Klipsch klubben - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 18 av 1034 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 518 1018 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 20677
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja har veldig lyst å prøve Parasound men da må eg bestille uten å ha hørt først.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Prøvde RB-1072 igår men syns ikke det ble noe bra, så selgeren anbefalte meg disse istedenfor.

Er ikke 1072 en ICE sak. De liker jeg ikke.

-Tim

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Var forsåvidt den eneste effektforsterkeren de hadde i butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare prøvd 1092, og syntes ikke det var noe særlig. Helt ok, men ikke noe mer. Liker 1090 bedre.

-Tim

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Jeg har bare prøvd 1092, og syntes ikke det var noe særlig. Helt ok, men ikke noe mer. Liker 1090 bedre.

-Tim

det blir da en smakssak.. har hørt flere som liker 1092 bedre enn 1090.. nå er jo ice litt mer nøytral i lyden, men med en varm pre bør det funke greit det.. flere her inne som har hatt gode resultater med ice på klipsch.. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det ble motsatt. Synes ICE duller hele lydbildet ned til det kjedsommelige. Nøytrale er de ihvertfall ikke. Lite kontroll også. Har prøvde de som forsterker på diverse suber. De mister totalt kontrollen.

-Tim

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det ble motsatt. Synes ICE duller hele lydbildet ned til det kjedsommelige. Nøytrale er de ihvertfall ikke. Lite kontroll også. Har prøvde de som forsterker på diverse suber. De mister totalt kontrollen.

-Tim

personlig har jeg svært lite erfaring på ice / klasseD forsterkere, så skal ikke bevege meg ut på altfor tynn is angående dette temaet.. men bruker ikke flere subwoofer produsenter klasse D konstruksjoner til sine subwoofere ? blant andre Klipsch ? angående klasseD på frontene mine har jeg egentlig ikke egne erfaringer å skryte av i det hele tatt.. kun testet litt i butikk..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, mange bruker klasse D i subwoofere. Grunnen er lav pris og lavt effektforbruk. De slipper unna med mye lavere miljøgebyrer. Husk å skille mellom klasse D generelt og ICE. Jeg snakker om ICE.

Det finnes andre PWM forsterkere med helt syk kontroll også. Fra f.eks Crown og LabGruppen.

-Tim

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Tim
    På Klipsch generelt så funker kanskje RB-1092 bedre enn RB-1090. Vi kjørte test på SVS MTS-01 med litt forskjellige snacks deriblandt RB-1080, RB-1090, RB-1092, Parasound NC-2250 (eller hva den heter) og ett par andre jeg ikke husker i farten, og da kom RB-1092 klart best ut i de flestes ører. Har også testet RB-1090 VS RB-1092 på Klipsch RF-83, og da var der faktisk mer å hente med tanke på volum og trøkk på RB-1092'en, ihvertfall i stuen vi testet de mot hverandre i. RB-1090 slo seg faktisk av etter en lang demo med HØYT volum, men den sto en plass den kanskje ikke fikk så mye luft den burde fått
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at 1090'en slår seg av er desverre bare slik. Litt lite kjøleribber

At 1092 spiller høyere er ikke så rart, den har en god del mer watt. I en del sammenhenger er jeg enig i at den kan låte "penere", men jeg mener likevel at 1090 er mer ærlig i forhold til signalet den får inn. At 1092 trøkker mer synes jeg er et tegn på dårligere kontroll. Jeg opplever den som tregere i vendingen. Dette basert på min egen sammenligning på RF-83 blant annet. Har prøvd på diverse andre høyttalere også.

For å si det på en annen, og kanskje litt frekk, måte. RB-1090 synes jeg er klart best, men jeg kan forstå at noen kan foretrekke lyden av 1092. På samme måte som jeg forstår at mange liker den klassiske varme lyden av EC. Man kan like det, men det betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt.

-Tim

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de Rotel'ene jeg har testet kommer de som dette lydmessig, uten tanke på Watt.

1. RB-1092.
    2. RB-1080.
    3. RB-1090.
    4. RB-1070.

Men som sagt, det aller beste er å teste selv. Vi er alle forskjellige. Har en kompis som kjører RB-1080 og sverger til denne på sine Klipsch. I han sitt rom spiller dette helt hensides, både med tanke på kvalitet og trøkk. Rommet man lytter i har nok også mye å si, for den spilte aldri så bra når jeg testet den hos meg

Men nok offtopic fra meg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Dette er RB-61. T-ampen verker jo genial som amp for eit slikt prosjekt, treng berre ein linjeinngang uanett, og treng jo ikkje allverdas kraft då eg ikkje har tenkt å sitte 1 meter frå eit par Klipsch på full guffe.... Kan utvide med ein bra DAC etterkvart.

Bump! Nokon som har formeiningar om dette? Mtp. at eg ikkje skal spele ekstremt høgt ved PCen, ville ein t-amp vere egna? Har jo sett at folk kan kjøre LaScala med t-amp, men RB61 har jo ikkje den latterleg høge følsomheta til dei store/gamle Klipsch-modellane(men 95 dB er jo ganske OK for ein stativht, ).

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde gå som en drøm. Bruker t'ampen på noen HT med ca 87 dB 1w/1m og på 1m så kan det bli svært høyt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Prøvde RB-1072 igår men syns ikke det ble noe bra, så selgeren anbefalte meg disse istedenfor.
    hei
    kjøp deg en parasound amp så blir det det konge,med rør is a made in hevean..spiller helt sykt bra.syns rotel spiller mye dårligere en parasound
    ville heller tatt vincent

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Av de Rotel'ene jeg har testet kommer de som dette lydmessig, uten tanke på Watt.

1. RB-1092.
    2. RB-1080.
    3. RB-1090.
    4. RB-1070.

Men som sagt, det aller beste er å teste selv. Vi er alle forskjellige. Har en kompis som kjører RB-1080 og sverger til denne på sine Klipsch. I han sitt rom spiller dette helt hensides, både med tanke på kvalitet og trøkk. Rommet man lytter i har nok også mye å si, for den spilte aldri så bra når jeg testet den hos meg

Men nok offtopic fra meg.
    jeg har selv hørt flere ganger at mange foretrekker 1080 fremfor 1090, når såpass mange mener dette, må det jo ligge noe bak akkurat det!

selv har jeg "bare" hørt 1080 og 1070... :P så kan ikke uttale meg på 1090 vs 1092..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Yamaha RX-V3900 på en RB1092 og Klipsch RF63.
    Dette trodde jeg etterhvert var en slapp kombo. Det var før Klipschen plutselig var innspilt. I dag låter dette bare flott. Å si at trøkket den gir er mangel på kontroll må være basert på manglende testing. Eller uerfarenhet, som jeg også er. Minner om at RB1092 er en annerledes bygd forsterker enn Oberon f.eks. De som har testet har også sagt den er varmere og mere musikalsk på de rette høytalerene. Alt handler jo om matching og øret som hører. Men kontroll har den uansett. Anbefaler å prøve da den iallefall er verdt pengene nå da det tilbud hos alle forhandlere. Den var også en av de som var verdt pengene da den ble solgt til veil. prisen ifølge tester og min erfaring.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man kan like det, men det betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt.

-Tim

nå er det ikke akkurat hovedgrunnen til mange som handler Klipsch, at det skal låte " korrekt " Klipsch skal ha morrofaktor, hardtslående, punch, og masse dynamikk! vil man ha mer korrekt lyd er det vel mer på sin plass å begynne med evt andre høytalere som er mer " hifi-korrekt" i utgangspunktet - enn å handle annen forsterkeri ?

dette er hvertfall en av mine grunner til at jeg liker Klipsch såpass godt, dette - pluss at de ikke er altfor nøytale og " korrekt" i lydbildet.. :P

mulig det bare er meg men... :P

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet mine rf 82 i går med hk avr 330 og bluray film =) sykt bra lyd , selv fruen satt og lurte på hvor alt lyd kom fra , synes faktisk dere er mere power i rf 82 enn dc 15

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    testet mine rf 82 i går med hk avr 330 og bluray film =) sykt bra lyd , selv fruen satt og lurte på hvor alt lyd kom fra , synes faktisk dere er mere power i rf 82 enn dc 15

har selv samme ressonementet fra 215 til rf83 :-) RF83 høres større og slår mye hardere!

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf slår =) yes . satt selv og lurte på hvordan 8 " kan lage så mye lyd. håper på rf 83 en gang i fremtidden

Side 18 av 1034 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 518 1018 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •