Klipsch klubben - Side 230

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 230 av 1033 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 730 ... SisteSiste
Viser resultater 4,581 til 4,600 av 20659
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er personlig ikke noe glad i å kjøre brokobla forsterkere, men kan ikke uttale meg om den Rotel'en da jeg ikke har hørt den selv. Hva med en Rotel RB-985 MK.II eller en Rotel Rotel RB-1075? Eller kanskje en Emotiva XPA-3?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker i dag pioneer sc-lx71 i mitt oppsett!vurderer effekt,og har sett på rotel rb1066 som yter 3x150w....vil den holde for og få mer tyngde til mine rf82 og rc62???har også sett litt på h/k avr660...noen meninger ??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    bruker i dag pioneer sc-lx71 i mitt oppsett!vurderer effekt,og har sett på rotel rb1066 som yter 3x150w....vil den holde for og få mer tyngde til mine rf82 og rc62???har også sett litt på h/k avr660...noen meninger ??
    Du kan jo bi-ampe frontene...
    Har selv kjørt en stykk Rotel RB-1070 brokoblet på center (rc-62) som funket meeeget bra :-) Stålkontroll på center med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Jeg baserer meg på målekurvene jeg har sett før og etter Audyssey korreksjon. Forskjellen var ikke imponerende, og i en del frekvensområder var kurven dårligere enn før korreksjon.
    Er viser du enten litt motvillighet eller uvitenhet. Audyssey korrigerer ikke for ett enkelt punkt, men for en 'lydboble' definert av målepunktene. Selvsagt vil du da inngå kompromiss i ett enkelt punkt. Hvis du kjøreer 8 identiske målinger på samme punkt vil også Audyssey lage en svært jevn kurve, men du har ikke oppnådd målet, nemlig bedre lyd i et større område.

Copland sin korreksjon har jeg testet opp mot Clio målessytem. Den er korrekt. Den fasejusterer også i forhold til EQ som blir lagt på. Så vidt jeg vet gjør ikke Audyssey dette. Lyngdorf gjør samme som Copland.
    Nok en gang enten motvillighet eller uvitenhet. Uten å vite eksakt hva du mener med 'fasejustering' så ser Audyssey på impulsresponsen og korrigerer med tusenvis av FIR-filtere 'intelligent' fordelt over passbåndet til den enkelte kanal. Målet er å få så god impulsrespons som mulig over hele lytteboblen. Fasejustering for å kompensere for ulik løpetid (avstand og delay) blir lagt på i receiveren i etterkant.

Audyssey kom også elendig ut i Sean Olive sin blindtest av korreksjonssytemer. Vinneren var en custominnstillt Harmanbox (customlaget BSS soundwebb tror jeg). Copland og Lyngdorf var nesten dødt løp litt bak, og Adyssey fikk en mye lavere score.
    Sean Olive har kanskje andre preferanser enn 'korrekt'? Å basere bastante påstander om hva som er best av flere romkorreksjonssystemer på en enkelt blindtest av hva en enkelt herremann foretrekker er ikke akkurat vitenskapelig.

Men så var det dette med å holde seg til topic da, som tro det eller ei er klipsch...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av målingene er gjort selv. Copland VS. Clio gjorde jeg selv. Copland VS. Audyssey er også selvgjort over laaaaang tid. Ender med å slå audyssey av hver gang, etter kort tid. Copland derimot blir stående på.

Dersom man ikke kan stole på Clio, og da indirekte Copland så er noe feil. Clio, sammen med MLSSA og Leap er de mest brukte systemene blant proffe høyttaler og elementkonstruktører.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Er viser du enten litt motvillighet eller uvitenhet. Audyssey korrigerer ikke for ett enkelt punkt, men for en 'lydboble' definert av målepunktene. Selvsagt vil du da inngå kompromiss i ett enkelt punkt. Hvis du kjøreer 8 identiske målinger på samme punkt vil også Audyssey lage en svært jevn kurve, men du har ikke oppnådd målet, nemlig bedre lyd i et større område.

Nok en gang enten motvillighet eller uvitenhet. Uten å vite eksakt hva du mener med 'fasejustering' så ser Audyssey på impulsresponsen og korrigerer med tusenvis av FIR-filtere 'intelligent' fordelt over passbåndet til den enkelte kanal. Målet er å få så god impulsrespons som mulig over hele lytteboblen. Fasejustering for å kompensere for ulik løpetid (avstand og delay) blir lagt på i receiveren i etterkant.

Sean Olive har kanskje andre preferanser enn 'korrekt'? Å basere bastante påstander om hva som er best av flere romkorreksjonssystemer på en enkelt blindtest av hva en enkelt herremann foretrekker er ikke akkurat vitenskapelig.

Men så var det dette med å holde seg til topic da, som tro det eller ei er klipsch...

Sean olive testet ikke seg selv, men ett lyttepanel. Hans preferanser hadde ikke noe med utfallet å gjøre.

Med "fasejustering" så mener jeg kompensasjon for fasenujenvhetene som blir innført ved filtrering. Samt å justere absolutt fase på høyttalerne slik at de spiller likt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey gjør begge deler.

Forøvrig lest litt om Copland sitt EQ system, og siden den kun måler en enkelt posisjon sier det seg selv at denne ene posisjonen måler bedre etter korreksjon. Dette kan du også oppnå med Audyssey.

Angående hvilke systemer som blir brukt av elementkonstruktører osv så er dette revnende likegyldig for det vi snakker om her, nemlig romkorreksjon.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du kan jo bi-ampe frontene...
    Minimalt å hente på å biampe med en Reciever da det er samme stømforsyning som er i bruk uansett hvordan man kobler.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ atledreier, timc, denonbuster

Hva har diskusjonen deres egentlig med Klispch å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har prøvd å pense diskusjonen tilbake, men det ser ikke ut til å funke.

Moderator bør hente ut DRC-diskusjonen til en egen tråd, for det er en interessant diskusjon.

Newcomer keem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hva med emotiva xpa-3?
    Mange skryter av den. koster vel mellom 5000-6000 for å få den til norge.

er det noen her som har prøvd xpa-3 på rf 82? og da rc 62?
    hadde vært fint og kjørt den på fronter og senter og sp997 på bakhøytaler kansje?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    @ atledreier, timc, denonbuster

Hva har diskusjonen deres egentlig med Klispch å gjøre?
    For min del handlet den bare om bastante kommentarer, og respekt for hva andre her inne syns.

Det har i det siste blitt en del ".......mitt ord er lov, ferdig med det...." kommentarer her inne, og det er vel ikke meningen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ville nok minst hatt en god 150w stereo blokk hvis jeg skulle hatt RF-63 ihvertfall. En Parasound NC 2250 bør nok være midt i blinken
    krever litt strøm men 40-50 W holder lenge

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keem
    er det noen her som har prøvd xpa-3 på rf 82? og da rc 62?
    hadde vært fint og kjørt den på fronter og senter og sp997 på bakhøytaler kansje?

jeg testet ut min XPA-3 som jeg hadde en periode på mine RF82, og det funket topp! ble kanon..

xpa-3 ble solgt, og nå as we speak er en XPA-5 på vei over dammen:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Messe !

Hei

Vi i Akustisk Bureau / Audiocompaniet ønsker å meddele at vi
    stiller på messa på Lørenskog i helgen.

Utstyr som blir demonstrert er :

# Klipschhorn 60
    # Summit X ( Martin Logan )
    # P4 ( Audionote )
    # M3 ( Audionote )
    # CD4,1x ( Audionote )
    # Atlas cables
    # Anthem P2
    + diverse annet utstyr.

Kanksje vi sees

mvh

Akustisk Bureau

Newcomer keem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg testet ut min XPA-3 som jeg hadde en periode på mine RF82, og det funket topp! ble kanon..

xpa-3 ble solgt, og nå as we speak er en XPA-5 på vei over dammen:-)

jeg tenkte kansje det var like greit og kjøpe xpa-5 jeg også men hvor kjøper du de fra?

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har, har vell handlet dem fra Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices Er egen tråd om Emotiva, et tips kan jo vær å lese litt igjennom den. Står mye nyttig..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keem
    noen som vet eller tror hva man trenger man for og drive rf-63?
    Parasound 2250 fungerer utmerket. Stålkontroll på elementene, masse trøkk, varm i klangen og overhodet ikke slitsomt i toppen. Kan ikke fatte at noen skulle kunne bli lyttetrett med denne komboen.

Steget opp til A21 er stort prismessig, den koster nesten det dobbelte. Men har du budsjett til det er det bare å kline til. Lydmessig tror jeg ikke det er verdt de ekstra 11K på disse høyttalerene.

AVtorget - Parasound 2250: 8500NOK Her er det bare å kline til om du har noe lagt av. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile For forsterker /effektforsterker

Heisann. her er oppsettet mitt.
    Rf 83 front
    rf 62 bak
    2x canton as105 sub
    2x canton gle 420 surround
    canton cd360 center

denon Avr 4309.

har biampet frontene. men syns enda jeg har litt lite trøkk og kontroll på frontene. særlig når jeg kjører dem i stereo.
    Så jeg spekulerer veldig i effekt forsterker eller for forsterker til frontene.
    noen som har noen erfaringer eller anbefalinger på hvor mye kraft jeg trenger til dette oppsettet.

Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra det jeg her lest her og der, så er ikke denon noe som passer deg, skal du ha trykk, er nok yamaha, marantz for eksempel et langt bedre valg.

Side 230 av 1033 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 730 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •