og RC3 vil matche KG 5.5? Drives av Rotel RB985 og NAD T744 (bakkanalene).

Side 233 av 1033 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •