Klipsch klubben - Side 184

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 184 av 1033 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 684 ... SisteSiste
Viser resultater 3,661 til 3,680 av 20659
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Trenger tips til hvordan spille inn RC-64.. Bør jeg spille musikk i 5.1 f.eks?
    Ville koblet den til front å latt den gå noen dager
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Ja, gankse mye, og de er ikke på samme planet. Palladium er ekte High-End i ordets rette forstand. Ekstremt lav forvrengning. Tonnevis med headroom, og høy følsomhet.

OBS! : Krever ekstremt med innspilling før mellomtonehornet mykner opp. Omtrent som en JBL K2 dessverre. Regn ett halvt år med mye bruk.

-Tim
    Ok, bra å høre For jeg vil fortsatt ha klipsch med fantastisk dynamikk og trøkk en gang i tiden! Har vært å hørt på b&w og Vienna Acoustics, og syntes det er en del bedre lyd enn mine tidligere rf83.

Kan Palladium matche disse på lyd. Da kunne jeg fått trøkken og dynamikken til Klipsch, samt lyden på de. Det hadde vært drømmen.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palladium har enn mellomtone og diskant som er til og dø av . Men av enn eller annen grunn har Klipsch valgt å ikke la den spille dypbass .

Dette synst ivertfall jeg nesten må kunne kreves for enn så pass dyr høyttaler .

Jeg tror at jeg ville prøvt med P17 og to palladium suber faktisk enn P39.

Men det er da heler ikke alle som spiller musikk som krever at høyttalerene leverer mye i bunn , så dette må bli opp til hver enkelt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Palladium har enn mellomtone og diskant som er til og dø av . Men av enn eller annen grunn har Klipsch valgt å ikke la den spille dypbass .

Dette synst ivertfall jeg nesten må kunne kreves for enn så pass dyr høyttaler .

Jeg tror at jeg ville prøvt med P17 og to palladium suber faktisk enn P39.

Men det er da heler ikke alle som spiller musikk som krever at høyttalerene leverer mye i bunn , så dette må bli opp til hver enkelt .

Da har du vært meget uheldig med demoen av P39. Det stemmer at den ikke spiller Subbass, men normal dypbass....oh yeah!

Prøvde Terje Rypdal på dem, og vil annta at det er fullt trøkk ned til rett rundt 30Hz og det er mer enn nok til normalt bruk.

Hadde klipsch tvunget 3 9" elementer til å spille dypere hadde midbass og nedre mellomtone gått fløyten.

Vienna og B&W har i mine ører (helt subjektivt) ikke sjangs i havet til å holde følge med Palladium. MEN det er en høyttaler som jeg hadde valgt forran en P39 TROR jeg og det er JBL K2 S5800 som har ca samme pris. En brukt K2 S9800 vil igjen parkere en P39, men den koster jo tross alt ca 300k ny.....

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Link?
    Prøvde å søke selv, men kom absolutt alle kablene til Monster.. ops:

MONSTER CABLE® MSeries Speaker Cables for Audio Enthusiasts

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen formening om plassering av RB-61?

Bassporten er jo framme, men har det likevel noe å si om de står tett inntil eller litt ut ifra veggen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Ok, bra å høre For jeg vil fortsatt ha klipsch med fantastisk dynamikk og trøkk en gang i tiden! Har vært å hørt på b&w og Vienna Acoustics, og syntes det er en del bedre lyd enn mine tidligere rf83.

Kan Palladium matche disse på lyd. Da kunne jeg fått trøkken og dynamikken til Klipsch, samt lyden på de. Det hadde vært drømmen.
    Vurdert Heritage-serien?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nødvendig
    Er det noen som har noen formening om plassering av RB-61?

Bassporten er jo framme, men har det likevel noe å si om de står tett inntil eller litt ut ifra veggen?
    Jeg ville prøvd meg fremm litt.
    Kommer vell også kanskje litt ann på hvor stort rommet er?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vært meget uheldig med demoen av P39. Det stemmer at den ikke spiller Subbass, men normal dypbass....oh yeah!

Prøvde Terje Rypdal på dem, og vil annta at det er fullt trøkk ned til rett rundt 30Hz og det er mer enn nok til normalt bruk.

-Tim

P39 er på ca -10db på 30hz. Så direkte imponerende er det ikke .

Jeg føler bare man går glipp av veldigt mye når høyttalerene kutter så fort . Mister litt tyngde .

Man kan jo få litt dra hjelp fra rommet , men det blir vel ikke akkurat korrekt det heler .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er anechoic respons.

Jo du er nødt til å regne inn rombidraget. Har du noe som spiller flatt helt ned, anechoic, så vil det i de fleste normale rom bli veldig mye bass.

-Tim

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Vurdert Heritage-serien?
    Nja, det blir litt for stygt i leiligheten,men hadde jeg hatt kjellerstue=)

Har desverre hørt litt negativt om dem og, men jeg har da ikke hørt dem selv, så vil vurdere selv=)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Nja, det blir litt for stygt i leiligheten,men hadde jeg hatt kjellerstue=)

Har desverre hørt litt negativt om dem og, men jeg har da ikke hørt dem selv, så vil vurdere selv=)
    Har ikke hørt palladium men synes heritage serien er flere hakk over rf serien.
    Har begge serier her og synes faktisk mine Forte II er penere enn RF men det er jo en smaksak hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.....Palladium er bedre på lydbilde, homogenitet, og dypbass.

Heritage er bedre på dynamikk. Både makro og mikro. Bedre på hurtighet (bedre definerte enkelttoner), og krever mye mindre av forsterker.

Hvilken hadde jeg valgt. Vel....Siden jeg uansett synes de store JBL'ene er bedre enn Palladium, måtte det bli en LaScala eller Klipschorn, da disse gjør en del unike ting, som ingen andre vanlige kommersielle høyttalere kan.

Det skal sies at Heritage er fryktelig touchy på elektronikk og plassering. Så det kan slå begge veier dersom man famler litt i blinde.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får hive meg inn her jeg også.
    Er ny i denne hifi verdenen, så dere får bære med meg.

Har kjøpt et fint lite brukt Klipsch Synery Series sett bestående av SP-1, SC-1, SS-1. Disse blir brukt sammen med min Denon AVR-1910 som ankommer i slutten av januar.

Gleder meg virkelig for å få testet ut dette, siden jeg bare har hørt varme ord om Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben. Vær forberedt på at kombinasjonen din kan bli litt slank i lyden. Vær veldig nøye med plassering.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben. Vær forberedt på at kombinasjonen din kan bli litt slank i lyden. Vær veldig nøye med plassering.

-Tim
    Takk for det!
    Åh? Tror du det?
    Disse høyttalerene er testet opp mot hverandre og signerte av han som bygget dem. Har hørt at det skal være meeget bra lyd av dem, og at dem skal virke veldig bra på sorrund takket være utformingen på bakhøyttalene som sprer lyden godt. Gjenstår å se.
    Noen spes. tips til plassering da?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hackiz
    Får hive meg inn her jeg også.
    Er ny i denne hifi verdenen, så dere får bære med meg.

Har kjøpt et fint lite brukt Klipsch Synery Series sett bestående av SP-1, SC-1, SS-1. Disse blir brukt sammen med min Denon AVR-1910 som ankommer i slutten av januar.

Gleder meg virkelig for å få testet ut dette, siden jeg bare har hørt varme ord om Klipsch.
    Grattis

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hackiz
    Takk for det!
    Åh? Tror du det?
    Disse høyttalerene er testet opp mot hverandre og signerte av han som bygget dem. Har hørt at det skal være meeget bra lyd av dem, og at dem skal virke veldig bra på sorrund takket være utformingen på bakhøyttalene som sprer lyden godt. Gjenstår å se.
    Noen spes. tips til plassering da?

Nei. Det vil variere fra rom til rom. Det jeg mente er at du må prøve mye forskjellig og finne ut hva du liker best

Grunnen til det jeg sa, er at Denon og Klipsch er en kombo som i mange sammenhenger kan bikke litt over. I mine ører er det ikke høyttalerne sin feil

-Tim

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tak i to Vincent sp-966. To monoblokker på 125w i 8ohm.

Kjører onkyo 807 biampet med rf-62. Burde jeg sette monoblokkene på de, eller bruke en på centeren?

Er ikke kraftige greier, men ville ha mer i trøkk i centeren, men så fikk jeg to for en veldig billig penge, så burde jeg heller bruke de på frontene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Jeg har fått tak i to Vincent sp-966. To monoblokker på 125w i 8ohm.

Kjører onkyo 807 biampet med rf-62. Burde jeg sette monoblokkene på de, eller bruke en på centeren?

Er ikke kraftige greier, men ville ha mer i trøkk i centeren, men så fikk jeg to for en veldig billig penge, så burde jeg heller bruke de på frontene?

de funker like godt til begge deler, har kjørt samme kombo selv før, gir utrolig mye for pengene de blokkene

Side 184 av 1033 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 684 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •