Klipsch klubben - Side 196

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 196 av 1033 FørsteFørste ... 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 192 193 194 195 196 197 198 199 200 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 696 ... SisteSiste
Viser resultater 3,901 til 3,920 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Okei, tenkte på en effektforsterker til mitt oppsett. Har sett for meg Emotiva, Parasound eller eventuelt Anthem som jeg ble tipset om igår. Men jeg har ikke hørt de forskjellige, og det er jo et stort prishopp fra Emotivaen ( Xpa-3 forøvrig ) til de modellene i Parasound og Anthem. Hva anbefaler du / dere meg med å invistere i ?

Etter hva jeg fikk med meg igår, kan jo forsåvitt Anthem`en virke som en bra forsterker. Men har som sakt ikke hørt dette..

-Asbjørn

Ville valgt parasound Halo eller Anthem av de du nevner. Anthem er en videreføring av gamle Sonic Frontiers.

Hvilken av disse som er best tror jeg blir smak og behag. Men jeg fikk litt flashback til Parasound JC1 da jeg hørte på Anthem A5. Mye samme grunnklang og følelse av krefter.

-Tim

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, tenkte på en effektforsterker til mitt oppsett. Har sett for meg Emotiva, Parasound eller eventuelt Anthem som jeg ble tipset om igår. Men jeg har ikke hørt de forskjellige, og det er jo et stort prishopp fra Emotivaen ( Xpa-3 forøvrig ) til de modellene i Parasound og Anthem. Hva anbefaler du / dere meg med å invistere i ?

Etter hva jeg fikk med meg igår, kan jo forsåvitt Anthem`en virke som en bra forsterker. Men har som sakt ikke hørt dette..

-Asbjørn

Resonans Lyd&Bilde hadde 2 anthem forsterkere inne sist jeg var der . De har også Klipsch . Så ta deg enn tur der og spør om å få satt opp enn liten demo .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet prisen på klipsch rf82 bass element?

Mvh
    Knudsen

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips folkens!
    Får bare vente å se frem til Lørdag da jeg skal få lånt med meg en godsak hjem.. Litt usikker på om det blir en Parasound eller Anthem jeg skulle få låne med meg hjem, da vi ikke fikk en klarhet i annet en at jeg kunne få låne med meg en effektforsterker på Lørdag. Virket ikke som Anthem var så veldig dyr heller og kan matche mitt budsjett med litt godvilje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom endelig mine RF 82 i posten. Disse spiller fantastisk i mine ører, men har enda en følelse av at jeg kun skraper litt i overflaten, da jeg bruker en eldre Kenwood KR-V6030 forsterker, og de har kun stått å gått i snart 3 timer.

Hadde stående et par Mission(rimelig tunge) høyttalere som jeg hadde overbevist meg selv om at var relativt bra, men den illusjonen forsvant fort etter at Klipsch fyrte opp. Uansett om det var ht' eller forsterkeren, så fungerer forsterkeren rimelig greit sammen RF 82.
    Det sagt så gleder jeg meg til å få en ny forsterker slik at det blir mulig å bruke pengesluket på film også.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Da kom endelig mine RF 82 i posten. Disse spiller fantastisk i mine ører, men har enda en følelse av at jeg kun skraper litt i overflaten, da jeg bruker en eldre Kenwood KR-V6030 forsterker, og de har kun stått å gått i snart 3 timer.

Hadde stående et par Mission(rimelig tunge) høyttalere som jeg hadde overbevist meg selv om at var relativt bra, men den illusjonen forsvant fort etter at Klipsch fyrte opp. Uansett om det var ht' eller forsterkeren, så fungerer forsterkeren rimelig greit sammen RF 82.
    Det sagt så gleder jeg meg til å få en ny forsterker slik at det blir mulig å bruke pengesluket på film også.

Gratulerer med noen flotte høytalere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips folkens!
    Får bare vente å se frem til Lørdag da jeg skal få lånt med meg en godsak hjem.. Litt usikker på om det blir en Parasound eller Anthem jeg skulle få låne med meg hjem, da vi ikke fikk en klarhet i annet en at jeg kunne få låne med meg en effektforsterker på Lørdag. Virket ikke som Anthem var så veldig dyr heller og kan matche mitt budsjett med litt godvilje.
    Anthem P2 så jo ganske snasen ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    noen som vet prisen på klipsch rf82 bass element?

Mvh
    Knudsen

Ca 1600,-

-Tim

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Anthem P2 så jo ganske snasen ut.
    Det har du helt rett i. Den så rett å slett bare lekker ut. Burde jeg fått for en fem kanals med engang? Centeren min er allerede litt overkill for reciveren min og har planlagt å bytte ut frontene etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke surroundrecevier i 5-10k klassen vil dere anbefale for et 2.2 oppsett med RF-52 å f.eks 2stk XTZ 8" suber ?

Finnes det recevier som er kraftige nok alene til å drive dette eller er effekt et must ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RC-64 som small eller large?

Når jeg kjører romkorreksjon så settes senteren til small. Bruker da EQ satt til Neutral. Er dette riktig? Hva vil da regnes som en stor senter hvis ikke RC-64 er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med noen flotte høytalere!
    Takker. De er fine ja, men fruen trengte litt overbevisning når hun kom hjem.
    Sitat: Er de såååå store, er dem ikke mindre?! Det er så mye unødvendig dill dall, og så er det harry med gull greier(elemnter altså ).
    ....

Jeg måtte altså dekke til elementene, flytte litt på ht', og godsnakke litt

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Takker. De er fine ja, men fruen trengte litt overbevisning når hun kom hjem.
    Sitat: Er de såååå store, er dem ikke mindre?! Det er så mye unødvendig dill dall, og så er det harry med gull greier(elemnter altså ).
    ....

Jeg måtte altså dekke til elementene, flytte litt på ht', og godsnakke litt
    har disse selv og er enig med frua di.elementene er ikke kjempe pene.men her er dekslene på hele tiden uansett..

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Når jeg kjører romkorreksjon så settes senteren til small. Bruker da EQ satt til Neutral. Er dette riktig? Hva vil da regnes som en stor senter hvis ikke RC-64 er det?
    Min forsterker mener det samme og.
    Så lurte egentlig på samme tingen :P
    Men er vel bare å sette den i Large og da etter på ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hvilke surroundrecevier i 5-10k klassen vil dere anbefale for et 2.2 oppsett med RF-52 å f.eks 2stk XTZ 8" suber ?

Finnes det recevier som er kraftige nok alene til å drive dette eller er effekt et must ?
    En receiver for å kun drive et par RF-52 kan vel ikke være så vanskelig å finne. Hva med en Onkyo 807? Subwooferne fra XTZ er jo aktive.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en 807 på rf-52 selv, er ingen missmatch i mine ører det. Krefter er det mer enn nok av også.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Ca 1600,-

-Tim

var ikke det dyrt? jeg betalte vel rett i underkant av 1000kr for et nytt bass til RF82..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi er inne på dette med small og large her hva kjører resten av folket her frontene som, small/large?

Jeg prøvde å kjøre frontene mine som large litt for å utnytte litt lenger ned enn 50hz(der jeg har delefrekvensen min), men da spilte nesten ikke subwooferen. Er dette vanlig? Burde vel være mulig å kjøre fronter som small og alikevell få brukt subben skikkelig?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger konsekvent alt til small, selv om min avr 3808 setter dem til large.
    Da bruker jeg mindre effekt fra receiveren, utnytter subbene på en bedre måte, kan spille høyere med mere kontroll, lettere å integrere m.m

I følge Dolby, eller THX eller noen andre....Husker ikke hvem:roll:, så skal frontene kun sette til Large om de kan levere 100db@20hz.......

Her er det sikkert mange meninger, men jeg går helt klart for small.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har frontene som "small", spiller de ned til crossover (i ditt tilfelle 50Hz), så får suben resten av informasjonen. Når du setter frontene til "large" spiller de fullrange. Det er altså naturlig at subben spiller mindre når du setter høyttalerne til "large". Om du setter alle høyttalere til "large" vil suben kun spille LFE.

Merk at hvorvidt høyttalere settes til small/large i utgangspunktet ikke har noe med den fysiske størrelsen å gjøre. Om høyttalerne ikke klarar å prestere godt nok lydtrykk langt ned i frekvens, blir de satt til small og delt ved passende frekvens hvor de begynner å rulle av. Selv om Klipsch spiller bra bass, er de ingen dypbassmonster. Den jobben gjør suben rett og slett bedre.

Det finnes jo også en mellomting til disse settingene, og det er å la både sub og fronter spille (dyp)bass. På den måten spiller høyttalerne fullrange, mens suben hjelper på under crossover. For at dette skal ha noen effekt er det viktig at alt spiller i fase!

Side 196 av 1033 FørsteFørste ... 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 192 193 194 195 196 197 198 199 200 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 696 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •