Klipsch klubben - Side 223

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 223 av 1034 FørsteFørste ... 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 219 220 221 222 223 224 225 226 227 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 723 ... SisteSiste
Viser resultater 4,441 til 4,460 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Er det noen som har prøvd Denon hifi produkter på Klipsch? De er jo litt tilbakelente i klangen, så hadde håpet jeg slapp veldig skrikete diskant.

Jeg opplever de helt motsatt. Lyst og skjærende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Jakten på ny effektforsterker har startet. Har Klipsch RF63, Yamaha RX-V3900, skal i tillegg ha eff.trinn på frontene.
    Prisklasse opp til 25.000,-
    Lysten på rør er stor!
    Abrahamsen v4.0 (evt. 2 stk)
    Parasound A21
    Primare?
    Konkrete tips tas imot med takk. Rykter av typen "jeg har lest et sted" har jeg hørt nok av. Fortell hva du konkret har hørt og din egen opplevelse av det.

Du ramser opp 3 forsterkere med totalt ulik klang. Umulig å annbefale noe uten å vite hva du er på jakt etter.

Selv synes jeg McIntosh MC275 er fin til klipsch. (ikke RF-83)

Av de du nevner vil Parasounden gi i særklasse mest trøkk. Abrahamsen litt laidback og "daff". Primare er litt britisk i mine ører. Glatt og fin, men uten de beste dynamiske kontrastene.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakten på ny effektforsterker har startet. Har Klipsch RF63, Yamaha RX-V3900, skal i tillegg ha eff.trinn på frontene.
    Lysten på rør er stor!
    Parasound A21
    Primare?
    Konkrete tips tas imot med takk. Rykter av typen "jeg har lest et sted" har jeg hørt nok av. Fortell hva du konkret har hørt og din egen opplevelse av det.
    Du kan jo kjøpe en rørforsterker som brukes som effekt til film,altså koblet gjennom pre out eller lign,til musikk så kjører du da utenom reciever.Klipsch guru Rognlien i fidelity bruker Copland til RF63,en sinnsyk kombinasjon...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Det er et fint sett, men så vidt jeg ser så er det vel bare ca 3500,- i rabatt ved å kjøpe hele settet, det er knapt mer en det jeg fikk på frontene mine, så anbefaler å jobbe litt så skal du nok se at det er mulig å få det enda litt billigere.
    Nå hvet jeg ikke om du, Henningep er på jakt etter et fult system eller bare fronter. Uansett hva planen er så ville jeg satt av et par uker, kanskje 1 om du er effektiv, til å snuse litt på markedet. Nå har jeg ingen erfaring med akkurat disse modellene du nevner så kan ikke hjelpe deg noe nevneverdig der, men selv er jeg en gulvhøyttalermann

Ellers får man veldig mye for pengene ved å handle brukt.

Hva med å prøve disse?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=57320&cat=12
    Joda, gulvhøyttalere er jo litt lettere å ha med å gjøre. rvx54 er stilige men er ikke noen stor fan av å handle brukt, pluss at 8000 er litt over budsjett. Ga tross alt 2000kr for cd spiller og forsterker. Venter med det store anlegget til hdmi 1.4 kommer, og da med ny rf serie(som jeg tror kommer i løpet av 2010), eller Vienna acoustics om lommeboken strekker til når det blir aktuelt. Vil velge rf serien om lyden blir litt bedre enn i dag, pluss at de har samme morro faktor.

timc: Jeg bae antok det siden alle Denon produkter som blir testet om dagen får både i pluss og minus margen at de har en tilbakelent spillestil. Nå kan jeg ikke sammenligne med noe annet enn rxv1900 på noen 5" cv høyttalere, men syntes diskanten er mye softere og penere nå.
    Dette var litt forvirrende, kan det være at de nye Denon modellene har fått denne lydsignaturen? Får vel slenge med forsterkeren og dra ned på stereofil en dag, for prøve lytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi amp Rf-82

Hei, så i bruksanvisningen at man kan sette bi amp på fosterkeren (onkyo tx-nr807), åsså har jeg lest litt på forumet her og kommet fram til at biamp går ut på at man driver en "terminal port" på forsterkeren til diskant/melomtone og en "terminalport (vet ikke hva jeg skal kalle det)" til Bass. Noen som har erfaring med dette med rf82? er det bare å skru av den koblinga mellom skrukoblingene på rf-82 og strekke et ekstra sett med høytalerledning og sette forsterkeren til biamp?

Åsså lurer jeg på om dette funker bra/bedre en å bare ha det helt standard?

Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    Hei, så i bruksanvisningen at man kan sette bi amp på fosterkeren (onkyo tx-nr807), åsså har jeg lest litt på forumet her og kommet fram til at biamp går ut på at man driver en "terminal port" på forsterkeren til diskant/melomtone og en "terminalport (vet ikke hva jeg skal kalle det)" til Bass. Noen som har erfaring med dette med rf82? er det bare å skru av den koblinga mellom skrukoblingene på rf-82 og strekke et ekstra sett med høytalerledning og sette forsterkeren til biamp?

Åsså lurer jeg på om dette funker bra/bedre en å bare ha det helt standard?

Takk for svar!
    Er mange tråder om dette og også nevnt flere ganger i denne tråden.

Men er riktig å gjøre som du sier ja. Er mange delte meninger om dette hjelper noe. Egentlig så får du ikke noe mer effekt av dette da forsterkeren bare leverer så så mye strøm uansett. Jeg prøvde dette på mine Rf-62 før jeg fikk på effekttrinn og syntes ikke det hjalp noe som helst.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Du ramser opp 3 forsterkere med totalt ulik klang. Umulig å annbefale noe uten å vite hva du er på jakt etter.

Selv synes jeg McIntosh MC275 er fin til klipsch. (ikke RF-83)

Av de du nevner vil Parasounden gi i særklasse mest trøkk. Abrahamsen litt laidback og "daff". Primare er litt britisk i mine ører. Glatt og fin, men uten de beste dynamiske kontrastene.
    Da blir jeg avslørt på kunnskapene mine. Styker Abrahamsen om den bli laidback. Hva med Copland som nevnt et sted, og AudioNote? Hørt mye bra om de og verdt å sjekke kanskje.
    Hvem selger de i så fall?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland er bra. AN er bedre, men MYE dyrere.

Har du råd, så kjøper du AN. Men vær obs på at du får begrenset med effekt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Copland er bra. AN er bedre, men MYE dyrere.

Har du råd, så kjøper du AN. Men vær obs på at du får begrenset med effekt.
    Hvor får jeg tak i priser, og hvem selger disse? Finner ikke noen på nett. Google won't help me.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg enn PM med email adressa di , så skal jeg sende deg ei pris liste .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får jeg tak i priser, og hvem selger disse? Finner ikke noen på nett. Google won't help me.
    Går du inn på klipsch forumet på hifisentralen.no så ser du at de fleste bruker rør på klipsch og er en del "guruer" der inne som Rognlien og lign,de kan komme med mange anbefalinger og gode råd...Husk at transistorer på klipsch er bannlyst der inne hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet selger AN. Samme som importerer Klipsch. forskjellen er at AN selges direkte uten distributørnett.

MEN, vær advart. Du bør sitte, og ha hjertestarteren klar når du åpner prislista.

lvl zero og lvl one, er greie nok, men det øker noe helt sprøtt. Toppmodellene passerer millionen med god margin.

For din del tror jeg det er Otto eller Soro som er valget. Selv vurderer jeg monoblokken Quest til hornene mine.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysten på rør er stor!
    Parasound A21
    Primare?
    Jeg har Parasound A21 nå på Palladium, og hadde tidligere RF83, og synes dette er en veldig god match, med power og detaljer som gir et ganske realistisk lydbilde. Absolutt å annbefale ;P

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæffer'n dyrt ja! Audio Note i toppklasse er jo kun for Lottovinnere. Og jeg er IKKE en av de, ennå ;-)
    Tenke, tenke...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæffer'n dyrt ja! Audio Note i toppklasse er jo kun for Lottovinnere. Og jeg er IKKE en av de, ennå ;-)
    Tenke, tenke...
    mener at drømmeanlegget til Rognlien i forhold til pris var RF63 med Copland CTA-405...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    mener at drømmeanlegget til Rognlien i forhold til pris var RF63 med Copland CTA-405...
    Jada eddie, vi vet du har verdens beste forsterker

Har audiocompaniet noe ny side, kommer bare inn på en veldig gammel, utdatert en på Untitled Document

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har audiocompaniet noe ny side, kommer bare inn på en veldig gammel, utdatert en på Untitled Document
    hehe er nok mye annet jeg ville hatt men til prisen er den brukbar...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til Rognliens anlegg. Dvs Oslo Hifi Society sin rundtur til Fryd Hifi og Rognliens private oppsett. Må være sponsa den mannen. Se nederst på siden.

Oslo Audio Society

Der var'n gitt. Tidlig på morran ennå.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er linken?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei. det er siden deres.

Her kan det leses om AN modellene: Audio Note

Side 223 av 1034 FørsteFørste ... 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 219 220 221 222 223 224 225 226 227 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 723 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •