Klipsch klubben - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 195 av 1034 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 695 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Han brukte AN på RF-63 en god stund. Tror ikke han har hatt LaScala privat.

Jeg var ikke kjent med at han hadde solgt unna AN settet sitt. Har hørt det, og det låt pent det.

At RF53 med copland låter bedre enn RF7 med Hegel/parasound er ikke noen bombe.

-Tim

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    timc :

Har du hørt VTL på Klipsch noen gang ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Han brukte AN på RF-63 en god stund. Tror ikke han har hatt LaScala privat.

Jeg var ikke kjent med at han hadde solgt unna AN settet sitt. Har hørt det, og det låt pent det.

At RF53 med copland låter bedre enn RF7 med Hegel/parasound er ikke noen bombe.

-Tim
    HIFI Skriveleif

RF 53 som vi vet ikke lansert enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    timc :

Har du hørt VTL på Klipsch noen gang ?

Nei. Ikke på Klipsch. Har kun hørt VTL to ganger i tvilsommer oppsett. Vankselig å si hva som var hva i de oppsettene. Sluttresultatet var dårlig.

Men som sagt. Dette var ukontrollerte omstendigheter, så ikke legg noe vekt på det.

Sånn intuitivt vil jeg tro det er en god match.

Ikke akkurat billig da

Andre gode røralternativer kan være (fortsatt intuitivt) Jadis, EAR, Shindo, og ARC.

Jadis har en interessann integrert rundt 20k

-Tim

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har rf-82 stått og spilt i 5 timer ca.xtz er ikke dårlige høytallere men jeg skal ikke ha det mer hvertfall detta rocker jo drit bra! for en bass sier jeg bare. Blir morsomt når film skal testes. kjøpte oxo rc-62

Håper kjerringa har mye kveldsvakter denne uka

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    da har rf-82 stått og spilt i 5 timer ca.xtz er ikke dårlige høytallere men jeg skal ikke ha det mer hvertfall detta rocker jo drit bra! for en bass sier jeg bare. Blir morsomt når film skal testes. kjøpte oxo rc-62

Håper kjerringa har mye kveldsvakter denne uka
    Morsomt, gikk selv fra XTZ til Klipsch. Overgangen var rimelig syk, å film har aldri vært så morro !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også nettopp opplevd en syk overgang fra Dynavoice til Klipsch. Mottok høyttalerne (se signatur) på fredag. Startet med litt musikk og ble straks forelsket i lydsignaturen til Klipsch, det til tross for at høyttalerne skal bli en del bedre etter innspilling.

Men, det er først med film at høyttalerne tar helt av. En slik kontroll i lyden har jeg aldri hørt før. Høyttalerne slutter aldri å pumpe ut dynamikk. Jeg satt med et konstant flir gjennom 2 filmer, og prisen jeg betalte for høyttalerne var straks glemt.

Transformers har kule lydeffekter, så den er selvfølgelig et must ved jomfrutesting. Begynnelsen av Transformers 2 er hvor jeg til nå har blitt mest imponert. 1 min og 34 sek inni filmen starter en basstone, der spiller Klipsch så mektig at hele rommet rister (på en god måte). ANBEFALES!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Har også nettopp opplevd en syk overgang fra Dynavoice til Klipsch. Mottok høyttalerne (se signatur) på fredag. Startet med litt musikk og ble straks forelsket i lydsignaturen til Klipsch, det til tross for at høyttalerne skal bli en del bedre etter innspilling.

Men, det er først med film at høyttalerne tar helt av. En slik kontroll i lyden har jeg aldri hørt før. Høyttalerne slutter aldri å pumpe ut dynamikk. Jeg satt med et konstant flir gjennom 2 filmer, og prisen jeg betalte for høyttalerne var straks glemt.

Transformers har kule lydeffekter, så den er selvfølgelig et must ved jomfrutesting. Begynnelsen av Transformers 2 er hvor jeg til nå har blitt mest imponert. 1 min og 34 sek inni filmen starter en basstone, der spiller Klipsch så mektig at hele rommet rister (på en god måte). ANBEFALES!
    Oppsummering: You've been klipsched 8)

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Oppsummering: You've been klipsched 8)

Ingenting annet og si en det unified sier ! )

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har pioneer sc-lx71 og bdp lx71 sammen med emotiva xpa-5 og to stk xtz w12.de to sistnevnte for stå inntil videre.. tror det skal bli bra det her til film:-D
    Får teste litt film i morgen.gleder meg til det.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller noe helt sykt og den Transformers 2 =)
    Skal se den igjen selv når jeg kommer hjem får å se hvor mange av bildene som flytter seg på veggen etter jeg fikk montert effektforsterker :P

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Spiller noe helt sykt og den Transformers 2 =)
    Skal se den igjen selv når jeg kommer hjem får å se hvor mange av bildene som flytter seg på veggen etter jeg fikk montert effektforsterker :P
    Hehe, Klipsch er temmelig konge på film ja=)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er lykkelig
    Kjøpte RF 82 paret. De er nå koblet til en gammel 2-veis effektforsterker: Adcom GFA 5400.
    Den har da fått seg 2 nye bestevenner uten tvil. For en så varm og behagelig lyd skal du lete lenge etter. Jeg liker musikk med fart i, og det leverer disse uten problem. I tillegg kan jeg nok irritere hele nabolaget hvis jeg vil. Damn jeg er fornøyd nå!!
    Disse skal jeg ha i mange mange år fremover!

Men jeg må si at forsterkeren har mye å si. Hørte dem på en Marantz forsterker tror jeg det var. En av de virkelig dyre. Og det gjorde faktisk litt vondt i øra når de dro på ( altfor høy mellomtone ). Kom hjem og kobla til og der var det bare å øse på. Herlig.

PS: Når ble dette paret produsert første gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robert99
    Jeg er lykkelig
    Kjøpte RF 82 paret. De er nå koblet til en gammel 2-veis effektforsterker: Adcom GFA 5400.
    Den har da fått seg 2 nye bestevenner uten tvil. For en så varm og behagelig lyd skal du lete lenge etter. Jeg liker musikk med fart i, og det leverer disse uten problem. I tillegg kan jeg nok irritere hele nabolaget hvis jeg vil. Damn jeg er fornøyd nå!!
    Disse skal jeg ha i mange mange år fremover!

Men jeg må si at forsterkeren har mye å si. Hørte dem på en Marantz forsterker tror jeg det var. En av de virkelig dyre. Og det gjorde faktisk litt vondt i øra når de dro på ( altfor høy mellomtone ). Kom hjem og kobla til og der var det bare å øse på. Herlig.

PS: Når ble dette paret produsert første gang?
    Regner med det var du som kjøpte høytalerene mine. Bra de har fått et godt hjem. Det var Parasound vi spilte på og høytalerene var jo bare slengt ut på gulvet. Du satt også veldig nær og da blir det nok ganske skarpt med Metallica på full guffe.

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Regner med det var du som kjøpte høytalerene mine. Bra de har fått et godt hjem. Det var Parasound vi spilte på og høytalerene var jo bare slengt ut på gulvet. Du satt også veldig nær og da blir det nok ganske skarpt med Metallica på full guffe.

Lars.
    Jepp, det stemmer. Ja, satt nok for nærme. Hjemme så har de fått litt avstand. Jeg må kjøpe nye høytaler kabler også. Vet du om noen gode kabler?

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Anthem forsterkere på Klipsch?

Her er link til hjemmesiden.. Audio kompaniet er vistnokk importør av disse.

Welcome to the New Official Anthem® Audio Video Website.

-Asbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd A5/A2 (omtrent samme forsterker.

Kjempekombo synes jeg.

-Tim

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, tenkte på en effektforsterker til mitt oppsett. Har sett for meg Emotiva, Parasound eller eventuelt Anthem som jeg ble tipset om igår. Men jeg har ikke hørt de forskjellige, og det er jo et stort prishopp fra Emotivaen ( Xpa-3 forøvrig ) til de modellene i Parasound og Anthem. Hva anbefaler du / dere meg med å invistere i ?

Etter hva jeg fikk med meg igår, kan jo forsåvitt Anthem`en virke som en bra forsterker. Men har som sakt ikke hørt dette..

-Asbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robert99
    Jepp, det stemmer. Ja, satt nok for nærme. Hjemme så har de fått litt avstand. Jeg må kjøpe nye høytaler kabler også. Vet du om noen gode kabler?
    Ja jeg bruker disse og ja jeg hører forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Okei, tenkte på en effektforsterker til mitt oppsett. Har sett for meg Emotiva, Parasound eller eventuelt Anthem som jeg ble tipset om igår. Men jeg har ikke hørt de forskjellige, og det er jo et stort prishopp fra Emotivaen ( Xpa-3 forøvrig ) til de modellene i Parasound og Anthem. Hva anbefaler du / dere meg med å invistere i ?

Etter hva jeg fikk med meg igår, kan jo forsåvitt Anthem`en virke som en bra forsterker. Men har som sakt ikke hørt dette..

-Asbjørn
    Dette er jo ikke en pristråd men vet at Norsk Audio Teknikk har noen gode tilbud på demo av Parasound for tiden.

Har kun hørt Parasound JC 1, 2250 med 2100 og Rotel RB 1080 av transistor effekt på RF 82. Jeg liker helt klart Parasound best. Har selv 2250 og er kjempefornøyd.

Side 195 av 1034 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 695 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •