Klipsch klubben - Side 182

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 182 av 1033 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 682 ... SisteSiste
Viser resultater 3,621 til 3,640 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Ser ut som jeg har skaffa meg eit par Klipsch RF5 i dag .

Holder på og setter i sammen eit oppsett nr2 i dag , som skal bli brukt i tv stua .

Kjøpte meg enn MA KT88 også tideligere i dag . Å planen videre er og skaffe enten enn Emotiva eller Parasound preamp samt se litt på enn dac . Tror dette blir eit supert budsjett oppsett . Fra før har jeg enn Marantz SE5001 og enn Logitech Squeezebox som skal inn i dette oppsette .
    Grattis hentet idag et par Forte II til stueanlegg og et par RF-35 til bakhøytalere,RF35 henger ikke med Forte II men fy så bra til prisen...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Med sweetspot 3 meter fra front ht.
    Vil da RF-82 bli for stort?
    Avstand mellom front-R og front-L; 2-4 meter.

Til dere som har RF82; hvor langt er deres sweetspot fra ht?

H
    Du vil nok bli fornøyd,noe større klipscher er totalt bortkastet og RF82 vil nok passe det rommet bra...
    Har hørt både RF7 og RF83 med skikkelig elektronik i rom på 20-30m2 og det er totalt meningsløst.
    Men som sagt det er min smak

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Grattis hentet idag et par Forte II til stueanlegg og et par RF-35 til bakhøytalere,RF35 henger ikke med Forte II men fy så bra til prisen...

Var det de som kom ut på sentralen for noen dager siden ? Hadde frykteligt lyst på de , men orka ikke 16-18timer med kjøring .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Var det de som kom ut på sentralen for noen dager siden ? Hadde frykteligt lyst på de , men orka ikke 16-18timer med kjøring .
    Jepp stemmer men du har fått deg den mest vellykende høytaleren i RF serien ved siden av RF63 så det er en herlig høytaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg vel melde meg inn jeg også, med mine "nye" Klipsch RF-83 som jeg kjøpte av "Henningep" her på forumet :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    Da får jeg vel melde meg inn jeg også, med mine "nye" Klipsch RF-83 som jeg kjøpte av "Henningep" her på forumet :-D
    hehe er nok en sinnsyk oppgradering fra cv...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømme at de er litt savnet=)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Må inrømme at de er litt savnet=)

hehe,dette hørtes kjent ut, jeg holdt vel ut i et par mnd, før jeg rett og slett hadde såpass abstinenser at jeg rett og slett måtte kjøpte meg et nytt par RF83:-) DE blir værende, og blir heretter vurdert andre Klipsch, ikke noe annet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Oppsettet kommer på plass ser jeg. Hva skal du fore disse med.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    8)

hehe,dette hørtes kjent ut, jeg holdt vel ut i et par mnd, før jeg rett og slett hadde såpass abstinenser at jeg rett og slett måtte kjøpte meg et nytt par RF83:-) DE blir værende, og blir heretter vurdert andre Klipsch, ikke noe annet!
    Hehe, desverre passet de ikke helt til leiligheten jeg bor i. Ble litt skrikete, samt at de ble litt for store. Dette kan ha med forsterkeri og demping av rom å gjøre.

Det blir nok Klipsch igjenn, men da blir det nok palladium stativ ht elle noe lignende. Syntes heritage er litt kule, men er litt skremt siden en kompis hadde hørt la scala 2 og mente de låt som middels gode PA høyttalere(Dette er ikke mine ord!). Han likte derimot lyden fra mine rf 83 godt.

Er det noen som har erfaring med palladium stativ ht? Er de mye penere i lyden i forhold til sine langt billigere brødre i rf serien? I så fall, hva er de bedre på?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm jeg fant akkurat ut at det etterlengtede "snappet" eller trøkket i mellomtonen som jeg har savnet fra mine rf82, det har jeg i centeren min rc62.. grusomt irriterende.. rommet er 4x4 meter, kan det være at rommet er litt for lite til rf82 og fjerner litt av golyden, at jeg kanskje burde nedgradere til rf62 for å få den etterlengtede punchen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, desverre passet de ikke helt til leiligheten jeg bor i. Ble litt skrikete, samt at de ble litt for store. Dette kan ha med forsterkeri og demping av rom å gjøre.

Det blir nok Klipsch igjenn, men da blir det nok palladium stativ ht elle noe lignende. Syntes heritage er litt kule, men er litt skremt siden en kompis hadde hørt la scala 2 og mente de låt som middels gode PA høyttalere(Dette er ikke mine ord!). Han likte derimot lyden fra mine rf 83 godt.

Er det noen som har erfaring med palladium stativ ht? Er de mye penere i lyden i forhold til sine langt billigere brødre i rf serien? I så fall, hva er de bedre på?
    Rørforsterker kombinert med heritage serien er helt sinnsykt rått og spiser opp Rf serien og alt jeg har hørt innen hjemmeanlegg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiser til film eller stereo? Greit å nyansere da AVforum er delvis begge deler, mens HFS primært har fokus på to kanaler.

Hvor lenge har du hatt den Copland 405? Og, er du nøgd? Har lest at den er crem-de-la-crem på Klipsch.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Rørforsterker kombinert med heritage serien er helt sinnsykt rått og spiser opp Rf serien og alt jeg har hørt innen hjemmeanlegg
    Ok, jeg har selv til gode å høre heritage serien. Er det noen steder i Oslo området de finnes til demo? Helst da koblet opp med rør.

Kompisen min hørte de med rør, vet ikke helt hvorfor han fikk dette inntrykket.
    Må inrømme at jeg er litt skeptisk når jeg ser bildene fra innsiden av kassen osv, men folk snakker veldig varmt om dem, så det må pøves.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spiser til film eller stereo? Greit å nyansere da AVforum er delvis begge deler, mens HFS primært har fokus på to kanaler.

Hvor lenge har du hatt den Copland 405? Og, er du nøgd? Har lest at den er crem-de-la-crem på Klipsch.
    Veldig fornøyd,kjører på la scala,cayin fungerer best hos meg på forteII
    Har selv hatt rf7,har nå rf35 og hatt rf63 på hjemlån...
    rf serien låter bedre enn alt annet innen hifi verdenen nesten uansett pris men får juling av heritage på det meste,har hatt høytalere opp imot 100000.- med godkjent elektronik og alt annet uansett pris blir kjedelig hvis du først har testet klipsch på et skikkelig oppsett...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt både palladium og rf?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    hmm jeg fant akkurat ut at det etterlengtede "snappet" eller trøkket i mellomtonen som jeg har savnet fra mine rf82, det har jeg i centeren min rc62.. grusomt irriterende.. rommet er 4x4 meter, kan det være at rommet er litt for lite til rf82 og fjerner litt av golyden, at jeg kanskje burde nedgradere til rf62 for å få den etterlengtede punchen?

bump

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har vært hos audiocompaniet er par ganger for å lytte på Palladium 17b. Har dessverre dårlig sammenligningsgrunnlag med andre Klipsch-høyttalere, men har sammenlignet dem med andre høyttalere i samme prisklasse (ca 30´). I denne prisklassen har jeg ikke hørt noen komplette høyttalere. Har selv AP Tempo VI som er meget gode i hele spekteret, kontroll i bassen, dynamiske (selvsagt ikke ift Klipsch....) og detaljert diskant - en meget god, ja nesten komplett, all-roundhøyttaler. Men 17b er ekstremt!!! mye morsommere høyttaler hvis dybden ikke er viktig og du er ute etter et detaljert lydbilde. Nesten på grensa til mettalisk og plagsom i diskant/mellomtone, men bare nesten En flott-flott høyttaler. Få høyttalere jeg har hørt i denne prissklassen klarer komplisert musikk så uanstrengt som 17b. Sonus Faber Auditor M er også en god høyttaler i denne prisklassen med en mellomtone/diskant i krysningspunktet mellom AP Tempo og 17b, men uten den nødvendige dybden. Så som Tempo-eier føler jeg at jeg har en høyttaler som et bedre lytteverktøy enn de to andre når jeg skal høre på musikk, og ikke lete etter lyder, i timesvis (understreker jeg, sier ikke at dette er sannheten...). Men om valget er f.eks dynamikk eller musikkstilen kun er trad. jazz er kanskje de to andre høyttalerne bedre valg. Det som iallefall må nevnes angående 17b er at det faktisk er en flott høyttaler, holdt på å ditche prøvelytting da web-bilder av den er så innnmari stygge, men live er den rett og slett pen Men ikke så pen som møbelet SF...

Dette var kort om min erfaring om Palladium 17b, sammenlignet med to andre kjente høyttalere. Og der finnes jo noe hundre flere å velge mellom, men anbefaler sterkt en prøvelytting!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gmortens
    Har vært hos audiocompaniet er par ganger for å lytte på Palladium 17b. Har dessverre dårlig sammenligningsgrunnlag med andre Klipsch-høyttalere, men har sammenlignet dem med andre høyttalere i samme prisklasse (ca 30´). I denne prisklassen har jeg ikke hørt noen komplette høyttalere. Har selv AP Tempo VI som er meget gode i hele spekteret, kontroll i bassen, dynamiske (selvsagt ikke ift Klipsch....) og detaljert diskant - en meget god, ja nesten komplett, all-roundhøyttaler. Men 17b er ekstremt!!! mye morsommere høyttaler hvis dybden ikke er viktig og du er ute etter et detaljert lydbilde. Nesten på grensa til mettalisk og plagsom i diskant/mellomtone, men bare nesten En flott-flott høyttaler. Få høyttalere jeg har hørt i denne prissklassen klarer komplisert musikk så uanstrengt som 17b. Sonus Faber Auditor M er også en god høyttaler i denne prisklassen med en mellomtone/diskant i krysningspunktet mellom AP Tempo og 17b, men uten den nødvendige dybden. Så som Tempo-eier føler jeg at jeg har en høyttaler som et bedre lytteverktøy enn de to andre når jeg skal høre på musikk, og ikke lete etter lyder, i timesvis (understreker jeg, sier ikke at dette er sannheten...). Men om valget er f.eks dynamikk eller musikkstilen kun er trad. jazz er kanskje de to andre høyttalerne bedre valg. Det som iallefall må nevnes angående 17b er at det faktisk er en flott høyttaler, holdt på å ditche prøvelytting da web-bilder av den er så innnmari stygge, men live er den rett og slett pen Men ikke så pen som møbelet SF...

Dette var kort om min erfaring om Palladium 17b, sammenlignet med to andre kjente høyttalere. Og der finnes jo noe hundre flere å velge mellom, men anbefaler sterkt en prøvelytting!
    Takk for svar, får ta en lytterunde snart=)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det kommer noen Rf82 eller Rf 63 på brukten snart...
    Vil ha Klipsch jeg å... :twisted:

Side 182 av 1033 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 682 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •