Klipsch klubben - Side 214

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 214 av 1034 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 714 ... SisteSiste
Viser resultater 4,261 til 4,280 av 20677
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Hvordan vil 2stk RW12D bli ilamme RB81? Jeg bor i leilighet og har naboer, så er ikke ute etter å flytte lettvegger eller skremme murpussen av veggene. Jeg solgte nettop ikon 8 og svs pc ultra subben pga at det ble for heftig bassmessig. Vil ha punch, midbass og slagkraftig bass. Er ikke ute etter den dype bassen pga bosituasjon. Ikke har jeg lyst til å bruke altfor mye penger heller på utstyr som jeg ikke får utnyttet. Det får bli senere...
    Jeg må plassere subbene så og si helt inntil bakvegg, derfor passer ikke RSW10D så bra, også synes jeg det blir dyrt for 2 slike.

Så jeg tenker på RB 81, RC64, RS52/62 og 2 stk RW12D. Høres det bra ut, eller bør jeg gå for noe annet?
    Kanskje du bare skulle hatt rf63 og droppet sub...?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Sliter litt med kurven i bassen, får en kraftig økning på 40-50hz + litt berg og dalbane. Så jeg tenkte å kjøpe en eq etterhvert for å ha på subbene, for å få bedre bassrespons i rommet mitt. Det går ikke på frontene, så derfor vil jeg helst ha subber.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Har prøvd den 13ultra saken, og ikke akkurat enig med deg. Låt ufyselig synes jeg. Tregt og skikkelig entonig. Ikke sjangs i havet til å gjenngi en kontrabass troverdig.

-Tim
    Merkelig, hos meg høres den kjempebra ut opp til 120hz, men så hører jeg ikke på kontrabass musikk heller for å si det sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Merkelig, hos meg høres den kjempebra ut opp til 120hz, men så hører jeg ikke på kontrabass musikk heller for å si det sånn

Nei jeg har skjønt det. Du er mer ute etter mye bass virker det som. Jeg er ute etter snorrett frekvensgang og ekstrem mikrodynamikk.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Hvordan vil 2stk RW12D bli ilamme RB81? Jeg bor i leilighet og har naboer, så er ikke ute etter å flytte lettvegger eller skremme murpussen av veggene. Jeg solgte nettop ikon 8 og svs pc ultra subben pga at det ble for heftig bassmessig. Vil ha punch, midbass og slagkraftig bass. Er ikke ute etter den dype bassen pga bosituasjon. Ikke har jeg lyst til å bruke altfor mye penger heller på utstyr som jeg ikke får utnyttet. Det får bli senere...
    Jeg må plassere subbene så og si helt inntil bakvegg, derfor passer ikke RSW10D så bra, også synes jeg det blir dyrt for 2 slike.

Så jeg tenker på RB 81, RC64, RS52/62 og 2 stk RW12D. Høres det bra ut, eller bør jeg gå for noe annet?
    Gå for rs 52 bak, og det holder sikkert med Rc 62 om rommet ditt ikke er FOR stort! ellers er det et KONGEOPPSETT! Hva skal du drive det med?!8)

EDIT: Para og klipsch spiller veldig bra ilag!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har skjønt det. Du er mer ute etter mye bass virker det som. Jeg er ute etter snorrett frekvensgang og ekstrem mikrodynamikk.

-Tim
    Jeg er ikke så ekstremt opptatt av microdynamikk, men jeg skjønner veldig godt hva du mener med nyansert bass når jeg oppgraderte til to Rt 10d! fantastiske subber i mine øyne!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, nå syns jeg avforum begynner å komme til fornuft her, kanskje ikke svs er så bra for alle som enkelte er så skråsikre på her.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,389
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd den 13ultra saken, og ikke akkurat enig med deg. Låt ufyselig synes jeg. Tregt og skikkelig entonig. Ikke sjangs i havet til å gjenngi en kontrabass troverdig.

-Tim
    Hm. Da skulle du hørt CLSC 15 s fra Cervin. Det er en treg jævel det. Pb 13ULTRA er en balettdanser i forhold.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Gå for rs 52 bak, og det holder sikkert med Rc 62 om rommet ditt ikke er FOR stort! ellers er det et KONGEOPPSETT! Hva skal du drive det med?!8)

EDIT: Para og klipsch spiller veldig bra ilag!!
    Ja blir sikkert til at jeg kjøper rs 52, hvis ikke et par rs 62 skulle komme billig på bruktmarkedet. Angående senteren så har jeg lyst på rc 64 siden jeg liker store sentere, og siden jeg leier leilighet så vet man aldri når man flytter på seg og får seg større rom, så slipper jeg å oppgradere senere :-D
    Har denon som receiver, også blir det parasound nc serien på alle høyttalerne etterhvert hvis jeg liker det.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Det er ihvertfall ikke større enn 40m2. Litt spesiell utforming på stua, siden det er åpent bakover fra sofaen til kjøkkenet.
    har du fått høytallerne gorg?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

+1

etter å ha hatt pc13ultra i 2 år, og RT-12d i noen mnd nå, så synes jeg faktisk at RT-12d rett og slett ikke er like god som 13ultra i mitt system. jeg får den ikke til å spille like "korrekt" og kurven hopper og spretter litt..

med 1 stk sub er RT-12d rett og slett ikke helt på høyde med 13ultra, jeg har hørt 2stk RT-12d og da var saken litt annen..

Faktisk synes jeg at akustisk musikk så oppleves 13ultra som mer riktig, iforhold til 13ultra, og har et opplevd "smalere" bruksområdet.. 13ultra funker i mitt oppsett bra fra 14hz til 80hz, mens RT-12d funker bedre enn 13ultra i noen frekvenser, men mister litt i andre, ikke så god på det jevne om jeg kan kalle det for det.

Med RT-12d var jeg veldig fornøyd på film, men det at alle sier at den er helrå på musikk, er jeg ikke enig i, jeg sluttet faktisk etterhvert å bruke denne på musikk, rett og slett fordi jeg ikke fikk den til å høres bra ut på musikk - fikk ikke nyanser, bare hurtig og hard bass - og da har jeg brukt utallige timer på kalibrering, testet av flere plasseringer etc - på film derimot var den kjempemorro!

13ultra har jeg også hatt på litt forskjellige plasser for å teste, og denne for glir inn og passer også veldig godt til musikk, og går kjempe godt til RF83, selv om jeg har subwoofer lavt på musikk.. til film oppleves den ikke like hurtig- men det er saktens ikke langt unna, i tillegg har jeg jo RF83 som tar jeg av den harde bassen likevel.

hadde jeg klart å skaffe 2 RT-12d hadde nok saken vært enhelt annen, ettersom jeg da klarte å få de til å spille en del bedre, virker i mitt rom som de var mer avhengig av hjelp fra sub nr2, enn hva 13ultra er (men dette kan variere fra rom til rom...)

synes likevel det blir dumt å si at 13ultra blir treg og dårlig, og at klipsch subber er så mye bedre - for de er faktisk i akkurat samme liga, men har en rimelig ulik lydsignatur som gjør at den som liker den ene, kanskje ikke liker den andre..
    Det har hvertfall vært meget gøy å ha RT12d i hus en periode:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1

etter å ha hatt pc13ultra i 2 år, og RT-12d i noen mnd nå, så synes jeg faktisk at RT-12d rett og slett ikke er like god som 13ultra i mitt system. jeg får den ikke til å spille like "korrekt" og kurven hopper og spretter litt..

med 1 stk sub er RT-12d rett og slett ikke helt på høyde med 13ultra, jeg har hørt 2stk RT-12d og da var saken litt annen..

Faktisk synes jeg at akustisk musikk så oppleves 13ultra som mer riktig, iforhold til 13ultra, og har et opplevd "smalere" bruksområdet.. 13ultra funker i mitt oppsett bra fra 14hz til 80hz, mens RT-12d funker bedre enn 13ultra i noen frekvenser, men mister litt i andre, ikke så god på det jevne om jeg kan kalle det for det.

Med RT-12d var jeg veldig fornøyd på film, men det at alle sier at den er helrå på musikk, er jeg ikke enig i, jeg sluttet faktisk etterhvert å bruke denne på musikk, rett og slett fordi jeg ikke fikk den til å høres bra ut på musikk - fikk ikke nyanser, bare hurtig og hard bass - og da har jeg brukt utallige timer på kalibrering, testet av flere plasseringer etc - på film derimot var den kjempemorro!

13ultra har jeg også hatt på litt forskjellige plasser for å teste, og denne for glir inn og passer også veldig godt til musikk, og går kjempe godt til RF83, selv om jeg har subwoofer lavt på musikk.. til film oppleves den ikke like hurtig- men det er saktens ikke langt unna, i tillegg har jeg jo RF83 som tar jeg av den harde bassen likevel.

hadde jeg klart å skaffe 2 RT-12d hadde nok saken vært enhelt annen, ettersom jeg da klarte å få de til å spille en del bedre, virker i mitt rom som de var mer avhengig av hjelp fra sub nr2, enn hva 13ultra er (men dette kan variere fra rom til rom...)

synes likevel det blir dumt å si at 13ultra blir treg og dårlig, og at klipsch subber er så mye bedre - for de er faktisk i akkurat samme liga, men har en rimelig ulik lydsignatur som gjør at den som liker den ene, kanskje ikke liker den andre..
    Det har hvertfall vært meget gøy å ha RT12d i hus en periode:-)

Tror selv, uten å ha hørt 13 ultra at dette er en kjempesub.. Men som du selv sier så er klipschen endel hardere og som jeg noget klumsete prøvde å forklare i mitt innlegg over, så opplever jeg rt ene som veldig raske og man hører liksom mer an man plukker/slår/glir over på bassen.. et godt eksempel på dette er å høre på Peter Gabriel cd`ene der Tony Levin bruker et utall ting for å få frem forskjellige basslyder.

Det jeg har hørt av svs, er film og hifi oppsettet til Flageborg og en pc12+ hos en annen kompis. Til film er det helt hinsides men jeg merker veldig godt at SVS har en helt annen lydignatur en klipsch, på en måte mer "fet", ikke treg i mine øyne!
    Jeg forstår veldig godt at folk liker denne combon, men for min del så falt ting helt på plass når den 2. rt 10d en kom på plass i oppsettet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hm. Da skulle du hørt CLSC 15 s fra Cervin. Det er en treg jævel det. Pb 13ULTRA er en balettdanser i forhold.

Nå driver vi vel ikke med søppel heller.

CV er ikke hifi. Gøy, ja. Hifi, nei.

Ser at SVS blir betegnet som mer "fet" i lyden. Stemmer det, det er denne tregheten jeg snakker om, som gjør at nyansene ikke kommer frem. Uansett var ikke mine betrakninger rundt SVS sett i forhold til Klipsch. Den var helt generell. Jeg liker ikke å hele tiden sammenligne. Dømmer hvert produkt på sine egne meritter. Refereansen er en som spiller bass live, uten mic og PA.

RT serien til Klipsch er ikke noen supersub det heller. Men jeg synes potensialet er bedre.

Dette er en supersub: Produkter: High power 800W Sub med 18" 2242H, THX

Med god nok forsterker og rett EQ innstilling blir det bra serrru.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Bassen i RF-63 kan ikke erstatte en sub i hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Bassen i RF-63 kan ikke erstatte en sub i hjemmekino.

Enig.

-Tim

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting jeg... Kjøpte for noen uker siden en rsw10d og syns denne spiller helt rått, stor fornøyd. Men det er i et rom på ca. 16kvm, skal til å kjøpe nytt hus snart og der blir det et dedikert kino rom, trolig på 25-30kvm. burde jeg kjøpe en rsw10d til eller se på en RT 10/12D? Holder det kanskje med den ene jeg har?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Lurer på en ting jeg... Kjøpte for noen uker siden en rsw10d og syns denne spiller helt rått, stor fornøyd. Men det er i et rom på ca. 16kvm, skal til å kjøpe nytt hus snart og der blir det et dedikert kino rom, trolig på 25-30kvm. burde jeg kjøpe en rsw10d til eller se på en RT 10/12D? Holder det kanskje med den ene jeg har?

I ett dedikert rom som er så stort, tror jeg 1stk RSW-10D blir lite. Vil annbefale 2 suber, for jevnere spredning i rommet.

-Tim

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vell at du eventuelt må finne deg en Rsw10d på brukten , da disse ikke produseres lenger.. Har slike selv, og er storfornøyd med dem.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. var det jeg var redd for. 1 Rsw-10d til høres gøy ut :twisted: Hadde det vært bedre med en RT-10D sammen med Rsw-10D'n min?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Hmm. var det jeg var redd for. 1 Rsw-10d til høres gøy ut :twisted: Hadde det vært bedre med en RT-10D sammen med Rsw-10D'n min?

Det går helt fint.

-Tim

Side 214 av 1034 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 714 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •