Klipsch klubben - Side 178

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 178 av 1033 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 678 ... SisteSiste
Viser resultater 3,541 til 3,560 av 20659
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe er etter at jeg fikk la scala jeg fikk sansen for bremnes! ikke musikk stilen men stemmen hennes og hennes utrolige innspillinger...det meste av normale instrumenter runder av på 45hz og la scalaen går i et normalt lytterom lavere en specs dvs rundt 50hz men forstår at noen vil ha mer dypbass,har hendt på et par plater at jeg har kjørt gjennom receiver for og bruke subbene...
    det jeg skal frem til er at jeg ennå ikke har hørt høytalere som får bremnes sin stemme ut i rommet slik la scalaen gjør selv om mine chario gjør det hele ennå mer "sukkersøtt"

Skal innrømme at det samme skjedde her , dog med Fantom 113 til kobla . Noen sangene blir litt for tynt uten sub desverre for min smak. Spesielt når det blir spilt på Svarte Bjørn plata . Kansje noe bedre på Løsrivelse , kan ikke si lascala skuffer på gitaren til Muller der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Fikk endelig min etterlengtede RC-64 i dag men den ene høyttaleren har fått en transportskade!!!! Er kjøpt i USA så jeg gidder ikke en gang å finne ut hvem som er skyld i det, er bare å få tak i nytt element. Men hvor og til hvilken pris her hjemme?
    Hmmm.... Da jeg bestilte min RC-64 fra AVB-Direct (ebay) var det en liten skade på kanten forann og en bitte liten ripe i det ene elementet. Skaden kunne fikses med litt trelim og svart tusj, men ripen ga en kosmetisk feil. Jeg klagde til selger og det endte med at jeg fikk en helt ny RC-64 tilsendt innen 2 uker uten ekstra kostnader.

Det skal også sies at jeg fikk beholde den skadede høytaleren som jeg solgte på finn for 5000.

Det kan noen ganger lønne seg og klage litt...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg bare presiserer at jeg selv har forståelse for alt som har med akkurat min situasjon angående elementet mitt til RC-62 . Og problemet mitt har vel ærlig talt ikke noe med importøren å gjøre men mere med at forklaringene man har fått fra selger alltid har vert nye historier for hver gang .

Men det er nå slik at man kan ha lov til å føle at det tar påfallende lang tid å måtte vente i måneder på noe som burde være forholdsvis tilgjengelig .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mer klipsch her i dag =)
    Men denne gang var det bare custom 2.
    Ikke fått testa noe sånn spesielt så kan ikke si om jeg liker lyden eller ikke.
    Får ta de med neste offshore tur å se hvordan de er å se film/serier med

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg vet om en som endte opp med å måtte selge subben sin defekt.. da hadde han ventet i over et år på et element til Klipsch rsw sub..

Mener ikke å "spre" dritt om audiocompaniet, men det er klart at det er veldig irriterende å vente så lenge på en ting.. som ene-impotør av et såpass populært merke i Norge, synes jeg man burde ha et temmelig stort varelager!
    Hei

Jeg kan opplyse deg om at Audiocompaniet har et temmelig stort varelager! Ganske digert faktisk. Klipsch har mange modeller som Audiocompaniet har på lager til enhver tid. Er det ventetid på noen modeller er det fordi Klipsch ikke klarer å levere varene og ikke fordi Audiocompaniet er trege. Det sier seg selv egentlig, de lever jo av å selge varer. Jeg tror ikke folk er helt klar over hvor mange varianter som finnes av Klipsch i dag.

Og stort varelager koster penger. Ikke bare i lagerkostnader, men også i bundet kapital i lagervarer som det er lite omsetning på, men som de alikevel kan levere hvis det finnes en spesiell kunde som ønsker akkurat det produktet.
    I mange tilfeller kan det være at de faktisk taper på salget fordi akkumulert lagerkostnad på et gitt tidspunkt har oversteget inntektene på produktet.

Og nei, jeg jobber ikke for Audiocompaniet. Men jeg har besøkt de. Entusiastiske blir bare forbokstaven. Fikk en demo av Klipschorn med hundedyr Audionote utstyr tilkoblet. Og ble servert wienerbrød og highend kaffe. Og de visste at jeg ikke skulle handle Klipsch. Service det se! Prøv selv. Ta en telefon hvis du er i nærheten av Oslo. Seriøst hyggelige folk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torro69
    Hei

Jeg kan opplyse deg om at Audiocompaniet har et temmelig stort varelager! Ganske digert faktisk. Klipsch har mange modeller som Audiocompaniet har på lager til enhver tid. Er det ventetid på noen modeller er det fordi Klipsch ikke klarer å levere varene og ikke fordi Audiocompaniet er trege. Det sier seg selv egentlig, de lever jo av å selge varer. Jeg tror ikke folk er helt klar over hvor mange varianter som finnes av Klipsch i dag.

Og stort varelager koster penger. Ikke bare i lagerkostnader, men også i bundet kapital i lagervarer som det er lite omsetning på, men som de alikevel kan levere hvis det finnes en spesiell kunde som ønsker akkurat det produktet.
    I mange tilfeller kan det være at de faktisk taper på salget fordi akkumulert lagerkostnad på et gitt tidspunkt har oversteget inntektene på produktet.

Og nei, jeg jobber ikke for Audiocompaniet. Men jeg har besøkt de. Entusiastiske blir bare forbokstaven. Fikk en demo av Klipschorn med hundedyr Audionote utstyr tilkoblet. Og ble servert wienerbrød og highend kaffe. Og de visste at jeg ikke skulle handle Klipsch. Service det se! Prøv selv. Ta en telefon hvis du er i nærheten av Oslo. Seriøst hyggelige folk

det kan jeg og skrive under på, og jeg jobber heller ikke for de
    tror de har er enn ett lager også, og hvis jeg ikke tar feil så tar de til og med vare på enkelte utgåtte modeller også pga de rett og slett er glade i det de holder på med, og deler til de forskjellige er ikke noe de beregner
    noen stor profitt på heller, de selges til godt under vanlig kalkyle for videresalg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da har vi nok en noe ulik oppfattelse..

Men har skjønt de er entusiaster det jeg har snakket med dem iallefall! Og produktene de selger er jo fantastiske!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det kan jeg og skrive under på, og jeg jobber heller ikke for de
    tror de har er enn ett lager også, og hvis jeg ikke tar feil så tar de til og med vare på enkelte utgåtte modeller også pga de rett og slett er glade i det de holder på med, og deler til de forskjellige er ikke noe de beregner
    noen stor profitt på heller, de selges til godt under vanlig kalkyle for videresalg
    Jeg fikk også gleden av og høre på Khorn hos audiocompanit,med audionote oppsettet. Skal jeg noen gang selge La Scala så blir det Khorn som kommer inn.
    Takk til Christian for en hyggelig demo(kunne ikke spille så høyt pga datteren min som var med).
    Til alle som har lyst til og høre på Khorn eller palladium burde ta en tur innom de,kjempe hyggelige folk
    Ove

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Skulle egentlig kjøpe Klipsch RS-42 pga et stramt budsjett. Så tenkte jeg at jeg skulle strekke meg opp til RS-52 for å kanskje slippe oppgraderingspøkelset for en liten stund (forhåpentligvis). VIPS!
    Så kom RS-62 på avtorget for 5000,-. Jeg slo til! (Har jo RC-64 fra før så den kunne alltids trenge en verdig venn).
    Utrolig hvor mange hakk oppover i en serie man kan havne i forhold til først planlagt
    Så nå er egentlig gutterommet mitt ganske stappa med klipsch. Gøy å være klipsched. Fett!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hm. Skulle egentlig kjøpe Klipsch RS-42 pga et stramt budsjett. Så tenkte jeg at jeg skulle strekke meg opp til RS-52 for å kanskje slippe oppgraderingspøkelset for en liten stund (forhåpentligvis). VIPS!
    Så kom RS-62 på avtorget for 5000,-. Jeg slo til! (Har jo RC-64 fra før så den kunne alltids trenge en verdig venn).
    Utrolig hvor mange hakk oppover i en serie man kan havne i forhold til først planlagt
    Så nå er egentlig gutterommet mitt ganske stappa med klipsch. Gøy å være klipsched. Fett!
    Grattis! RS-62 står også på min ønskeliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf 82

Vil bare melde meg inn i klubben.

Fått meg et par rf 82 og er strålende fornøyd:-D

Må nok oppgradere elektronikken litt, men tar en ting av gangen. Bruker en Rotel 990bx nå, og det funker bra.

Har tidligere hatt det meste av CV, men ble voksen og kjøpte Bw683. Var ganske fornøyd med BW, men ble litt for laidback for meg. Klipsch derimot8) veldig fornøyd. Blir nok rf83 eller 63 med tiden.

Christian

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christian77
    Vil bare melde meg inn i klubben.

Fått meg et par rf 82 og er strålende fornøyd:-D

Må nok oppgradere elektronikken litt, men tar en ting av gangen. Bruker en Rotel 990bx nå, og det funker bra.

Har tidligere hatt det meste av CV, men ble voksen og kjøpte Bw683. Var ganske fornøyd med BW, men ble litt for laidback for meg. Klipsch derimot8) veldig fornøyd. Blir nok rf83 eller 63 med tiden.

Christian
    Grattis med ett godt valg. Gooooo Klipsch.

Newcomer Schøyen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Klipschfolk

Venter et par RF-83 her til uken.:-D Så har jeg et spørsmål.
    Har en Yamaha 1900, så lurte jeg på om det er lurt å koble høyttalerene med bi wire? Får jeg ikke mer krefter da siden Yamahaen har 130W per kanal?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schøyen
    Heisann Klipschfolk

Har en Yamaha 1900, så lurte jeg på om det er lurt å koble høyttalerene med bi wire? Får jeg ikke mer krefter da siden Yamahaen har 130W per kanal?
    Det vil jeg absolutt anbefale, de er jo lettdrevne men får vel aldri for mye effekt. Sjekk at du har aktivert Bi-amp i menyen for at det skal fungere.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går å venter på et nytt element til RC-64 som var i stykker da jeg pakket den ut. Kan jeg allikevel koble den til og spille med den nå som jeg har koblet elementet fra og montert det midlertidig tilbake?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan nok ta den i bruk så lenge ledningene som du har koblet av elementet ikke kommer borti hverandre eller andre metalldeler.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Klipschfolk

Får ikke så mye mer krefter ettersom Yamahaen bare henter strøm fra en strømforsyning uansett hvor mange kanaler du bruker...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da får du mer kraft jo mindre høyttalere du kobler til den?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da får du mer kraft jo mindre høyttalere du kobler til den?

Ja, den yter mindre når den skal drive flere høyttalere. Egentlig ganske logisk

Båten går ikke så fort når det sitter flere personer i den...

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle aldri ha handlet meg Klipsch høttalere,praktisk talt umulig å få skrudd av Dire Straits med albumet on the night live fra 1993.Og imorgen er det tidlig opp....uff...

Side 178 av 1033 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 678 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •