Klipsch klubben - Side 228

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 228 av 1034 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 728 ... SisteSiste
Viser resultater 4,541 til 4,560 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nja....Vet ikke. Peaken jeg snakker om er ikke stor, men den gir ett inntrykk av litt mer snert, og driv enn det som er "rett"

Store fordelen med Klipsch, slik jeg ser det er pris VS. ytelse. Hvilke andre merker (utenom sære ting som Zingali og Hørning) har så god følsomhet og så lite forvrenging til samme pris?

Som du ser av signaturen så har jeg ikke Klipsch pr. i dag, og kommer nok til å holde meg til JBL i overskuelig fremtid. Skulle jeg hatt noe i 15-20k området hadde valget blitt lett. Heresey III med rør for alle penga.

Sånn generelt tror jeg du har helt rett

Igjen så går det et klart skille mellom hva som er presist, og hva vi vil ha. Hadde vært så mye lettere å diskutere om ikke alle mente at det de liker er korekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Forsåvidt sant, men RF-63 er ikke større og mer romkrevende enn RF-82, så der er valget enkelt om lommeboka tillater det.

Butler...Er det de samme som lagde den "tubdrive" saken for bilstereo?

Edit: Er det Butler TDB2250 du brukte? Specsen på den indikerer at den ikke driver RF-83 på en bra måte.
    Skal ikke henge deg så mye opp i specsen på den:wink:
    hør på den i stedet!. Solheim som eide oslo hifi center i sin tid bruker den på RF 7,og han har hørt mere hifi enn de fleste,han mener at den er noe av de bedre han har hørt.
    O

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja....Vet ikke. Peaken jeg snakker om er ikke stor, men den gir ett inntrykk av litt mer snert, og driv enn det som er "rett"

Store fordelen med Klipsch, slik jeg ser det er pris VS. ytelse. Hvilke andre merker (utenom sære ting som Zingali og Hørning) har så god følsomhet og så lite forvrenging til samme pris?

Som du ser av signaturen så har jeg ikke Klipsch pr. i dag, og kommer nok til å holde meg til JBL i overskuelig fremtid. Skulle jeg hatt noe i 15-20k området hadde valget blitt lett. Heresey III med rør for alle penga.

Sånn generelt tror jeg du har helt rett

Igjen så går det et klart skille mellom hva som er presist, og hva vi vil ha. Hadde vært så mye lettere å diskutere om ikke alle mente at det de liker er korekt.
    Når det gjelder pris vs ytelse og ikke minst tilgjengelighet, er det absolutt ingenting som slår Klipsch....virkelig valuta for pengene!
    Mitt forgje oppsett var faktisk akkurat Heresy III med røramp, og det var moro det! Hadde sikkert vært enda tøffere med en annen amp enn Ayon, gjerne en med litt mørkere klang. (kanskje helst en 300b?!)

En ting er hvertfall sikkert. Den lyden jeg ofte liker best, er laaaangt fra korrekt....men moro er det!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Når det gjelder pris vs ytelse og ikke minst tilgjengelighet, er det absolutt ingenting som slår Klipsch....virkelig valuta for pengene!
    Mitt forgje oppsett var faktisk akkurat Heresy III med røramp, og det var moro det! Hadde sikkert vært enda tøffere med en annen amp enn Ayon, gjerne en med litt mørkere klang. (kanskje helst en 300b?!)

En ting er hvertfall sikkert. Den lyden jeg ofte liker best, er laaaangt fra korrekt....men moro er det!
    +1 det er det som teller,ikke hva de "bedre vitene" sier du skal like
    Jeg koser meg med LS på AN P1.
    O

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg HEEEEELT uenig. Med Copland DRC, Anthem ARC, og Lecixon systemet er fordelene store. Forutsatt at man trenger korreksjon.

Det at det låter tammere er pga. at en liten peak i diskanten blir jevnet ut. Det er slik det skal være. Om det er det du ønsker er en annen sak. Mikrodynamikken blir vesentlig bedre når disse ujevnhetene forsvinner. Fasekorreksjonen er heller ikke å forakte.

Viktig i slike diskusjoner å skille mellom hva som er hva.
    Der er jo Yamaha helt genial ihvertfall, de måler avstand fase og eventuelt størrelse, men uten å implementere EQ hvis man ikke vil bruke det...

Og jeg vil ikke! Vil heller ha det rått og brutalt! "punch you in the face" type lyd er min greie

Dessuten synes jeg at det er litt håpløst å punge ut masse penger for Klipsch dynamikken for å så kvele den totalt med romkorreksjon etterpå, da sier det meg at man kanskje burde vurdert noe annet heller....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Skal ikke henge deg så mye opp i specsen på den:wink:
    hør på den i stedet!. Solheim som eide oslo hifi center i sin tid bruker den på RF 7,og han har hørt mere hifi enn de fleste,han mener at den er noe av de bedre han har hørt.
    O

Specs sier om en forsterker kan drive en gitt høyttaler. Slew rate og ett par andre paramtere på den Butlere tilsier at det ikke er en god teknisk match. Dette kan forklare at man får dårlig sammenheng.

det er det som teller,ikke hva de "bedre vitene" sier du skal like
    Det har jeg heller ikke hevdet. Det jeg derimot hevder er at mange ikke kan innrømme at det de liker ikke er korekt.

Vil ikke har det 100% nøytralt jeg heller, men sliter ikke med å si det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Der er jo Yamaha helt genial ihvertfall, de måler avstand fase og eventuelt størrelse, men uten å implementere EQ hvis man ikke vil bruke det...

Og jeg vil ikke! Vil heller ha det rått og brutalt! "punch you in the face" type lyd er min greie

Dessuten synes jeg at det er litt håpløst å punge ut masse penger for Klipsch dynamikken for å så kvele den totalt med romkorreksjon etterpå, da sier det meg at man kanskje burde vurdert noe annet heller....

Yamahaen gjør ikke noe med faseresponen til høyttaleren. Den bare setter avstanden som resultat av tidsforsinkelse.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specs sier om en forsterker kan drive en gitt høyttaler. Slew rate og ett par andre paramtere på den Butlere tilsier at det ikke er en god teknisk match. Dette kan forklare at man får dårlig sammenheng.
    Uansett sier ikke specs hvordan en forsterker låter, selv om man kan lese noe ut ifra det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Uansett sier ikke specs hvordan en forsterker låter, selv om man kan lese noe ut ifra det.

Der mener jeg du tar feil. Får man en dårlig teknisk match så sier det seg nesten selv at sluttresultatet ikke blir optimalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har holdt på med romkorreksjon på receevere på Onkyo, Yamaha, Pioneer Sony og HK. Men alltid gått tilbake til manuelle instillinger. Men tror det er som TimC sier. Får man en ordentlig romkoreksjon, gjerne utført av noen som virkelig kan det så har det mye for seg.

Det som også er meget viktig er plassering i rommet. Jeg har holdt på i flere uker med RF 63ene og er enda ikke helt på plass med plasseringen, Det er ofte snakk om små marginer for at sweetspot skal funke skikkelig. Så kan man begynne å dempe osv.

Jeg bor i et et normalt stort hus på 250 kvm, Kjellerstua vår er vel ganske standard Norsk 13 - 15 kvm sånn ca. Avlang og ganske vanskelig men føler jeg har fått det til ganske bra. Kan jo ikke være mange som har 40 kvm kinoer. Noen er det jo som tar hele kjellern men mange er det vel ikke. Det som også slår meg er at mange store rom har ofte vinkler og kriker og kroker som er vanskelig akustisk sett. Her må jo utfordringene være enorme noen ganger.

Også en liten oppfordring. Vær ydmyke alle sammen. La oss ikke komme inn i en negativ trend der folk snakker nedlatende om det andre erfarer. Timc er tydligvis en kjærkommen ressurs. Men husk at vi andre er brukere av disse flotte høytalerene og la oss derfor heller dra veksler på erfaringene våre i stedet for å dra diskusjonen over til kjegling.

Bare mine tanker.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man kjører romkorreksjon, så er det viktig å gjøre alt så bra man kan FØR man kjører romkorreksjonen. Jeg har målt opp alt mitt med målestokk, for å få like avstander til bakvegger / sidevegger osv. Gir man romkorreksjonen optimale arbeidsforhold, så vil den gjøre en mye bedre jobb enn hvis man bare setter alt sånn ca på øye mål, å håper forsterkerens romkorreksjon ordner resten.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Selv om man kjører romkorreksjon, så er det viktig å gjøre alt så bra man kan FØR man kjører romkorreksjonen. Jeg har målt opp alt mitt med målestokk, for å få like avstander til bakvegger / sidevegger osv. Gir man romkorreksjonen optimale arbeidsforhold, så vil den gjøre en mye bedre jobb enn hvis man bare setter alt sånn ca på øye mål, å håper forsterkerens romkorreksjon ordner resten.

Helt sant, men der er ikke alltid at symetrisk plassering er det optimale. Lik avstand til lytteposisjon er et must. Avstand til bakvegger og sidevegger kan i en del problematiske rom med fordel være asymetrisk. Da vil ikke de stående bølgene fra begge høyttalerne slå inn samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Også en liten oppfordring. Vær ydmyke alle sammen. La oss ikke komme inn i en negativ trend der folk snakker nedlatende om det andre erfarer. Timc er tydligvis en kjærkommen ressurs. Men husk at vi andre er brukere av disse flotte høytalerene og la oss derfor heller dra veksler på erfaringene våre i stedet for å dra diskusjonen over til kjegling.

Bare mine tanker.

Helt enig, men ett teknisk argument/påstand bør møtes med ett teknisk argument/påstand, og ikke subjektive meninger.

Mine 2c

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg burde slå av Audessy på min Onkyo 807?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Vanskelig å svare på. Jeg har sett katastrofemålinger både før og etter Audessy kalibrering.

Du må nesten bare bruke ørene. Den kan uansett ikke erstatte gode akustiske forhold på samme måte som Copland, Lyngdorf Accuphase, Bss, DEQX ++

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Så jeg burde slå av Audessy på min Onkyo 807?
    Jeg mener ikke det. Synes Onkyo'en gjør en veldig bra jobb, ihvertfall i de forskjellige tilfellene jeg har testet den. Men det finnes helt sikkert unntak der det er bedre å ha den av.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Aldri noe lett svar innen HIFI :P

Får prøve meg frem senere idag. Hvordan fungerer egentlig den kalibreringen? Samme måte som et ekkolodd? Den sender jo bare ut pulserende lyder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det blir veldig bastant av timc her. Jeg har hørt og sett 'katastrofemålinger' med Lyngdorf, DEQX og andre romkorreksjonssystemer. Samtidig har jeg sett og hørt NYDELIGE resultater med Audyssey.

Jeg er veldig enig i at man skal gi alle romkorreksjonssystemer gode arbeidsforhold, men å si at et korreksjonssystem er undelegent alt annet blir bare tull.

Greit at timc later til å ha greie på ting, men det er fremdeles bare en manns oppfatning. Litt ydmykhet kommer man langt med, og er mye mer hjelpsomt i lengden.

Crimar: Audyssey sender ut raske frekvenssveip som nesten høres ut som piskesnert. Prosessoren bruker disse til å regne ut hvordan den må korrigere lyden for å få best mulig resultat. Det er viktig at du bruker alle posisjonene du har tilgjengelig, og at mikrofonen står på stativ eller et annet egnet fundament. Det ligger flere gode guider for en optimal Audyssey-kalibrering på nett, bl.a. her. Dette er en inngående guide for å få best mulig resultat, men mesteparten her er sunn fornuft.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Syns det blir veldig bastant av timc her. Jeg har hørt og sett 'katastrofemålinger' med Lyngdorf, DEQX og andre romkorreksjonssystemer. Samtidig har jeg sett og hørt NYDELIGE resultater med Audyssey.

Hæ?

Jeg sa jo at han måtte høre. At jeg har sett dårlige målinger både før og etter, betyr jo at jeg også har sett gode målinger før og etter også.

Newcomer keem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på hva dere mener om 2x vincent 997 på rf 82? lurer på og bytte til rf63 men vet ikke om jeg har forsterker nok??

Side 228 av 1034 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 728 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •