Klipsch klubben - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 21 av 1033 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 521 1021 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 20659
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avstand til sidevegger.. Dette er noe jeg aldri har tenkt på tidligere, kan det være mye å hente der? Mtp. diskanthornene så er det vel kanskje opplagt at det er?

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er jo bassrefleks rør bak på rf . så det lønner seg og ha dem godt ute fra veggen

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Avstand til sidevegger.. Dette er noe jeg aldri har tenkt på tidligere, kan det være mye å hente der? Mtp. diskanthornene så er det vel kanskje opplagt at det er?
    Jeg har mine RB81 veldig nært sidevegg.
    Måtte dempe veggen ganske bra pga hornet......

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Fikk plutselig litt ekstra penger. Har lånt med meg hjem en Marantz MM8003. Bruker den sammen med en liten USB DAC, Parasound Zpre og RF-62.

Bruker Y-ledd på signalkabel og biamper. Skal teste nå i helge å bestemme meg for om jeg beholder den. Kanskje litt råflott til PC-system....skal komme med mer tilbakemelding på lyd etter hvert.

-Tim

Da er er MM8003 returnert og byttet i Parasound NC2125.

Marantzen låter faktisk fortreffelig bra. Meget god oppløsning og meget nøytral og presis bass. Grunnen til at jeg returnerte den er at til PC-systemet vil jeg ha litt ekstra i bånn. Dessuten er jeg blitt bortskjemt med den avsindige basskontrollen til Crown XTi-1000 som jeg hadde før. I bånn klarer ikke Marantzen å matche den. De fleste forsterkere kommer til kort her.

Marantzen går dypt og har god kontroll og artikulasjon. Til prisen som er 15k er den intet mindre enn et kupp. Jeg biampet med fire kanaler og følte aldri at jeg gikk tomm for krefter. Jeg sitter ganske nær høyttalerne så dette kan jo være annerledes i et stort rom, der avstanden til høyttalerne er stor.

Jeg har nå koblet opp Parasounden og jeg kan med en gang si at den ikke er i nærheten av Marantzen hva oppløsning og detaljer anngår.

Rapport på NC2125 kommer om noen dager

-Tim

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dro en film igår kveld ,spilte på rimelig bra volum-30ca mener jeg.det kom en scene med litt tynde i drønnet til bra hørte et smell fra badet svsen hadde revet ned en hylle som dama har noe engle scrap på tusen biter he he.
    helt rå de svs suba

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Har RF82 høgtalere nå og er VELDIG fornøyd med lyden i mitt rom med mitt oppsett Det eg lurer på er om RF63 trenger mye mer luft rundt seg? Lurer også på hva som er bedre på RF63 med tanke på lyd? Vet det er bedre delefilter og kabinett, men hvordan spiller den i forhold til RF82 o.s.v? RF82 med mitt oppsett i mitt rom fungerer veldig bra som sagt, men lurer på forskjellene på RF82 vs RF63 med tanke på lyd, plasering o.s.v siden eg ikke har mulighet for å låne med hjem RF63 som selvfølgelig ville ha vært det beste

Takker for svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 er MYE bedre på alt. Bedre ellementer og kabinett. Klangen er den samme. romkrav er også mye det samme.

-Tim

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å flytter litt på mine RF-82 for å finne ut hvor mye lyden forandrer seg mht. plassering fra bakvegg og sidevegg. Kjører auto-setup for hver flytterunde og merker at ting forandrer seg litt. Synes jeg mangler noen områder i den dype bassen i mange låter og vil få denne frem.. Ellers kan jeg ikke si annet enn at jeg elsker mine Klipsch-høyttalere :P.. Kompis med Magnat 709 til det dobbelte av prisen vurderer 83 som sitt neste par..

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    dro en film igår kveld ,spilte på rimelig bra volum-30ca mener jeg.det kom en scene med litt tynde i drønnet til bra hørte et smell fra badet svsen hadde revet ned en hylle som dama har noe engle scrap på tusen biter he he.
    helt rå de svs suba
    Wow, knust inventar på -30? Å jeg som ser film på -0 som regel! :shock:

Lurer på hvordan det vil bli den dagen jeg også får svs sub da? Hmmm :twisted:

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg har mine 60 fra bakvegg, og 50 fra sidevegg.
    jeg har vel ca 30 cm til bakvegg funker kanon

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny projektor i hus i går, og nå har jeg så absolutt lyst til å spre frontene mer for å få plass til bredere bilde.. :S Jeg har fått lånt meg digicam i dag, så skal få tatt noen bilder og laget meg en egen tråd for tips og innspill til forbedringer i stua mi.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strevde noe jævli med og plasere RF 63 nesten så jeg solgte hele oppsettet.
    Flyttet venstre høyttaler 9cm til venstre og 4cm ut,og vred høyre litt inn mot lytte posisjon,begge er ca 6ocm i fra bak vegg. Nå er det meste på plass dyp bassen kom og det er ikke så masete i toppen.
    Merklig hvor følsome de er på plasering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, får vel nesten kaste meg inn jeg også, RF-62 RC-62 og RS-42 betalt og underveis skal kjøres på en rx-v1900 selv om det blir nok kanskje en liten effektforsterker etterhvert

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kristoffer: Hvis du skal kjøre 5.x har du i allefall ingen bruk for effektforsterker, jeg kjører 2x130watt på mine RF-82 og jeg mangler ikke effekt i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha 7.x var plana men økonomien var ikke helt enig på å bestille 2 par med rs-42 så...vil jeg trenge effekt da?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamahaen har ingen problemer med å da det systemet på så godt som max.

Det fine med en ekstern effektforsterker (selv om jeg mener at på gitte oppsett så er det ikke nødvendig), er dersom du vil forandre littegrann på lydsignaturen.

EDIT : Skriveleif...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egentlig bare å vente og se da, Kristoffervu, jeg tror nok du vil klare deg så sant du ikke skal spille voldsomt høyt i 7ch stereo e.l. Surround HT dine er jo ikke store beist, ei heller RF-62.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Flyttet venstre høyttaler 9cm til venstre og 4cm ut,og vred høyre litt inn mot lytte posisjon,begge er ca 6ocm i fra bak vegg. Nå er det meste på plass dyp bassen kom og det er ikke så masete i toppen.
    Hvor lenge har du spillt på de?

Mine låt utrolig bra først etter 1000 timer, og jeg merket underveis at lydbildet forandret seg drastiskt (litt, etter litt, etter litt, osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

Uff:-? Da får eg klare meg med RF82 tror eg Har mine RF82 35 cm fra bakvegg og den ene høgtaleren står ganske nerme sidevegg p.g.a kjøkkendør, men det fungerer bra synes eg. Er som sagt veldig fornøyd med lyden desse dynamikkbombene gir Høgre "gøyfaktor" må en lete lenge etter Låter helt rått på både musikk og på film etter min smak Bare litt redd for att RF63 blir for store med tanke på plasering for å få best mulig lyd fra RF63. RF82 går fint, men den ene høgtaleren kunne ikke hatt mindre plass for å si det slik Får plass til RF63, men er redd for att den trenger mer luft rundt seg for å fungere skikkelig:-? Det er jo 3 bassporter bakpå den også mot RF82 sine 2 bassporter:-? Eller hva sier ekspertene her

Side 21 av 1033 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 521 1021 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •