Klipsch klubben - Side 220

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 220 av 1033 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 720 ... SisteSiste
Viser resultater 4,381 til 4,400 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette vil det komme forskjellige svar på.

Jeg har hatt storebroren til rw10d ene og de var veldig bra!

Er faktisk litt i tvil selv her, men tror jeg hadde gått for de to klipschene altså siden man lettere får bedre lyd og hvis du får en god pris. Har ikke hørt akkurat denne svs`en men personlig synes jeg lyden i klipsch og SVS er veldig ulik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Vil ikke en crestfaktor på 20 dB tilsvare en crestfaktor 10? Dvs. en peak-verdi på 20 W ved 2 W nominell.

hm...Må sjekke. Ble plutselig usikker på om crestfaktor blir oppgitt i Spenning eller effekt.

Edit: Fått sjekket og du har så klart helt rett. Klassisk musikk kan ha en crestfaktor på over 30dB!

Uansett så var poenget mitt at når først du passerer 1watt så øker det fryktelig fort.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Fantastisk greie gutter å handle med!
    Ja, det er helt sikkert!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en kassettspiller og selge?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    >

I skrivende stund er det 88 timer igjen til jeg kan dra på!

Hva er det du venter på?!

Gi gass mann!!!!8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg tror absolutt det er akustikken som klusser til lydbildet ditt.
    Jeg hadde forgjengeren til forsterkeren din på rf 82 og der hadde den og stålkontroll så ser ikke helt for meg at den ikke skal holde.. selv om høytt drar godt på i peaker..

Jeg synes også at på veldig kompleks musikk ala within temptation med mye informasjon og trøkk hørtes litt grøtete ut med Pioneeren på høyt volum. men når jeg fikk innredet akustisk så ble det himmelsk i forhold! alt ble mye roligere og kunne spille mye høyere!
    Ja, føler ofte at den har stålkontroll og masse punch men iblandt er det litt grøtete som du sier. Probleme med rommet mitt er at jeg egentlig ikke har noen gode steder å gjøre noe med akustikken på. (Åpent på ene siden av ht og vinduer på andre siden.

Noen som vet om pioneeren burde klare brasene eventuelt da? For da kan jeg jo sammenligne med den. Lenge siden jeg har prøvd de uten ma som effekt nå så kan jo være at det blir bedre med litt mer krutt.

Dette med crestfaktor har jeg lite peiling på, men som du fremstiller det så tillsier jo egentlig det at ma'en vil slite på høyt volum ja. Kanskje emotiva blir løsningen etterhvert, for liker absolutt å dra på skikkelig når han under ikke er hjemme og er jo litt kjedelig da hvis det skal låte dårlig pga for lite effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    hm...Må sjekke. Ble plutselig usikker på om crestfaktor blir oppgitt i Spenning eller effekt.

Edit: Fått sjekket og du har så klart helt rett. Klassisk musikk kan ha en crestfaktor på over 30dB!

Uansett så var poenget mitt at når først du passerer 1watt så øker det fryktelig fort.

-Tim
    Godt, da sitter noe fremdeles.

Crestfaktor på 30 dB, da begynner vi å snakke! Det tilsvarer en crestfaktor på 31,6. Dvs. 63,2 W peak ved 2 W nominell.

Sensitiviteten til RF-82 er 98 dB, så ved et lydtrykknivå på 109 dB brukes det 8 Watt nominell med 253 Watt peak, ved crestfaktor 30 dB. Dette gjelder jo kun ved 1 meters avstand, så effektbehovet kan være høyere.

På den annen side er det nok ikke klassisk musikk man vrenger opp så bildene på veggen begynner å skrangle.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Dobbelpost

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya

På den annen side er det nok ikke klassisk musikk man vrenger opp så bildene på veggen begynner å skrangle.
    Nei, er vel ikke akkurat det det har gått for mye i hos meg heller:P

Men merker faktisk forskjell på dette om det er pop det går i eller mer rolig rock eller hva sjangeren kalles. Kjørte for eksempel Iyaz-Replay og da var det klokkeklart og masse trøkk, men derimot på for eksempel nada surf-always love så føler jeg toppen blir litt mer grøtete. Bare for å ta ett eksempel.

Synes egentlig det er litt rart for på førstnevnte sang så er det jo vesentlig mer bass i sangen og ville jo da også trodd at dette skulle gått mer utover lyden i de øverste frekvensene hvis det er effekten det går på. Er jo vesentlig mer lyd i øverste frekvensene, men er jo de nedre frekvensene som krever mest strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    men er jo de nedre frekvensene som krever mest strøm.

Strømen som går er avhengig av spenningen du gir på utgangen på forsterkere og impedansen til høyttaleren ved valgt frekvens.

Bassen er det området vi er absolutt minst følsomme for forvrengning. Du kan ha mange prosent uten å egentlig legge merke til det. I mellomtone og diskant derimot skal det lite til.

Uansett så er watt watt. Har du høyere NIVÅ i mellomtonen trekkes det mer watt OG strøm i mellomtonene.

Strømmen som går = Spenning over terminalene, Delt på impedansen ved frekvensen man vil undersøke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassen er det området vi er absolutt minst følsomme for forvrengning. Du kan ha mange prosent uten å egentlig legge merke til det. I mellomtone og diskant derimot skal det lite til.
    Ja, det vet jeg, men synes det er rart at sånn som i eksempelet der så er det best mellomtone/diskant i første eksempel selvom det er mest bass(som da også skulle tatt mest strøm) i denne sangen.

Er ikke 100% sikker på hva du mente for er ikke så veldig god på dette:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye strøm som går avhenger bare av intensiteten til musikke VS. frekvens.

Om du dytter inne 20w ved 1khz eller 20hz så er strømmen den samme så lenge impedansen er lik.

Det du henviser til er evnen til å KONTROLLERE basselementer. Det har ikke noe med hvor høyt det kan gå.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja, føler ofte at den har stålkontroll og masse punch men iblandt er det litt grøtete som du sier. Probleme med rommet mitt er at jeg egentlig ikke har noen gode steder å gjøre noe med akustikken på. (Åpent på ene siden av ht og vinduer på andre siden.

Noen som vet om pioneeren burde klare brasene eventuelt da? For da kan jeg jo sammenligne med den. Lenge siden jeg har prøvd de uten ma som effekt nå så kan jo være at det blir bedre med litt mer krutt.

Dette med crestfaktor har jeg lite peiling på, men som du fremstiller det så tillsier jo egentlig det at ma'en vil slite på høyt volum ja. Kanskje emotiva blir løsningen etterhvert, for liker absolutt å dra på skikkelig når han under ikke er hjemme og er jo litt kjedelig da hvis det skal låte dårlig pga for lite effekt.
    ma skal ha null problemer på RF62 så det må være noe annet galt,ma har altså mer enn nok krefter for og utnytte RF62 fult ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg timc. Takker

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ma skal ha null problemer på RF62 så det må være noe annet galt,ma har altså mer enn nok krefter for og utnytte RF62 fult ut...
    Ok, kan bare være at de trenger mer innspillingtid og/eller at akustikken i rommet her er helt håpløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt uenig. Du sier altså at MA'en er like god og kontrollert som Mcintosh MC-252?

Jeg tømmer glatt en slik på RF-62/82 når jeg ser rockekonsert. Får den til og med til å klippe (powerguarden)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uenig. Du sier altså at MA'en er like god og kontrollert som Mcintosh MC-252?

Jeg tømmer glatt en slik på RF-62/82 når jeg ser rockekonsert. Får den til og med til å klippe (powerguarden)
    da er det noe galt med databladet til ma,har hørt min copland på mine egne RF35 og RF63 og det spiller helt vilt,klarer ikke spille like høyt på de transistorene jeg har testet da ørene gir seg på samme volum,ma har jo mer watt enn copland men usikker på strømforsyning...

har du fått mc til å klippe på de høytalerne så må det være noe spenna galt et sted,den ser jo veldig kraftig ut!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ER så kraftig. Det er peakene som trekker mye.

Med Marantz MA-9 og LaScala II makset vi nominelt på Pink Floyd med 3watt. 300 i spissene.

Prøver å sette dette lavwattskorstoget ditt i perspektiv.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn med Klipsch RB-51 Skal ta og prøve dem nå

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ER så kraftig. Det er peakene som trekker mye.

Med Marantz MA-9 og LaScala II makset vi nominelt på Pink Floyd med 3watt. 300 i spissene.

Prøver å sette dette lavwattskorstoget ditt i perspektiv.
    vet ihvertfall det at de rørforsterkerne jeg har nevnt utnytter rf62-63 fult ut og det er krefter til overs...bortsett fra visse eldre modeller av ma.trodde den mc skulle ha mer krefter enn de forsterkerne jeg har nevnt men har vel mindre strømreserver da!!!
    når det gjelder la scala så er de ennå mer lettdrevne, målte 120db kl 10 på min copland så der er det mye å gå på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ihvertfall det at de rørforsterkerne jeg har nevnt utnytter rf62-63 fult ut og det er krefter til overs

Beklager. Dette er helt enkelt feil. Virker som du er litt forvirret når det gjelder dette med effekt og headroom.

Du trodde mc252 skulle ha mer og gi??? Den gir akkurat det den lover. Når du drar på skikkelig med MA opplever du det som høyt fordi det forvrenger. At du klarer 120dB med lascala skulle da bare mangle, men at du har ultimat kontroll, nei.

Side 220 av 1033 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 720 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •