Klipsch klubben - Side 226

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 226 av 1034 FørsteFørste ... 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 222 223 224 225 226 227 228 229 230 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 726 ... SisteSiste
Viser resultater 4,501 til 4,520 av 20677
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg synes dette er helt feil. RF 63 og 83 er en mye bedre høytaler, spesielt hvis han hører mye på musikk. Diskanten er nesten verdt prisforskjellen alene, i tillegg til bedre og stivere kabinetter og bedre drivere

Det har du helt rett i, men hvis du ikke har romstørrelse til å utnytte potensialet så er det liten vits.
    Du sier selv at det var en oppgradering når du byttet høytalere, men du vet nok ikke helt selv hva som bor i disse "beistene" med det lille rommet ditt heller.....tør jeg påstå.

EDIT: Og vektlegger man musikk så kjøp stereoamp, ikke surrerundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette koker ned til at RF-82 eller eventuellt RF-62 er det beste valget?

Går det forresten ann å ha for stor senter og bak høyttalere?? Eller vil dette gjøre susen?

Her er diskusjonen i gang og det er bra 8)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musikkentusiast

Går det forresten ann å ha for stor senter og bak høyttalere?? Eller vil dette gjøre susen?

For all del, lytt og bedøm selv! Det beste er og låne med seg hjem, men er jo litt "arbeid" med slikt. Jeg hadde uten å stusse valgt rf-82, som går på brukten for 6k.
    For stor senter aner jeg ikke om er mulig!

EDIT: Og for mellomlegget du betaler opp til rf-63/83, har du penger til rf-82 og en effektforsterker.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tjah, RC-64 og RS-62 kommer nokk til å gjøre susen
    Kan også evt gå for RS-52 bak

Det er jo i hovedsak i sentern det skjer på film
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Det har du helt rett i, men hvis du ikke har romstørrelse til å utnytte potensialet så er det liten vits.
    Du sier selv at det var en oppgradering når du byttet høytalere, men du vet nok ikke helt selv hva som bor i disse "beistene" med det lille rommet ditt heller.....tør jeg påstå.

EDIT: Og vektlegger man musikk så kjøp stereoamp, ikke surrerundt.
    Tror jeg vet ganske godt hva som bor i de etterhvert, Har RF52 og 63 i dag. Har også hatt 62 og 82. 82 hadde jeg i over ett år og har hørt på med veldig mye forskjellig elektronikk. Har også hørt Klipsch i større rom enn mitt. Men faktum er at Rf 63 er en mye bedre match i mitt rom en RF 82. Om dette er størrelse eller at det i utgangspunktet er en mye bedre høytaler må gudene vite. men jeg har også lagt mye i utstyr og dempematriale osv.

Og helt enig Stereo er så klart å anbefale. Jeg må si jeg er strålende fornøyd med Parasound på det jeg har testet, men det finnes jo så klart veldig mye annet. Hva med rør.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Tror jeg vet ganske godt hva som bor i de etterhvert, Har RF52 og 63 i dag. Har også hatt 62 og 82. 82 hadde jeg i over ett år og har hørt på med veldig mye forskjellig elektronikk. Har også hørt Klipsch i større rom enn mitt. Men faktum er at Rf 63 er en mye bedre match i mitt rom en RF 82. Om dette er størrelse eller at det i utgangspunktet er en mye bedre høytaler må gudene vite. men jeg har også lagt mye i utstyr og dempematriale osv.

Og helt enig Stereo er så klart å anbefale. Jeg må si jeg er strålende fornøyd med Parasound på det jeg har testet, men det finnes jo så klart veldig mye annet. Hva med rør.
    Joda, er helt enig hvis man ikke tenker på prisen. Rf-63 er en mye bedre høytaler! Men hvis man tenker "budsjett-surrerundt", kombinert med lite rom, mener jeg prishoppet er for stort. Og når man er førstegangs Klipsch kjøper, syns jeg rf-82 er en fin "innstegsmodell".(med mindre man kommer over ett kupp på brukten.:-D )

Har selv hatt flere Klipsch med både transistor og rør, og rør låter jo nydelig på Klispch.
    Men jeg liker faktisk fete transistorer vel så godt, da råskapen virkelig kommer fram i mine ører. (så får heller rørmafiaen arrestere meg så mye de bare vil)8)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite rom...

Jeg har RF63 og RC64 på knappe 12kvadrat, og det blir mer enn nok lyd. Vil nok anta at jeg ikke er i nærheten av hva de klarer å levere av god lyd. Har prøvd med et par rockwoll plater, men det er ikke nok. De vil ha plass! Nå skal det jo sies at jeg kjøpte litt med tanke på fremtiden også da jeg i dag kun leier et hus i max 1-2 år til.
    Er uansett enig med det flere her sier: senter kan aldri bli stor nok. Kjører en NC2250 biampet på RC64, og det er en drøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye rart.

RF-63 krever ikke noe større rom enn RF-82. RF-83 krever MYE større rom, og vesentlig bedre og mer stabil forsterker.

Dette avhenger så klart av akustikken i rommet. I ett problematisk rom kan det hende at RF-62 er det best valget. RF-82 er ikke noe lettere å få til enn RF-63.

Den STOOORE fordelen med RF-63 er at diskanten er mye bedre. Dette kan likevel slå andre veien om elektronikken ikke er god nok.

Har du mulighet, så få målt akustikken i rommet før du handler.

Newcomer Schøyen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipsch eksperter!

Har RF-83 og på den så er det oppgitt at den har 3stk 8 tommer basser, men jeg har målt og de er ikke 8 tommer i diameter hvorfor?
    Dette gjelder også senteren RC-64 og RS-62 de er ikke 6,5 toms.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller Klipsch bra på normale lydnivå? Har en WAF faktor og ta hensyn til, og Transformers modus er ikke velkommeni det daglige

hva med Recierver? vil en Yamaha RX-V765 som får mye skryt rundt om kring ha kontroll på et par RF-62? den har så fin pris nå om dagen

Komplett.no - Yamaha RX-V765B hjemmekinoreceiver

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Spiller Klipsch bra på normale lydnivå? Har en WAF faktor og ta hensyn til, og Transformers modus er ikke velkommeni det daglige

hva med Recierver? vil en Yamaha RX-V765 som får mye skryt rundt om kring ha kontroll på et par RF-62? den har så fin pris nå om dagen

Komplett.no - Yamaha RX-V765B hjemmekinoreceiver
    Yamaha og klipsch er ikke den beste kombo,derimot marantz og onkyo er bedre.
    Men om du skal gå hele veien er en rør eller hybrid effekt forsterker et møst

O

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar

Ser det er en del ulike meninger her, men det blir nok rf-82 i og med at jeg ikke kan utnytte annet enn bedre diskant fra rf-63. Rf-83 er da ikke noe alternativ.

Kom gjerne med flere meninger

Dette blir viktig for valget mitt! Skal jo tross alt legge 50.000,- til 70.000,- laken på dette :-|

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar

Ser det er en del ulike meninger her, men det blir nok rf-82 ...
    Holder jeg med deg i.

En annen ting også, er at når du skal handle i rf-63 prisklasse (18-19K), er det mye annet snadder også på markedet også. (er vel ikke lov og si i klipschtråden, så hopper i skyttergraven med hjelm på 8) )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar

Ser det er en del ulike meninger her, men det blir nok rf-82 i og med at jeg ikke kan utnytte annet enn bedre diskant fra rf-63. Rf-83 er da ikke noe alternativ.

Dette blir viktig for valget mitt! Skal jo tross alt legge 50.000,- til 70.000,- laken på dette :-|
    Selv må jeg si jeg angrer litt på at jeg ikke ventet til jeg hadde råd til Rf63. Rommet mitt er endel større også da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar

Eh....Sier du at du ikke bryr deg om bedre diskant???

Rf-82 er strengt tatt en større høyttaler enn RF-63 (marginalt)

Diameter på elementene måles i ytterkant av rammen. Det må altså måles litt lengre ut enn selve membranen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, diskant er viktig!
    Men er det verdt prisforskjellen? (10.000 mot 17.000,-)

Mulig jeg tester begge deler. Problemet med å prøve disse høyttalerene er at de har så vanvittig lang innspillings tid....

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet med å prøve disse høyttalerene er at de har så vanvittig lang innspillings tid....
    Ikke nødvendigvis. Noen sier 100 timer, og andre 1000. Guffer du på med bra forsterkeri løsner det meste innen ganske kort tid er nå min mening og erfaring.

Bytt om pluss og minus på en høytaler, mono lyd, still høytalerene tett mot hverandre og guff opp.Da kanselerer du mesteparten av lyden mens elementene arbeider. Legg gjerne en dyne over også....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Eh....Sier du at du ikke bryr deg om bedre diskant???

Rf-82 er strengt tatt en større høyttaler enn RF-63 (marginalt)

Diameter på elementene måles i ytterkant av rammen. Det må altså måles litt lengre ut enn selve membranen.
    Jeg må jo si meg litt uenig Timc at det bare er diskanten den er bedre på. Den har bedre trøkk over hele frekvensområde, bassen er tigthere og den er i det hele tatt mer musikalsk. Men enig i størrelsesforholdet. RF 82 ser ikke liten ut ved siden av 63. 63 er noe smalere men myeee dypere, sikkert omtrent samme kassevolum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Holder jeg med deg i.

En annen ting også, er at når du skal handle i rf-63 prisklasse (18-19K), er det mye annet snadder også på markedet også. (er vel ikke lov og si i klipschtråden, så hopper i skyttergraven med hjelm på 8) )
    Kommer etter deg nå rattatttaaataattttaaaa ( maskingevær )

Men enig det er mye snadder der ute til den prisen. Nå er det vel mulig å få RF 63 ned i ca 15 500 - 16000 nye ( jeg fikk i hvertfall det ) med litt pruting. Og si man klarer RF 82 til 8900 da som jeg ser folk kjøper de for da er diffen
    ca 6 500. Personlig mener jeg RF 63 er en 6500 kroner bedre høytaler en RF 82 men det er min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, diskant er viktig!
    Men er det verdt prisforskjellen? (10.000 mot 17.000,-)

Mulig jeg tester begge deler. Problemet med å prøve disse høyttalerene er at de har så vanvittig lang innspillings tid....
    Glem det de høres vanvittig bra ut, rett ut av esken, men de blir så enda mye bedre etterhvert.

Side 226 av 1034 FørsteFørste ... 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 222 223 224 225 226 227 228 229 230 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 726 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •