Klipsch klubben - Side 191

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 191 av 1033 FørsteFørste ... 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 691 ... SisteSiste
Viser resultater 3,801 til 3,820 av 20659
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    De trenger ikke noe stort og dyrt, for å spille bra, men stoooore rørtinge er jo enda tøffere på de.

Hva med ett sett MC2301?

-Tim

Jeg liker tanke gangen din :-D

Hadde der i mot ikke gleda meg til dagen jeg måte skifte ut rør på eit par sånne . Men det hadde kansje ikke vært de strørste bekymringene visst du i ugangs punkte hadde penger til noe sånt

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Merklig nokk. Det er uttolig mange som selger Klipsch KG-5.5 om dagen, merklig at mange gjør det samtidig.
    Jeg vurdere å kjøpe ett par og teste.

Samme var det med RF-7 også for en liten stund tilbake. Merklig det der.

Har også tenkt tanken . Da jeg har litt "reserve " elektronikk liggende som jeg kunne brukt på eit par av de .

Men du er inne på noe angående salgs trend . Det har den siste tiden vært mange Lascala også til salgs både her og på sentralen . Før det var det som du sa enn del RF7 , å husker også at før der igjen var det enn del RF83 somble solgt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Har også tenkt tanken . Da jeg har litt "reserve " elektronikk liggende som jeg kunne brukt på eit par av de .

Men du er inne på noe angående salgs trend . Det har den siste tiden vært mange Lascala også til salgs både her og på sentralen . Før det var det som du sa enn del RF7 , å husker også at før der igjen var det enn del RF83 somble solgt .
    Mange er vel å ta i litt hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja for både A 21 og A23 kan kjøres mono i 8 ohm men blir ikke dette det samme med 2250

Jeg snakker om biamping. Ikke brokobling.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg liker tanke gangen din :-D

Hadde der i mot ikke gleda meg til dagen jeg måte skifte ut rør på eit par sånne . Men det hadde kansje ikke vært de strørste bekymringene visst du i ugangs punkte hadde penger til noe sånt

Nei. Og akkurat derfor har jeg slått fra meg tanken om røreffekt helt. Rørpre med transistoreffekt er tingen i mine øyne (når man må ha litt effekt).

En annen ting er tilgjengelighet på rør. Tenk om du har funnet en rørtype som er akkurat slik du ønsker. Så kommer dagen da du må ha nye, og du får ikke tak i akkurat samme type.......

-Tim

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye god info her synes jeg!! Som dere skriver så ser jeg at jeg kanskje må opp dra classic line 250 wattern hvis jeg skulle gå for RF-83...
    Ser på hjemmekinoene her inne at endel faktisk har RF-83 i relativt små rom, hvordan låter dette? Hva er grunn til at dere har valgt disse i små rom og ikke RF-63??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Mye god info her synes jeg!! Som dere skriver så ser jeg at jeg kanskje må opp dra classic line 250 wattern hvis jeg skulle gå for RF-83...
    Ser på hjemmekinoene her inne at endel faktisk har RF-83 i relativt små rom, hvordan låter dette? Hva er grunn til at dere har valgt disse i små rom og ikke RF-63??

Blant ungdomen er det ofte slik at "mye bass"="god bass"

Og så er det nå slik at det alltid er gøy å skryte av å ha den største.

-Tim

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blant ungdomen er det ofte slik at "mye bass"="god bass"

Og så er det nå slik at det alltid er gøy å skryte av å ha den største.

-Tim
    Heldige ungdommer som har et slikt budsjett

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ser greia der ja. Moro med trøkk, men det mange glemmer er at det går an å ha god balanse og samtidig godt basstrykk :-)
    Jeg tenker å kjøpe SVS sin største sub i kombinasjon med enten RF63 eller RF-83, så trøkk skal det ikke mangle på. RF-63 er tightere på musikk??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følte i hverfall at RF 63 passet perfekt inn i mitt rom .Tror ikke jeg hadde likt noe særlig mer pågående dypbass. Til film osv er det så klart en annen sak men det finnes subwoofere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker om biamping. Ikke brokobling.

-Tim
    Men det lille jeg har biampet fra receevere så har ikke effekten vært nevneverdig, altså dobling av effekt har i hvertfall ikke vært til stede.
    Bedre kontroll til en viss gra men forsvarer det kjøp av 2 forsterkere eller kanskje bedre med bare 1 stk A 21

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Heldige ungdommer som har et slikt budsjett

Jeg tenker ikke på tenåringer her.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 er tightere på musikk??

Nei.

Forutsatt at RF-83 får gode arbeidsbetingelser.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det lille jeg har biampet fra receevere så har ikke effekten vært nevneverdig, altså dobling av effekt har i hvertfall ikke vært til stede.
    Bedre kontroll til en viss gra men forsvarer det kjøp av 2 forsterkere eller kanskje bedre med bare 1 stk A 21

Biamping gir deg ikke mer effekt. Det gir bedre kontroll. Du kan ikke sammenligne å biampe med en pinglete reciever og ett skikkelig konstruert effektrinn.

Tja....1stk A21 VS. 2stk A23. Selv ville jeg valgt A21 pga plass og kabler og slikt.

På den andre siden er 2stk A23 billigere. Dersom du skal oppgradere til Halo må du også skifte forforsterker. 2100 er rett og slett ikke god nok. Mangler mye på oppløsning. Ville sett etter en god brukt rørpre.

Må innrømme jeg synes det virker som du er mer opptatt av mengde enn kvalitet. I så fall kjøper du en Crown XTi-4000. Da kan du jage på naboen og nabokomunene på dør.

-Tim

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker ikke på tenåringer her.

-Tim
    ikke jeg heller

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biamping gir deg ikke mer effekt. Det gir bedre kontroll. Du kan ikke sammenligne å biampe med en pinglete reciever og ett skikkelig konstruert effektrinn.

Tja....1stk A21 VS. 2stk A23. Selv ville jeg valgt A21 pga plass og kabler og slikt.

På den andre siden er 2stk A23 billigere. Dersom du skal oppgradere til Halo må du også skifte forforsterker. 2100 er rett og slett ikke god nok. Mangler mye på oppløsning. Ville sett etter en god brukt rørpre.

Må innrømme jeg synes det virker som du er mer opptatt av mengde enn kvalitet. I så fall kjøper du en Crown XTi-4000. Da kan du jage på naboen og nabokomunene på dør.

-Tim
    Ja takk begge deler, jeg er opptatt av mengde og kvalitet. Men alt innen rimelighetsens grenser. Det jeg er mest optatt av nå er å se hvilke muligheter man har med å brokoble, mange andre forum hvor flere brokobler bla de gamle Parasound HCA modellene med gode resultater på Klipsch.

Så altså hvis jeg får bedre kontroll, mer effekt ( støre headrom ) og raskere forsterkere er dette intr. Men hvis det er som du sier er jo dette bare tullball.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange andre forum hvor flere brokobler bla de gamle Parasound HCA modellene med gode resultater på Klipsch.

Og alt dette ifølge de som gjør det :P

Hvor ofte ser du noen skrive at en endring de har gjort blir dårligere?

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk begge deler, jeg er opptatt av mengde og kvalitet. .

Det går ikke. Det finnes en mengde bass i innspillingen. Både mer eller mindre er strengt tatt feil.

Mange som blir overrasket over hvor lite bass det er på favorittplatene, når de får høre de over et virkelig godt system.

-Tim

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornmann... Hvordan synes du 2250 fungerer på RF-63??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornmann... Hvordan synes du 2250 fungerer på RF-63??
    Etter 3 - 4 timer i går kveld så virker det veldig bra. Jeg vil si bedre enn med RF 82. Der kunne jeg ikke dra på lang nær så mye å samtidig ha like god kontroll. Har en mistanke om at RF 63 rett og slett bare passer bedre i rommet mitt. Tror også 6,5 " er bedre på musikk, jeg hadde jo samme erfaring med 62 til 82. Altså at jeg syntes 62 var bedre i mitt rom, men kan så klart ikke samenlignes med 63.

Basstung musikk blir mer rafinert synes jeg med 63. trøkket er mye mer tilstedet i gode inspillinger

Side 191 av 1033 FørsteFørste ... 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 691 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •