Klipsch klubben - Side 215

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 215 av 1034 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 715 ... SisteSiste
Viser resultater 4,281 til 4,300 av 20677
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar, da ble ting litt lettere å planlegge :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Takker for svar, da ble ting litt lettere å planlegge :-D

Bare husk at RT vil kunne spille høyere, og du må altså ta hensyn til at maksvolum blir begrenset av den svakeste suben.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Synergy serien

Hei å hå alle Klipsch fantom.

Da har jeg kvittet meg med et par KG 5.5 som plutselig ble litt for store for stuen. Sikkert mange som kjenner seg igjen der tenker jeg Uansett. Vi har da fantastisk nok en butikke som selger Klipsch i bygda (YEY!) og da fruen reiste til spania en snartur for jeg like gjerne ut og kjøpte et par B3'er og 2xKSW-10 og etter hvert en C2. Så da har jeg det og det spiller igrunnen helt OK. Men det er ikke en komplett hjemmekino enda. Så nå tenker jeg på og få meg enten et par F-2 eller et par med F-3 høytalere. Grunnen til mine tvil om hva jeg skal kjøpe, er:
    -Jeg har c2 senter kanal. Vil ikke F-2 vere et mer naturlig og harmonisk valg for samspill?
    -Jeg har b3, tenkt til bakkanaler på oppsettet. Bør jeg kjøre komplett 3-serie oppsett?(c3 og f3) Hvordan er forskjellen på 2 og 3 serien? Det bør kanskje også da nevnes at jeg er like avhengig av god lyd både til film og musikk.

Sikkert også noen som vil si at jeg bør heller går for RF serien, men har nå Synergy i hus så da får RF vente til neste gang

Håper noen har erfaringer der ute nok til og hjelpe meg på vei

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Nei jeg har skjønt det. Du er mer ute etter mye bass virker det som. Jeg er ute etter snorrett frekvensgang og ekstrem mikrodynamikk.

-Tim
    Tja, mye bass innrømmer jeg gjerne, men jeg er også opptatt av at det høres bra ut. Har hatt CV clsc-15s før så jeg vet hvordan en dårlig sub høres ut for å si det slik

Mikrodynamikk er det verre med, jeg vil ha det rått og spinnvilt!

Min referanse (i bass-sammenheng) er hos en kompis av meg som har en PC13-ultra + to stykk passive B&W 12" THX subber foret av en Parasound NC 2250. Han spiller ikke noe spesielt høyere enn 120db der omkring men det trykker noe så hinsides! Det føles som om man blir presset ned i sofaen i enkelte filmscener!

Så det ER viktig for meg at det spiller bra også, men jeg er likevel ikke ute etter hifi, bare realisme i filmsammenheng...

Eksploderer det på filmen skal det føles som om stua også eksploderer :twisted:

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye effekt bør man ha på RC 64 senteren? Er usikker på om jeg skal kjøpe Parasound 5125 og ha 125w til senter + surround høyttalerne. Eller 2125 og bruke på senteren. Og etterhvert kjøpe flere 2125 til surroundht.
    Har lest at biamping ikke har så mye for seg på klipsch pga at hornet er så mye lettere å drive? Stemmer dette?
    Så holder det med 125w eller bør jeg brokoble/biampe en 2125 til senteren? Har på følelsen av at 125w er i grenseland...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Hvor mye effekt bør man ha på RC 64 senteren?

Har på følelsen av at 125w er i grenseland...
    Har hørt om folk som har kjørt 500w på den senteren og den taklet det helt fint, jeg har selv lyst til å kjøpe Emotiva's monoblokk XPA-1 (på 500w) til å drive RC-64 men så er det de penga da :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye effekt bør man ha på RC 64 senteren? Er usikker på om jeg skal kjøpe Parasound 5125 og ha 125w til senter + surround høyttalerne. Eller 2125 og bruke på senteren. Og etterhvert kjøpe flere 2125 til surroundht.
    Har lest at biamping ikke har så mye for seg på klipsch pga at hornet er så mye lettere å drive? Stemmer dette?
    Så holder det med 125w eller bør jeg brokoble/biampe en 2125 til senteren? Har på følelsen av at 125w er i grenseland...
    Jeg har den centeren og kan bare si at den drives FLOTT med 120 watt.. strøm er viktigst!

Jeg ville helt klart ha gått for 5125 og bi ampet de tre frontkanalene! bakhøyttalerne drives greit med reciver!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Lurer på en ting jeg... Kjøpte for noen uker siden en rsw10d og syns denne spiller helt rått, stor fornøyd. Men det er i et rom på ca. 16kvm, skal til å kjøpe nytt hus snart og der blir det et dedikert kino rom, trolig på 25-30kvm. burde jeg kjøpe en rsw10d til eller se på en RT 10/12D? Holder det kanskje med den ene jeg har?
    Se her!
    Bare å få handlet! Mange her nå som kjører doble rsw`er!

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/59898

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5125 er veldig bra alternativ (hadde selv denne tidligere) og du kan splitte signalet fra reciever og kjøre f.eks bass fra 5125 og diskant fra din yamaha reciever, da kan du i tillegg justere toppen, hvis det skulle bli for hardt/spisst

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye effekt bør man ha på RC 64 senteren?

Umulig å svare på. Det vil avhenge 100% av hvor høyt du skal spille. 125 skikkelige watt er mer enn nok.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Tja, mye bass innrømmer jeg gjerne, men jeg er også opptatt av at det høres bra ut. Har hatt CV clsc-15s før så jeg vet hvordan en dårlig sub høres ut for å si det slik

Mikrodynamikk er det verre med, jeg vil ha det rått og spinnvilt!

Min referanse (i bass-sammenheng) er hos en kompis av meg som har en PC13-ultra + to stykk passive B&W 12" THX subber foret av en Parasound NC 2250. Han spiller ikke noe spesielt høyere enn 120db der omkring men det trykker noe så hinsides! Det føles som om man blir presset ned i sofaen i enkelte filmscener!

Så det ER viktig for meg at det spiller bra også, men jeg er likevel ikke ute etter hifi, bare realisme i filmsammenheng...

Eksploderer det på filmen skal det føles som om stua også eksploderer :twisted:

Jeg ser vi har alt for ulike referanser og preferanser til å enes om dette. De som du nevner med B&W i spissen har jeg hørt en del på (ASW850). Den er dårlig i min bok. I high-end sammenheng altså.

Tingen er at jeg hevder at man kan fint matche en ASW850 med en enkel og billig DIY sub.

-Tim

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen med litt mer forståelse oversette dette for meg? " If the device you want to control your A51 doesn`t have a 2.5mm trigger output connector, you can cut one plug off the cable and terminate the end as required. The lead with the red stripe is positive and the lead without the stripe is negative "

Jeg har 3,5mm inngang på Denon reciveren og kan dermed ikke bruke den medfølgende som er 2.5mm .. De har adapter på Clas Ohlsen, men det er Søndag idag.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Kan noen med litt mer forståelse oversette dette for meg? " If the device you want to control your A51 doesn`t have a 2.5mm trigger output connector, you can cut one plug off the cable and terminate the end as required. The lead with the red stripe is positive and the lead without the stripe is negative "

Jeg har 3,5mm inngang på Denon reciveren og kan dermed ikke bruke den medfølgende som er 2.5mm .. De har adapter på Clas Ohlsen, men det er Søndag idag.
    Du må ha en3,5mm plugg som du kan bytte ut 2,5mm med, ved å kutte den bort og lodde på 3,5 i stedet. Men kommer jo ikke langt uten en ekstra 3,5 plugg... ;( Sjekk om du har noen gamle kabler/headphones som har 3,5mm så kan du bare kappe av å bruke disse...

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg går for parasound 2125, bør den brokobles eller biampes på senteren?
    Hvordan er det med biamping på hornhøyttalere vs vanlige diskanthøyttalere med tanke på effektfordeling mellom diskant/mellomtone og bass?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med biamping på hornhøyttalere vs vanlige diskanthøyttalere med tanke på effektfordeling mellom diskant/mellomtone og bass?
    Begge deler vil fungere. Fordelen med å bi-ampe er at du da kan skru ned gain bak på 2125 på diskant, hvis denne skulle bli for høy i forhold til bass.
    Du vil også ha mere strømreserver ved bi-amping da diskanten ikke trekker noe særlig. Ville testet både brokobling, bi-amp og kun den ene kanalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dersom du ikke bygger om delefilteret så er det helt likt.

Det ligger dempeledd i filteret som demper ned hornet til å matche bassene.

Unngå brokobling. Biamping er tingen.

-Tim

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Bassen i RF-63 kan ikke erstatte en sub i hjemmekino.
    Enig i det jeg også, men i hans tilfelle så er han på jakt etter mid-bass med punch, mens dypbass var mindre viktig. Tatt i betrakning av det så vil jeg ikke støttet rb-81 og to rw-12d, et svakt oppsett for mid-bass, men heller et par rf63 som har fantastisk punch på midbassen. Jeg har sett film med kun rf63 og det er jo ingen tvil om at det underholder.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Du må ha en3,5mm plugg som du kan bytte ut 2,5mm med, ved å kutte den bort og lodde på 3,5 i stedet. Men kommer jo ikke langt uten en ekstra 3,5 plugg... ;( Sjekk om du har noen gamle kabler/headphones som har 3,5mm så kan du bare kappe av å bruke disse...
    Dette gjor jeg, hadde noen liggende. Men når jeg tok å målte med multimeter så slo selve pluggen ut i begge ledningene, når eg gjor det med den medfølgende 2.5mm kabelen så gjor den ikke det. Er redd dette har noe å si?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Dette gjor jeg, hadde noen liggende. Men når jeg tok å målte med multimeter så slo selve pluggen ut i begge ledningene, når eg gjor det med den medfølgende 2.5mm kabelen så gjor den ikke det. Er redd dette har noe å si?
    Viktig at jord ikke kommer i kontakt med pluss. Men hvis du har loddet/koblet riktig og det slår ut i begge fortsatt, kan det være feil på selve pluggen.
    Har du målt på selve pluggen og sett om det er kontakt mellom jord og pluss? I så tilfelle, er det feil på den.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe feil med den pluggen jeg brukte. Men får nøye meg med å slå den av og på manuelt inntil i morgen, handler bare en slik en da. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Takk for tips.

Side 215 av 1034 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 715 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •