Klipsch klubben - Side 232

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 232 av 1034 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 732 ... SisteSiste
Viser resultater 4,621 til 4,640 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av keem
    da skal jeg hente rf 63 i morgen og lurer på og bestille en xpa-3 hvis den holder da selfølgelig
    xpa har krefter i massevis

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    xpa har krefter i massevis

blir gøy å (endelig) få på plass effektforsterker på mine Klipsch igjen.. har nå gått drøye 1,5mnd med kun receiver, og XPA-5 er nå på vei over dammen!

vet at jeg liker matchen ettersom jeg har hatt XPA-3 tidligere, men ønsket en 5-kanaler i tillegg, er spent på hvorfan RS62 blir med litt power også!

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    blir gøy å (endelig) få på plass effektforsterker på mine Klipsch igjen.. har nå gått drøye 1,5mnd med kun receiver, og XPA-5 er nå på vei over dammen!

vet at jeg liker matchen ettersom jeg har hatt XPA-3 tidligere, men ønsket en 5-kanaler i tillegg, er spent på hvorfan RS62 blir med litt power også!

Jeg har 2 stk xpa-5 på vei,er i Paris nå.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    WOW! Denne tråden har vokst seg stor nå, er det mange andre tråder (enn RuneW's byggetråd) som har over 230 sider og over 4600 innlegg?

Klipsch må være den mest populære ht'en på hele forumet, skulle likt å sett noen tall på hvor mange medlemmer her inne som har Klipsch...
    Det er bare å skrive på. "Dalis entusiaster" har nesten 8000 inlegg i sin tråd(men de har kansje flere bekymringer ala hvorfor får jeg ikke god lyd, enn oss som har Klipsch)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Jeg har 2 stk xpa-5 på vei,er i Paris nå.

hvor lang tid etter betaling fikk du beskjed at den var sendt, evt sporing-ID eller lignende?

jeg fikk mailer i hytt å gevær fra emotiva inntil jeg bekreftet betalingen, etter det har det vært stopp, så jeg vet ikke hvor i verden den befinner seg...:-(

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det er bare å skrive på. "Dalis entusiaster" har nesten 8000 inlegg i sin tråd(men de har kansje flere bekymringer ala hvorfor får jeg ikke god lyd, enn oss som har Klipsch)

får komme med en litt annen vri jeg da;

-Hvorfor har jeg så jæ*** god lyd hjemme?!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være pirkete, men jeg kan garantere at de fleste har forskjellig mening om hva bra lyd er.

Er jo derfor dette er artig. Følge med på hvordan de forskjellige tilnærmer seg målet, som da er "perfekt lyd".

Eller i verste fall....bare bra lyd.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvor lang tid etter betaling fikk du beskjed at den var sendt, evt sporing-ID eller lignende?

jeg fikk mailer i hytt å gevær fra emotiva inntil jeg bekreftet betalingen, etter det har det vært stopp, så jeg vet ikke hvor i verden den befinner seg...:-(

Betalte vel mandag eller tirsdag kveld og fikk sporing dagen etter,ingen problemer for meg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte vel mandag eller tirsdag kveld og fikk sporing dagen etter,ingen problemer for meg

utførte paypal overføringen på onsdag jeg, og fremdeles ikke mottatt noe, har også fått svar fra emotiva hele veien, men etter da har det vært helt stopp..

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig.Sporingen kommer fra TrackingUpdates@fedex.com og ikke Emotiva

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på RF82 hos BM Audio i går.
    Et impuls besøk blei til en time med lytting..

Jeg må si meg betatt av disse, både på trøkket i bassen, og den gode spredninga i hornet. Jeg bare må ha et par sånne..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Savner Dali lyden jeg gitt.. Er for øvrig spesialist til å kaste stein i glasshus :lol:

To.H = fikk også tracking fra fedex når jeg bestilte klær fra usa, ta det med knusende ro

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til Palladium?

Er det noen som har hørt disse opp mot hverandre:

Krell fpb300, fpb200, kav 2250, Halo A21?

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Savner Dali lyden jeg gitt.. Er for øvrig spesialist til å kaste stein i glasshus :lol:

To.H = fikk også tracking fra fedex når jeg bestilte klær fra usa, ta det med knusende ro

Hvis du hadde lest tråden hadde du sett at det ikke er jeg som har problemer, men c-v som ikke har fått sporing på sin xpa-5.

Hva savner du med Dali,og hvorfor bytter du ikke tilbake til Dali igjen da?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde lest tråden hadde du sett at det ikke er jeg som har problemer, men c-v som ikke har fått sporing på sin xpa-5.

Hva savner du med Dali,og hvorfor bytter du ikke tilbake til Dali igjen da?
    Ok, skumleste kun de siste postene. ;-)

Savner diskanten og den behagelige lyden, og skal nok bytte tilbake en gang i fremtiden når lommeboka tillater det. Og må heller ikke glemme hvor deilige mange av modellene ser ut. Men nok OT fra meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva har hatt litt internt trøbbel de siste dagene. Det står litt om det i emotivatråden på avsforum.

Kort fortalt er det en kar som har fått sparken, og har tatt med seg litt forum og systemer i den forbindelse.

Tipper de er i rute igjen om noen dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble medlem av Klipsch Klubben i sommer, men har ikke somlet meg til å dokumentere oppsettet før nå:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/T%202

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Har det noe å si lydmessig om jeg har noen små bulker i elementet på klipsch rf62?
    Tror ikke det, har en bulk/ripe i det øverste 6,5" elementet på den ene høyttaleren min etter at en av kattene har klatret på den. Har ikke merket noe forskjell på lyden hos meg ihvertfall...

Men er høyttaleren såpass ny som i ditt tilfelle er det jo greit å ta sånne ting på garanti

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterker til Klipsch

Hei,

jeg kjører følgende oppsett i min hjemmekino: Klipsch RF83 - RC64 - RS52 - Onkyo TX-NR906 - SVS PCi 25-31 x 2 og i utgangspunktet funker dette meget bra (i mine ører). Dog kunne jeg tenke meg å forsøke å "stramme opp" lyden litt, spesielt til musikk men også i forhold til dynamikk i filmlyd og da på lavere volum. Har lest diverse forum og ser at de aller fleste anbefaler effektforsterker i tillegg til AV receiver, selvom en har en relativt kraftig AV Receiver slik som NR906`en. I første omgang er det RF83`ene jeg kunne tenke meg å kjøre effektforsterker på og evt. center høytaler etter hvert.

På finn.no kan en finne følgende effektforsterker:
    Emotiva UPA 2 (3990,-), Parasound A21 (13000,-), Parasound A23 (7500,-), Parasound N2250 (8500,-) og Crown Dsi 1000 (nypris 6990,-).

Det er sikkert like mange ulike meninger som det er effektforsterkere på markedet, men i utgangspunktet synes jeg en A21 (som jeg ser mange mener er en bra match til Klipsch) er for dyr til å "eksperimentere med". Emotiva UPA 2, Parasound N2250 og Crown er forsterkere som ligger "ok" an i pris, men pris er en ting men match/effekt i forhold til dagens oppsett med NR906 betyr mest. Mao. så må resultatet/forbedringen være verdt kostnaden på forsterkeren.

Som sagt er det ikke for å kunne gnu enda høyere volum at jeg er nyskjerrig på effektforsterker, men for å tilføre det "lille ekstra".

Noen anbefalinger/erfaringer med nevnte forsterkere/høytalere?

Takk på forhånd!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annbefaler deg glatt en Primare 30.5 (bruktprisen ligger rundt 9-lapper).

Jeg brukte denne på RF-82 / RC-64 / RS-62 med stort hell.

Side 232 av 1034 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 732 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •