Klipsch klubben - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 22 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 522 1022 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kristoffervu
    Jaja, får vel nesten kaste meg inn jeg også, RF-62 RC-62 og RS-42 betalt og underveis skal kjøres på en rx-v1900 selv om det blir nok kanskje en liten effektforsterker etterhvert

Gratulerer Klipsch og Yamaha er en god match:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    RF-63 er MYE bedre på alt. Bedre ellementer og kabinett. Klangen er den samme. romkrav er også mye det samme.

-Tim
    Mener du fortsatt det samme etter å ha lest innlegget mitt der eg beskriver litt av plaseringsproblemet med tanke på RF63?:-? Vet det er en mer påkostet høgtaler som du skriver, men klangen er den samme sier du:-? Kunne tenke meg en litt grundigere beskrivelse av lydbildet til RF63 i forhold til RF82 Har RF63 like mye bass med sine 3 x 6,5" i forhold til de doble 8" i RF82 og hvordan er horndiskanden i RF63 i forhold til RF82? Hvordan er trøkk dynamikk, detaljer, bass, stemmegjengivelse o.s.v i forhold til RF82? Vet det er mange spørsmål, men lurer på om det er noen som kann forklare for meg hvorfor eg eventuelt bør oppgradere til RF63 med tanke på en mer konkret beskrivelse og sammenligning av RF82 vs RF63:-D Greit att den er bedre på alt som du skriver, men det er for lite informasjon for meg viss eg eventuelt skall oppgradere

Takker for svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvor lenge har du spillt på de?

Mine låt utrolig bra først etter 1000 timer, og jeg merket underveis at lydbildet forandret seg drastiskt (litt, etter litt, etter litt, osv...
    De er innspilt,men er jo litt vanskligere og få til enn 82ene

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy **** jeg er skuffet . låner en onkyo 875 stor og kraftige haha. kobler dette opp med rf 82 . har fra før avr 330. ble så skuffet lyden er tam og lys ingen dynamik pap lyd !!! denne koster dobbelt så mye som avr 330 =( har prøvet alle instillinger og ja sjekket faste !! lyden er nesten som ufase =( avr 330 er jo 1000 gange bedre på alt ! jeg skal aldrig om det smalt kjøpe onkyo =( og den er langt ifra så kraftige som hk avr samboer ble super skuffet . er det muligt !! 23 kilo ? bruker kun 870 watt fra nettet hk 890 jaja aldrig mere .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Mener du fortsatt det samme etter å ha lest innlegget mitt der eg beskriver litt av plaseringsproblemet med tanke på RF63?:-? Vet det er en mer påkostet høgtaler som du skriver, men klangen er den samme sier du:-? Kunne tenke meg en litt grundigere beskrivelse av lydbildet til RF63 i forhold til RF82 Har RF63 like mye bass med sine 3 x 6,5" i forhold til de doble 8" i RF82 og hvordan er horndiskanden i RF63 i forhold til RF82? Hvordan er trøkk dynamikk, detaljer, bass, stemmegjengivelse o.s.v i forhold til RF82? Vet det er mange spørsmål, men lurer på om det er noen som kann forklare for meg hvorfor eg eventuelt bør oppgradere til RF63 med tanke på en mer konkret beskrivelse og sammenligning av RF82 vs RF63:-D Greit att den er bedre på alt som du skriver, men det er for lite informasjon for meg viss eg eventuelt skall oppgradere

Takker for svar:-D
    Kan jo prøve

RF-63 har en helt annen punch enn RF-82. Mye pga stivere kabinett og kraftigere "motor" på elementene. Dette gjør lydbilet mye mer stabilt, og presist. Driveren til Hornet er større og takler dermed transienter og den relativt lave delingen bedre. Diskanten låter åpnere og har en vesentlig bedre evne til å skille de ulike lydene i musikken.

Plasseringsproblemer er ikke noe større med RF-63 enn RF-82 synes jeg. Alle høyttalere krever at man jobber med plasseringen. RF serien er ikke noe unntak. Det jeg mente var at de ikke nødvendigvis trenger større rom enn RF-82

Klangen er den samme som sagt. Tenker da på balansen lyst/mørkt.

Jeg har skrive det mange ganger, men i denne prisklassen hadde jeg valgt Heresey III forran en RF modell.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    fy **** jeg er skuffet . låner en onkyo 875 stor og kraftige haha. kobler dette opp med rf 82 . har fra før avr 330. ble så skuffet lyden er tam og lys ingen dynamik pap lyd !!! denne koster dobbelt så mye som avr 330 =( har prøvet alle instillinger og ja sjekket faste !! lyden er nesten som ufase =( avr 330 er jo 1000 gange bedre på alt ! jeg skal aldrig om det smalt kjøpe onkyo =( og den er langt ifra så kraftige som hk avr samboer ble super skuffet . er det muligt !! 23 kilo ? bruker kun 870 watt fra nettet hk 890 jaja aldrig mere .

Dette låter veldig rart. Har hørt nevnte forsterker en del, og lys er det siste den er. Heller noe laidback. Kan det være at det er noe galt med den?

Strømforbruket kan du ikke bruke som mål på noe som helst. Det er i beste fall villedende.

-Tim

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA ????????????? RART og den blir varm ! spiller jo ikke høyt eller mye =( 0 bass nesten o melomtone helt ok diskant . har sjekket alt av instilinger uff blir dårlige helg solgt avr 330 =( nekter og bruke onkyo den lever jeg tilbake umidelbart . er så skuffet , selv min gamle yamaha var mye bedre nad oxo bedre da må verre noe galt ? har satt høytaler til normale og sjekket alle ledniger

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det virkelig er så galt som du beskriver finnes bare to alternativer.

1. du har misset på en eller annen innstilling.

2. Det er noe feil med den.

-Tim

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. alt er sjekket 100 , ganger

2. ja ? usikkert men denne lyd er ikke velkommen her .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det virkelig er så galt som du beskriver finnes bare to alternativer.

1. du har misset på en eller annen innstilling.

2. Det er noe feil med den.

-Tim

hvilke høytaler har du hørt den på ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det 805 jeg har brukt. Nesten identisk. Har prøvd på diverse Klipschmodeller, Patos, Tannoy og Audio Pro. Tynt har det aldri vært.

Og tømmer man en 805/875 på RF-82 så ryker hørselen rimelig fort.........

-Tim

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rar ? er ikke mye kraft her må nesten opp i - 10 db før det blir litt høyt

på hk avr var lyden syk høy på - 20 og - 15 var jeg redd for og sprenge høytaler . og så varm den blir ??

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    jeg så du hadde stilt meg et spørsmål på minHjemmekino-siden min, her kommer svaret:
    Dansken2: beklager at jeg ikke har svart deg før, nå husker jeg ikke om jeg har sagt dette i Klipsch-klubben heller..men here goes:
    Etter 300+ timer innspilling av HT'ene, så synes jeg lyden fra Yammy'n er herlig, og det er mer enn nok krafter, men nå mater jeg hver front med 2x130watt da, jeg kan spille akkurat så høyt som jeg vil uten at forsterkeren holder igjen. Kanskje en mer strømsterk forsterker ville kunne stramme opp litt, men jeg føler at kontrollen er god nok som det er nå.
    Tillegg: Nå skal det sies at på papiret trekker bare RX-V1900 500watt, men dette skal jeg sjekke opp bak på receiveren NÅ: og ja, der bak står det kun 500watt, virkelig merkelig, for som sagt, jeg føler ikke at yammy'n sliter med levering, selv med alle HT i drift ved høyt volum. Jeg kjører også LFE til frontene, alle HT står til Large.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du LFE til frontene? Såvidt jeg vet tillater ikke prosessorer dette fordi da ville man blåst basser i hytt og pine.

-Tim

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. den onkyen: reset factory settings eller lignende, virker som noe er galt ja.
    @Tim: Å se på hvor mye forsterkere har anledning til å trekke (mao, størrelse på trafo) er jo et "triks" for å se på hvor mye en forsterker FAKTISK kan levere, siden output ikke kan overgå input. Nå skal det jo nevnes at en forsterker med lav effektivitet må trekke mer fra nettet for å levere samme som en med høyere også da. (ref AB vs. D)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    jeg så du hadde stilt meg et spørsmål på minHjemmekino-siden min, her kommer svaret:
    Dansken2: beklager at jeg ikke har svart deg før, nå husker jeg ikke om jeg har sagt dette i Klipsch-klubben heller..men here goes:
    Etter 300+ timer innspilling av HT'ene, så synes jeg lyden fra Yammy'n er herlig, og det er mer enn nok krafter, men nå mater jeg hver front med 2x130watt da, jeg kan spille akkurat så høyt som jeg vil uten at forsterkeren holder igjen. Kanskje en mer strømsterk forsterker ville kunne stramme opp litt, men jeg føler at kontrollen er god nok som det er nå.
    Tillegg: Nå skal det sies at på papiret trekker bare RX-V1900 500watt, men dette skal jeg sjekke opp bak på receiveren NÅ: og ja, der bak står det kun 500watt, virkelig merkelig, for som sagt, jeg føler ikke at yammy'n sliter med levering, selv med alle HT i drift ved høyt volum. Jeg kjører også LFE til frontene, alle HT står til Large.
    ok takk yamaha next =) rart det med stømforsyningen på 500 w men husker min gamle yamaha var der helt ok krefter

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du LFE til frontene? Såvidt jeg vet tillater ikke prosessorer dette fordi da ville man blåst basser i hytt og pine.

-Tim
    Uhm...Jeg skrur på "LFE: Both" i stedet for "LFE: Subwoofer" eller "LFE: Front". Dette hadde selv min eldgame Denon AVR-3803 og en veldig kjent innstilling på receivere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LFE Both betyr at du går andre veien og sender bassen fra stereosignalet ut til suben.

Kan vanskelig forestille meg at man kan kjøre det reelle LFE signalet til frontene. Da ville de bare stå å blafre.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-83 Front
    Klipsch RC-64 Center
    Klipsch RB-61 Side
    Klipsch RF-82 Bak

Onkyo 876
    Parasound a21
    Yaqin mc-100 Rør ( kt-88 )

Sinnsjuk bra match spør du meg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Sub-Lock]Ang. den onkyen: reset factory settings eller lignende, virker som noe er galt ja.

skal prøve mere i helgen . detter er så dårligt att du ville ikke tor det =) gettoblaster er jo bedre ,

Side 22 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 522 1022 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •