Klipsch klubben - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 202 av 1034 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 702 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for alle gratulasjoner!
    Jeg venter på en ny T+A 1560 og en BelCanto DAC.. Håper det blir en bra match ettersom det er kjøpt "usett".. Kanskje andre med bedre tips?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Har faktisk hengt 2 dyner forran vinduet så det skal være mørkt. Hang du de på bak veggen da eller?
    Nei, det er en seksjon som står til venstre for venstre høyttaler. Refleksjoner og akustikk kan være vriene greier serru

Newcomer Bompibear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Du kan jo prøve å vri litt på Treble på forforsterker, eller så skal Van Den Hul høyttalerkabler funke veldig bra i følge ryktene.

Enig der. Jeg kjøpte med Van den Hul magnum her forleden. I forhold til de gamle proson kablene var dette en helt annen verden. "finere" bass samt at diskanten ikke ble så dominerende på høyt volum. Men så kjører jeg på Denon også da som er litt lys i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    er det den jeg linket til deg? håper du blir fornøyd...tror ihvertfall du vil få bedre lyd enn med noen transistor forsterker.
    Hei eddie! Ja eg slo til på den eg han hadde testet den på rf83 med stort hell og meget bra match! Så eg fikk en bra pris og allt er bare vellstand! Bare håpe den kommer hel gjennom postens reise! Er dessverre ikkje kommt fram enda! så da reiser eg på hybel imorgen og får ikkje testet før neste helg igjenn men men den som venter på noe godt venter ikkje forjeves

Planen var jo egentlig emotiva,men blir spennendes med rør for første gang!
    Men siden det er mulighet for og koble i 4 og 8ohm på forsterkeren og 63 er 6ohm, hvilken bør jeg koble på?

Stein A

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom forsterkeren klarer det så kobler du på 8ohm.

-Tim

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Hei eddie! Ja eg slo til på den eg han hadde testet den på rf83 med stort hell og meget bra match! Så eg fikk en bra pris og allt er bare vellstand! Bare håpe den kommer hel gjennom postens reise! Er dessverre ikkje kommt fram enda! så da reiser eg på hybel imorgen og får ikkje testet før neste helg igjenn men men den som venter på noe godt venter ikkje forjeves

Planen var jo egentlig emotiva,men blir spennendes med rør for første gang!
    Men siden det er mulighet for og koble i 4 og 8ohm på forsterkeren og 63 er 6ohm, hvilken bør jeg koble på?

Stein A
    spiller ingen rolle(4 eller 8ohm),la ørene bestemme.Har du først hørt klipsch med rør så vil du ikke høre annet,har hørt mye på rf63 med div transistorer og du får rett og slett ikke ut potensialet uten rør.
    Leser du litt på klipsch tråden hos hifisentralen.no så ser du at 99% bruker rør,dette er gutter med flere års erfaring innen klipsch så de har masse erfaring.
    Ikke vondt ment men her inne er det mange unge personen som går for klipsch første gang osv, her inne skrives det veldig mye om store forsterkere med masse watt,altså motsatt av det klipsch faktisk trives med,de krever en bra strømreserve som det meste annet... har testet la scala,rf35,rf5 hjemme på mine forsterkere og det er mer enn nok av krefter.
    rf7/83 er etter min mening de høytalerne som er minst klipsch nettopp på grunn av at de trenger mye krefter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch trives jo med masse watt de også , men de er jo lettdrevene og skal ikke så mye til før man får brukbar lyd med de. Men får jo stålkontroll og mer nøyaktighet med mer kraft

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spiller ingen rolle(4 eller 8ohm),la ørene bestemme.Har du først hørt klipsch med rør så vil du ikke høre annet,har hørt mye på rf63 med div transistorer og du får rett og slett ikke ut potensialet uten rør.
    Leser du litt på klipsch tråden hos hifisentralen.no så ser du at 99% bruker rør,dette er gutter med flere års erfaring innen klipsch så de har masse erfaring.
    Ikke vondt ment men her inne er det mange unge personen som går for klipsch første gang osv, her inne skrives det veldig mye om store forsterkere med masse watt,altså motsatt av det klipsch faktisk trives med,de krever en bra strømreserve som det meste annet... har testet la scala,rf35,rf5 hjemme på mine forsterkere og det er mer enn nok av krefter.
    rf7/83 er etter min mening de høytalerne som er minst klipsch nettopp på grunn av at de trenger mye krefter...
    Oki! Ja eg gleder meg til den kommer så eg får testet det!
    For ca 2år siden hadde eg RF-7 og parasound a21 og P3 preeamp,det var helt sinsyk rå kombo!
    Dire straits var helt konge på det oppsettet!
    Så om dette topper d oppsettet er eg egentlig litt i tvil om,men det får eg bare vente og se
    Har mer og mer troen på rør! Vet du hvor mye xindaken trekker fra strømnettet?

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipsch menigheten!

Noen som har erfaringer med Parasound Halo A51 på Klipsch? Formeninger om denne sammenhengen. Negative å positive..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, til stereo så kan jeg være ganske så enig. Brorparten av Klipsch brukerne på hifisentralen er stereofolk.
    Til hjemmekino derimot så mener jeg det er tøv å avskrive transistor, jeg mener rør roer ned lydbilde for mye ved film. En får ikke samme "in you face lyden". Jeg savner da sprut rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til rørforsterker?

Noen som har tips til rørforsterker til mine rf-82? Vil helst ikke betale mer enn 5000, om det er mulig å få noe bra til den prisen.
    Men hvordan vil rørforsterker fungere? Kan jeg koble den via surround forsterkeren min og bruke den som effekttrinn eller..? Har ingen planer om å kvitte meg med surround til fordel stereo.

Takker for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Noen som har tips til rørforsterker til mine rf-82? Vil helst ikke betale mer enn 5000, om det er mulig å få noe bra til den prisen.
    Men hvordan vil rørforsterker fungere? Kan jeg koble den via surround forsterkeren min og bruke den som effekttrinn eller..? Har ingen planer om å kvitte meg med surround til fordel stereo.

Takker for alle svar!
    Selv bruker jeg Music Angel og er meget fornøyd med denne! Jeg bruker den som effekttrinn koblet til surround receiver så det fungerer fint selvom det egentlig ikke er en ren effektforsterker. Disse får du får under 5k, men hvis du skal ha de nye må de så vidt jeg vet importeres selv. Tube Amp / DJ Tech online shop - EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player har disse og du får også kjøpt de på ebay. Var nylig en som linket til ett sted du får kjøpt disse på ebay i music angel tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cross-over frekvens for RF-63 med Audyssey MultEQ-XT

Flyttet til høytalere.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Hei Klipsch menigheten!

Noen som har erfaringer med Parasound Halo A51 på Klipsch? Formeninger om denne sammenhengen. Negative å positive..
    Det eneste negative jeg kan komme på er prisen.
    Det positive:
    - lydkvalitet
    - alt du trenger av krefter
    - byggekvalitet
    - utseende
    - garanti ( hvis kjøpt i Norge)

Anbefales på det sterkeste :grin:

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Det eneste negative jeg kan komme på er prisen.
    Det positive:
    - lydkvalitet
    - alt du trenger av krefter
    - byggekvalitet
    - utseende
    - garanti ( hvis kjøpt i Norge)

Anbefales på det sterkeste :grin:

Okei
    Høres jo fantastisk ut! Da er det bare å vente i spenning
    Gjerne på tide å prioritere noen større fronter i denne sammenheng!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Oki! Ja eg gleder meg til den kommer så eg får testet det!
    For ca 2år siden hadde eg RF-7 og parasound a21 og P3 preeamp,det var helt sinsyk rå kombo!
    Dire straits var helt konge på det oppsettet!
    Så om dette topper d oppsettet er eg egentlig litt i tvil om,men det får eg bare vente og se
    Har mer og mer troen på rør! Vet du hvor mye xindaken trekker fra strømnettet?
    nå er jeg ikke sikker på om de spiller like høyt som rf7,de er jo enda råere enn rf83.Men du vil få en helt annen lydkvalitet men som sagt så har jeg ikke testet den komboen...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Joda, til stereo så kan jeg være ganske så enig. Brorparten av Klipsch brukerne på hifisentralen er stereofolk.
    Til hjemmekino derimot så mener jeg det er tøv å avskrive transistor, jeg mener rør roer ned lydbilde for mye ved film. En får ikke samme "in you face lyden". Jeg savner da sprut rett og slett.
    På film så trenger du ikke den lydkvaliteten som på cd den er grei.Rørforsterkere rocker minst like mye som en stor transistor så forstår ikke hvorfor det er negativt til film men vet ikke hva du har testet...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    +1

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hjemmekino derimot så mener jeg det er tøv å avskrive transistor
    +1

Dessuten så er det ikke snakk om sort og hvitt / transistor eller rør. Til det er det for mange modeller i hvert segment til at man her belegg for å generalisere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    +1
    -1 prøv hybrid

O

Side 202 av 1034 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 702 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •