Klipsch klubben - Side 227

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 227 av 1034 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 727 ... SisteSiste
Viser resultater 4,521 til 4,540 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men da er vi tilbake til romstørrelsen på 14 m2. Får jeg utnyttet egenskapene til rf-63 utover bedre diskant mot rf-82??

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Kommer etter deg nå rattatttaaataattttaaaa ( maskingevær )

Men enig det er mye snadder der ute til den prisen. Nå er det vel mulig å få RF 63 ned i ca 15 500 - 16000 nye ( jeg fikk i hvertfall det ) med litt pruting. Og si man klarer RF 82 til 8900 da som jeg ser folk kjøper de for da er diffen
    ca 6 500. Personlig mener jeg RF 63 er en 6500 kroner bedre høytaler en RF 82 men det er min mening.
    Sier du det ja! Var faktisk ikke klar over den lave prisen. Da må jeg ærlig talt innrømme at det er et meget bra kjøp. Trodde 82 låg på 10k, og 63 nærmere 20k.ops:
    Og helt enig i at rf-63 er kr6500 bedre enn rf-82.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg må jo si meg litt uenig Timc at det bare er diskanten den er bedre på. Den har bedre trøkk over hele frekvensområde, bassen er tigthere og den er i det hele tatt mer musikalsk. Men enig i størrelsesforholdet. RF 82 ser ikke liten ut ved siden av 63. 63 er noe smalere men myeee dypere, sikkert omtrent samme kassevolum.

Har da ikke satt noe sånt jeg?

Men virket som han bare var interessert i den ekstra trøkken, og ikke diskanten.

RF-63 har større kasse. RF-82 har større membranareal (marginalt)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig med både trykk, diskant og generell dynamikk og balanse i lyden. Samt få utnyttet de ressursene som finnes i høyttalerene med tanke på romstørrelsen (14 m2).

Derfor trenger jeg å vite hva som er best av rf-63 og rf-82 ut fra de forutsetningene som ligger der.

Takk igjen for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier igjen. RF-63. Uten tvil, DERSOM du har elektronikk som rettferdigjør dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Sier igjen. RF-63. Uten tvil, DERSOM du har elektronikk som rettferdigjør dem.
    Flott. Da blir det nok det. Dette blir gøy

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør man helst fóre RF63 med (hjemmekino bruk)? Vet det er mye individuelle meninger om slikt, men sånn ca pris på elektronikken rundt osv. Bruker RXV3900 nå, er det på smertegrensen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt under smertegrensen i mine øyne.

Minste jeg ville satt på er Rotel RSX-1550.

Generelt sett: Bruk så mye du har råd til, og litt til.

Men nå er jeg mest opptatt av kvalitet. Kvantiteten kommer i 4. rekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HMmm

Jeg er jo grønn og alt det der! Men hvor er den Rotel forsterkeren sterkere enn 3900'en fra Yamaha?

Er jo ikke sikkert det du mente, men i tilfellet er jeg nysgjerrig for å lære mer evt om du kan utdype

Vurderer Klipsch hjemmekinopakke selv, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Men noe basert på Rf-82 hadde nok vært kult!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamahaen er oppgitt til 7x140 watt eller noe slikt. Ikke sjangs i havet om den faktisk leverer det. For å yte dette må den ha i området 2300watt strømforsyning. Eventuelt 1300watt om det er en klasse D.

Rotelen dro jeg frem pga kvalitet, ikke anntall watt.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er det dummeste rådet jeg har lest,RF 63 er bedre på musikk enn 83.
    Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha hørt RF-83, men jeg tror på et generelt grunnlag at påstanden din ikke vil holde vann pga at det fins mange typer musikk. RF-83 vil nok muligens trykke mye mer og produsere en god del mer bass på dance/trance musikk enn RF-63, uten tvil! :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha hørt RF-83, men jeg tror på et generelt grunnlag at påstanden din ikke vil holde vann pga at det fins mange typer musikk. RF-83 vil nok muligens trykke mye mer og produsere en god del mer bass på dance/trance musikk enn RF-63, uten tvil! :roll:

Gitt opptimale forhold er RF-83 bedre enn RF-63. De spiller identisk, men 83 går noe dypere i bassen.

Men så klart. Setter du RF-83 på en pinglete reciever så ber man jo om bråk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt opptimale forhold er RF-83 bedre enn RF-63. De spiller identisk, men 83 går noe dypere i bassen.

Men så klart. Setter du RF-83 på en pinglete reciever så ber man jo om bråk.
    Det der er ikke helt sant vel?.
    Hadde RF 83 og 63,det er bedre samenheng mellom diskant mellomtone på 63+at den spiller penere enn 83 over hele registeret i normale rom.
    Kommer du over 40 kvadrat blir ikke det så hørbart.De spiller ikke identisk,har du hørt de i samme rom med lik elektronik?.

O

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musikkentusiast
    Men da er vi tilbake til romstørrelsen på 14 m2. Får jeg utnyttet egenskapene til rf-63 utover bedre diskant mot rf-82??
    De vil ikke spille like dypt i et 14kvm stort rom som i et 24kvm f.eks, men de ha sinnsykt tight bass! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er ikke helt sant vel?.
    Hadde RF 83 og 63,det er bedre samenheng mellom diskant mellomtone på 63+at den spiller penere enn 83 over hele registeret i normale rom.
    Kommer du over 40 kvadrat blir ikke det så hørbart.De spiller ikke identisk,har du hørt de i samme rom med lik elektronik?.

O

Brukt begge over lang tid i samme(flere) rom, ett uttall av forsterkere og spillere.

Alt fra liten Onkyo/marantz til McIntosh MC-402, dCS, Rotel, Parsound A21/JC1, Anthem Statement +++++

Opplever ingen forskjell i sammenhengen, MEN RF-83 MÅ man ha bedre elektronikk for at det skal fungere. På en liten Onkyo f.eks blir resultatet med RF-63 MYE bedre. Gitt topp elektronikk synes jeg det er så å si identisk, med unntak av dypere og mektigere bass på RF-83.

Romstørrelse fra 20kvm-40kvm. både med og uten romkorreksjon. Type skikkelig. Audyssey duger ikke.

Edit: Dersom du har spillt med elektronikken du har i signaturen, så vil hverken Marantzen eller AN P1 drive RF-83 skikkelig.

Edit2: Skal jeg nevne noe konkret som er DÅRLIGERE på RF-63, så er det at den er mer "stump" i bassgjenngivelsen. Den spiller tonen, men sliter med å gjenngi klangen av instrumentet. Spesielt merkbart på f.eks kontrabass og flygel. Som nevnt tidligere så har jo ikke RF-63 noe mer membranareal enn RF-82.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både med og uten romkorreksjon. Type skikkelig. Audyssey duger ikke.
    Der er jeg helt enig!

Min erfaring er generelt at romkorreksjon på Klipsch er bortkastet! I de tilfellene jeg har testet så blir toppen kvalt og dynamikken ødelagt med romkorreksjon...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt begge over lang tid i samme(flere) rom, ett uttall av forsterkere og spillere.

Alt fra liten Onkyo/marantz til McIntosh MC-402, dCS, Rotel, Parsound A21/JC1, Anthem Statement +++++

Opplever ingen forskjell i sammenhengen, MEN RF-83 MÅ man ha bedre elektronikk for at det skal fungere. På en liten Onkyo f.eks blir resultatet med RF-63 MYE bedre. Gitt topp elektronikk synes jeg det er så å si identisk, med unntak av dypere og mektigere bass på RF-83.

Romstørrelse fra 20kvm-40kvm. både med og uten romkorreksjon. Type skikkelig. Audyssey duger ikke.

Edit: Dersom du har spillt med elektronikken du har i signaturen, så vil hverken Marantzen eller AN P1 drive RF-83 skikkelig.
    Spillte med Butler 2 x250 hybrid,det er forskjell på de to,men det er dette som er gøy med hifi,vi er forskjellige og har andre oppfattninger av lyd. Men se på rom størelsen på kinoene her inne så er det ikke mange som får ut full potensiale av 63 eller 83 !
    O

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Min erfaring er generelt at romkorreksjon på Klipsch er bortkastet! I de tilfellene jeg har testet så blir toppen kvalt og dynamikken ødelagt med romkorreksjon...
    Der er jeg HEEEEELT uenig. Med Copland DRC, Anthem ARC, og Lecixon systemet er fordelene store. Forutsatt at man trenger korreksjon.

Det at det låter tammere er pga. at en liten peak i diskanten blir jevnet ut. Det er slik det skal være. Om det er det du ønsker er en annen sak. Mikrodynamikken blir vesentlig bedre når disse ujevnhetene forsvinner. Fasekorreksjonen er heller ikke å forakte.

Viktig i slike diskusjoner å skille mellom hva som er hva.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men se på rom størelsen på kinoene her inne så er det ikke mange som får ut full potensiale av 63 eller 83 !
    O

Forsåvidt sant, men RF-63 er ikke større og mer romkrevende enn RF-82, så der er valget enkelt om lommeboka tillater det.

Butler...Er det de samme som lagde den "tubdrive" saken for bilstereo?

Edit: Er det Butler TDB2250 du brukte? Specsen på den indikerer at den ikke driver RF-83 på en bra måte.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det at det låter tammere er pga. at en liten peak i diskanten blir jevnet ut. Det er slik det skal være. Om det er det du ønsker er en annen sak. Mikrodynamikken blir vesentlig bedre når disse ujevnhetene forsvinner. Fasekorreksjonen er heller ikke å forakte.
    Men er det ikke akkurat slik den "vanlige bruker" oppfatter Klipsch generelt sett?
    At når de først har fått vekk mye "vreng og vræl", så tror de at noe er "galt"?

Side 227 av 1034 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 727 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •