Klipsch klubben - Side 197

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 197 av 1033 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 697 ... SisteSiste
Viser resultater 3,921 til 3,940 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    var ikke det dyrt? jeg betalte vel rett i underkant av 1000kr for et nytt bass til RF82..

Solgte nettopp en RF35 bass. Var 15xx,- for den.

Godt mulig at de nye elementene er billigere. Vet ikke.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Når du har frontene som "small", spiller de ned til crossover (i ditt tilfelle 50Hz), så får suben resten av informasjonen. Når du setter frontene til "large" spiller de fullrange. Det er altså naturlig at subben spiller mindre når du setter høyttalerne til "large". Om du setter alle høyttalere til "large" vil suben kun spille LFE.

Merk at hvorvidt høyttalere settes til small/large i utgangspunktet ikke har noe med den fysiske størrelsen å gjøre. Om høyttalerne ikke klarar å prestere godt nok lydtrykk langt ned i frekvens, blir de satt til small og delt ved passende frekvens hvor de begynner å rulle av. Selv om Klipsch spiller bra bass, er de ingen dypbassmonster. Den jobben gjør suben rett og slett bedre.

Det finnes jo også en mellomting til disse settingene, og det er å la både sub og fronter spille (dyp)bass. På den måten spiller høyttalerne fullrange, mens suben hjelper på under crossover. For at dette skal ha noen effekt er det viktig at alt spiller i fase!
    Ok, hvis den kun får LFE når front står som large er det ikke rart nei.. Vet det ikke har med fysiske størrelsen å gjøre, men synes Klipschene fint takler fullrange til musikk, men samtidig bil jeg ikke miste det ekstra fra subben. Til film kjører jeg definitivt deling.

Spiller subben mindre opp i frekvensområdet når jeg har delt på 50hz enn 80hz eller er det bare frontene som får spilt litt dypere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du deler på 50Hz spiller frontene dine ned til 50 Hz, så tar sub det som ligger under (+ evt sitt eget LFE-signal). Når du deler på 80 Hz, spiller frontene bare ned til 80 Hz, og subben videre nedover.

Ved høyere delefrekvens spiller frontene mindre (ikke så dypt), og subben mer (høyere opp i frekvens). THX-standarden sier deling ved 80 Hz, men på Klipsch synes jeg personlig det er for høyt. Deler også på 50 Hz, men har en del eksperimentering å gjøre.

Klipsch takler helt klart å spille som fullrange, men det er ikke det optimale om en har en god og godt integrert sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du deler på 50Hz spiller frontene dine ned til 50 Hz, så tar sub det som ligger under (+ evt sitt eget LFE-signal). Når du deler på 80 Hz, spiller frontene bare ned til 80 Hz, og subben videre nedover.

Ved høyere delefrekvens spiller frontene mindre (ikke så dypt), og subben mer (høyere opp i frekvens). THX-standarden sier deling ved 80 Hz, men på Klipsch synes jeg personlig det er for høyt. Deler også på 50 Hz, men har en del eksperimentering å gjøre.

Klipsch takler helt klart å spille som fullrange, men det er ikke det optimale om en har en god og godt integrert sub.
    Er ingen måte å få subben til å spille høyere opp i frekvensområdet og alikevell ha frontene delt på 50hz eller noe sånt da? Får vel kanskje fort ett faseproblem når man gjør det slik da men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subens LFE-signal går normalt opp til 120 Hz.

Mot frontene trenger ikke suben spille høyere enn det som er nødvendig, altså der frontene selv ruller av. Det du er på jakt etter høres ut som at både sub og fronter spiller under crossover. Dette finnes normalt som en funksjon i receivere, ofte kalt "bass out: both" eller liknende. Suben vil da bare hjelpe under crossover (i tillegg til frontene). Om crossover er satt korrekt skal det ikke være nødvendig at suben er med videre oppover.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subens LFE-signal går normalt opp til 120 Hz.

Mot frontene trenger ikke suben spille høyere enn det som er nødvendig, altså der frontene selv ruller av. Det du er på jakt etter høres ut som at både sub og fronter spiller under crossover. Dette finnes normalt som en funksjon i receivere, ofte kalt "bass out: both" eller liknende. Suben vil da bare hjelpe under crossover (i tillegg til frontene). Om crossover er satt korrekt skal det ikke være nødvendig at suben er med videre oppover.
    Så lenge subben spiller opp til det den kan/skal så er det godt nok for meg:P Av det jeg kan forstå av det du skriver så skal den gjøre det som det står nå.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det dukket opp et spørsmål noen her inne kanskje kan hjelpe meg med å besvare. Er ikke så lenge siden jeg kjøpte meg nytt system (se sig), men har bestandig hatt lyst på et effekttrinn fra Parasound Halo serien.

Vil en Parasound Halo A51 være vel over toppen i forhold til hva jeg trenger? Z7en har jo bra med krefter i seg selv, men er A51 leverer vesentlig mer power.

Dere som kjenner til Klipsch høytalerne bedre enn meg, er dette et kjøp man bør vurdere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Da har det dukket opp et spørsmål noen her inne kanskje kan hjelpe meg med å besvare. Er ikke så lenge siden jeg kjøpte meg nytt system (se sig), men har bestandig hatt lyst på et effekttrinn fra Parasound Halo serien.

Vil en Parasound Halo A51 være vel over toppen i forhold til hva jeg trenger? Z7en har jo bra med krefter i seg selv, men er A51 leverer vesentlig mer power.

Dere som kjenner til Klipsch høytalerne bedre enn meg, er dette et kjøp man bør vurdere?
    Tror dette blir veldig bra.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Klipsch RF 82 på Pioneer LX 81??

Tenker å bytte høyttalere, og RF 82 er aktuell, funker disse bra på ICE forsterker?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg

Tenker å bytte høyttalere, og RF 82 er aktuell, funker disse bra på ICE forsterker?
    Syns det fungerer veldig bra med lx71 på rf82(og bdp lx-71) De blir også matet med emotiva xpa-5.kun spilt noen få dager men jeg er meget fornøyd..syns ikke diskanten er fremtredne i hele tatt.skal legge ut nye bilder om ikke lenge..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lx71 har vel ikke ICE eller?

Ser du hadde XTZ 99.36 , selvom det ikke er mange dagene siden du satt de nye opp, hva synes du er forskjellen på dem? XTZ 99.36 er også aktuell.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg vet så har den det

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright, da var det vel modellen før som ikke hadde det.

Kan jo høre med deg om noen dager hvordan de spiller da

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Contour 1.4 til RF-82, er det riktig vei, da?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright, da var det vel modellen før som ikke hadde det.

Kan jo høre med deg om noen dager hvordan de spiller da
    Blir en del testing til helgen for jeg har hengt opp 2 ekstra mirage omd-5 til 7.1..De spiller jo med en rå dynamikk som sikkert er sagt tusenvis av ganger før men er så langt veldig fornøyd.har hatt xtz 99.36 et år nå og syns dette ble mer morro:-D for og si det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie

Det blir nedtur det.

Må opp ett hakk på klipsch stigen for å overgå Contour 1.4. P17b f.eks.

Eventuelt Heresey III.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Vil nok ikke si det når det kommer til musikk.

Men når det kommer til lydtrykk på discoteknivå, følelsen av dette lydtrykket på kroppen å ikke minst filmopplevelsen så er det kanskje et løft.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det blir nedtur det.

Må opp ett hakk på klipsch stigen for å overgå Contour 1.4. P17b f.eks.

Eventuelt Heresey III.

-Tim

Sikkert noe dårligere på enkelte områder, men tror nok RF 82 blir bedre i film sammenheng.

Skal bruke pengene jeg har tilovers på projektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert noe dårligere på enkelte områder, men tror nok RF 82 blir bedre i film sammenheng.

Skal bruke pengene jeg har tilovers på projektor.

Dårligere på alle områder utenom dypbass. Dynaudioene er mye bedre til å formidle stemning i rolige partier av filmen. Klipschene er mer brutale i actionscener, men du har vel sub(er)

Dersom 1.4 låter tamt så er det fordi forsterkeren ikke drar dem. Har hørt dem rocke skikkelig.

Er selv dynamikkfreak så det holder. Kan ikke leve med noen under 12" bass(er), men dette er ett bytte selv ikke jeg ville gjort.

-Tim

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dårligere på alle områder utenom dypbass. Dynaudioene er mye bedre til å formidle stemning i rolige partier av filmen. Klipschene er mer brutale i actionscener, men du har vel sub(er)

Dersom 1.4 låter tamt så er det fordi forsterkeren ikke drar dem. Har hørt dem rocke skikkelig.

Er selv dynamikkfreak så det holder. Kan ikke leve med noen under 12" bass(er), men dette er ett bytte selv ikke jeg ville gjort.

-Tim
    Det får så være, bruket mitt er for det meste film og tvserier for tiden, og tror ikke det blir å endre seg i tiden fremover. Derfor går jeg til innkjøp av nye fronter og projektor, noe som vil forbedre filmopplevelsen mere enn hva 1.4 kan iforhold til RF82.

Men, er ikke sikkert det blir helt nye enda, kan godt hende jeg kjøper noe annet spennende på bruktbørsen, mye bra i området rundt 8-10000 kroner som jeg kan bruke.

Side 197 av 1033 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 697 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •