Klipsch klubben - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 23 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 523 1023 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Ang. den onkyen: reset factory settings eller lignende, virker som noe er galt ja.
    @Tim: Å se på hvor mye forsterkere har anledning til å trekke (mao, størrelse på trafo) er jo et "triks" for å se på hvor mye en forsterker FAKTISK kan levere, siden output ikke kan overgå input. Nå skal det jo nevnes at en forsterker med lav effektivitet må trekke mer fra nettet for å levere samme som en med høyere også da. (ref AB vs. D)

Stort sett korrekt, men pga kondensatorbatteriet kan man i korte perioder trekke ut vesentlig mer enn inntaket skulle tilsi. Ofte er også trafoene noe konservativt merket for å være på den sikre siden.

-Tim

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    LFE Both betyr at du går andre veien og sender bassen fra stereosignalet ut til suben.

Kan vanskelig forestille meg at man kan kjøre det reelle LFE signalet til frontene. Da ville de bare stå å blafre.

-Tim
    Nei, LFE both betyr at man får LFE i både sub og fronthøytalerne! Har testet på min Yamaha og det er ingen forskjell (i frontene) når jeg velger LFE-both eller LFE-front 8)

For å kutte bassen under 80 hz på frontene må man sette ht'ene som small...

Og nei, mine 6.5" har ingen problemer med spille LFE enda jeg kun driver de med min puslete lille rx-v1800. Veggene,gulvet og taket derimot, de blafrer!

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LFE Both betyr at du går andre veien og sender bassen fra stereosignalet ut til suben.
    Kan vanskelig forestille meg at man kan kjøre det reelle LFE signalet til frontene. Da ville de bare stå å blafre.
    -Tim
    Jeg må si at dette strider mot hva manualen til Yamaha'n min sier.
    dette står det under Bass cross over:
    "All frequencies below the selected freqencies will be sent to the subwoofer or front speakers depending on the setting of LFE/BASS OUT"
    Men det er også litt annen tvetydig informasjon her, men jaggu, kan se ut som det er egne LFE spor for front som ikke er samme som selve LFE ja, tror jaggu du lærte meg noe i dag. Jeg har ikke finlest nok tidligere til å se at det kunne være forskjellige low-frequency signaler ute og går her.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett korrekt, men pga kondensatorbatteriet kan man i korte perioder trekke ut vesentlig mer enn inntaket skulle tilsi. Ofte er også trafoene noe konservativt merket for å være på den sikre siden.
    -Tim
    Jau, det er sant, man kan få til mye med fete kondensatorer. Hmm, nok en ting jeg ikke har tenkt på tidligere, konservativt merket effekttrekk, man skulle jo tro dette ville virke negativt på kjøpere, men de som faktisk ser på dette har jo over gjennomsnitt peiling som regel.

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår heller ikke onkyo opsettet . er meget få instilinger , finner ikke ut hvordan jeg kan velge fornt høytaler stor eller liten . kan kun settes som normal eller hvor mange hz den skal deles .

selv med full bass er den ikke i nerheten av hk avr 330 i bass området .

enste positvie med onkyo 875 er diskanten , den er slikemyk ,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&wshopping
    Klipsch RF-83 Front
    Klipsch RC-64 Center
    Klipsch RB-61 Side
    Klipsch RF-82 Bak

Onkyo 876
    Parasound a21
    Yaqin mc-100 Rør ( kt-88 )

Sinnsjuk bra match spør du meg
    Må få opp nokon bilde Sindre! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "All frequencies below the selected freqencies will be sent to the subwoofer or front speakers depending on the setting of LFE/BASS OUT"
    Men det er også litt annen tvetydig informasjon her, men jaggu, kan se ut som det er egne LFE spor for front som ikke er samme som selve LFE ja, tror jaggu du lærte meg noe i dag. Jeg har ikke finlest nok tidligere til å se at det kunne være forskjellige low-frequency signaler ute og går her.

Hm....Tror det kan bety at det skilles mellom de lavere bassfrekvensene som orginalt er i frontene og LFE kanalen som er selve subsporet.

Husk at lydtrykk kan linkes direkte til vandringen på elementene. Altså mengde luft i bevegelse, Da sier det seg selv at man ikke kan flytte subkanalen inn i frontene direkte. Dersom signalet kjøres gjennom et filter så kanskje, men jeg tviler.

Jeg har prøvd mange recievere men har aldri vært borti en slik funksjon.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, det er sant, man kan få til mye med fete kondensatorer. Hmm, nok en ting jeg ikke har tenkt på tidligere, konservativt merket effekttrekk, man skulle jo tro dette ville virke negativt på kjøpere, men de som faktisk ser på dette har jo over gjennomsnitt peiling som regel.

Jeg er ikke sikker, men tipper at ENØK betyr en del her. Sikkert avgifter og slikt.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei, LFE both betyr at man får LFE i både sub og fronthøytalerne! Har testet på min Yamaha og det er ingen forskjell (i frontene) når jeg velger LFE-both eller LFE-front 8)

For å kutte bassen under 80 hz på frontene må man sette ht'ene som small...

Og nei, mine 6.5" har ingen problemer med spille LFE enda jeg kun driver de med min puslete lille rx-v1800. Veggene,gulvet og taket derimot, de blafrer!

Ja. LFE fra frontene. ikke LFE som i Subsporet. Dersom du hadde dyttet subsporet gjennom dine 6.5" uten en slags kompensering så hadde de tatt natta rimelig fort.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    forstår heller ikke onkyo opsettet . er meget få instilinger , finner ikke ut hvordan jeg kan velge fornt høytaler stor eller liten . kan kun settes som normal eller hvor mange hz den skal deles .

selv med full bass er den ikke i nerheten av hk avr 330 i bass området .

enste positvie med onkyo 875 er diskanten , den er slikemyk ,

Har du sett i manualen? Alt står enkelt forklart der.

-Tim

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...na-bilder.html
    Her har vi flere og bedre bilder samt historikk for anlegget mitt. Det ligger en link til hele albumet mitt der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser pent ut det der Sub. Den døren står ikke å rister når du spiller litt høyt?

-Tim

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk to dører, en på frontvegg og en på sidevegg, men nei, har ikke hørt noe til dette enda, disse skyvedørene er jo av ny årgang, så det hjelper nok mye.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. LFE fra frontene. ikke LFE som i Subsporet. Dersom du hadde dyttet subsporet gjennom dine 6.5" uten en slags kompensering så hadde de tatt natta rimelig fort.

-Tim
    Mulig det, men det går utrolig dypt å alt i stua rister ihvertfall

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett i manualen? Alt står enkelt forklart der.

-Tim
    lol. har lånt onkyo i helgen . ingen eske ingen bruksanvisning .

sansynligvis kjøper jeg hk.avr 255 på mandag i ren desprasjon hehe. Den er så blillig og bra . kjøper heller en stor efektforsterker i tilegg. skal gji onky en siste sjangse i helgen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær forsiktig med det. De rimelige modellene har også ofte kjipere innebygget prosessor. Dette kan slå negativt ut ved bruk av eksternt effektrinn.

-Tim

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha, RX-v663 f.eks hvis du vil ha liten, men jeg kan med hånden på hjertet anbefale RX-V1900 som fullverdig integrert forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi lærer alle stadig noe nytt her på AV forumet og det er jo fint:-D

Skall prøve å forklare med egne ord det som står imanualen om LFE/BASS OUT innstillingen

Eg har Klipsch RF82 i front og har stilt inn disse til LARGE.

LFE/BASS OUT:

LFE-signalutmatning
    LFE signalutmatning går til subwoofer viss en velger BOTH eller SWFR. Viss en velger FRONT går LFE signalet kunn til FRONT. Eg har valgt SWFR siden eg ønsker att LFE skall gå til subwoofer.

Utmatning av lågfrekvenssignaler
    BOTH: Viss en velger BOTH går lågfrekvenssignal til subwoofer fra fronthøgtalerne og andre høgtalere innstilt til SMALL. Lågfrekvenssignaler går også til fronthøgtalerne med denne innstillingen. Lågfrekvenssignaler går også til andre høgtalere som er innstilt til LARGE med denne innstillingen.

SWFR: Lågfrekvenssignaler går til subwoofer når høgtalere som er innstilt til Small. Lågfrekvenssignaler går også til fronthøgtalerne viss de er innstilt til Large ( slik som eg har stilt inn fronthøgtalerne) og Lågfrekvenssignaler går også til andre høgtalere som er innstilt til Large.

FRONT: Lågfrekvenssignaler går kunn til fronthøgtalerne og andre høgtalere innstilt til LARGE.

Dette er slik eg har forstått innstillingene som står forklart i manualen til V1900. Eg har bare prøvd å forklare med mine egne ord det som stod forklart i manualen Dere får heller rette på meg viss eg har konkludert feil

Eg har stilt inn LFE/BASS OUT signalene til SWFR innstillingen.

Eg har stilt inn mine RF82 fronthøgtalere til Large og alle andre kanaler til SMALL.

Delefrekvens har eg stilt inn på 80 Hz.

Lågfrekvenssignalet er vel sikkert selvfølgelig fra der en stiller inn delefrevensen og nedover. Det vil si att når eg har stilt inn delefrekvensen på 80hz og har stilt inn LFE/BASS OUT signalene til SWFR valget (av de tre valgene i innstillingene) så er vel lågfrekvenssignalene fra 80hz og nedover på fronthøgtalerne. Da spiller front høgtalerne hele registeret fra bunn til topp med unntak av LFE signalet som da kunn går til subwoofer. Stiller en delefrekvensen på noe annet som for eksempel 100hz så gjelder vel lågfrekvenssignalene fra 100hz og nedover. Da spiller fronthøgtalerne mine uten deling på 80hz slik eg har stilt det inn. De andre kanalene blir jo delt på 80hz slik eg har stilt det inn selvfølgelig. Det er slik eg ønsker å ha høgtalerne innstilt med mitt oppsett og mine høgtalere og synes dette er det beste etter min smak Men her har vi delte meninger om hva vi synes er det beste oppsettet i menyen på V1900 siden ikke alle har lik smak og vi har jo forskjellig rom, høgtalere, komponenter og ikke minst smak Det er i allefall innstillingsmuligheter for en hver smak her:-D

Har kopiert litt av min egen tekst i mitt eget innlegg der eg også var litt usikker på innstillingene (for å slippe å skrive alt på nytt)

m.v.h Asfalt

Edit: Viss en stiller innstillingen til FRONT går lågfrekvenssignalet til fronthøgtalerne når de er innstilt til LARGE og andre høgtalere som er innstilt til Large og LFE signalet går kunn til FRONT. Dette alternativet vil eg tro er for de som ikke har subwoofer og har store gulvstående høgtalere med kansje aktiv basshøgtaler innebygd i fronthøgtalerne i front. Dette er bare hva eg tenker og respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger om dette:-)

Edit 2:

Innstillingen av LFE/BASS OUT på V1900 står enkelt forklart når det gjelder LFE signalutmatning og utmatning av lågfrekvenssignaler på side 67 i manualen på svensk:-) Det er sikkert lettere å forstå enn det eg skriver:-)

Har også tatt bort link som ikke er nødvendig siden det er bedre å slå opp på side 67 i manualen med svensk tekst der det står enkelt forklart:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve

RF-63 har en helt annen punch enn RF-82. Mye pga stivere kabinett og kraftigere "motor" på elementene. Dette gjør lydbilet mye mer stabilt, og presist. Driveren til Hornet er større og takler dermed transienter og den relativt lave delingen bedre. Diskanten låter åpnere og har en vesentlig bedre evne til å skille de ulike lydene i musikken.

Plasseringsproblemer er ikke noe større med RF-63 enn RF-82 synes jeg. Alle høyttalere krever at man jobber med plasseringen. RF serien er ikke noe unntak. Det jeg mente var at de ikke nødvendigvis trenger større rom enn RF-82

Klangen er den samme som sagt. Tenker da på balansen lyst/mørkt.

Jeg har skrive det mange ganger, men i denne prisklassen hadde jeg valgt Heresey III forran en RF modell.

-Tim

Takker for svar og en god beskrivelse av lyden og forskjellene på RF63 vs RF82:-D

Det frister veldig, men eg tror eg må tenke litt på om eg skall oppgradere til RF63 siden eg egentlig er veldig fornøyd med RF82 Det er også ett problem att eg ikke får lånt med hjem så store høgtalere og de er i skrivende stund for dyre for lommeboka mi, men kansje senere Nå vet eg i allefall litt mer om de enn eg gjorde før, så takker for svar:-D

Edit: Dette burde eg vite og det blir vel som å banne i kirken i denne tråden, men er Heresey III Klipsch høgtalere? Er ltt fersk når det jelder Klipsch ser du:-) Hvor mye koster Heresey III og har du bilde av de eller link med bilde av de?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresey III er den minste modellen i Heritage serien til Klipsch. Det er denne serien som ER Klipsch.

RF og Synergy og alt det andre er bare jalle til samenligning. Synes jeg da.

Har hørt mye på LaScala II og duverden for en lyd. Kresen som fy på elektronikk, men det er ingen hindring

-Tim

Side 23 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 523 1023 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •