Klipsch klubben - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 188 av 1033 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 688 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 20659
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Assi,
    Velkommen til formet.

Jeg har Denon 3808, sammen med RB81, RC64, R-3800-W og R-5800-W.
    Dette fungerer meget bra.
    3808 har en bra romkorreksjon, og er en fin match til Klipsch.
    Én periode, var det kun yamaha som var brukenes til Klipsch.....kan virke som om det er gått over:roll:

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Hei Klipsch menigheten

Etter å ha rotet meg igjennom 3700 poster i denne tråden, selvfølgelig i over en lengre periode så har jeg endelig komt til slutten. Nesten bare blitt mer forvirret enn det jeg var.

Men melder meg inn i klubben jeg også, ( en stund siden men, tok litt tid å lese igjennom denne tråden som sakt )..

Har per dags dato RF-82, RC-64, RSW-10d 2stk, RS-52.

Vil si meg meget fornøyd med Klipsch sålangt i mitt nærver.

Ser noen av dere bruker Denon på klipsch, hvordan liker dere dette?
    Bruker selv en Denon 3806 på dette.

Har også lest(!!!) mye fint om Marantz til Klipsch, hvilke passer til mitt oppsett? Har planlagt en effektforsterker så fort jeg ser muligheten til det.

Vist jeg skulle oppgradere frontene, hadde RF-63 eller 83 past til et rom på 27kvadrat? Rommet jeg disponerer har teppe på gulv, skråtak i forskjellige vinkler og panel på veggene

Takk på forhånd
    -Asbjørn
    Bruker og Denon 3808 på RF-63 RC-64 og RS-52.
    Men skal teste en onkyo om ikke så lenge å se om det er mye forskell på lyden eller ikke.
    Men tror mine begynner bli innspilt nå ellers hjalp det litt med effektforsterker.

men er ikke helt sikker hvordan din eldre modell er i forhold til de litt nyere.
    men er vel ikke HDMI inn på den du har ?

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Etter hva jeg har lest (har dessverre ikke hørt noen av de selv) så skal Rf63 være det som passer inn i ett rom på den størrelsen. De skal visstnok også være den mest musikalske av disse modellene, men Rf83 gir nok litt mer trøkk(Kommer selvfølgelig ann på om man får integrert de riktig i rommet).

Har tenkt litt på 63`ene ja, er jo også et lite prishopp til 83`ene. Men jeg er eventuelt redd vist jeg handler 63`ene så vil jeg heller ha 83`ene etterpå.
    Jeg hører en del på musikk også, så da kan gjerne 63`ene bli et alternativ iforhold til sin storebror? Liker godt litt store høytalere og, noe som 83`ene er. Bor per dags dato hjemme, og har tenkt å ta med meg høytalere videre til jeg eventuelt finner på å bygge hus på tomten.

Jeg har ommøblert 3 ganger for å finne rette plassering på høytalere samt sweetspot. Jeg føler, jeg har funnet rette plassen for plassering i forhold til tidligere. De jeg har nå, står 60cm fra bakvegg med toe-in mot meg. Føler dette virker helt kurant på mitt rom.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hei Assi,
    Velkommen til formet.

Jeg har Denon 3808, sammen med RB81, RC64, R-3800-W og R-5800-W.
    Dette fungerer meget bra.
    3808 har en bra romkorreksjon, og er en fin match til Klipsch.
    Én periode, var det kun yamaha som var brukenes til Klipsch.....kan virke som om det er gått over:roll:
    Jo takk for det Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg siterer flere personer under en post?

Har fått et intrykk at det er ikke mangen som bruker Denon i det heletatt på Klipsch. Jeg er forsåvitt fornøyd selv, men så skal det og sies at jeg ikke har hørt noe annet på Klipsch. Foruten en Yamaha som sto på noen Klipscher på Resonans i Stavanger. Men fikk liksom ikke noe intrykk da. Gjerne revurdere tanken med å bytte ut min og heller få tak i en effektforsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et rom på 4,5 ganger 3 meter og RF 82 ene holder helt sikkert til dette, min erfaring var jo at RF 62 spilte vel så bra her.

Er det slik at 63 er en mer hifi vennlig høytaler, det er intrykket mitt etter erfaringer fra poster og div forum. Jeg har selv aldri hørt 63 og 83 men har nå bestilt 63 utifra dette intrykket. En annen ting er jo selve den fysiske størrelsen. RF 8 2 er jo ikke noen liten høytaler og 63 er jo 7 cm høyere og nesten 10 cm dypere så det er jo ikke noen småtass det heller.

Hva sier folket.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Bruker og Denon 3808 på RF-63 RC-64 og RS-52.
    Men skal teste en onkyo om ikke så lenge å se om det er mye forskell på lyden eller ikke.
    Men tror mine begynner bli innspilt nå ellers hjalp det litt med effektforsterker.

men er ikke helt sikker hvordan din eldre modell er i forhold til de litt nyere.
    men er vel ikke HDMI inn på den du har ?

Hvilken Onkyo skal du teste ut? Gi en tilbake melding når du får testet den, hvordan du oppfatter den iforhold til Denon`en.

Min har hdmi, faktisk. Litt usikker på spesifikasjoner men skal i teorien være en kurant forsterker. Kan legge ved litt spesifikasjoner om den.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon&nbspAVR 3806
    Test av Denon AVR-3806 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde
    AVR-3806 First Impressions — Reviews and News from Audioholics

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg siterer flere personer under en post?

Da må du klippe og lime, det er enklest

Har fått et intrykk at det er ikke mangen som bruker Denon i det heletatt på Klipsch. Jeg er forsåvitt fornøyd selv, men så skal det og sies at jeg ikke har hørt noe annet på Klipsch. Foruten en Yamaha som sto på noen Klipscher på Resonans i Stavanger. Men fikk liksom ikke noe intrykk da. Gjerne revurdere tanken med å bytte ut min og heller få tak i en effektforsterker?
    Det blir litt fort slik at en handler forsterker i samme butikk som høyttalere.
    Ettersom Denon selges hos HFK, er det ikke lett å få testet komboen sammen.
    Mange lar deg jo låne med produkter hjem, det er jo det aller beste, siden man får hørt i sitt eget rom hvordan ting høres ut.

Klipsch har jo rimelig heftige horn, og man må derfor velge forsterker med omhu.
    Når det er sagt, vil jeg påstå at forskjellen i forsterkerens klang, er mye mindre enn forskjellen i et dempet/udempet rom.

Skal du opp på 63/83 så ville jeg gått for effektforsterker uansett, og bare bruke receiver som pre-amp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på 63`ene ja, er jo også et lite prishopp til 83`ene. Men jeg er eventuelt redd vist jeg handler 63`ene så vil jeg heller ha 83`ene etterpå.
    Jeg hører en del på musikk også, så da kan gjerne 63`ene bli et alternativ iforhold til sin storebror? Liker godt litt store høytalere og, noe som 83`ene er. Bor per dags dato hjemme, og har tenkt å ta med meg høytalere videre til jeg eventuelt finner på å bygge hus på tomten.
    Er mulig 63'ene er bedre på musikk ja, men som sagt er dette bare noe jeg har lest, har ikke hørt de selv dessverre. Hvis du har mulighet kan du jo alltids dra til en forhandler å høre på disse og høre om du synes prisforskjellen er verdt det.

Er jo som du sier greit å tenke litt fremover også. Kan jo være at rf83 vil låte bedre i rommet det senere skal stå i enn det det vil i rommet du har nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster

Skal du opp på 63/83 så ville jeg gått for effektforsterker uansett, og bare bruke receiver som pre-amp.
    +1

Er vel bedre å gå for en litt rimeligere receiver og effekttrinn da ja. Klart de er jo ganske lettdrevne, men det virkelige potensialet kommer ikke helt frem før man får på endel effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så heldig og har eid både RF 3-82-63-83.
    Min mening er at RF 63 er desidert den beste av de,og det på Marantz.
    Har prøvd med,Yamaha,Rotel,Denon,Onkyo(ikke de nye) av receivere,marantz kom best ut!
    Over 40kvadrat er helt sikkert RF 83 en suveren høyttaler,men under det blir den overveldene.
    Skal du dra max ut av 63 så må du bruke rør,men det er jo mange som bruker de i et kino oppsett,og da er en varm forsterker det nest beste.
    Har nå La Scala og de er ikke så lett og få til,men spiller helt utrolig bra med rett forsterker/rom. Kan ikke rose RF 63 nok

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt rs-52 til rb81 & rc-52. Ganske beskjedent oppsett, har planer om å bytte ut rc-54 til rc-64 ved flytting, samt gå til innkjøp av RF-63

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jeg er så heldig og har eid både RF 3-82-63-83.
    Min mening er at RF 63 er desidert den beste av de,og det på Marantz.
    Har prøvd med,Yamaha,Rotel,Denon,Onkyo(ikke de nye) av receivere,marantz kom best ut!
    Over 40kvadrat er helt sikkert RF 83 en suveren høyttaler,men under det blir den overveldene.
    Skal du dra max ut av 63 så må du bruke rør,men det er jo mange som bruker de i et kino oppsett,og da er en varm forsterker det nest beste.
    Har nå La Scala og de er ikke så lett og få til,men spiller helt utrolig bra med rett forsterker/rom. Kan ikke rose RF 63 nok

O
    +1 helt enig i dette...ikke vondt ment men de fleste klipscher får faktisk ikke ut potensialet sitt uten rør,en annen ting er at mange klipscgen låter faktisk dårligere enn sine små brødre når de står i små rom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loud and Clear is correct in the fact that there is considerable difference in the two models. The quality will be excellent in either. When I design this family of speakers I had at my disposal a large arsenal of Klipsch drivers, especially in the area of compression drivers. You won’t find many home speakers in the industry that have true compression drivers with a 12 to 1 ratio of compression. This is what the RF -63/83 and RC-64 give you.
    You may ask “what will this compression driver give me?”
    Dynamics!
    This is what Klipsch is famous for…
    You will notice that you are really at the concert with a RF-63. Please understand that the RF-82 is one of the flattest speakers in the family of Reference 4 product. But when you really crank it and you have a snare drum rap you are going to get a little compression in the sound. You won’t know what this is like until you hear the other models.
    From a room you would hope to sit back at least 12 feet from the fronts since the 63 is really tall and the sound source is also really tall. You won’t be disappointed if your room is smaller, you just won’t have the optimum setup for these speakers. The RF-82 is one of my favorite speakers primarily at lower volumes. But if I am looking for dynamics I will use the upper models.

Dette er fra Professor Thump hos Klipsch .

12 feet ca 3,6 meter er perfekt for meg

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Onkyo skal du teste ut? Gi en tilbake melding når du får testet den, hvordan du oppfatter den iforhold til Denon`en.

Min har hdmi, faktisk. Litt usikker på spesifikasjoner men skal i teorien være en kurant forsterker. Kan legge ved litt spesifikasjoner om den.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon&nbspAVR 3806
    Test av Denon AVR-3806 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde
    AVR-3806 First Impressions — Reviews and News from Audioholics
    Skal teste med en kamerat sin 1007, men skal jeg gå over til onkyo selv blir det 3007 pga bilde prossessoren alle jabber om hehe

Han må bare gidde å drasse med seg reciveren ut her for gidder ikke ta med meg effektforsterker + ht ut til han.

Må prøve å spare opp litt cash igjen og siden det har godt veldig mye over budsjettet jeg egentlig skulle bruke siste måneden hehe
    Men er jo verdt det når jeg ser film da

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg glemte å spør om er hvordan jeg skal plasere RS-52ene mine.
    Jeg sitter vel primært mitt i rommet selv når jeg ser film så føler det hadde vert best å hatt de på bakveggen.

men vil ha noen andre sine meninger og.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har sikkert svar på dette spørsmålet mang en gang, men etter å ha kommet halvveis i tråden rakk jeg ikke lese mer.

Har et som som skal blir kino/lytterom. I den forbindelse vurdere jeg RF-63 eller RF-83. Rommet er ca 20 kvm og bruker blir 50/50 film og musikk. Tanken er å bruke Parasound Classic line 2x250 wattern på front. Hvilke av modellene bør jeg velge?

Ser at noen mener at lillebror RF-63 er et bedre valg i denne størrelse rom, men RF-83 vil vel gå dypere...???

Takker på forhånd for eventuelle svar og tålmodighet med oss som spør om ting som har vært spurt om før... he he :-)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Dere har sikkert svar på dette spørsmålet mang en gang, men etter å ha kommet halvveis i tråden rakk jeg ikke lese mer.

Har et som som skal blir kino/lytterom. I den forbindelse vurdere jeg RF-63 eller RF-83. Rommet er ca 20 kvm og bruker blir 50/50 film og musikk. Tanken er å bruke Parasound Classic line 2x250 wattern på front. Hvilke av modellene bør jeg velge?

Ser at noen mener at lillebror RF-63 er et bedre valg i denne størrelse rom, men RF-83 vil vel gå dypere...???

Takker på forhånd for eventuelle svar og tålmodighet med oss som spør om ting som har vært spurt om før... he he :-)

RF83 går 1hz dypere . Men som nevt her før , så er det ingen tvil om at du bør velge RF63 til ditt rom . Den vill rett å slett passe bedre på 20kvm å ikke minst den er billigere :-D

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar! Bare 1 hz dypere er jo ikke mye, men vil tro de trøkker mye mer enn 63?? Liker den litt varme amerikanske lyden i Parasound ampen, vil denne passe bra til Klipsch??

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller valgt RF63, og brukt de sparte kronene på dyrere/bedre sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Takk for raskt svar! Bare 1 hz dypere er jo ikke mye, men vil tro de trøkker mye mer enn 63?? Liker den litt varme amerikanske lyden i Parasound ampen, vil denne passe bra til Klipsch??

I praksis får du en god del mer en 1hz lavere med RF-83. Den trøkker vesenlig mer ja, men du må også ha forsterker som takler den. Den er en mye mer vrien last enn RF-62

Parasound fungerer godt sammen med RF-63/83, men det må være Halo serien. NC serien blir for tynn.

-Tim

Side 188 av 1033 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 688 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •