Klipsch klubben - Side 181

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 181 av 1034 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 681 ... SisteSiste
Viser resultater 3,601 til 3,620 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Jeg har en liten problemstilling. Får ikke mine RF-82 til å spille sånn klipsch skal låte i mine ører, misstenker at sony forsterkeren min er for "tam" i lyden. Vurderer å oppgradere til harman kardon avr 760 for å hente ut klipsch lyden jeg liker. Noen som har noen erfaringer med kraftige harman kardon recivere og klipsch rf-82?
    Skal du få ut "klipsch" lyd så er det kun rør som gjelder,det er en helt annen verden som åpner seg...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Rør ja, har faktisk ikke hørt klipsch med rør:s For å utdype litt hva klipsch lyd er for meg da: Det er at jeg kjenner det trykker i brystet når bassen slår, når mellomtonen slår og at hornet er høyt, tydelig og at det nesten høres ut som lyden går forbi meg. Var på en lokal hifi forhandler og hørte både RF-82 og RF-63 på en ny vincent stereo forsterker 2x200w, og jeg syns det låt helt rått. Den lyde vil jeg dra ut av en surround reciver, hvis mulig?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Rør ja, har faktisk ikke hørt klipsch med rør:s For å utdype litt hva klipsch lyd er for meg da: Det er at jeg kjenner det trykker i brystet når bassen slår, når mellomtonen slår og at hornet er høyt, tydelig og at det nesten høres ut som lyden går forbi meg. Var på en lokal hifi forhandler og hørte både RF-82 og RF-63 på en ny vincent stereo forsterker 2x200w, og jeg syns det låt helt rått. Den lyde vil jeg dra ut av en surround reciver, hvis mulig?
    Vincent heller jo litt mot det varme i lyden men alt på klipsch låter bedre med rør,vanskelig å forklare men de fleste som sier de ikke liker klipsch sier noe annet da de hører de med rørforsterkere+Horn+rør+høy følsomhet=himmelsk lyd... Må du ha receiver så gå for marantz med onkyo som nr to men det beste er hvis du i tilegg har en rørforsterker med pre out så du får det beste fra to verdener(musikk,film)
    Har hørt rf63 med copland cta 405 og det finnes ingen transitor som klarer å komme i nærheten engang uansett pris...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja idag ankommer et par RF-35 som skal fungere som bakhøytalere i tilegg til Klipsch Forte II som skal inn i stue anlegget så det blir mye klipsch etter hvert,prøve og legge ut noen bilder en av dagene på de diverse oppsettene...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en liten problemstilling. Får ikke mine RF-82 til å spille sånn klipsch skal låte i mine ører, misstenker at sony forsterkeren min er for "tam" i lyden. Vurderer å oppgradere til harman kardon avr 760 for å hente ut klipsch lyden jeg liker. Noen som har noen erfaringer med kraftige harman kardon recivere og klipsch rf-82?
    tror det kan bli noe skarpt i toppen men det er jo de som liker det også

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med sweetspot 3 meter fra front ht.
    Vil da RF-82 bli for stort?
    Avstand mellom front-R og front-L; 2-4 meter.

Til dere som har RF82; hvor langt er deres sweetspot fra ht?

H

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin

H

husker ikke helt nøyaktig men det er rundt 4 meter hos meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H

3m er ingen problem. Det som er viktig er at høyttaleren ikke blir for stor til rommet.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Vincent heller jo litt mot det varme i lyden men alt på klipsch låter bedre med rør,vanskelig å forklare men de fleste som sier de ikke liker klipsch sier noe annet da de hører de med rørforsterkere+Horn+rør+høy følsomhet=himmelsk lyd... Må du ha receiver så gå for marantz med onkyo som nr to men det beste er hvis du i tilegg har en rørforsterker med pre out så du får det beste fra to verdener(musikk,film)
    Har hørt rf63 med copland cta 405 og det finnes ingen transitor som klarer å komme i nærheten engang uansett pris...

Er uenig i dette. Selv synes jeg vincent er ganske skarpe i toppen. Fyldig og rund nederst, men flisete i diskanten.

Det finnes også plenty med transistorforsterkere som spiller ringer rundt en CTA-405. For all del, det er en kjempekombinasjon, men en sånn generalisereing du gjør synes jeg blir helt feil.

Det finnes også haugevis med elendige rørforsterkere. Har hørt på ganske mange billige rørforsterkere, og det er mye dårlig ute å går. Både når det gjelder lyd og stabilitet.

Prismessig er inngangsbilletten til god rørlyd vesentlig dyrerer enn transistor. Generelt sett.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei. Ikke mulig av en surroundreciever.

-Tim

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Er uenig i dette. Selv synes jeg vincent er ganske skarpe i toppen. Fyldig og rund nederst, men flisete i diskanten.

Det finnes også plenty med transistorforsterkere som spiller ringer rundt en CTA-405. For all del, det er en kjempekombinasjon, men en sånn generalisereing du gjør synes jeg blir helt feil.

Det finnes også haugevis med elendige rørforsterkere. Har hørt på ganske mange billige rørforsterkere, og det er mye dårlig ute å går. Både når det gjelder lyd og stabilitet.

Prismessig er inngangsbilletten til god rørlyd vesentlig dyrerer enn transistor. Generelt sett.

-Tim
    Ja det er lov og være uenig,på en høytaler som rf82/63 så synes jeg det er et must med rørforsterker,skulle hvert morsomt og hørt den transistor forsterkeren på rf63 som er på høyde med copland ,audionote etc

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3m er ingen problem. Det som er viktig er at høyttaleren ikke blir for stor til rommet.

-Tim
    Hvor går grensen her da?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er lov og være uenig,på en høytaler som rf82/63 så synes jeg det er et must med rørforsterker,skulle hvert morsomt og hørt den transistor forsterkeren på rf63 som er på høyde med copland ,audionote etc

Mcintosh MC602 . Det er uten tvil det beste transistor effektrinnet jeg har prøvd når jeg eide RF83 og RF7 . Ble dog litt overkill med peaker på 2x1000w på Lascala II :twisted:

MC602 spiller veldigt likt MC275 bare med litt mer autoritet .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv f.eks en Marantz SC/SM-11. Klart det er smak og behag, men jeg foretrekker faktisk den komboen over Cta-405. Synes det låter renere og vesentlig mer kontrollert.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor går grensen her da?

Grense for lytteavstand: Egentlig ikke noen grense, men man bør ha 1m+.

Grense for romstørrelse: Umulig å si egentlig. Det avhenger av rommet. Men normalt kanskje 12kvm+

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Mcintosh MC602 . Det er uten tvil det beste transistor effektrinnet jeg har prøvd når jeg eide RF83 og RF7 . Ble dog litt overkill med peaker på 2x1000w på Lascala II :twisted:

MC602 spiller veldigt likt MC275 bare med litt mer autoritet .

1000W peak på LaScala II !!! Da har dere spillt høøøøøyt. Har spillt med peaker på 300w på Marantz MA-9, og da var det knapt værende i rommet :P

-Tim

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe , jeg hadde aldri peaker på 1000w på Lascala . Det ble spilt reativt roligt de få dagene jeg brukte 602 på dem .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grense for lytteavstand: Egentlig ikke noen grense, men man bør ha 1m+.

Grense for romstørrelse: Umulig å si egentlig. Det avhenger av rommet. Men normalt kanskje 12kvm+

-Tim
    Ok, ja jeg forstår jo at det ikke er lett å sette en grense.
    Men jeg har et rom på 15kvm. (kvadratisk rom..)
    Avstand fra sweetspot som sagt 3m.
    Casen blir da om jeg går på en "smell" om jeg handler inn RF82...

Har lest om mange som har hatt for store ht i rom og mister mye av gleden pga det... kjekt å være på den gode siden;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har skaffa meg eit par Klipsch RF5 i dag .

Holder på og setter i sammen eit oppsett nr2 i dag , som skal bli brukt i tv stua .

Kjøpte meg enn MA KT88 også tideligere i dag . Å planen videre er og skaffe enten enn Emotiva eller Parasound preamp samt se litt på enn dac . Tror dette blir eit supert budsjett oppsett . Fra før har jeg enn Marantz SE5001 og enn Logitech Squeezebox som skal inn i dette oppsette .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja jeg forstår jo at det ikke er lett å sette en grense.
    Men jeg har et rom på 15kvm. (kvadratisk rom..)
    Avstand fra sweetspot som sagt 3m.
    Casen blir da om jeg går på en "smell" om jeg handler inn RF82...

Har lest om mange som har hatt for store ht i rom og mister mye av gleden pga det... kjekt å være på den gode siden;-)

Jeg har hatt RF7,RF83,Lascala II og SP1 på 17kvm tideligere , og synest jeg fik det til svært bra .

Det er ikke altid det er bedre med enn liten høyttaler selv om rommet skulle til si noe annet . Jobber du mye med plassering , matching av elektronikk +akustikken og kansje Romkoreksjon/EQ så er det rart hva du kan få til .

Side 181 av 1034 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 681 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •