Klipsch klubben - Side 219

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 219 av 1033 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 719 ... SisteSiste
Viser resultater 4,361 til 4,380 av 20659
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Den hadde jeg kjøpt tvært om jeg hadde 6500,- til overs:-D

O

Hehe sitter og tenker tanken selv , men tror ikke samvitigheten tåler mer om jeg skal bruke enda mer penger på " ting jeg ikke trenger " akkurat nå

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Har du hørt lyden i 63 ? ellers kan du nok komme på en liten demo hos meg å se om du liker de vertfall
    Jeg har ikke hørt lyden i 63`ene. Så jeg takker veldig gjerne til en liten demo hos deg, det hadde vært kanon!
    Kan eventuelt ta resten på pm! Bor trossalt ikke alt for langt unna deg, liten kosetur til Stavanger skader ikke.

Enig med eddie,63 er den beste til ditt rom. Jeg mener at 63 er bedre enn 83
    uavhengi av rom,men det er meg

O
    Hva er det egenlig som tilsier at 83 er for stort for et rom eller for lite? 63`ene ser jo flotte ut, så for all del. Er jo et lite prishopp opp til 83 fra 63, så det er jo et pluss i boken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Jeg har ikke hørt lyden i 63`ene. Så jeg takker veldig gjerne til en liten demo hos deg, det hadde vært kanon!
    Kan eventuelt ta resten på pm! Bor trossalt ikke alt for langt unna deg, liten kosetur til Stavanger skader ikke.

Hva er det egenlig som tilsier at 83 er for stort for et rom eller for lite? 63`ene ser jo flotte ut, så for all del. Er jo et lite prishopp opp til 83 fra 63, så det er jo et pluss i boken.
    Jeg hadde 83 på 20kvad det ble overveldene,de er rett og slett for store.
    Min mening er at 63 spiller bedre enn 83,overgangen bass mellomtone diskant er mere sømløst på 63,det er masse trøkk i 83 som mange liker,men jeg mener de passer bedre i store rom,jeg byttet til 63 og angret ikke et sekund på det.

O

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Assi:

Jeg hadde først ventet til du får tilbake subben fra rep.
    Tatt en skikkelig kalibrering, og jobbet med plassering m.m
    hadde jeg vurdert om jeg skulle oppgradere til RF63/83.

Ettersom du faktisk ikke har fått det beste ut av det du allerede har, så er det ikke sikkert du trenger oppgradering

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 83 på 20kvad det ble overveldene,de er rett og slett for store.
    Min mening er at 63 spiller bedre enn 83,overgangen bass mellomtone diskant er mere sømløst på 63,det er masse trøkk i 83 som mange liker,men jeg mener de passer bedre i store rom,jeg byttet til 63 og angret ikke et sekund på det.

O
    Okei, dette forklarte jo en del.

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Assi:

Jeg hadde først ventet til du får tilbake subben fra rep.
    Tatt en skikkelig kalibrering, og jobbet med plassering m.m
    Så hadde jeg vurdert om jeg skulle oppgradere til RF63/83.

Ettersom du faktisk ikke har fått det beste ut av det du allerede har, så er det ikke sikkert du trenger oppgradering
    Du har et poeng der, men når jeg spiller i stereo spiller jeg uten sub uansett. Jeg har ommøblert tre ganger på noen måneder og har absolutt funnet beste plass for høytalerene per dags dato. Kan nokk bruke litt mer tid på kalibrering, flytte litt rundt på dem og teste litt mer før jeg eventuelt bestemmer meg. Men, derfor det hadde vært kos å fått hørt 63`ene og evetuelt og sammenlignet sånn litt. Interessen blant mine bekjente er heller laber, så det er vanskelig for meg å ha noe å sammenligne med, eventuelt bruke som en slags " fasit " på hvordan ting skal høres ut.

Om valget hadde blitt 63, så hadde det ikkje skjedd med det første uansett. Så mye tid igjen til å teste ut

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    bare send en pm du så kan vi se hva vi får til =)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg klipschene min kan løsne litt snart. På høyt volum er de veldig fort skarpe og gromsete og på 80% av sangene er ikke bassen noe å skryte av heller For all del fortsatt imponerende lyd, men godt jeg har subben også imens

Edit: Lyden er veldig fin når det ikke er altfor mye som skjer i de øvre frekvensene på engang da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ærlig tror jeg det er forsterkeren som stanger i taket når du spiller høyt og musikken er kompleks.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd definitive technology høyttalere? Vet det ikke er stedet å spørre om dette, men har startet en tråd uten å få noen svar og de burde jo være rettet mot samme målgruppe som klipsch.

Ser interesant ut i allefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Helt ærlig tror jeg det er forsterkeren som stanger i taket når du spiller høyt og musikken er kompleks.
    Men den har stålkontroll på det som blir spilt av bass da, føler bare ikke at det er mye bass. Den er ikke forvrengt eller uklar på noen måte. Men er jo mulig det er den som gjør det. Tror du receiveren min er såpass svak at den også vil slite i stereo? For var ikke noe mer bass med den sist jeg prøvde.

Edit: men er ikke umulig at det blir en emotiva elns istede når lommeboka ikke er så tom. (Fattig student:P)

Edit2: Kan jo altids være at det er akustikken i rommet mitt som er helt på jordet også da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk det følgende. Du spiller godt høyt. Du bruker 2watt. Med en en crestfakktor i musikken på la oss si 20dB (differanser på nominelt signal og makssignal) vil du altså trenge 200w.

Tenk deg da om du spiller med 4watt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Mine KLIPSCH

> Klipsch RF-82
    > Klipsch RC-62
    > Klipsch RS-52
    > Klipsch RW-12D

Jeg handlet dem hos Boomcar i grimstad! Holder på å spille de inn nå

I skrivende stund er det 88 timer igjen til jeg kan dra på!

Driver dem på en onkyo tx-nr807

Glemte å skrive at de ga meg best pris i hele norge på oppsettet mitt

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Nå synes jeg klipschene min kan løsne litt snart. På høyt volum er de veldig fort skarpe og gromsete og på 80% av sangene er ikke bassen noe å skryte av heller For all del fortsatt imponerende lyd, men godt jeg har subben også imens

Edit: Lyden er veldig fin når det ikke er altfor mye som skjer i de øvre frekvensene på engang da
    Jeg bruker to Sp-996 på mine rf-62, og når jeg drar på rister hele leiligheten. Kanskje forsterkern som stanger.

Det er monoblokker på 125w 8ohm btw

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    Det er bare å dra på med en gang. Høytalerene blir mye fortere spilt inn hvis du bruker litt høyt volum. Du kan jo bare unngå å "voldta" de enda. Eneste forskjellen du vil merke etter hvert som de spiller seg inn er at lyden vil bli bedre
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle Klipsch-fan..

Har ett lite spørsmål angående valg av sub til rf63..
    Har fått tilbud på SVS sb-plus\ultra og Klipsch(2xrw10d) sub

Hvilken sub bør man velge? rommet er vel i overkant av 20kvadrat..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Tenk det følgende. Du spiller godt høyt. Du bruker 2watt. Med en en crestfakktor i musikken på la oss si 20dB (differanser på nominelt signal og makssignal) vil du altså trenge 200w.

Tenk deg da om du spiller med 4watt!
    Vil ikke en crestfaktor på 20 dB tilsvare en crestfaktor 10? Dvs. en peak-verdi på 20 W ved 2 W nominell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joacom
    > Klipsch RF-82
    > Klipsch RC-62
    > Klipsch RS-52
    > Klipsch RW-12D

Jeg handlet dem hos Boomcar i grimstad! Holder på å spille de inn nå

Driver dem på en onkyo tx-nr807

Glemte å skrive at de ga meg best pris i hele norge på oppsettet mitt
    Fantastisk greie gutter å handle med!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Men den har stålkontroll på det som blir spilt av bass da, føler bare ikke at det er mye bass. Den er ikke forvrengt eller uklar på noen måte. Men er jo mulig det er den som gjør det. Tror du receiveren min er såpass svak at den også vil slite i stereo? For var ikke noe mer bass med den sist jeg prøvde.

Edit: men er ikke umulig at det blir en emotiva elns istede når lommeboka ikke er så tom. (Fattig student:P)

Edit2: Kan jo altids være at det er akustikken i rommet mitt som er helt på jordet også da.
    Jeg tror absolutt det er akustikken som klusser til lydbildet ditt.
    Jeg hadde forgjengeren til forsterkeren din på rf 82 og der hadde den og stålkontroll så ser ikke helt for meg at den ikke skal holde.. selv om høytt drar godt på i peaker..

Jeg synes også at på veldig kompleks musikk ala within temptation med mye informasjon og trøkk hørtes litt grøtete ut med Pioneeren på høyt volum. men når jeg fikk innredet akustisk så ble det himmelsk i forhold! alt ble mye roligere og kunne spille mye høyere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Hei alle Klipsch-fan..

Har ett lite spørsmål angående valg av sub til rf63..
    Har fått tilbud på SVS sb-plus\ultra og Klipsch(2xrw10d) sub

Hvilken sub bør man velge? rommet er vel i overkant av 20kvadrat..
    Det spørs om du ser mye film eller hører mye musikk. SVS en gir mye mere dypbass på film mens klipschene er ekstremt raske og tørre i karakteristikken, de går også dypt nok for de fleste.

To subber er også å foretrekke i ethvert oppsett! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det spørs om du ser mye film eller hører mye musikk. SVS en gir mye mere dypbass på film mens klipschene er ekstremt raske og tørre i karakteristikken, de går også dypt nok for de fleste.

To subber er også å foretrekke i ethvert oppsett! :-D
    Har fått en ok pris på 2xrw10d og da lurer jeg på om 2 slike vil komme i nærheten av en svs pb12 plus

Anlegget brukes like mye til musikk som film..

Side 219 av 1033 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 719 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •