Klipsch klubben - Side 216

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 216 av 1033 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 716 ... SisteSiste
Viser resultater 4,301 til 4,320 av 20659
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Enig i det jeg også, men i hans tilfelle så er han på jakt etter mid-bass med punch, mens dypbass var mindre viktig. Tatt i betrakning av det så vil jeg ikke støttet rb-81 og to rw-12d, et svakt oppsett for mid-bass, men heller et par rf63 som har fantastisk punch på midbassen. Jeg har sett film med kun rf63 og det er jo ingen tvil om at det underholder.
    Ser du har rf82, hvordan er disse på midbassen? Har du hørt rb81?
    Jeg har ikke hørt noen av klipsch sine modeller, og ikke har jeg mulighet til det heller så det er kjekt med litt tilbakemeldinger:-P

EDIT; med at dypbass var mindre viktig så tenker jeg på 20hz og nedover, ala svs dypbass.
    EDIT 2; hvor høyt erfarer du at man må spille for å få midbassen frem? er det nabo-irriterende høyt eller moderat volum?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    De som du nevner med B&W i spissen har jeg hørt en del på (ASW850). Den er dårlig i min bok. I high-end sammenheng altså.

Tingen er at jeg hevder at man kan fint matche en ASW850 med en enkel og billig DIY sub.
    Nei nei, ikke ASW850 men noe skikkeli gamle greier som kostet hinsides med penger en del år tilbake. FCM tror jeg den serien heter uten å være sikker, han har ihvertfall hele dette oppsettet + en Svs ultra:

Og det spiller grisebra i forhold til mye av B&W idag, han gikk tross alt fra CV til dette oppsettet og det spiller enda villere og dynamisk enn CV! Det er bare noen hårstrå fra å matche Klipsch på dynamikken

Slik ser de tre frontene ut:

3 diskanter faktisk! :shock:

Og det er THX sertifisert...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sært. Kan virke som et kjipt forsøk på ett Bessel array. For å være ett ekte Bessel Array så trengs det 5 elementer. Eventuelt er det en mini-linesource, men det gir ikke mening det heller.

AES E-Library: Effective Performance of Bessel Arrays

-Tim

Kunne vært artig å høre det oppsettet der.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei nei, ikke ASW850 men noe skikkeli gamle greier som kostet hinsides med penger en del år tilbake. FCM tror jeg den serien heter uten å være sikker, han har ihvertfall hele dette oppsettet + en Svs ultra:

Og det spiller grisebra i forhold til mye av B&W idag, han gikk tross alt fra CV til dette oppsettet og det spiller enda villere og dynamisk enn CV! Det er bare noen hårstrå fra å matche Klipsch på dynamikken

Slik ser de tre frontene ut:

3 diskanter faktisk! :shock:

Og det er THX sertifisert...
    hehe nå har vel aldrig cv hatt dynamik!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. CV har makrodynamikk dersom forsterkeren er rå nok. Mikrodynamikk derimot finnes ikke.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Da er det noe feil med den pluggen jeg brukte. Men får nøye meg med å slå den av og på manuelt inntil i morgen, handler bare en slik en da. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Takk for tips.
    Plundret litt med dette jeg også når jeg skulle koble inn triger signal fra min Yamaha til Parasuonden. Brukte en minijack kabel med 3,5mm pinner på begge sider og kjøpte en overgang fra 3,5mm til 2,5mm, men dette fungerte ikke.
    Det endte med at jeg kuttet av den ene 3,5 mm pluggen og målte hvilken ledere jeg fikk 12V ut av (fra Yamahaen), så kuttet jeg ledningen på den overgangen jeg hadde, puttet denne inn i Parasounden og testet med et 9volts batteri, og fant ut hvilken ledninger som slo på Parasounden, så var det bare å lodde.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Ser du har rf82, hvordan er disse på midbassen? Har du hørt rb81?
    Jeg har ikke hørt noen av klipsch sine modeller, og ikke har jeg mulighet til det heller så det er kjekt med litt tilbakemeldinger:-P

EDIT; med at dypbass var mindre viktig så tenker jeg på 20hz og nedover, ala svs dypbass.
    EDIT 2; hvor høyt erfarer du at man må spille for å få midbassen frem? er det nabo-irriterende høyt eller moderat volum?
    Mid-bass definerer jeg, på den enkle måten, bassen som treffer deg i fleisen og i brystet, og som skal trykke deg inn i sofaen. I et ord: Punch.
    Dyb-bass definerer jeg, på den enkle måten, bassen som ikke treffer deg noe sted, men som gjør at sideflesket rister. I et ord: Vibrasjon.
    Jada, sikkert noen som er uenige i dette. Men det var altså hvordan jeg definerer det.

Mid-bass får jeg fra en høyttaler.
    Dypbass får jeg fra en subwoofer.

En RB-81 har bare et basselement, og flytter derfor X liter luft.*
    En RF-82 har to basselementer, og flytter derfor 2 ganger X liter luft.*
    En RF-83 har tre basslementer, og flytter derfor 3 ganger X liter luft.*

Så du ser her hva som gir mest mid-bass.

Så du må finne ut hvor mye du vil ha

RF-82 gir bra med mid-bass, men volumet må vesentlig opp før jeg kjenner det.
    Hvis du vil slippe nabobesøk hver gang du ser film, så kan du være så drastisk som jeg foreslo, og droppe sub, og kun ha et par fronter med skikkelig punch, a'la klipsc RF-serien.

Disclaimer. Jeg prøver ikke å anbefale deg å droppe sub, egentlig, men dersom man ikke har plass til sub, eller ikke ønsker det, så prøver jeg vel bare å si at man kan få fantastisk filmlyd selv om man ikke har sub som går til 15hz.

*) Merk at disse høyttalerene også besitter forskjellige personlige egenskaper som vil påvirke lydbildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehrm.....Dette er en sanhet med store modifikasjoner.

Du glemmer å ta hensyn til at disse tre høyttalerne har veldig forskjellig tuning.

Konklusjonen din er rett, men resonementet holder ikke vann.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mid-bass definerer jeg, på den enkle måten, bassen som treffer deg i fleisen og i brystet, og som skal trykke deg inn i sofaen. I et ord: Punch.
    Dyb-bass definerer jeg, på den enkle måten, bassen som ikke treffer deg noe sted, men som gjør at sideflesket rister. I et ord: Vibrasjon.
    Jada, sikkert noen som er uenige i dette. Men det var altså hvordan jeg definerer det.

Mid-bass får jeg fra en høyttaler.
    Dypbass får jeg fra en subwoofer.

En RB-81 har bare et basselement, og flytter derfor X liter luft.
    En RF-82 har to basselementer, og flytter derfor 2 ganger X liter luft.
    En RF-83 har tre basslementer, og flytter derfor 3 ganger X liter luft.

Så du ser her hva som gir mest mid-bass.

Så du må finne ut hvor mye du vil ha

RF-82 gir bra med mid-bass, men volumet må vesentlig opp før jeg kjenner det.
    Hvis du vil slippe nabobesøk hver gang du ser film, så kan du være så drastisk som jeg foreslo, og droppe sub, og kun ha et par fronter med skikkelig punch, a'la klipsc RF-serien.

Disclaimer. Jeg prøver ikke å anbefale deg å droppe sub, egentlig, men dersom man ikke har plass til sub, eller ikke ønsker det, så prøver jeg vel bare å si at man kan få fantastisk filmlyd selv om man ikke har sub som går til 15hz.
    Som du skriver må volumet betydelig opp før bassen kjennes, og med det volumet kan det nok være at naboen likevel kommer på besøk. ;-)

Synes vel at fra 50-45 Hz og ned kommer sub'en virkelig på sin plass i mitt oppsett. Det er vel det jeg subjektivt definerer som dyp bass. Det finnes sikkert en definisjon på dette kan jeg tenke meg...?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehrm.....Dette er en sanhet med store modifikasjoner.

Du glemmer å ta hensyn til at disse tre høyttalerne har veldig forskjellig tuning.

Konklusjonen din er rett, men resonementet holder ikke vann.

-Tim
    Fikset med en stjerne *

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Som du skriver må volumet betydelig opp før bassen kjennes, og med det volumet kan det nok være at naboen likevel kommer på besøk. ;-)

Synes vel at fra 50-45 Hz og ned kommer sub'en virkelig på sin plass i mitt oppsett. Det er vel det jeg subjektivt definerer som dyp bass. Det finnes sikkert en definisjon på dette kan jeg tenke meg...?
    Det er jo personlig hva som plager mest, lokale jordskjelv eller høy lyd, noen liker ingen av delene, andre liker begge.
    Jeg har erfart at lokale jordskjelv plager mine naboer mer enn høy lyd.
    Det er jo også lettere å fikse tiltak som demper høy lyd, enn å få til tiltak som fjener forplanting av lave frekvenser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikset med en stjerne *

Tror du misforstår meg. Det jeg vil frem til er at du fint kan få til punchbass i en liten høyttaler, dersom du konstruerer den for det.

Men for all del, da går andre egenskaper fløyten.

Det handler hele tiden om kompromisser.

-Tim

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill Tim.
    Jeg skriver og skriver jeg, fint å ha noen som kan holde vannet av og til 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter x antall timer med spilling synes jeg mine rf 82 har mistet noe av den skarpe diskant lyden den først hadde. Er dette normalt, som i at den er på vei til å bil innspilt?
    Nesten sånn at jeg savner skarpheten litt:S

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Etter x antall timer med spilling synes jeg mine rf 82 har mistet noe av den skarpe diskant lyden den først hadde. Er dette normalt, som i at den er på vei til å bil innspilt?
    Skulle ønske mine også kunne miste litt av den skarpe diskanten...
    Har ikke skjedd hos meg på 8 mnd og røffly 200 timer i aksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg

Jepp. Tyder på innspilling. Kan også være innspilling av elektronikk dersom den også er ny. Nye rør låter helt forferdelig i starten.

Unified: 200timer på 8mnd???

Sett dem på full guffe. Frontene mot hverandre og snu fasen på ene høyttaleren. Koble bare til hornet og la det stå i noen dager.

-Tim

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger all elektronikk innspillingstid, timc? Hvordan er transistor forsterker på innspillingstid feks?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unified: 200timer på 8mnd???

Sett dem på full guffe. Frontene mot hverandre og snu fasen på ene høyttaleren. Koble bare til hornet og la det stå i noen dager.

-Tim
    Hei hei, ingen vits å ta snarveier. Er en del av spenningen å få oppleve utviklingen til babyene mine

Skal tenke på forslaget ditt, kan prøve neste helg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, 200timer på 8mnd, føler at jeg kanskje har tatt litt av jeg da. Hvis jeg ikke tar helt feil så har jeg vel kommet til ca 65 timer på 13 dager, ja det er langt fra innspilt, men hører stor forskjell fra 1. time.

Om det er elektronikken som begynner å bli spilt inn, da kan ikke opprinlige eier ha spilt mye musikk, for jeg bruker en slapp Kenwood kr-v6030 reciver, som i mine øyne ikke er en ny sak

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Trenger all elektronikk innspillingstid, timc? Hvordan er transistor forsterker på innspillingstid feks?

Dette er et tema som er heftig diskutert. Mange mener at innspilling av elektronikk er bare tull.

Selv mener jeg å høre forskjell, men har ikke filosofert så mye over tekniske årsaker.

Det som ER viktig er arbeidstemperatur. Elektronikk endrer oppførsel med temperatur.

-Tim

Side 216 av 1033 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 716 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •